Hola, us presento una proposta de tercer túnel ferroviari per a la xarxa Adif a Barcelona.
El túnel va des de l'estació de L'Hospitalet de Llobregat cap a la Travessera de les Corts, i a Francesc Macià trenca cap a l'Avinguda Diagonal fins a la Plaça de les Glòries on enllaça amb la línia de la Meridiana. Hi hauria 4 noves estacions: Collblanc(Metro), Francesc Macià (Metro i Tram), Diagonal (Metro i FGC) i Glòries (Metro, Tram i Regionals).
La proposta des del meu punt de vista té dos punts forts. Primer, que aquest 3r túnel és el més curt possible (8,5 km). I segon, que és útil per si sol per a la xarxa actual,i alhora útil per a possibles ampliacons de la xarxa (com ara la línia Cornellà-Castelldefels) .
Des de L'Hospitalet, la linia entra per la boca nord del túnel de la Gornal (en desús) i enfila fins a Collblanc. Aquest tram seria probablement el més complicat de construir, però és el que permet que el túnel sigui el més curt possible (uns 8,5km). Segur que el cost de construcció d'aquest tram curt seria molt més baix que el túnel per la Diagonal fins Esplugues i Cornellà (uns 12km).
Entrar per la boca del túnel de Gornal té l'avantatge que el túnel és d'utilitat des del primer dia. Tots aquells serveis que tenen L'Hospitalet com a estació terminal (els RG1, els R3, els R12, i la majoria dels R1) vindrien des de Sants. I els serveis de la línia de Vilafranca (R4, possiblement R7, i futures ampliacions de xarxa) podrien anar pel 3r tunel, pert tant, sense cisallar amb els trens terminals a L'H. Només cisallarien amb els R1 que continuen fins a Molins (si es que el tram Molins-L'H no passa a formar part de la R7).
Per l'altre extrem del túnel, la línia continua cap a Sagrera-Meridiana, on torna a connectar amb els R3 i R12, i connexió amb Sagrera TAV (R1,RG1, R2nord i R11) mitjançant L4/L9/L10. Per tant, el trajecte entrant per la Meridiana i pel 3r túnel es desacobla completament de la línia del Maresme.
Les 4 estacions del 3r túnel serien intercanviadors potents.
L'Estació de Collblanc permet intercanvi amb L9 i L10. També amb la L5 per anar a Sants venint des de la linia de Vilafranca (alernativament també es pot transbordar a L'H amb altres rodalies). A més, donaria servei al Camp Nou.
L'Estació de Francesc Macià donaria servei a una zona mal comunicada i permetria intercanvi amb el Trambaix i amb la prolongació de la L8.
A Diagonal, s'intercanvia amb moltes línies suburbanes (S1,S2,S5,S55) i metro (L3,L5,L6,L7).
L'Estació de Glòries ha de ser un intercanviador amb els Regionals de la línia de Vilanova amb terminal a Estació de França. Per tant seria una estació "doble". Situada a l'Avinguda Diagonal tocant a Glòries, tindria 4 vies. Les dues del 3r túnel, i les dues del ramal d'Aragó a l'estació de França on farien parada els R2sud, R13,R14,R15 i R16 i altres mitja distància. A més a més, connectaria amb el Trambesós i amb el Metro a Glòries.