Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 26/11/2013 12:37
Es que el H10 es el que pasa por no tener un Espasa
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Hay casos y casos, en mis desplazamientos a la Illa diagonal Con V7 hasta Espanya, son 10 minutos de viaje más H12 a pl universidad 7 minutos; es aceptablewefer wrote:Jo ja tinc la meva primera experiència fent servir la xarxa quadriculada "tal com ha de ser", és a dir, fent transbordament. Com a "spoiler" us dic que gens positiva.
El trajecte Fira Hospitalet (BCNRail, per ser més concrets ) --> Sagrada Família. Això sortint a les 19 hores aproximadament, és a dir en plena hora punta
Les alternatives eren:Per provar la novetat, vaig escollir la última opció.
- L8 fins Pl. Espanya + L1 fins Universitat + L2
- Qualsevol autobús que vingués del sud per la Gran Via fins Pl. Espanya (alguns continuen fins Unversitat) + 50
- H12 fins Marina + V21
El trajecte fins Pl. Espanya és lent de nassos. És igual si agafes l'H12 com qualsevol altre autobús, no hi ha cap mena de diferència com és obvi. Cap mena de prioritat enlloc.
Una vegada passem Pl. Espanya ve l'únic tram bo. Amb el doble carril bus el trajecte es fa ràpid, mentre els vehicles privats estan totalment parats.
Lamentablement, abans d'arribar a Pg. de Gràcia tornem al carril bus normal, i la cosa es torna a ralentitzar, però de tota manera la velocitat continua essent acceptable.
Una vegada arribo a Marina, comença la prova de foc del sistema quadriculat, és a dir, la correspondència entre línies. Baixo a la parada i veig que la senyalització és correcte, encara que totes les indicacions pintades a terra ja estan desapareixent, així que aviat ens quedarem sense senyalització. Els adhesius de la parada també senyalen la direcció i indiquen que el temps caminant fins la parada del V21 és de dos minuts. Certament agosarat, perquè una persona en bones condicions sí que trigarà això, però una persona gran trigarà força més.
Per arribar a la parada, haig de travessar 3 trams de semàfors, incloent el de Marina davant la Monumental, força perillós al ser molt ample i ser només del tipus "precaució" mentre giren els cotxes que vénen de Gran Via.
Finalment arribo a la parada del V21 i... sorpresa! 6 minuts d'espera (encara sort que hi ha pantalla, cosa que no passa arreu). Tenint en compte que durant els 2 o 3 minuts que vaig anar acostant-m'hi no vaig veure ni rastre de cap V21... quina freqüència porten? 10 minuts?
Resultat: donat que només era una parada, vaig optar per fer el trajecte caminant i vaig arribar abans que agafant el V21. Quan ja era a Sagrada Família vaig veure que a la llunyania s'acostava el V21. No importava, jo ja havia arribat abans a peu.
A això també caldria sumar-hi l'enorme incomoditat d'haver d'anar pel carrer amb temps fred. El dia que plogui, ja ni us comento.
El temps total de recorregut va ser d'aproximadament 1 hora. En metro hagués trigat uns 15 minuts menys per les experiències anteriors que tinc, i amb el trajecte utilitzant el 50 hagués trigat exactament el mateix, amb la diferència que la correpondència entre línies l'hagués pogut fer sense caminar gens segons quin autobús hagués agafat.
Conclusió: la propera vegada prefereixo fer dos transbordaments en metro. Més còmode, més ràpid i més segur. Suposo que aquesta és la finalitat de tota aquesta reforma.
Si vas tornar pels volts de les 6 de la tarda, el retard té explicació. Travessera de les Corts estava mig tallada per la sortida de la gent del partit del Barça (per tant ni podien arribar busos a l'inici de Collblanc ni sortir-ne). Estaria bé que tornessis a mesurar-ho un dia que no hi hagués futbol.Sagrerenc wrote:Dissabte passat vaig muntar per primera vegada en un autobús de la xarxa quadriculada, abans d'arribar a la parada vaig veure que passava un H8 direcció Camp Nou, el següent va passar al cap de 10 minuts, complint horaris.
Línia: H8
Origen: Meridiana-La Sagrera (18h aprox)
Destinació: Diagonal-Balmes
Distància: 4,4 km
Temps: 20'36"
Velocitat mitjana: 12,8 km/h
Parades intermèdies: 11 (interestació mitjana: 365 m)
A la tornada em va passar el mateix, vaig perdre un H8 direcció La Maquinista, i quan vaig arribar a la parada vaig veure a l'indicador que el següent H8 passava... al cap de 28 minuts! Vaig pensar que era un error, però passaven els minuts i ni rastre de cap H8. Després d'esperar 18 minuts, vaig agafar el 34 "de tota la vida" (ja havia deixat passar un altre 34); segons la pantalla encara quedaven 10 minuts per al H8.
Línia: 34
Origen: Diagonal-Balmes (20h30 aprox)
Destinació: Berenguer de Palou-Ferran Turné
Distància: 5,0 km
Temps: 24'01"
Velocitat mitjana: 12,5 km/h
Parades intermèdies: 12 (interestació mitjana: 385 m)
La meva valoració, per tant, és molt negativa. La velocitat del bus nou i de l'antic és la mateixa, i a la tornada he hagut de renunciar a agafar el nou bus.
El concepte de xarxa reticular és molt bo i teòricament és ideal per a una ciutat com Barcelona. Però el que no es pot pretendre és vendre una nova xarxa d'autobús, quan l'únic que s'ha fet amb aquesta nova xarxa és canviar el traçat de les línies. Perquè els autobusos circulen pels mateixos carrils bus de sempre, plens de taxis, de furgonetes de càrrega i descàrrega i de cotxes aparcats els caps de setmana. Perquè no hi ha prioritat semafòrica, i els autobusos després d'efectuar parada s'han de parar al semàfor vermell. Perquè els viatgers segueixen sent obligats a pujar per una sola porta allargant els temps de parada.
El pitjor és que, al mateix temps que s'implanta aquesta nova xarxa, s'estan eliminant línies antigues, se n'escurcen d'altres, i s'eliminen parades.
Seria una nova xarxa, si l'autobús tingués una plataforma reservada i prioritat semafòrica, com un tramvia normal. Com que no és així, la NoXarBus és "més del mateix".
Queda demostrat que la voluntat dels gestors municipals no és realitzar una aposta decidida i ferma pel transport públic, sinó "racionalitzar costos" sense haver de molestar els vehicles privats.
Hora Punta TMB wrote:Com funciona... la prioritat semafòrica de l’autobús
Els semàfors s'han convertit fa temps en eines indispensables per regular les interseccions a les ciutats a partir d'una certa densitat de trànsit. La novetat és que amb el bus d'altes prestacions s'utilitzen per afavorir el transport públic.
El primer semàfor es va instal·lar a Barcelona el 1927 a la cruïlla dels carrers Balmes i Provença. Eren tot just els inicis del transport motoritzat. Actualment, amb prop d'un milió de vehicles matriculats a la ciutat i els milers que hi circulen procedents d'altres municipis i comarques, la seguretat i la fluïdesa del trànsit depenen en bona mesura de la semaforització de més de 1.700 cruïlles.
Els semàfors donen seguretat a canvi d'un temps d'espera repartit alternativament entre els diferents fluxos de vehicles que travessen l'espai regulat. Per l'autobús urbà, que ja està molt condicionat en el moviment per les parades freqüents que va fent al llarg del recorregut, reduir el temps d'espera en els semàfors pot ser una manera d'escurçar el viatge, guanyar regularitat i per tant ser més competitiu.
Posar els semàfors tan a favor del transport públic com es pugui és una de les mesures tècniques adoptades dins el capítol d'infraestructura per al desplegament de la nova xarxa de bus. Segons explica el director de serveis de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, això, que representa "una concreció de l'aposta efectiva de la ciutat pel transport públic" s'ha fet sobretot de dues maneres: amb regulacions del tipus ona verda i amb microregulacions en determinades cruïlles.
Programació per eixos
En les macroregulacions o ones verdes, es tracta de programar els cicles semafòrics (successió de fases de verd i vermell) per procurar que l'autobús trobi el màxim de cruïlles obertes, tenint en compte la seva velocitat típica i el temps que sol passar agafant i deixant passatgers a les parades. L'ona verda s'activa i desactiva des del centre de control de trànsit de Via Pública en funció de les condicions de circulació.
Aquestes ones verdes programades s'han implantat en eixos com ara la ronda del General Mitre, la Travessera de Dalt, el carrer Tarragona i el sector Besòs de la Gran Via. "Fins ara s'ha actuat en unes 200 cruïlles", resumeix Gomila.
En la microregulació, en canvi, la prioritat s'estableix només per a un punt concret. En aquest cas, es tracta d'una sola cruïlla en què el semàfor té la capacitat de detectar l'aproximació d'un bus i de donar-li pas, si és possible, alterant lleugerament la programació de les fases. Així és com, a la ronda del Guinardó, els cotxes de la H6 poden girar cap a Cartagena, i a la Diagonal els de la H8 podran incorporar-se al tronc central en sentit Camp Nou des del carrer Còrsega i girar cap a Rosselló en sentit La Maquinista.
Rellotge de compte enrere
Hi ha altres recursos tècnics aplicats a semàfors en benefici de les línies de la nova xarxa. Gomila ressalta especialment el rellotge de compte enrere incorporat al semàfor especial del carrer Tarragona tocant a la plaça d'Espanya, davant la terminal de la V7. Quan el rellotge marca zero, el conductor sap que és el moment òptim d'iniciar la marxa per fer la volta a la plaça pel carril bus interior i agafar el carrer Tarragona de pujada. D'aquesta manera estalvia temps de trajecte.
La prioritat semafòrica és una de les mesures aplicades en la infraestructura per augmentar les prestacions de l'autobús urbà. Altres actuacions són els canvis en la xarxa viària per fer més rectes els recorreguts, la millora dels carrils bus en longitud i en amplada, la creació de parades dobles en punts de concurrència de moltes línies i la redistribució de les parades en determinats eixos, per facilitar els intercanvis i igualar les distàncies entre elles.
No, vaig tornar a quarts de nou, feia més de 2 hores que el partit havia acabat. I en qualsevol cas, si el futbol és un problema, la línia s'hauria de poder tallar i els autobusos haurien de poder fer mitja volta abans d'arribar al Camp Nou (no improvisant sinó amb planificació). El que no pot ser és que, per un problema puntual en una extremitat, tota una línia hagi de quedar afectada.scubydu wrote:Si vas tornar pels volts de les 6 de la tarda, el retard té explicació. Travessera de les Corts estava mig tallada per la sortida de la gent del partit del Barça (per tant ni podien arribar busos a l'inici de Collblanc ni sortir-ne). Estaria bé que tornessis a mesurar-ho un dia que no hi hagués futbol.
ALTERACIONS DE LA PARADA NICARAGUA-JOSEP TARRADELLASdavida wrote:Segons la web de TMB el H10 pasa i NO pasa pel carrer Nicaragua
PASA:
http://www.tmb.cat/ca/linia-de-bus/-/bu ... parada-110
NO PASA:
http://www.tmb.cat/ca/c/document_librar ... upId=10168
Avui a la parada 110 ha aparegut l'engaxina del Bus H10 a la parada NICARAGUA-JOSEP TARRADELLAS. Ahir no vaig veure cap H10 per Travesera de les Corts.Ecomobisostrans wrote:ALTERACIONS DE LA PARADA NICARAGUA-JOSEP TARRADELLASdavida wrote:Segons la web de TMB el H10 pasa i NO pasa pel carrer Nicaragua
PASA:
http://www.tmb.cat/ca/linia-de-bus/-/bu ... parada-110
NO PASA:
http://www.tmb.cat/ca/c/document_librar ... upId=10168
- 28/11/2013
Des d'aquesta data, la línia H10 torna a l'itinerari normal per Carrer dels Comtes de Bell-lloc
Fa molts anys, quan la 72 arribava fins a Maria Cristina, la 70 solia anar a petar. De fet, un dels motius del perllongament de la 72 l'any 1995 fou precisament aquest.Ferry1ac1 wrote:Pel que he sentit d'alguns usuaris del 70 des de la substitució del 72 pel V3, els busos no articulats del 70 no donen a l'abast amb el passatge. Molts usuaris que feien el trajecte entre travessera de les Corts i el final a Mandri que agafaven indistintament el 70 o el 72 han passat a utilitzar exclusivament el 70 per no fer transbordaments.
Aviam si acabaran utilitzant articulats al 70.
Estic d'acord, però sobre quarts de vuit encara hi havien problemes a la H10 pel mateix motiu.Sagrerenc wrote:No, vaig tornar a quarts de nou, feia més de 2 hores que el partit havia acabat. I en qualsevol cas, si el futbol és un problema, la línia s'hauria de poder tallar i els autobusos haurien de poder fer mitja volta abans d'arribar al Camp Nou (no improvisant sinó amb planificació). El que no pot ser és que, per un problema puntual en una extremitat, tota una línia hagi de quedar afectada.scubydu wrote:Si vas tornar pels volts de les 6 de la tarda, el retard té explicació. Travessera de les Corts estava mig tallada per la sortida de la gent del partit del Barça (per tant ni podien arribar busos a l'inici de Collblanc ni sortir-ne). Estaria bé que tornessis a mesurar-ho un dia que no hi hagués futbol.
Segurament serà pel fet que Comtes de Bell-lloc és un carrer massa estret (com deia un foraire alguns missatges més a dalt).Gimeno wrote:Sin saberse el motivo, desde este lunes la H 10 sube por la Calle Nicaragua y no por Condes de Belloc. Desde Nicaragua va a Marqués de Sentmenat y gira por Vallespir, lo que demuestra que un articulado puede hacer ese giro. Lo increíble es que no tiene parada desde Nicaragua hasta Avenida Madrid, pasando Marqués de Sentmenat y Vallespir sin parar.
A partir de demà torna a passar per Comtes de Belloch. Haurà sigut per algun motiu particular (el gir de Sants pot ser o quelcom així).Adolescent barceloní wrote:Segurament serà pel fet que Comtes de Bell-lloc és un carrer massa estret (com deia un foraire alguns missatges més a dalt).Gimeno wrote:Sin saberse el motivo, desde este lunes la H 10 sube por la Calle Nicaragua y no por Condes de Belloc. Desde Nicaragua va a Marqués de Sentmenat y gira por Vallespir, lo que demuestra que un articulado puede hacer ese giro. Lo increíble es que no tiene parada desde Nicaragua hasta Avenida Madrid, pasando Marqués de Sentmenat y Vallespir sin parar.