Page 55 of 170

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Saturday 30/11/2013 15:32
by oriolp13
Jo aquest matí he provat l'H8, des de Jardins de la Indústria fins al C/Pare Manyanet.

L'anada direcció la Maquinista prou bé. El bus no anava a una velocitat molt ràpida tot i no tenir busos al davant, no sé si per no avançar-se a l'horari.

A la tornada tampoc anava gaire ràpid. A més ens hem trobat un parell d'"incidents".

El primer quan pujàvem pel C/Garcilaso per agafar Meridiana. Allà hi han posat un semàfor per al bus i un carril a la dreta per agafar Meridiana (gir cap a l'esquerra). Conclusió: els cotxes per girar a la dreta es fiquen al carril bus, i el bus s'ha de quedar al carril normal. Després, a més, els cotxes giraven a la dreta quan encara tenien vermell (el semàfor només donava pas a l'autobús). I alhora, al cap de no res de donar-nos pas el semàfor del bus, el del carrer Garcilaso que ve del costat muntanya també es posa en verd per girar cap a la Meridiana, per el que ens hem estat apunt de menjar una moto. Alguna cosa hauràn de fer en aquesta cruïlla.

Després, els conductors encara tenen massa recent el canvi de línia, i s'ajuden d'un mapa (la conductora, molt amable, me l'ha ensenyat. Un fet amb el google maps i han sobreposat la línia de bus, ja que TMB els dona únicament el de la línia que surt a la web, on no hi ha el noms dels carrers i té massa poc detall).

Això sí, crec que l'allargament de l'antic 15 fins a La Maquinista és una molt bona notícia, ja que uneix dos bandes que amb metro havies de fer sí o sí transbord, i acabes tardant quasi el mateix.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Saturday 30/11/2013 17:29
by Ecomobisostrans
raulitinbcn wrote:L'unic problema que vaig probar, es que Paral.lel s'ha carregat massa, amb unes 6 linies a la parada de M Paral.lel, dues exprés, no ho trobo molt bé ...
Però es que és una zona d'intercanviador, amb 2 linies de metro, el funicular i tots els busos. En aquest cas ho veig justificat.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Saturday 30/11/2013 20:12
by raulitinbcn
Ecomobisostrans wrote:
raulitinbcn wrote:L'unic problema que vaig probar, es que Paral.lel s'ha carregat massa, amb unes 6 linies a la parada de M Paral.lel, dues exprés, no ho trobo molt bé ...
Però es que és una zona d'intercanviador, amb 2 linies de metro, el funicular i tots els busos. En aquest cas ho veig justificat.
Desde la plaça de les Drassanes fins a la parada de <M> Paral.lel un D20, un 20 i un H16 seguits. Vam pillar més semafors del compte i parades ...

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Sunday 01/12/2013 11:50
by Fran-Ikarus
Des del primer dia que hi ha alguns Citaro a l'H10, entre els predominants MAN 34XX i els esporàdics MAN 33XX. La jornada "inaugural" hi havia, com a mínim, el veterà 3007 (que, algun dia d'aquesta setmana, s'ha deixat caure molt sorprenentment per la 34), i d'altres més recents, alguns d'ells amb decoració NXB i d'altres sense.

ปัสสาวะ

Posted: Tuesday 03/12/2013 15:10
by Ecomobisostrans
Aquesta NXB n'és un clar exemple de que lo més habitual es que quan més de dretes es un govern, les actuacions que fa son més recarregades de floritures, de detallets pijos (i poc útils), més basades en la estètica, la imatge, etc. encara que això encareixi o li tregui funcionalitat. En canvi els governs més d'esquerres tendeixen a fer les coses més senzilles, més planes.
En el cas de la NXB està claríssim, és un projecte totalment basat en cridar l'atenció visualment: Lletres i colors per diferenciar la direcció, autobusos pintats diferent, les parades amb una rotulació diferent i amb inmensos simbols als vidres, els biarticulats amb forma de tramvia, etc.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 03/12/2013 15:39
by Busman
No crec que tingui res a veure amb ser de dretes o d' esquerres (de fet, la idea original és d' en Jordi Portabella, que de dretes precissament no és). Es tracta simplement de gent que no en sap. O que en sap massa.

Re: ปัสสาวะ

Posted: Tuesday 03/12/2013 15:44
by França451
Ecomobisostrans wrote:Aquesta NXB n'és un clar exemple de que lo més habitual es que quan més de dretes es un govern, les actuacions que fa son més recarregades de floritures, de detallets pijos (i poc útils), més basades en la estètica, la imatge, etc. encara que això encareixi o li tregui funcionalitat. En canvi els governs més d'esquerres tendeixen a fer les coses més senzilles, més planes.
En el cas de la NXB està claríssim, és un projecte totalment basat en cridar l'atenció visualment: Lletres i colors per diferenciar la direcció, autobusos pintats diferent, les parades amb una rotulació diferent i amb inmensos simbols als vidres, els biarticulats amb forma de tramvia, etc.
Completamente de acuerdo en el tema de las florituras, respecto al tema pegatinas, ya nos lo dijo Sergio en su momento.

Sin embargo, he de considerar varios aspectos a tener en cuenta, que, fuera de la estética, y de las pegatinitas pijas, han acertado, y de lleno:
1. el H12 a Gornal ha ganado, y con diferencia en efectividad y recorrido al antiguo 56 por Collblanc.
2. la H8 a La Maquinista: no me cansaré de decirlo: ha mejorado y mucho a la antigua 15, nada que ver. El Camp de l'Arpa y San Andrés necesitaban una línea así, con continuidad al trazado de la 15.
3. La H10 a Olìmpic de Badalona: tres cuartos de lo mismo que en el caso H8: en este caso sería una fusión de la 43 y 44, pero sin el paso por los Polígonos de Sant Roc. Mal porque dejaron esta zona sin servicio de buses, pero la H10 en conjunto sale ganando ya que es una de las líneas "rectas de verdad", y la solución adoptada en Sant Adrià y Badalona fue realmente útil y acertada.
4. El enlace Correus del V17: el 40 y el 19 no tenían ni pies ni cabeza la parada de Correus, que no enlazaba ni con Barceloneta, ni con EdF ni con na de na. La nueva para Correus, al menos es más lógica y está muy bien puesta.

En cambio, además de los recortes en líneas convencionales y NXB, de servicios, personal, etc, lo cual no tiene ninguna justificación, otros son los inconvenientes en las líneas NXB:
1. La V17 es la única línea que baja al Port Vell, espero que este ramal no se quede con frecuencia baja.
2. La H16 no sirve absolutamente para nada (como bien dijísteis hace poco, los H16 medio llenos y el 141 a reventar, está más que claro). Espero que el H14 cubra en parte esa carencia del H16, ya que encima absorbe el recorrido del 9 de Plaça del Nou a Espanya. En este punto deberían haber ampliado el H16, y por los dos extremos no estaría nada mal, por el lado Norte a la Estaciò de Sant Adrià, paralelo a la T4, y por el lado Sur, por lo menos a Zona Franca a través de Montjuic, o incluso al Prat, absorbiendo el recorrido del 21.
3. El D20 y el 150 tienen su eficacia, pero son realmente una tocadura de pelotas, dicho bien y pronto. Te obligan a cambiar de bus, cuando el D20 podría perfectamente haber continuado a Cornellà, y ser el sustituto del 57, dejando el 157 recortado en Torre Melina como un ramal de refuerzo. Respecto al 150, cuarto de lo mismo: ya que en el Port Vell y en Sarrià han dejado línea única, el 50 podría haber seguido teniendo el recorrido de antes, que para ir a Collblanc desde Espanya ya sube el D20, se le aumenta la frecuencia y listo. Y así no tienes una línea como la 150, que casi parece un bus barri y que a las malas, su recorrido podría cubrirlo perfectamente el 13 o el 55.
4. La NXB ha demostrado que se pueden tener líneas hipermegalargas y que salgan fuera de la ciudad, pero su explotación se ha hecho malamente y a medias: tenemos líneas súper largas como la H10 o la H12, y líneas ridículas como la H16 o la V3, que podrían perfectamente ampliarse y no lo hacen. Ni qué decir tiene que el 143 o el 150 podrían hacerse con bus de barri y los tenemos paseándose vacíos con buses articulados incluso, mientras líneas como el 185, con la excusa de Sant Genìs, te las hacen tragar con camioneta, por mucho que pasen 4 seguidas cada 5 minutos.
5. La H2 está genial pensada, pero se carga la mítica 60, pudiendo mantenerla como línea de rondas, y por el lado Besòs meterla por su ronda, como antes, y con frecuencias decentes (cada 8 minutos mínimo) y buses articulados: que sea una de las líneas ejemplares de la red. Eso no se hizo y encima, se infrautilizó una línea modelo en eficacia y rapidez. Y encima se la cargan al recortarla en el lado Besòs.

En resúmen: la gestión, penosa, pero no por ello tenemos que dejar de aplaudir los logros de la red: D30 (la de la Diagonal), H12, H10, H8, H14. (Incluso la H2, que de novedoso no tiene nada, ya que la idea ya se hizo con la línea de las Rondas)

Esquerres?

Posted: Tuesday 03/12/2013 16:00
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Aquesta NXB n'és un clar exemple de que lo més habitual es que quan més de dretes es un govern, les actuacions que fa son més recarregades de floritures, de detallets pijos (i poc útils), més basades en la estètica, la imatge, etc. encara que això encareixi o li tregui funcionalitat. En canvi els governs més d'esquerres tendeixen a fer les coses més senzilles, més planes.
Doncs la Barcelona socialista tampoc s'ha quedat gens enrere pel que fa a posar-se un bonic decorat de teatre per tapar-se les vergonyes que hi ha al darrere. A no ser que no consideris el PSC d'esquerres, cosa que compartiria plenament.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 03/12/2013 16:13
by Ecomobisostrans
Es això, PSC està més a l'esquerra que CiU, però tampoc es pot considerar d'esquerres, en tot cas de centre. De fet també tenen algunes pijadetes, com anar canviant els logos de TMB, o diferenciar les línies "de barri", totalment innecessari, als veins els es igual que la linia es digui 12 i tingui parades normals i corrents o es digui 132 i tingui parades amb la decoració de barri.

I no dic que alguns canvi no siguin útils, em referia a la posada en escena, el fet de que ara la NXB sembla algo tan espectacular, quan es una simple reestructuració del servei de bus que es podia haver fet mantenint els nºs originals, i sense classificar absurdament les línies com si les NXB fossin mes importants que les altres, quan n'hi ha de les de tota la vida que tenen inclús major freqüència.

La idea de'n Portabella era tot això o el decorat l'han afegit després? Perquè se que idees de remodelar la xarxa n'han hagut moltes i ben diferents.

H10

Posted: Tuesday 03/12/2013 16:27
by Adolescent barceloní
Torno a dir, per Badalona no agafa passatge, l'H10; els dissabtes, segons la meva àvia, van buits.

Re: ปัสสาวะ

Posted: Tuesday 03/12/2013 16:28
by Fran-Ikarus
Ecomobisostrans wrote:Aquesta NXB n'és un clar exemple de que lo més habitual es que quan més de dretes es un govern, les actuacions que fa son més recarregades de floritures, de detallets pijos (i poc útils), més basades en la estètica, la imatge, etc. encara que això encareixi o li tregui funcionalitat. En canvi els governs més d'esquerres tendeixen a fer les coses més senzilles, més planes.
No sempre....

Un, dos, tres, responda otra vez: "Els camins rugosos":

http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&p=218141

«A partir d'ara, en cotxe»

Posted: Tuesday 03/12/2013 17:18
by Fran-Ikarus
Busman wrote:I doncs, la H16 l' han estrenada amb 14XX, veurem quant hi duren. Quatre gats en tot el trajecte i la pregunta més comú en el tros Diagonal Mar - Marina: "¿y ahora para ir el centro qué tengo que hacer?", amb la corresponent resposta: "se baja usted en Marina, anda un poco para atrás y toma el 41/V21/elquesea". La xarxa sense embolics.

Mentrestant, han aprofitan per, no només retallar el trajecte de la 36, sinó per empitjorar-ne la freqüència: passa de 13-14 minuts a 15-16, i evidentment el perjudici de no tenir el 41 per anar al centre no ha anat acompanyat d' una millora de la freqüència de la 141, que segueix sent de 28-29 minuts. Caldrà esperar fins que la H14 la engoleixi. A més, sembla que han tret els de per sí incòmodes 69XX per posar els infames 67XX híbrids, en aquest cas de la tercera remesa (6720-6754), actualment els que trobo pitjors autobusos de TMB. Tot plegat molt més còmode, ràpid, intuïtiu i modern, sobretot modern.
Això t'agradarà:

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... xe-2891461

Reorganització en el transport | Els usuaris
«A partir d'ara, en cotxe»
Mabel Cayuela ha renunciat al bus per portar els seus fills a l'escola des del Poblenou al centre
Dimarts, 3 de desembre del 2013
JANIRA GÓMEZ / Barcelona

Ningú podrà acusar Mabel Cayuela, veïna del Poblenou, de no haver-ho intentat. Almenys, dues vegades. Ella es volia adaptar a la nova xarxa d'autobusos per portar els seus dos fills a l'escola, a prop de la plaça de Catalunya. I això, malgrat que el seu habitual 41, amb els canvis, ha reduït el recorregut que fa, cosa que l'obliga a agafar abans l'H-16 (Paral·lel-Fòrum) per sortir des de Diagonal Mar. Davant aquest panorama, el primer dia, la Mabel i els seus dos fills van matinar una mica més per estar a la parada a les 7.05 hores i no arribar tard al col·le (entren a les vuit del matí). Però van perdre els dos autobusos i, en un intent d'enllaçar amb el V-17 a la Via Laietana, es van adonar que «el transbord es feia dos carrers més enllà». L'endemà, ho va tornar a intentar. «Un desastre», afirma la Mabel. ¿Solució?: «A partir d'ara, en cotxe».
Amb l'antic 41 trigaven 30 minuts al centre. Ara, la nova xarxa els obliga a fer transbord i triguen 50 minuts. «Trigo més de casa al centre que per anar a la feina, a Terrassa», diu, desconcertada.

La Mabel és metge i va a treballar en cotxe (triga 40 minuts), però no havia pensat mai en aquesta opció per anar a l'escola. Amb dues T-12 gratuïtes i un trajecte directe, tot eren avantatges. Ara ha d'afegir a les seves despeses el tiquet del pàrquing diari i un extra de gasolina.

Poques alternatives

La Mabel està indignada («Ens havien dit que hi hauria bones freqüències, però els autobusos estan mal coordinats. L'H-16 no ens aporta res»). I és que no hi ha alternatives millors. Les parades dels busos del carrer de Pujades li queden lluny, com el metro (L4) o la parada d'origen del 41 al Cementiri de l'Est. «A les set del matí i amb dos nens és complicat», diu. Enyora el 41, «l'opció fàcil i pràctica», i vol que torni com més aviat millor.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 03/12/2013 18:13
by uriol108
Han tret l'última parada del 66, de dalt de Can Caralleu, degut a que la nova línia V3 té el seu origen allà mateix a Can Caralleu, davant del Centre Esportiu...

Hi ha molta Canalla i nois Universitaris i veïns del barri que utilitzen aquesta línia, ja que conecta amb el centre de Barcelona... i xeringen a molta gent...

No té cap sentit fer 1 parada amb la V3 i després fer un canvi de línia per agafar el 66... jo acabo pujant i baixant els 100-200 metres que separen la parada del Centre Esportiu...

Després hi ha el conductors... que ara tenen el final de línia enmig del no-res... abans els anava molt bé perquè podien fer ús dels serveis del bar del Centre Esportiu, o prendre un cafetó durant els 10 minuts que tenen de descans, però ara allà on tenen el final de línia no hi ha res... els han ben fomut...

EDITO : Perquè no és la V7 sinó la V3...

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 03/12/2013 20:04
by premixero
No acabo de entender a la señora de la carta ya que si va desde diagonal mar, tiene el metro a un paso, el 141 (ya lo se, con menos frecuencias) y el 7, todo para ir al centro. Aquí estamos ya en lo de siempre ahora tengo que andar 100 metros mas y es un problema y queremos todo puerta a puerta.
por cierto andar esos 100 o 200 metros te ahorra la gasolina y ¿el parquin? (porque la gente precisamente para llevar a los niños al cole no deja el coche en un parquin......
otra cosa es decir si la H16 esta bien o no, con los cambios en el resto de líneas.
Y en esto estamos uriol108, tu mismo lo has dicho la parada del 66 esta a 100!!!!!! metros una distancia insalvable para estudiantes y deportistas, potenciales usuarios.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Wednesday 04/12/2013 10:14
by wefer
premixero wrote:Y en esto estamos uriol108, tu mismo lo has dicho la parada del 66 esta a 100!!!!!! metros una distancia insalvable para estudiantes y deportistas, potenciales usuarios.
És que em sembla que no acabeu d'entendre l'ús que es fa dels autobusos.

Molta gent (em poso a mi com exemple) fa servir els autobusos per evitar-se transbordaments en el metro, escales, passadissos, etc. Estem disposats a sacrificar una mica de velocitat a canvi de més comoditat porta a porta. No es tracta de que 100 metres sigui una distància "impossible", es tracta de que la gent vol anar del punt A al B de la manera més ràpida, còmode i barata possible.
Ara, però, amb la nova xarxa aconseguim tot el contrari: tenim la mateixa velocitat que abans (en el millor dels casos) però amb força més incomoditats afegides. Aleshores, per què hem de fer servir l'autobús?

D'altra banda fixa't qui és el públic habitual dels autobusos fora de l'hora punta: majoritàriament persones grans, a les quals no els importa tant la velocitat però sí el fet d'estalviar-se transbordaments i escales. Aquesta gent, ara es quedarà sense alternativa. Potser són ciutadans de segona i només hem de pensar en la gent jove?

Tal com diu la persona de l'article, "a partir d'ara en cotxe". I afegiria jo, o en metro.
Personalment amb la nova xarxa quadriculada m'estan treient qualsevol incentiu per utilitzar l'autobús, de manera que quan estigui totalment implantada el meu ús d'aquest transport serà realment marginal, sinó nul. Si aquest és l'objectiu de TMB, que tots ens passem al metro, sembla que s'aconseguirà amb escreix.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Wednesday 04/12/2013 18:57
by premixero
Vale, es verdad que todos queremos ir de A a B lo mas rápido y sencillo posible, pero a la vez hay que optimizar recursos y en las ciudades con metro la cosa pasa porque el transporte principal sea este y los buses sean una especie de refuerzo a la vez de tener una función de aportación al mismo, un ejemplo de esto ultimo muy grafico y que funciono en su tiempo al 100% era cuando a Sta. Coloma no llegaba el metro que tenia las líneas 33,103,130,203,230,330,BM y la 10 de tusa que su función era llevar a la gente al metro, la 3 casi era también de aportación y solo había la 35 y la SC/SF que te llevaban al centro y al llegar el metro todo esto desaparecio porque el 99% de la gente cogia el metro y muchos de los que cojian tanto la 35 como la SC/SF también se pasaron al metro.
En cuanto a las personas mayores, si tienen que ir a un sitio pues tienen también el metro, que para eso se han gastado una millonada en adaptar las estaciones, además si una cosa les sobra es tiempo si quieren ir de paseo en bus.....
Personalmente, ahora cojo poco el bus, cojo mas el metro, pero no porque este mas o menos cerca la parada, cuando vivía en sta. coloma e hicieron las avenidas sentido único tenia que andar casi 10 minutos a coger el SC cuando antes lo tenia literalmente en la esquina de casa. o para coger el bus para ir al metro también tenia que andar otros 10 minutos (los mismos que cuando lo pusieron) pero no por ello deje de cojerlo o pasarme al coche, pese a la incomodidad. y es que nos hemos vuelto muy señoritos ( y es que por aquí hay gente que hasta se queja de que su autobús tiene mas de 5 años y ya es una carraca)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Wednesday 04/12/2013 19:25
by Dabi
Em fot (perquè l'autobus s'acaba aturant pel semafor) però reconec que la parada de l'V3 a la plaça Cerdà, que no tenia gaire èxit al principi, ara sempre puja força gent i per tant, s'ha de celebrar que s'apostes per aquesta opció.

De la resta, la V3 segueix igual que des de què es va iniciar. Pràcticament buit a partir de Maria Cristina i mooooolta gent per anar al 70. Jo he notat per això que a Maria Cristina sempre trobo lloc de tornada que abans era força probable que no ja que venia molt ple i només quan venien dos seguits o l'agafava a hores vall, podia seure, però generalment migdias i tardas (sortida de classe dels nens) era impossible.

Respecte a la nova xarxa, doncs jo estic d'acord una mica amb wefer. Jo si no tinc pressa (i amb a la ZF no tinc altra opció) m'agrada moooolt més el bus. No haver de pujar i baixar escales però a més, el cumul de gent al metro i demés fant que sempre que puc agafi bus. De fet en els meus temps d'universitat agafava línies llargues com la 67 o la 7 per passar-me hores al busos admirant el paissatge i la ciutat. La gent gran per moltes millores d'acces que li posis al metro, prefereix el bus per la familiaritat que dóna envers el metro que sembla un transport menys proper, és a dir un transport de masses.

Re: H10

Posted: Wednesday 04/12/2013 22:09
by scubydu
Adolescent barceloní wrote:Torno a dir, per Badalona no agafa passatge, l'H10; els dissabtes, segons la meva àvia, van buits.
¿A quina hora l'agafes? Jo quan torno sempre veig gent que ja l'agafa per fer recorreguts intermedis (Badalona-Artigues-St. Adrià o a l'inversa). Val més un bus cada 6-7 minuts que un cada 15. Abans el 44 anava desert fins que no arribava a la part alta de Sant Adrià.... Si H10 hagués arribat al centre de Badalona, ja podrien eliminar la B25 de TUSGSAL (una línia a la que TUSGSAL va renunciar quan va reduir freqüències).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 06/12/2013 21:38
by metring
http://www.lavanguardia.com/participaci ... s-tmb.html

Senyalització de les noves línies TMB

Cartas | 06/12/2013 - 20:28h | Última actualización: 06/12/2013 - 21:13h

Image

Indicació a la parada de bus de la Casa de les Punxes/Rosselló Joana Anduaga Moré

Joana Anduaga Moré | Barcelona

"Des del dilluns 18 de novembre a Barcelona els usuaris tenim noves línies d'autobussos i línies modificades i/o eliminades. S´ha fet una campanya informativa -diu Joana Anduaga- i s´han rotulat les parades amb les modificacions. Avui en anar a la parada de la Casa de les Punxes/Rosselló veig la indicació que es veu a la foto. Per mi, els jardinets de Gràcia són els de Salvador Espriu (final del Passeig de Gràcia abans que comenci Gran de Gràcia) i no davant de la Casa de les Punxes. Crec que pels turistes també pot ser confús".

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 06/12/2013 23:02
by marc_bcn_2
:hola He fet un mapa de la nova xarxa i m'agradaria la vostra opinió. El podria enviar a TMB?

https://drive.google.com/file/d/0B6SbQv ... sp=sharing