http://www.3cat24.cat/noticia/810946/ba ... s-laterals
Talls a l'avinguda Diagonal durant el cap de setmana per asfaltar un dels laterals
Les obres per asfaltar el lateral que dóna a la muntanya de l'avinguda Diagonal de Barcelona, entre la Via Augusta i la plaça Francesc Macià, produeix talls de trànsit durant aquest cap de setmana des de les 8.30 hores d'avui dissabte, segons ha informat l'Ajuntament.
Avui dissabte es permet el pas als vehicles que creuin per les vies transversals i l'accés als aparcaments de la zona, però diumenge es talla totalment el carrer i les interseccions. Així, diumenge queden afectades les interseccions de la Diagonal amb els carrers Balmes, Tuset, Aribau, Muntaner, Casanova i Calvet, tot i que els treballs es fan en tres fases. En total s'han d'asfaltar 5.250 metres quadrats amb asfalt sonoreductor.
Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Què passaria si... es tallés la Diagonal per fer obres i/o se suprimissin carrils? Es podrà veure avui i demà.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Es cierto, pero también estamos en mitad de agosto y es en fin de semana. De todos modos, lo que se pretendía hacer no era solo quitar carriles de la Diagonal, sino que había una serie de medidas complementarias en otras calles del Eixample, amén de la unión del Tram y la adición de superautobuses.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Proposta de Trias
http://www.vilaweb.cat/noticia/3831840/ ... toral.html
Dimecres 05.01.2011 09:00
Trias inclourà una proposta de reforma de la Diagonal al programa electoral
Vol fer un assaig en un primer tram i diu que la proposta d'Hereu era una 'barbaritat'
El candidat de CiU a la batllia de Barcelona, Xavier Trias, recupera la idea de reformar l'avinguda Diagonal incloent una proposta pròpia en el seu programa electoral pels comicis municipals del maig. A Trias no li fa por plantejar una remodelació malgrat el fracàs de la consulta impulsada pel batlle Jordi Hereu i, per això, assegura que ja té a punt un pla de 'millora' per a l'avinguda.
Trias afirma que no té por d'afrontar la qüestió tot i el rebuig que ha ocasionat entre la ciutadania, i creu que la Diagonal 'necessita una millora' que els barcelonins podran entendre més que la 'barbaritat' que presentava el govern de Jordi Hereu. Trias creu que 'no serà la prioritat' per la ciutat, però considera important el projecte.
La seva proposta passa per no connectar el tramvia per la Diagonal i per 'buscar altres alternatives per relligar els dos trams'. Trias creu també que a l'avinguda se li han de 'buscar solucions per ampliar les voreres, separar les bicicletes dels vianants i fer el trànsit més amable', i en aquest sentit aposta per fer un assaig en un primer tram.
'Hem de començar fent una prova entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia d'amplitud de voreres i pacificació del trànsit però sense impedir el trànsit, que era el que intentava el batlle i era una barbaritat. Es va ficar en un gran embolic', explica Trias, mentre reconeix que es presentarà a les eleccions 'explicant el posicionament' de CiU sobre la Diagonal.
Dimecres 05.01.2011 09:00
Trias inclourà una proposta de reforma de la Diagonal al programa electoral
Vol fer un assaig en un primer tram i diu que la proposta d'Hereu era una 'barbaritat'
El candidat de CiU a la batllia de Barcelona, Xavier Trias, recupera la idea de reformar l'avinguda Diagonal incloent una proposta pròpia en el seu programa electoral pels comicis municipals del maig. A Trias no li fa por plantejar una remodelació malgrat el fracàs de la consulta impulsada pel batlle Jordi Hereu i, per això, assegura que ja té a punt un pla de 'millora' per a l'avinguda.
Trias afirma que no té por d'afrontar la qüestió tot i el rebuig que ha ocasionat entre la ciutadania, i creu que la Diagonal 'necessita una millora' que els barcelonins podran entendre més que la 'barbaritat' que presentava el govern de Jordi Hereu. Trias creu que 'no serà la prioritat' per la ciutat, però considera important el projecte.
La seva proposta passa per no connectar el tramvia per la Diagonal i per 'buscar altres alternatives per relligar els dos trams'. Trias creu també que a l'avinguda se li han de 'buscar solucions per ampliar les voreres, separar les bicicletes dels vianants i fer el trànsit més amable', i en aquest sentit aposta per fer un assaig en un primer tram.
'Hem de començar fent una prova entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia d'amplitud de voreres i pacificació del trànsit però sense impedir el trànsit, que era el que intentava el batlle i era una barbaritat. Es va ficar en un gran embolic', explica Trias, mentre reconeix que es presentarà a les eleccions 'explicant el posicionament' de CiU sobre la Diagonal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Proposta de Trias
No, si al final la innocentada de la L14, encara serà veritat!Xavier Trias wrote:
La seva proposta passa per no connectar el tramvia per la Diagonal i per 'buscar altres alternatives per relligar els dos trams'.
Re: Proposta de Trias
No sé quin any era moda aquí al FTC lo del "monorail aeri" no??metring wrote:No, si al final la innocentada de la L14, encara serà veritat!Xavier Trias wrote:
La seva proposta passa per no connectar el tramvia per la Diagonal i per 'buscar altres alternatives per relligar els dos trams'.
Encara haurem de recuperar idees i barbaritatas antigues , Acebillistiques.
Re: Proposta de Trias
Resumint, que no té ni punyetera idea de com relligar els dos trams, o que potser l'alternativa és no relligar-los.metring wrote:Xavier Trias wrote:La seva proposta passa per no connectar el tramvia per la Diagonal i per 'buscar altres alternatives per relligar els dos trams'.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Em sembla un gran error no unir les dues xarxes del tramvia, no sé a vosaltres. I tot perquè el Sr. Hereu no las va voler unir des d'un bon principi
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Una nova oportunitat històrica perduda, novament... (*). Espero que, d'aquí a no gaire temps, els tramvies circulin per tota la Diagonal.
* Com en l'ample ibèric, l'aprofitament del viaducte ferroviari de Girona, l'estació del Camp de Tarragona o Figueres-Vilafant i tants d'altres...
Salut !!
* Com en l'ample ibèric, l'aprofitament del viaducte ferroviari de Girona, l'estació del Camp de Tarragona o Figueres-Vilafant i tants d'altres...
Salut !!
metring wrote:Em sembla un gran error no unir les dues xarxes del tramvia, no sé a vosaltres.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
'Hem de començar fent una prova entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia d'amplitud de voreres i pacificació del trànsit però sense impedir el trànsit, que era el que intentava el batlle i era una barbaritat. Es va ficar en un gran embolic', explica Trias, mentre reconeix que es presentarà a les eleccions 'explicant el posicionament' de CiU sobre la Diagonal.
I farem a prova al tram mes conflictiu de tota la diagonal?
I farem a prova al tram mes conflictiu de tota la diagonal?
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
O és entre Macià i Passeig de Gràcia, o entre Passeig de Gràcia i Sant Joan, o entre Sant Joan i Glòries. Tots tres trams són problemàtics en transit, i pateixen la mateixa càrrega de cotxes... però el primer és el més comercial, per tant, convé començar per aquí... tot i que convindria començar pels tramvies.evody wrote:
I farem a prova al tram mes conflictiu de tota la diagonal?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Com a usuari diari de aquesta via et dire que sobre tot el problema de transit es troba entre Macia y Paseig de Gracia, el tram entre paseig de gracia i paseig de sant joan no te ni per casualitat el transit i problemes del tram anterior,i en tot cas on es perd temps es emb el semafors que estant sincronitzats com el cul.
De paseig de Sant joan a Glories mai, pro mai he vist congestio de transit, per no parlar del ultim tram que en pasen 4 cotxes contats
Sobre el tema sincronitzacio dels semafors tindrien que parlar un rato, dons tan parlar del medi ambient i les emisions, y tenim un semafors que sembla estiguin pensats per que ens parem a cada minut i gastem quant mes combustible millor.
A escepcio de 4 vies principals (i segons el dia ni aixos per que es perd la secuencia) la resta son una caqueta de les groses
Salut
De paseig de Sant joan a Glories mai, pro mai he vist congestio de transit, per no parlar del ultim tram que en pasen 4 cotxes contats
Sobre el tema sincronitzacio dels semafors tindrien que parlar un rato, dons tan parlar del medi ambient i les emisions, y tenim un semafors que sembla estiguin pensats per que ens parem a cada minut i gastem quant mes combustible millor.
A escepcio de 4 vies principals (i segons el dia ni aixos per que es perd la secuencia) la resta son una caqueta de les groses
Salut
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Jo et reconec que no hi vaig cada dia, però sovint sí, cada cop que entro a Barcelona ho he de fer per la Diagonal, i jo percebo que el que passa és allò que dius, que els semàfors estan millor sincronitzats en el tram Passeig de Gràcia-Sant Joan, i cal afegir que són menys al tram fins Glòries. No cal dir, està prou clar, que el tram final de l'avinguda no té res a veure en tot això.
Recordo que a la Gran Via de les Corts Catalanes, farà cinc anys, un cop esperaves un semàfor en vermell, si anaves a 50, tots els semàfors se t'anaven posant en verd, i podies arribar de Plaça Espanya al calaix de la caserna de Lepanto (actual Ciutat de la Justícia) sense parar més. Aquesta sincronització, a Barcelona, no l'he tornat a veure, i caldria recuperar-la a Gran Via, a la Diagonal, a Fabra i Puig|Meridiana, a Paral·lel|Creu Coberta|Sants|Collblanc, i a les travesseres.
Recordo que a la Gran Via de les Corts Catalanes, farà cinc anys, un cop esperaves un semàfor en vermell, si anaves a 50, tots els semàfors se t'anaven posant en verd, i podies arribar de Plaça Espanya al calaix de la caserna de Lepanto (actual Ciutat de la Justícia) sense parar més. Aquesta sincronització, a Barcelona, no l'he tornat a veure, i caldria recuperar-la a Gran Via, a la Diagonal, a Fabra i Puig|Meridiana, a Paral·lel|Creu Coberta|Sants|Collblanc, i a les travesseres.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Al carrer Aragó (en sentit Llobregat) i a la Gran Via (en sentit Besòs entre Pl. Espanya i Pl. Glòries) també hi ha sincronització. El que passa és que això només es pot fer en vies de sentit únic (com el carrer Aragó) o on un sentit té molta més importància que l'altre (Gran Via). En el cas de la Diagonal, estem parlant d'una via de doble sentit i seria impossible sincronitzar els semàfors pels dos sentits de la marxa. Jo crec que a la Diagonal, quants menys cotxes millor. En ser una avinguda amb una orientació diferent a les dels altres carrers de l'Eixample, obliga a fer tres fases semafòriques, amb el conseqüent increment del temps d'espera.Lluita1714 wrote:Recordo que a la Gran Via de les Corts Catalanes, farà cinc anys, un cop esperaves un semàfor en vermell, si anaves a 50, tots els semàfors se t'anaven posant en verd, i podies arribar de Plaça Espanya al calaix de la caserna de Lepanto (actual Ciutat de la Justícia) sense parar més. Aquesta sincronització, a Barcelona, no l'he tornat a veure, i caldria recuperar-la a Gran Via, a la Diagonal, a Fabra i Puig|Meridiana, a Paral·lel|Creu Coberta|Sants|Collblanc, i a les travesseres.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reacció d'Hereu a la proposta de Trias
http://www.ara.cat/politica/Jordi_Hereu ... 59697.html
Hereu respon a Trias que els ciutadans ja van descartar reformar la Diagonal
L'alcalde reacciona a la proposta de l'aspirant de CiU a prendre-li l'alcaldia, que ha proposat reprendre la idea de fer canvis a l'avinguda però amb un projecte diferent del plantejat en la consulta popular
ACN
Barcelona | Actualitzada el 09/01/2011 14:44
Jordi Hereu ja no vol sentir a parlar de la reforma de la Diagonal. L'alcalde de Barcelona ha respost aquest diumenge al seu màxim adversari, el líder de CiU a l'Ajuntament de la ciutat, Xavier Trias, que els barcelonins "ja van emetre un missatge molt clar" en la consulta del passat mes de maig, plantejat per l'equip de govern municipal amb l'objectiu d'obtenir l'aval dels ciutadans per al seu projecte de reforma de l'avinguda.
Tal com ho veu Hereu ara, mesos després d'haver perdut la consulta, en un context de crisi econòmica com l'actual el debat sobre aquesta reforma "s'ha de deixar per a temps millors".
Trias va explicar el 5 de gener passat que recuperarà la idea de reformar l'avinguda Diagonal i que, malgrat el fracàs de la consulta, inclourà una proposta sobre aquesta qüestió en el seu programa electoral per als comicis municipals del 22 de maig. Trias, però, s'oposa a fer-hi passar el tramvia i adverteix que no es pot treure el trànsit d'una artèria bàsica. En canvi, el convergent creu que sí que es pot "pacificar".
Hereu respon a Trias que els ciutadans ja van descartar reformar la Diagonal
L'alcalde reacciona a la proposta de l'aspirant de CiU a prendre-li l'alcaldia, que ha proposat reprendre la idea de fer canvis a l'avinguda però amb un projecte diferent del plantejat en la consulta popular
ACN
Barcelona | Actualitzada el 09/01/2011 14:44
Jordi Hereu ja no vol sentir a parlar de la reforma de la Diagonal. L'alcalde de Barcelona ha respost aquest diumenge al seu màxim adversari, el líder de CiU a l'Ajuntament de la ciutat, Xavier Trias, que els barcelonins "ja van emetre un missatge molt clar" en la consulta del passat mes de maig, plantejat per l'equip de govern municipal amb l'objectiu d'obtenir l'aval dels ciutadans per al seu projecte de reforma de l'avinguda.
Tal com ho veu Hereu ara, mesos després d'haver perdut la consulta, en un context de crisi econòmica com l'actual el debat sobre aquesta reforma "s'ha de deixar per a temps millors".
Trias va explicar el 5 de gener passat que recuperarà la idea de reformar l'avinguda Diagonal i que, malgrat el fracàs de la consulta, inclourà una proposta sobre aquesta qüestió en el seu programa electoral per als comicis municipals del 22 de maig. Trias, però, s'oposa a fer-hi passar el tramvia i adverteix que no es pot treure el trànsit d'una artèria bàsica. En canvi, el convergent creu que sí que es pot "pacificar".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Doncs a mi em sembla que Hereu no va entendre absolutament res de res: no és que els ciutadans no volguessin fer cap reforma a la Diagonal, sinó que no ens vam deixar prendre el pèl amb el referèndum amb dues opcions gairebé idèntiques, i que a sobre no es tingués en compte d'altres diferents.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Reacció d'Hereu a la proposta de Trias
Els ciutadans van dir que no volien cap de les reformes proposades, no pas que no vulguessin la reforma.Guigui wrote:http://www.ara.cat/politica/Jordi_Hereu ... 59697.html
Hereu respon a Trias que els ciutadans ja van descartar reformar la Diagonal
Aquí cadascú tergiversa la voluntat popular com més l'interessa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La realitat els encalçarà
De tant voler que la gent deixi de pensar, ells mateixos se n'han encomanat. Més val que el Sr. Hereu comenci a endreçar el seu despatx, no fos cas que se li acumulés la feina després de les properes municipals.
Ara, veient les idees de bomber que té el Sr. Trias al respecte, caldrà pensar seriosament qui servirà millor per a expulsar el personal de la poltrona.
Ara, veient les idees de bomber que té el Sr. Trias al respecte, caldrà pensar seriosament qui servirà millor per a expulsar el personal de la poltrona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
No m'agrada que un polític em digui què és el que penso o no, com si fóssim titelles...
Tot just això va ser el que va passar: que la gent vam demostrar que no ens poden manipular com si no tinguéssim criteri propi.
Tot just això va ser el que va passar: que la gent vam demostrar que no ens poden manipular com si no tinguéssim criteri propi.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Tambien estan mas o menos bien sincronizadas las siguientes calles
Avinguda de Madrid, Londres, Paris aunque normalmente el semaforo de Urgell corta la secuencia
Muntaner,Balmes,Pau Claris de bajada y Lluria de subida
Hay que decir que muchas veces para pillar la secuencia tienes que superar los 50 Kmh....
Avinguda de Madrid, Londres, Paris aunque normalmente el semaforo de Urgell corta la secuencia
Muntaner,Balmes,Pau Claris de bajada y Lluria de subida
Hay que decir que muchas veces para pillar la secuencia tienes que superar los 50 Kmh....
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
http://www.transportpublic.org/componen ... ostenible-
"Diagonal per a Tothom" rep el premi Acció 21 de 2010 per la seva unitat i contribució al debat de la mobilitat sostenible
PTP Comunicats i presentacions - General
Escrit per Diagonal per a tothom
divendres, 14 de gener de 2011 13:00
El projecte "Diagonal per a tothom", liderat per 13 entitats de diferents àmbits, ha estat guardonat amb el premi Acció 21 de l'any 2010, atorgat pel Consell Municipal de Medi Ambient i Sostenibilitat de l'Ajuntament de Barcelona. L'esperit d'unió i d'altruisme que ha caracteritzat la plataforma es veu reforçat amb aquest premi, que agraïm enormement.
La plataforma "Diagonal per a tothom" es va constituir el 23 de juliol de 2009 per donar suport a la reforma d'aquest vial, un acord majoritari del plenari municipal que havia d'acabar amb els problemes endèmics de sinistralitat, contaminació i congestió causats pel trànsit motoritzat. Un mateix model de mobilitat que, a escala més global, està relacionat amb la mort prematura de més de 1.200 habitants de l'àrea metropolitana, amb el canvi climàtic i amb desastres ambientals recents com són els recents vessaments de petroli a la costa de Tarragona
Des d'un bon principi, les activitats de la plataforma van centrar-se en socialitzar els avantatges de la mobilitat sostenible, segura, eficient i equitativa dins i fora de la Diagonal. Al llarg del procés de consulta de la Diagonal, la plataforma va esforçar-se al màxim per difondre valors ambientals i socials a través de la reflexió ciutadana i l'exemplificació d'alguns avantatges en concret. Així, va realitzar-se una històrica representació de mitjans de transport a la mateixa avinguda que va implicar més de 200 ciutadans. També va organitzar una conferència on van participar representants de Munic, Dublín, Estrasburg i Bordeus, ciutats amb exitosos tramvies al centre urbà. La plataforma ha aportat el màxim de dignitat possible a una innovadora consulta ciutadana que, malauradament, va acabar engolida i mediatitzada per la política.
La plataforma agraeix el premi Acció 21 com a reconeixement a la seva tasca i anuncia que continuarà les seves accions de conscienciació pública. Els problemes de la Diagonal no se solucionaran tapant forats ni fent nyaps puntuals. Els seus dèficits són estructurals, perquè propicien una mobilitat massa malbaratadora i lesiva. No podem oblidar-nos d'una reforma tan necessària com aquesta, que no perjudicaria a ningú i que beneficiaria a tothom en termes de salut, equitat i economia. Cal aprofitar la feina feta i aprendre dels errors comesos. La ciutadania no està en contra de millorar la ciutat, d'un millor transport públic o d'aconseguir més mobilitat no motoritzada. El que sí va expressar és un rebuig a uns procediments concrets. L'únic camí assequible d'una ciutat densa i compacta com la nostra és el de la mobilitat per a tothom, amb una Diagonal per a tothom.
"Diagonal per a Tothom" rep el premi Acció 21 de 2010 per la seva unitat i contribució al debat de la mobilitat sostenible
PTP Comunicats i presentacions - General
Escrit per Diagonal per a tothom
divendres, 14 de gener de 2011 13:00
El projecte "Diagonal per a tothom", liderat per 13 entitats de diferents àmbits, ha estat guardonat amb el premi Acció 21 de l'any 2010, atorgat pel Consell Municipal de Medi Ambient i Sostenibilitat de l'Ajuntament de Barcelona. L'esperit d'unió i d'altruisme que ha caracteritzat la plataforma es veu reforçat amb aquest premi, que agraïm enormement.
La plataforma "Diagonal per a tothom" es va constituir el 23 de juliol de 2009 per donar suport a la reforma d'aquest vial, un acord majoritari del plenari municipal que havia d'acabar amb els problemes endèmics de sinistralitat, contaminació i congestió causats pel trànsit motoritzat. Un mateix model de mobilitat que, a escala més global, està relacionat amb la mort prematura de més de 1.200 habitants de l'àrea metropolitana, amb el canvi climàtic i amb desastres ambientals recents com són els recents vessaments de petroli a la costa de Tarragona
Des d'un bon principi, les activitats de la plataforma van centrar-se en socialitzar els avantatges de la mobilitat sostenible, segura, eficient i equitativa dins i fora de la Diagonal. Al llarg del procés de consulta de la Diagonal, la plataforma va esforçar-se al màxim per difondre valors ambientals i socials a través de la reflexió ciutadana i l'exemplificació d'alguns avantatges en concret. Així, va realitzar-se una històrica representació de mitjans de transport a la mateixa avinguda que va implicar més de 200 ciutadans. També va organitzar una conferència on van participar representants de Munic, Dublín, Estrasburg i Bordeus, ciutats amb exitosos tramvies al centre urbà. La plataforma ha aportat el màxim de dignitat possible a una innovadora consulta ciutadana que, malauradament, va acabar engolida i mediatitzada per la política.
La plataforma agraeix el premi Acció 21 com a reconeixement a la seva tasca i anuncia que continuarà les seves accions de conscienciació pública. Els problemes de la Diagonal no se solucionaran tapant forats ni fent nyaps puntuals. Els seus dèficits són estructurals, perquè propicien una mobilitat massa malbaratadora i lesiva. No podem oblidar-nos d'una reforma tan necessària com aquesta, que no perjudicaria a ningú i que beneficiaria a tothom en termes de salut, equitat i economia. Cal aprofitar la feina feta i aprendre dels errors comesos. La ciutadania no està en contra de millorar la ciutat, d'un millor transport públic o d'aconseguir més mobilitat no motoritzada. El que sí va expressar és un rebuig a uns procediments concrets. L'únic camí assequible d'una ciutat densa i compacta com la nostra és el de la mobilitat per a tothom, amb una Diagonal per a tothom.