Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No votes
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No votes
15) Figaró (R3)
0
No votes
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No votes
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No votes
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No votes
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No votes
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No votes
26) La Garriga (R3)
0
No votes
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Total votes: 131

437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Avui (13/02/2017):

Post by 437.001 »

albert28 wrote:
437.001 wrote: A Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-Avui he estrenat les dobles de 465 a la R2 Nord. Resultat esperat: a l'andana direcció Barcelona, queden un cotxe i mig fora d'andana alta (tres portes, els dos darrers cotxes, extrem costat Montmeló), amb la qual cosa s'ha de fer alpinisme per pujar/baixar per allà. :'( Espero que es donin pressa en adjudicar la reforma de l'estació, o hi pot haver alguna bona patacada (avui a una dona d'uns 45 li ha anat de poc de no caure)... L'efecte que fan els Civia a la part d'andana baixa de Mollet-Sant Fost és semblant al de baixar de les 447 a Viladecavalls o Vacarisses: alpinisme de primer nivell, fregant la trucada al 112 per lesions... I tothom sap que Mollet genera molts més passatgers que no Viladecavalls o Vacarisses, amb la qual cosa les situacions de risc es multipliquen. :nono
Deu haver passat lo mateix a St. Andreu Comtal...


N'estàs segur, que a Sant Andreu Comtal no hi caben les dobles de 465? Perquè si tinguéssis raó seria encara més fort...
albert28 wrote:Un cotxe i mig és molt eh...


Depèn de com t'ho miris: un passatger de Sant Miquel de Gonteres, de Vacarisses-Torreblanca, o de Vacarisses, això ho deu trobar "una exageració": a aquestes tres estacions de la R4, només hi ha un cotxe (de sis!!) on els trens obrin portes en andana alta, els altres cinc cotxes obren portes en andana baixa o ultra-baixa, i la perillositat és encara més gran (i a sobre, Sant Miquel de Gonteres està en corba).

Però clar, Mollet-Sant Fost genera una quantitat de passatgers molt superior que les estacions de Vacarisses o de Viladecavalls...
albert28 wrote:No sé jo però que el sistema de trens tinguessin "memoritzada" la llargada de les estacions i/o poder inutilitzar algunes portes abans d'obrir per la seguretat dels viatgers (al estil de FGC)...


Desconec si els trens de Renfe tenen aquesta funció, però sospito que no... Sobretot les 447, les 450 i les 451, que ja tenen uns anyets...

De tota manera, amb una mica de sort, serà una incomoditat de curta durada, toco fusta perquè adjudiquin i inicïin obres quan abans millor.
albert28 wrote:Una cosa, si algu pren mal, de qui és culpa Renfe, Rodalies o Adif?
Em fa l'efecte que del llibre de reclamacions: es tiraran els trastos pel cap, i aquí no ha passat res (tret que no hi hagi un cas greu que es judicialitzi).

La cosa ve arran de que la Generalitat va fer una auditoria a la R2 Nord, i es va descobrir que a les puntes, els R2 Nord van excessivament carregats de passatgers.
Llavors va demanar a Renfe que posés dobles composicions de 465 a la R2 Nord (465+465, deu cotxes), per fer que els passatgers viatgin amb més confort.

Per fer això, Renfe va portar unes quantes 465 de Sevilla i Cádiz, i a canvi es van traslladar algunes 464 i 463 cap a Andalusia (cosa que per cert ha creat una mica de polèmica per allà baix, perquè allà també tenen hores punta i a Sevilla i Cádiz no hi ha dobles composicions...).
I així, juntament amb la reubicació d'algunes altres 465 que ja hi havia per Barcelona (R7 i R8, sobretot), s'han pogut formar algunes composicions més de deu cotxes.

El problema, és que a la R2 Nord, Renfe hi tenia vetats els trens de deu cotxes, la longitud màxima eren vuit cotxes (465+463), i això era precisament per la longitud d'andanes altes de Mollet-Sant Fost...
Però sembla que això li és igual a la Generalitat.

Tot s'ha de dir, la reforma de Mollet-Sant Fost està en licitació des de fa mesos, i si tot va bé, ben aviat s'adjudicarà i començaran les obres (esperem-ho...). Però és clar, mentrestant, hi ha el risc de caigudes de passatgers per les andanes baixes...

Crec que seria interessant de posar-hi una andana alta provisional de bastides mentre no comencin les obres.
Una mica com la que hi havia a Martorell abans de la reforma. Però ja sabem com són les coses... :(
Granolleri

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Granolleri »

A Sant Andreu Comtal sí hi cap una doble de 465, justeta, però hi cap.

I d'altra banda, a Mollet Sant Fost no hi cap a l'andana de la via 1 (sentit Aeroport). A l'andana de via 2 (sentit Maçanet) hi entra de sobres.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by 437.001 »

Granolleri wrote:A Sant Andreu Comtal sí hi cap una doble de 465, justeta, però hi cap.
Gràcies per l'aclariment.
Granolleri wrote:I d'altra banda, a Mollet Sant Fost no hi cap a l'andana de la via 1 (sentit Aeroport). A l'andana de via 2 (sentit Maçanet) hi entra de sobres.
Cert.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

En licitació:

Post by 437.001 »

Licitaciones de Renfe
Número del Expediente: 2017-ING-00012
ARRENDAMIENTO LOCAL Nº4, PARA ACTIVIDADES DIVERSAS, EN LA ESTACIÓN DE PLAZA DE CATALUÑA
Última Modificación: 15/02/2017
Fecha Publicación: 15/02/2017

Ver documentos adjuntos
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Trenscat »

Ahir vaig estar a Castellbell i el Vilar. Les andanes han quedat bé però com que hi ha el pas a nivell en sentit Manresa no caben els 6 cotxes d'una 447 al tram d'andana alt sentit Manresa, queda 1 cotxe fora aprox. També vaig trobar a faltar algun banc i papereres a les andanes principals (sí que n'hi ha a la marquesina històrica de l'edifici de viatgers). A més, només hi ha un trist rètol amb el nom de l'estació a l'andana de les vies 1-3 i no a un punt "principal". També és curiós que han pintat de manera excel·lent 2 places d'aparcament per a PMR sobre l'andana en un punt al qual per arribar-hi cal passar per un camí de terra estret, que no està en bones condicions (és la traça de l'antic cremallera) i que no està gens senyalitzat per arribar-hi.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by 437.001 »

Trenscat wrote:Ahir vaig estar a Castellbell i el Vilar. Les andanes han quedat bé però com que hi ha el pas a nivell en sentit Manresa no caben els 6 cotxes d'una 447 al tram d'andana alt sentit Manresa, queda 1 cotxe fora aprox. També vaig trobar a faltar algun banc i papereres a les andanes principals (sí que n'hi ha a la marquesina històrica de l'edifici de viatgers). A més, només hi ha un trist rètol amb el nom de l'estació a l'andana de les vies 1-3 i no a un punt "principal". També és curiós que han pintat de manera excel·lent 2 places d'aparcament per a PMR sobre l'andana en un punt al qual per arribar-hi cal passar per un camí de terra estret, que no està en bones condicions (és la traça de l'antic cremallera) i que no està gens senyalitzat per arribar-hi.
Tenint en compte com estava, ara és glòria, Bernat.
De tota manera, el canvi més espectacular és quan es fa fosc. El nou enllumenat ha estat un canvi total. Si pots, intenta passar-hi de nit.

Personalment, crec que no convé que hi hagi bancs a les andanes principals, no són gaire amples.

La cartelleria... bé, no entenc quins criteris fan servir: la de Castellbell estava feta caldo (i ho continua estant), mentre que han canviat la del Clot, que tot i ser de les antigues, estava en perfecte estat. :nose

Sobre les places de PMR del "pàrquing"... desconec qui és el titular dels accessos a l'estació.
Si no són d'Adif (que no ho sé), l'ajuntament de Castellbell ja es podria espavilar una miqueta.
Si sí que són d'Adif (que repeteixo, no ho sé)... no serà la darrera.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

En licitació:

Post by 437.001 »

Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 2.17/24610.0007
SERVICIO DE INFORMACIÓN, ATENCIÓN AL CLIENTE Y VENTA DE BILLETES EN LAS ESTACIONES DE LLANÇÀ Y TORELLÓ
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: UN SOLO CRITERIO: PRECIO
Presupuesto de Licitación: 115.546,00 Euros
Valor Estimado del Contrato: 231.092,00 Euros
Plazo de Ejecución / F.Entrega: 12 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Sin asignar

Última modificación: 18/02/2017
Fecha Publicación: 18/02/2017

Ver documentos adjuntos


Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 2.16/30410.0057
SUMINISTRO E INSTALACIÓN DE NUEVAS LÁMPARAS LED EN ANDENES DE BARCELONA SANTS
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: UN SOLO CRITERIO: PRECIO
Presupuesto de Licitación: 225.690,78 Euros
Valor Estimado del Contrato: 225.690,78 Euros
Plazo de Ejecución / F.Entrega: 2 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Última modificación: 18/02/2017
Fecha Publicación: 18/02/2017

Ver documentos adjuntos
Last edited by 437.001 on Saturday 18/02/2017 23:47, edited 1 time in total.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Estacions de Rodalies Barcelona en obres

Post by 437.001 »

Estacions recentment reformades:

-Premià de Mar (R1)

Estacions en obres:

-Barcelona-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Rubí (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
-Granollers-Centre (R2/R8)
-Sant Pol de Mar (R1)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Sabadell-Centre (R4, adjudicada el 2016)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7, adjudicada el 2016) -pendent de confirmació d'inici d'obres-

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

[...]

Obres en licitació:

-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Blanes (R1)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Parets del Vallès (R3)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-El Papiol (R4)
-Martorell (R4/R8)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)

Licitacions desertes o desistides:

-Cerdanyola-Universitat (R7/R8, licitació deserta el 2016)
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by UT440_132M »

Altre cop Balenyà? Es va reformar fa 4 anys, i estan les andanes en perfecte estat. Com no sigui renovar megafonia i cartelleria, que sí convé. O potser te a veure amb el futur desdoblament?
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by 437.001 »

UT440_132M wrote:Altre cop Balenyà? Es va reformar fa 4 anys, i estan les andanes en perfecte estat. Com no sigui renovar megafonia i cartelleria, que sí convé. O potser te a veure amb el futur desdoblament?
Segons la licitació, tancaments, juntament amb Granollers-Canovelles i Parets, Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat, El Papiol, Martorell, Vilassar i Mataró.

Balenyà no ho sé, però sospito que Granollers i Parets sí que deu tenir a veure amb el desdoblament... o potser no, ja ho veurem.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2017

Post by 437.001 »

Cerdanyola del Vallès (R4/R7):

Obres iniciades!!! )))
Image

Image
Fotos de komatek a Skyscrapercity.

PER FI!!!

En aquest cas, són obres relativament menors, però significatives: canvien les tanques.

Les noves són de les anti-frau, no les poden saltar si no és amb una grua! :twisted:

També la megafonia informa de "tren accessible/tren curt".

A més del Prat de Llobregat (on ho deia de fa temps), i Cerdanyola del Vallès, sembla ser que això de "tren accessible/tren curt" també s'anuncia a Sant Joan Despí i a Castellbisbal.
Last edited by 437.001 on Friday 24/02/2017 3:29, edited 1 time in total.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Estacions de Rodalies Barcelona en obres

Post by 437.001 »

Estacions recentment reformades:

-Premià de Mar (R1)

Estacions en obres:

-Barcelona-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Rubí (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
-Granollers-Centre (R2/R8)
-Sant Pol de Mar (R1)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7) -finalitzant-se-

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Sabadell-Centre (R4, adjudicada el 2016)

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

[...]

Obres en licitació:

-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Blanes (R1)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Parets del Vallès (R3)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-El Papiol (R4)
-Martorell (R4/R8)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)

Licitacions desertes o desistides:

-Cerdanyola-Universitat (R7/R8, licitació deserta el 2016)
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Miquel »

Ostres, doncs si la cosa a Cerdanyola anava de tanques, juraria que setmanes enrere feien/reparaven un tancat entre l'estació i el pont.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

"Tren accessible"

Post by Javi M »

437.001 wrote:A més del Prat de Llobregat (on ho deia de fa temps), i Cerdanyola del Vallès, sembla ser que això de "tren accessible/tren curt" també s'anuncia a Sant Joan Despí i a Castellbisbal.
Ahir mateix vaig sentir-ho també a L'Hospitalet.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by albert28 »

Javi M wrote:
437.001 wrote:A més del Prat de Llobregat (on ho deia de fa temps), i Cerdanyola del Vallès, sembla ser que això de "tren accessible/tren curt" també s'anuncia a Sant Joan Despí i a Castellbisbal.
Ahir mateix vaig sentir-ho també a L'Hospitalet.
Mira que agafo el tren cada dia a St Joan i no ho he sentit, ja m'hi fixaré a veure si ho torno a escoltar
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by fgc113 »

albert28 wrote:
Javi M wrote:
437.001 wrote:A més del Prat de Llobregat (on ho deia de fa temps), i Cerdanyola del Vallès, sembla ser que això de "tren accessible/tren curt" també s'anuncia a Sant Joan Despí i a Castellbisbal.
Ahir mateix vaig sentir-ho també a L'Hospitalet.
Mira que agafo el tren cada dia a St Joan i no ho he sentit, ja m'hi fixaré a veure si ho torno a escoltar
Per megafonia no ho sé, però a les pantalles sí que s'informa. Sembla que ja s'està generalitzant, perquè a Twitter molta gent diu que ho veu a diferents estacions.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by albert28 »

A plaça Catalunya alguns també, ho he vist ara i a la megafonia també.

Al teleindicador de St Joan és fàcil incloure el logo de accesible però a Pl. Catalunya posa TREN ACCES. TREN (ja que tren curt no cap ni és va movent com el PARA A TOTES LES ESTACIONS) i queda retallat.
Last edited by albert28 on Friday 24/02/2017 17:54, edited 2 times in total.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by El Maño amañado »

A Martorell, Mollet i Vilanova també ho diu, encara que a Vilanova ho ha dit malament, ja que jo anava en un 451 cap a SVC (que també té tela que hagi anat amb això!) i com ja sabeu un mini buque no és per res accessible.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by 437.001 »

Miquel wrote:Ostres, doncs si la cosa a Cerdanyola anava de tanques, juraria que setmanes enrere feien/reparaven un tancat entre l'estació i el pont.
També formava part del pla anti-frau. A Cerdanyola s'hi colava gent per tres o quatre llocs diferents.
Lluis
N6
N6
Posts: 220
Joined: Friday 17/10/2014 19:37
Location: Sants Estació

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Lluis »

Per fi, les barreres que mai funcionen @viladecans seran substituïdes.
IMG_20170227_212131.jpg
IMG_20170227_212131.jpg (94.35 KiB) Viewed 8206 times
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”