Page 53 of 104

Per què estacions provisionals?

Posted: Sunday 28/08/2011 0:20
by Guigui
A part, està previst que el mes que ve Foment expliqui com serà l'estació del TAV provisional.
No hi ha manera de fer les obres sense que "estacions provisionals" les encareixin encara més?

Re: AVE catalunya

Posted: Friday 02/09/2011 19:01
by metring
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... l-tav.html

Comença a Ginebra l'arbitratge del litigi pel retard en les obres del TAV

L'empresa francesa d'obres públiques Eiffage reclama compensacions a l'Estat espanyol pel retard en la construcció del tram entre Figueres i Barcelona
02/09/11 02:00 - Girona - E. C. / M. V


Pierre Berger, director general del grup francès de construcció i obra pública Eiffage, va anunciar ahir que l'arbitratge internacional per resoldre el litigi que l'oposa a l'Estat espanyol ha començat a Ginebra. Eiffage reclama 350 milions d'euros en compensació pel retard de les obres de construcció de la via d'alta velocitat entre Figueres i Barcelona. A parts iguals, Eiffage i ACS Dragados formen la societat TP Ferro, concessionària per una durada de 50 anys de la línia d'alta velocitat entre Perpinyà i Figueres. Les obres d'aquest tram van començar al principi del 2005 i, quatre anys després, la concessionària TP Ferro tenia la via a punt, el 17 de febrer del 2009, tal com ho havia anunciat en l'inici de les feines.

Tram fronterer en desús

Tot i que aquest tram de 44,4 quilòmetres està funcionant, ho fa a mig gas perquè la resta de la via fins a Barcelona no està feta i no ho serà fins al 2012, en el millor dels casos, o fins al 2013. Les previsions eren que durant el primer any circulessin per aquest tram i, per tant, paguessin el peatge imposat per la concessionària, un total de 12.410 trens de viatgers i 8.655 més de mercaderies. El contracte que els estats espanyol i francès van signar amb TP Ferro el 17 de febrer del 2004 establia una clàusula de 60 milions d'euros, que s'havia de pagar a l'empresa si en el moment que estigués fet el tram internacional del TAV no hi arribaven trens pel sud. Ni des del Ministeri de Foment, ni des de TP Ferro es va voler aclarir si es va arribar a un acord en relació amb aquesta indemnització.

L'abril del 2009, el president de l'empresa francesa Eiffage ja va criticar que la connexió des de Figueres a Barcelona es fes amb trens “cafetera” i va culpar els trens de Renfe i el fet que la línia no estigués acabada del poc guany de temps que obtindrien els viatgers fins que no entrés en servei tota la línia del TAV.

LA DATA
17.02.09
Aquell dia es va entregar
el tram transfronterer de la via d'alta velocitat entre Perpinyà i Figueres, tal com s'havia anunciat a l'inici de les obres.

LA XIFRA
350
milions d'euros
és la indemnització que reclama l'empresa francesa Eiffage a l'Estat espanyol pel retard de les obres de la via del TAV.

Trens cafetera

Posted: Friday 02/09/2011 19:14
by Guigui
L'abril del 2009, el president de l'empresa francesa Eiffage ja va criticar que la connexió des de Figueres a Barcelona es fes amb trens “cafetera” i va culpar els trens de Renfe i el fet que la línia no estigués acabada del poc guany de temps que obtindrien els viatgers fins que no entrés en servei tota la línia del TAV.
Interessant terme. Potser caldrà precisar-ne la definició i incorporar-lo a la base terminològica de la wiki.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 05/09/2011 10:28
by xevi
Un Estat que ha estat capaç de fer km i km de tren d'alta velocitat i ha portat l'ave a Huesca, cuenca, albacete, toledo, valladolid... no em crec que no hagi estat capaç de connectar Barcelona amb la frontera francesa a només 150 km de distància, això només té una explicació. I que consti que jo m'he cregut fins fa poc la voluntat del govern espanyol de connectar BCN amb Europa però ara ja no me la foten més.

Re: Trens cafetera

Posted: Monday 05/09/2011 11:49
by genissimon
Guigui wrote:
L'abril del 2009, el president de l'empresa francesa Eiffage ja va criticar que la connexió des de Figueres a Barcelona es fes amb trens “cafetera” i va culpar els trens de Renfe i el fet que la línia no estigués acabada del poc guany de temps que obtindrien els viatgers fins que no entrés en servei tota la línia del TAV.
Interessant terme. Potser caldrà precisar-ne la definició i incorporar-lo a la base terminològica de la wiki.
Coneixia el terme castellà de «chocolatera» relatiu a aquelles petites i antiquades locomotores de vapor tipus 030, 040, 130, etc... originàries, moltes, de meitat del segle XIX que van prestar serveis de maniobres i petits trens locals fins ben entrats els anys 60 del segle XX.

Desconeixia el terme cafeteres, a no ser que designin aquells vehicles ferroviaris sortits de les fàbriques de CAF :D .

Salut !!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 05/09/2011 12:22
by davida
I curiosament el material amb el que es fa l'enllaç Figueres Vilafant Barcelona son unitats CAFeteres de la serie s449 :x :x

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 08/09/2011 15:43
by metring
http://www.lamalla.cat/infolocal/girona ... ?id=484016

ICV-EUiA insta a l'Ajuntament de Girona a denunciar ADIF per les obres del TAV

La formació afirma que la concessionària 'pressiona' per no pagar la reposició d'arbres valorada en un milió i mig

Jofre Sáez | Girona

El grup municipal d'ICV-EUiA de Girona presentarà dilluns al ple municipal un moció on exigeix a l'Ajuntament que denunciï a ADIF per les obres del TAV (Tren d'Alta Velocitat). Els ecosocialistes consideren que la concessionària incompleix amb la declaració d'impacte ambiental que estableix la reposició dels arbres afectats i que està valorada en un milió i mig d'euros. "Adif, com tothom, també vol fer retallades però el que no poden es retallar compromisos. I sobretot aquells que van lligats amb la Llei", ha afirmat el portaveu d'ICV-EUiA, Joan Olòriz.

La formació ecosocialista ha explicat aquest matí que Adif ha recorregut el cost de reposició d'arbres a Girona per les obres de soterrament del TAV que estan valorades en més d'un milió i mig d'euros. El portaveu d'ICV-EUiA, Joan Olòriz, entén que el que pretén la concessionària estatal és incomplir el pactat com a mesura de "pressió" per tal de rebaixar el cost. "Adif tenia uns arbres compromesos i en les obres d'urbanització d'aquest estiu no els ha posat. Si tu ets dèbil ell (Adif) és prepotent i mig", ha apuntat.

Davant d'aquesta situació, el grup municipal ha decidit presentar una proposta al ple del pròxim dilluns per instar a l'Ajuntament a què exigeixi a Adif amb el pactat. La moció proposa "no renunciar a la taxació que el DIA (Declaració d'Impacte Ambiental) fixa per als arbres afectats per les obres del TAV" i, a la vegada, "presentar una denúncia al Ministeri de Medi Ambient reclamant les compensacions que es preveuen en el calendari d'execució".

En el cas que no funcioni, des d'ICV-EUiA afirmen que cal presentar un "contenciós per incompliment del DIA per defensar els interessos de la ciutat".

Més mocions
A més a més, els ecosocialistes presentaren tres mocions més. D'una banda exigeixen amb el suport de la CUP al govern espanyol el "tancament definitiu de la central nuclear d'ASCÓ I" i, de l'altre, reclamen "un referèndum sobre la reforma de la Constitució". La quarta moció va dirigida al govern de la Generalitat per exigir el "pagament urgent" de la prestació del PIRMI (Renda Mínima d'Inserció) a aquelles persones que encara no l'han cobrada.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 28/09/2011 20:34
by metring
D'Adif:

La tuneladora Montcada ha alcanzado el pozo de extracción tras recorrer 3 km

Adif concluye la perforación del túnel de Montcada i Reixac (Barcelona)

- Un exhaustivo plan de control y seguimiento ha permitido garantizar en todo momento la seguridad de la construcción del túnel, sin generar afecciones ni a las estructuras de los edificios ni al terreno

28-setembre-2011..- Adif ha finalizado hoy la perforación del túnel de Montcada i Reixac (Barcelona), que se inscribe en el tramo Nus de la Trinitat-Montcada de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa. La tuneladora Montcada ha completado la excavación en el pozo de extracción, situado en el entorno del sector de Vallbona, ya en el término municipal de Barcelona, tras recorrer una distancia de 3.017 m.

Con la finalización de la perforación del túnel que atraviesa la zona urbana de Montcada i Reixac, Adif ha completado los tres tramos excavados con tuneladora entre Barcelona y Figueres de la Línea de Alta Velocidad, tras los cales de los túneles Sants-La Sagrera y de Girona.

Gracias a estos significativos avances, el Ministerio de Fomento y Adif reafirman su compromiso de poner en servicio en 2012 las nuevas infraestructuras ferroviarias, completando así la primera conexión directa en alta velocidad para viajeros entre las ciudades por las que discurre la línea y Francia.

Estas actuaciones reafirman la apuesta inversora que el Gobierno de España está haciendo realidad para potenciar el ferrocarril como un medio de transporte de referencia para los ciudadanos, especialmente en Catalunya, con el impulso de una red de infraestructuras de primer nivel y calidad.

La línea de alta velocidad permitirá a España integrarse en la futura red transeuropea de alta velocidad gracias a una infraestructura que incorpora las más avanzadas tecnologías, tanto en la fase de construcción como de explotación, plenamente integrada en el entorno, sostenible desde las perspectivas socioeconómica y medioambiental, y más segura y fiable para el transporte y los ciudadanos. Sus elevados estándares de velocidad, regularidad, seguridad y confort la convierten en uno de los sistemas de transporte ferroviario más modernos y con mayores prestaciones del contexto internacional.


Características del túnel de Montcada i Reixac

El tramo Nus de la Trinitat – Montcada tiene una longitud total de 4,7 km, de los que 3.017 m se han perforado con la tuneladora Montcada, que inició su recorrido en el pozo de ataque, situado en el sector de Font Freda de este municipio, finalizando la excavación en el pozo de extracción, en el entorno del barrio de Vallbona, en el término municipal de Barcelona.

Durante sus trabajos, la tuneladora ha avanzado en dirección norte-sur cruzando bajo el río Ripoll y atravesando la zona urbana de Montcada i Reixac bajo el corredor ferroviario de la línea de ancho convencional Barcelona-Portbou. La Montcada, que ha alcanzado una profundidad máxima de 50 m, ha colocado 1.509 anillos del revestimiento estructural, para los que se han utilizado un total de 10.563 dovelas (7 dovelas por anillo), cada uno con una longitud de 2 m y un espesor de 45 cm.

Tras la finalización de la perforación, proseguirán los trabajos de forma previa a la puesta en servicio de la nueva infraestructura, mediante el relleno de la sección inferior del túnel en una altura de 2,2 m para alcanzar una sección definitiva de 69,3 m2. Las operaciones se completarán con el montaje de la superestructura (vía, sistemas de electrificación) y de las instalaciones de seguridad y comunicaciones.
Por otro lado, de los 1.750 m restantes del tramo Nus de la Trinitat-Montcada, 700 m se han ejecutado mediante el sistema de túnel entre pantallas y el resto se construyen a cielo abierto hasta enlazar a la altura del Nus de la Trinitat con el tramo La Sagrera - Nus de la Trinitat.


La tuneladora Montcada

Bautizada con el mismo nombre del término municipal en el que ha desarrollado la mayoría de sus trabajos, ha sido diseñada y fabricada específicamente en la fábrica que la empresa Herrenknecht tiene en Alemania para la perforación de este túnel por sus características geométricas y geotécnicas. Es del tipo EPB (Escudo de Presión de Tierras) y dispone, entre otros elementos, de una cabeza giratoria equipada con elementos de corte, una serie de aberturas por donde se extraen las tierras excavadas para su evacuación y unos cilindros hidráulicos que, apoyados en la estructura ya construida, empujan la cabeza giratoria contra el terreno, avanzando la perforación. Según va avanzando, la misma máquina va colocando las dovelas (piezas que encajadas entre sí forman la estructura circular de hormigón del túnel).

Principales características de la tuneladora:

Longitud total: 105 m (escudo + ‘back-up’ formado por 5 remolques).
Longitud del escudo articulado: 10,7 m.
Peso total: 2.300 Tn.
Diámetro: 11,7 m.
Número de motores: 14 m.
Presión máxima de trabajo: 4,5 bares.
Potencia total: 4.900 Kw.
Empuje nominal: 120.759 kN.
Velocidad máxima de giro: 2,9 rpm.
Fuerza de contacto: 25.000 kN.
Par de rotación máximo: 37.516 kNm

Máxima seguridad y control

En el marco de su firme compromiso de garantizar la seguridad de las obras y en especial del terreno y de las edificaciones, Adif ha adoptado un conjunto de medidas de control durante la perforación del túnel.

Entre ellas, destaca el proceso en el que una empresa especializada ha realizado inspecciones en más de 400 viviendas y 149 edificios situados en el entorno de la traza. De forma adicional, y a petición de los propietarios, se han realizado otros 40 reconocimientos en viviendas de 26 edificios.

Durante el proceso de perforación, un completo plan de control y seguimiento formado por 2.600 dispositivos de auscultación y control ha permitido realizar un seguimiento completo de los movimientos del terreno, de las estructuras y de la plataforma ferroviaria de ancho convencional. También se ha realizado un estricto control de los parámetros de funcionamiento de la tuneladora.

Asimismo, se han ejecutado actuaciones adicionales de protección mediante 9.000 inyecciones de consolidación del terreno para mejorar las propiedades del terreno y garantizar su integridad por el paso de la tuneladora.

Este conjunto de medidas permite concluir que durante la construcción del túnel no se han producido afecciones relevantes ni a las estructuras de los edificios, ni al terreno ni y a la línea de ancho convencional.


Financiación europea

La Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa ha sido cofinanciada por el Fondo de Cohesión, en las obras de plataforma del tramo Madrid-Barcelona, así como el suministro y montaje de vía del tramo Madrid-Vilafranca del Penedès e instalaciones de electrificación, señalización y comunicaciones del tramo Madrid-Lleida, con una ayuda que asciende a 3.389,3 millones de euros.

Las Ayudas RTE-T (Redes Transeuropeas de Transporte) en el mismo periodo han financiado los estudios y proyectos, así como las obras de la plataforma del tramo Maçanet-Sils, con una ayuda que asciende a 70,9 millones de euros.

En el periodo 2007-2013 serán cofinanciadas por las ayudas RTE-T la implementación del ERTMS (Sistema de Gestión de Tráfico Ferroviario Europeo) del tramo Barcelona-Figueres, con una ayuda de 10,6 millones de euros.

El Banco Europeo de Inversiones (BEI) participa también en la financiación de este proyecto.

El tramo Barcelona-Figueres de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa cuenta con una inversión aproximada de 4.200 millones de euros, de los que más de 127,6 millones corresponden al presupuesto de adjudicación del tramo Nus de la Trinitat - Montcada.

Això no és propaganda, què va!

Posted: Thursday 29/09/2011 16:06
by Guigui
Estas actuaciones reafirman la apuesta inversora que el Gobierno de España está haciendo realidad para potenciar el ferrocarril como un medio de transporte de referencia para los ciudadanos, especialmente en Catalunya, con el impulso de una red de infraestructuras de primer nivel y calidad.
El 20 de novembre, no us oblideu de votar els bons!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 29/09/2011 17:23
by 437.001
Per què?

Percepció

Posted: Thursday 29/09/2011 18:02
by Guigui
Només sóc jo qui hi reconeix una "subtil" propaganda electoral?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 29/09/2011 19:12
by 437.001
No, només ho feia veure. :bleah

Estació d'AV a l'aeroport de Girona

Posted: Tuesday 25/10/2011 19:50
by Guigui
Com que la conversa depassava l'àmbit estricte de l'LAV Barcelona-França, els missatges sobre el projecte d'estació per a l'aeroport de Girona han sigut separats en un nou fil.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 31/10/2011 15:19
by 437.001
Tornant al tema de la LAV, unes preguntes:

-què se´n sap de l´estació de l´AVE de Girona, quan començaran les obres d´instal.lació de via i andanes, i de l´edifici mateix?

-com va la instal.lació de via i catenària entre Girona-Mercaderies i Figueres-Vilafant?

-com quedarà la cosa entre Vallbona i la Torre del Fang, vull dir, per on aniran les vies provisionals en UIC?

-com van les obres de l´estació de Montmeló?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 01/11/2011 0:01
by UT596001
437.001 wrote:-com van les obres de l´estació de Montmeló?
A molt bona marxa. Ja s'ha acabat tota l'estructura del calaix que creuarà tot el poble (només mancava des de l'actual estació provisional fins al pont sobre el Congost, ho van formigonar la setmana passada) i ja està feta l'estructura de la futura estació, serà una cosa senzilla: ja han posat els pilars així com l'estructura metàl·lica del futur sostre de l'estació, estan començant amb la distribució interior de l'estació. També han començat a posar via dins del túnel.

Es parla que volen tenir-ho obert i en funcionament cap a l'abril-maig de l'any que ve.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 02/11/2011 19:50
by m.h.t.
Nova campanya de la SNCF per promocionar el trajecte Perpinyà-Figueres en TGV. Perdó, vull dir, per promocionar el trajecte Perpignan-Figueras: :D :twisted:

Image

Aquesta promoció ja ha suscitat polèmica. Llegiu aquest article d'opinió d'Aleix Renyé a Blogs El Punt:
Aleix Renyé wrote: A Figueras flamenco, putes i paelà

La primera publicitat que Renfe i Sncf han fet per promoure la línia del TGV-TAV-AVE (trieu les sigles que us abelleixin) entre les ciutats de Perpinyà i Figueres és inequívoca. Castanyoles per evocar el tac-a-tac-a-tac-a-tac del “salero” del “flamenco”. “Espagne” com a primer mot del missatge, res de “Catalogne” ni de Dalí, ni de Costa Brava. “Espagne”, perquè els publicitaris saben que el mot despertarà totes aquelles imatges-clixés que impregnen l’imaginari francès, i els publicitaris no estan per hòsties ni per a instruir la gent.

Ens fa il·lusió creure, a alguns, que la mentalitat ha canviat. Que ara a Catalunya Nord i fins i tot arreu de França tothom sap que Perpinyà, Figueres o Girona es troben a Catalunya. I que Catalunya és quelcom -tot i no ser un país reconegut per la comunitat internacional- especial, altra cosa, diferent. I que els catalans del sud de l’Albera s’enfaden si els diuen espanyols (nosaltres, a Catalunya Nord, ja no ens enfadem per res, i sobretot no nos fatxem si nos diuen que sem francesos. Nosaltres, a Catalunya Nord, sem fierts d’estre catalàs brandint una estelada -sense saber el que representa- a l’acte de l’Usap on se celebrava la derrota del XV de França com si fos una victòria, amb una bandera francesa immensa al mig del camp que nos feia plorar d’emoció… perquè també sem, abans que res, fiers d’ètre français cammemes!). Doncs no, les mentalitats han pas canviat gaire des que los nostres pares i padrins baixaven ”en Espanya” a Figueres, en ple franquisme, per anar al mercat “fere quatre curses i minjar una bona paelà” si anaven amb la dona. I per anar a les putes i a un “tablao flamenco” si baixaven entre homes, “ambe los companys”, i parlar un espanyol lamentable. Ja ho sabien, ja, en aquells anys 40 i 50 que si parlaven en català els entendrien millor… però els feia vergonya i “en plus és interdit en Espanya parlar català”.

Seixanta anys més tard, siguem sincers, la immensa majoria de catalans del nord que travessem la frontera ho fem per les mateixes raons “fere quatre curses” i la [paella] Tot i que ara tenim més tendència a anar als “Bufets libres” per a nos empifrar fins a les celles. I també “nem en Espanya ambe los companys” per això [prostitutes] ja que més del 80 per cent de “clients” de la prostitució a peu de carretera, a la demarcació de Girona, procedeixen de l’Estat francès.

Les èlits del que uns en diuen Espai Català Transfronterer (les esquerres) i altres l’Aglomeració urbana transfronterera (les dretes) es mostren convençudes que amb el TGV-TAV-AVE (ja heu triat?) cal promoure el territori, per sobre la frontera, amb arguments i referents econòmico-culturals comuns. Bones intencions, molta feina i pocs resultats de moment. Com al segle passat, per a l’imaginari francès -i, malauradament, pel nord-català també- passat el Pertús és Espanya. I Espanya, en aquest clixé que fa somniar els que preparen unes vacances de sol i platja, és així de bonica i ideal.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 02/11/2011 23:00
by carles10000
i aixo ens alarma? Si es lo que s'ha venut sempre.....o no heu vist les españolades de "Cine de Barrio".........
sembla mentida que mai havesiu passejat per les rambles i entrar a una tenda de souvenirs........
Aqui som tots toreros,flamenques,estem tota el día menjant paelles,fent la "siesta".........
Lo de les putes es comprensible a França els clubs d'alterne a la carretera estan prohibits......

Són incapaços de dir "Figueres"?

Posted: Wednesday 02/11/2011 23:49
by Guigui
Ara, el tema dels francesos i "Figueras" ja comença a ser de traca.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 03/11/2011 1:11
by victorcasta
A vegades crec que tenim la pell massa fina, com per indignar-se per aquest anunci. Val, d'acord que en comptes de "Figueras" podrien haver-ho escrit en català, o en francès (Figuières), i que en comptes de les castanyoles podrien haver utilitzat un porró, però tampoc cal irar-se, de la mateixa manera que critiquem la pell fina que tenen certes associacions cada vegada que hi ha un anunci que 'ofèn' a cert col·lectiu...

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 03/11/2011 12:11
by Tony M. Nyphot
Els anuncis de tòpics només són ofensius quan et toquen, i mostra de llibertat d'expressió quan afecten als altres. Res de nou.