Page 56 of 130

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 02/06/2009 22:07
by liniadelRipollés
És ben fàcil, Jordi. De Balaguer a La Pobla només hi pot haver un tren circulant, és un únic cantó de BT de 60km. Això vol dir que quan el cap d'estació de Balaguer xiula al tren el cantó queda ocupat fins que el tren arriba complet a La Pobla. No és fins aquest moment que de Balaguer pot sortir altre tren. No calk dir que quan el tren surt de La PObla tornem a tenir ocupat tot el cantó. La durada d'ocupació del cantó en condicions normals és d'una hora i 20 minuts per tren

Jordi Freixas wrote:Ah... perdó. Llavor la meva pregunta és...com pot quedar saturada una línia que només té (comptant el Tren dels Llacs) quatre circulacions diaries per sentit?

PD: Reivindico una vegada més la necessitat de desdoblar TOTES LES ESTACIONS I BAIXADORS de la línia.

Cantons

Posted: Tuesday 02/06/2009 23:13
by Guigui
I costaria gaire dividir el cantó en tres, per exemple Balaguer-Àger, Àger-Tremp i Tremp-La Pobla?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 03/06/2009 0:40
by Jordi Freixas
liniadelRipollés wrote:És ben fàcil, Jordi. De Balaguer a La Pobla només hi pot haver un tren circulant, és un únic cantó de BT de 60km. Això vol dir que quan el cap d'estació de Balaguer xiula al tren el cantó queda ocupat fins que el tren arriba complet a La Pobla. No és fins aquest moment que de Balaguer pot sortir altre tren. No calk dir que quan el tren surt de La PObla tornem a tenir ocupat tot el cantó. La durada d'ocupació del cantó en condicions normals és d'una hora i 20 minuts per tren

Jordi Freixas wrote:Ah... perdó. Llavor la meva pregunta és...com pot quedar saturada una línia que només té (comptant el Tren dels Llacs) quatre circulacions diaries per sentit?

PD: Reivindico una vegada més la necessitat de desdoblar TOTES LES ESTACIONS I BAIXADORS de la línia.
Et recordo que arran de la reforma entre Balaguer i La Pobla van tornar a instal·lar la via secundaria a Tremp. En qualsevol cas s'haurien de desdoblar com a mínim dues o tres estacions més.

Re: Cantons

Posted: Wednesday 03/06/2009 0:42
by Jordi Freixas
Guigui wrote:I costaria gaire dividir el cantó en tres, per exemple Balaguer-Àger, Àger-Tremp i Tremp-La Pobla?
Suposo que això implicaria allargar la via desviada perquè torni a enllaçar amb la principal pel costa de la topera, no?

Re: Cantons

Posted: Wednesday 03/06/2009 11:31
by liniadelRipollés
Amb BT implica personal.

Obrint Cellers seria suficient.

Respecte Tremp, les agulles allà són talonables però estan embridades. No quadren amb el reglament d'ADIF però sí amb els desitjos d'FGC. A veure com acaba tot plegat.
Guigui wrote:I costaria gaire dividir el cantó en tres, per exemple Balaguer-Àger, Àger-Tremp i Tremp-La Pobla?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 03/06/2009 14:02
by Jordi Freixas
Embridades vol dir que estan bloquejades, oi?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 03/06/2009 23:43
by UT596001
Jordi Freixas wrote:Embridades vol dir que estan bloquejades, oi?
Sí.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 04/06/2009 0:42
by Xesco 593
perque i aigui una circulacio de mes en aquest cas el tren dels llacs, no vol dir que la linia quedi saturada, ni mol menys, sa donat moltisims casos en dobles circulacions, i estan l'estacio de tremp tancada, parlo del tren hervicida, que puja una vegad al any, amb la locomotra titular 319 , (tinc fotos pero encara nose penjarles) aquest tresn sestaciona ala antiga 3era via , ara segona via de l'estacio de tremp , i deixa pasarel la relacio que interom, les agulles son manipulades pel personal del tren. el mateix succeia quan pujavael tren comarques de lleida, amb la titular la garrafeta, es feie el mateix a tremp.

nomes adequan una mica els horaris es poden fer varie circulacions, i instalan personal qualificat a tremp , i una altra via a cellers,"antigament els creumanets de trens a la linia segons man explicat es fein a cellers,anys en que els ferrobusos eren els amos de la linia ;)

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 04/06/2009 23:38
by Xesco 593
avui a pujat un altre tren especial de adif, ere un tren amb 3 coches de pasatgers transformats a una especie de laboratori ple de oridnadors, i una locomotara 319 decorada de color verd amb el nom de adif , i en el lateral de un dels vagons i deie la funcio dle tren , nom ke no recordo ara , e fet fots ;)

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 05/06/2009 1:50
by Jordi Freixas
I què hi feia per allà un tren d'Adif? Imagino que FGC no deu tenir encara trens propis per realitzar aquestes tasques en vies d'ample ibèric.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 05/06/2009 16:54
by Sky
Xesco 593 wrote:e fet fots ;)
Si vols ficar fotos al fòrum pots utilitzar un servei d'hostatge d'imatges. Un dels més coneguts (i gratuït) és aquest http://www.imageshack.us/

Fas clic a "Browse" i cerques al teu ordinador la imatge que vols pujar i prem "start upload"; a continuació et sortirà una pàgina on podràs escollir si vols inserir una imatge en miniatura ("Hotlink for forums") o l'enllaç directe (Direct link). La imatge 'miniatura va bé si la foto té una mida molt gran i pot deformar o sobrecarregar la pàgina, o bé si en vols inserir moltes. En aquest cas pots copiar i enganxar directament el codi que t'apareix.

Si té una mida raonable pots fer servir l'enllaç directe, però aquí al fòrum l'hauràs d'inserir amb el format [img]adreça[/img].

Espero haver-te ajudat. ;)

Re: Cantons

Posted: Saturday 06/06/2009 2:48
by Pere
Guigui wrote:I costaria gaire dividir el cantó en tres, per exemple Balaguer-Àger, Àger-Tremp i Tremp-La Pobla?
Costaria el fet d'establir via desviada i personal de circulació a cada estació, (de manera que puguin controloar les agulles) i establir BT entre les 3 estacions.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 06/06/2009 19:40
by Jordi Freixas
Doncs que l'hi posin..

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Sunday 07/06/2009 9:21
by automotorserie 436
Ni que decir tiene que todas las inversiones en esta línea excepto las que no sean estrictamente necesarias será tirar el dinero de los contribuyentes. Hagamos un buen mantenimineto y mejoremos el tramo de lleida a Balaguer con alguna frecuencia más, no creo necesario más que dos cantones en esta línea. El volúmen de pasajeros es insuficiente, perspectivas de gran crecimiento no las hay.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Sunday 07/06/2009 18:42
by Jordi Freixas
automotorserie 436 wrote:El volúmen de pasajeros es insuficiente, perspectivas de gran crecimiento no las hay.
Mentre només hi hagin tres trens al dia, i poques o cap facilitat tècnica per posar-ne cap més, continuarà sense haver-hi aquestes perspectives. I mentre no es decideixin a realitzar seriosament un perllongament d'aquesta linia cap a la Vall d'Aran, tot afegint-hi trens de llarg recorregut que vagin per la línia d'Alta Velocitat fins a Lleida, també continuarà sense aver-hi aquestes perspectives de creixement. I si directament enlloc de tot això agafem i clausurem el tram Balaguer - La Pobla, segur que encara menys hi hauran aquestes perspectives de creixement.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 09/06/2009 12:05
by liniadelRipollés
L'altre dia estava a Montcada-Bifurcació.

Xesco 593 wrote:avui a pujat un altre tren especial de adif, ere un tren amb 3 coches de pasatgers transformats a una especie de laboratori ple de oridnadors, i una locomotara 319 decorada de color verd amb el nom de adif , i en el lateral de un dels vagons i deie la funcio dle tren , nom ke no recordo ara , e fet fots ;)

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 09/06/2009 14:59
by Jordi Freixas
Collons... i no hi ha foto per alguna banda d'aquest "misteriós" tren?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 10/06/2009 9:01
by sequera
Jordi Freixas wrote:Collons... i no hi ha foto per alguna banda d'aquest "misteriós" tren?
jo diria que es tracta d'aquest,

o no.


de listado de tren

http://www.listadotren.es

Image

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 10/06/2009 13:06
by Jordi Freixas
Interessant. Ara bé, a on està aquí a la foto? No deu ser ni Catalunya això...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 10/06/2009 17:03
by BB9200
La foto està feta al TCR de Valladolid, diria que la primera vegada que la van caçar amb aquesta decoració (que no li queda gens malament).
Sky wrote:FGC estudia aumentar el número de plazas del Tren dels Llacs

Sin plazas para la próxima salida y con el cupo casi cerrado para las dos siguientes. Así está tres semanas después de su primer viaje el Tren dels Llacs, el primer ferrocarril regular turístico compuesto por material histórico que funciona en Lleida. En Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), la compañía que gestiona la línea, piensan ya en enganchar otro vagón a la Beyer Garratt 282F-0421 –la popular Garrafeta– para que nadie se quede en el andén.

El tren circula cada sábado desde el pasado 16 de mayo entre Lleida y la Pobla de Segur con una composición formada por un coche cafetería y tres vagones de pasajeros con 56 plazas cada uno. De la tracción se encarga hasta Balaguer la histórica Garrafeta, una máquina de vapor construida en 1960 en Bilbao según un diseño inglés de 1930. En la capital de la Noguera, la Beyer Garratt se desengancha para que en su lugar se coloque la también histórica 10817 Diesel, una locomotora salida también de los talleres bilbaínos de la Babcock Wilcox que lleva el tren hasta la Pobla y lo devuelve a Lleida.

Cada convoy ofrece 168 plazas, pero el éxito de las primeras salidas hace que FGC piense en sumar vagones: “Los billetes cuestan 27 euros si subes en Lleida y 22,95 si montas en Balaguer. Para la salida del sábado que viene -día 13– no quedan plazas y para las siguientes ya tenemos reservas. Si la cosa sigue como hasta ahora, añadiremos un vagón al convoy del día 20”, apuntaban el viernes desde FGC. El tren circulará hasta el próximo mes de octubre, aunque el servicio no se prestará durante la segunda quincena de julio y todo el mes de agosto.

El éxito del tren, compuesto por material cedido por la Associació per la Recuperació del Material Ferroviari (ARMF) de Lleida muestra a las claras lo acertado de un proyecto que, pese a su éxito evidente, llevaba en un cajón desde que hace 13 años la ARMF recuperó la Garrafeta de un apartadero de Madrid y la convirtió en una de las primeras piezas restauradas en su taller de locomotoras a vapor –único en España- de la estación leridana de mercancías del Pla de Vilanoveta. Desde entonces, la Garrafeta ha prestado servicio en las salidas periódicas que organizaba la ARMF y, también, como cabeza tractora del madrileño Tren de la Fresa. Ahora, gracias al esfuerzo de la ARMF, FGC y la Diputación, presta servicio en Lleida.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
Tampoc estaria malament que recuperessin uns quants 6000 estacionats amb graffits, però amb bon estat interior, a Can Tunis. En tot cas, és una notícia molt gratificant, i en aquest país molt difícil d'aconseguir.

Nota del moderador: la part del debat sobre el Tren dels Llacs que s'havia iniciat en aquest fil, ha passat al fil habilitat a tal efecte: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=9110