Page 56 of 170
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 07/12/2013 0:17
by oriolp13
El mapa no està malament, crec que seria millor però que darrere hi sortís un mapa amb els carrers, ja que per a la gent que no és de Barcelona o voltants pot ser difícil d'ubicar cada cosa.
Tot i això, no sé en que els pot interessar aquest mapa a TMB, ja que ells ja han fet el seu i que tampoc dista tant d'aquest que ens ensenyes tu.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 07/12/2013 11:59
by epuig29
Està força bé, però jo afegiria la T al final de les línies, com als plànols del metro, ja que tal i com està ara sembla que continuï, tot i que apareix el nom del final de línia.
Manca d'informació de situació de les parades
Posted: Saturday 07/12/2013 12:15
by Javi M
Un dels punts forts del bus és que et deixa a prop d'on vols anar, a diferència del metro.
Aquest plànol és tipus metro, i no té informació precisa d'on se situen les parades, amb la qual cosa es perd aquest avantatge.
Re: Manca d'informació de situació de les parades
Posted: Saturday 07/12/2013 12:40
by wefer
Javi M wrote:Un dels punts forts del bus és que et deixa a prop d'on vols anar, .
No, això era fins abans de la implantació de la nova xarxa.
La nova és com un metro, però "a lo cutre". De fet aconsegueix reunir tots els desavantatges del metro i del bus en un sol transport, la qual cosa té "mèrit".
Xarxa de bus de proximitat
Posted: Saturday 07/12/2013 15:18
by Javi M
wefer wrote:Javi M wrote:Un dels punts forts del bus és que et deixa a prop d'on vols anar.
No, això era fins abans de la implantació de la nova xarxa.
La nova és com un metro, però "a lo cutre". De fet aconsegueix reunir tots els desavantatges del metro i del bus en un sol transport, la qual cosa té "mèrit".
Estic d'acord en que la NoXarBus reuneix els desavantatges del metro i del bus, i en que en general, la seva implantació ha suposat més pèrdues que guanys. Però tot i així continua essent més de proximitat que el metro, i no té sentit fer els plànols com si es tractés d'un metro, amb la consegüent pèrdua d'informació.
Quant al nom, "Xarxa Cerdà" m'agrada molt més que això de "Nova Xarxa de Bus" o "NoXarBus". Que per cert, tindrà un nom obsolet tan aviat com deixi de ser nova.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 07/12/2013 15:31
by Fran-Ikarus
Aquest matí, cap a les 11, he agafat la "línia d'altes prestacions" H12 a Gran Via-Maresme per anar fins a Pl. Espanya, ja que el temps de viatge no em suposava una prioritat, i en canvi volia veure com es comportava la línia en sentit L'Hospitalet (fins ara, des que va passar de 56 a H12, sempre l'havia agafada en sentit Verneda)
La primera sorpresa és que ha arribat un bus estàndar (1794). Als últims temps de la 56, tot i que poc sovint, se n'havia deixat veure algun, però la veritat és que això és altament infreqüent des que, a finals dels 80, va incorporar els articulats també en cap de setmana (durant els 80 els estàndar Pegaso 6038 substituïen els articulats Pegaso 6035A en cap de setmana)
De fet, a Gran Via-Maresme, que només és la segona o tercera parada comptant l'origen, la meitat del seients ja anaven plens. A Glòries ja anaven plens tots els seients, i abans d'arribar a Monumental el bus ja anava completament atapeït, és a dir, força gent dempeus i sense poder moure's gaire. I així ha continuat fins que s'ha començat a buidar una mica més en acostar-se a Pl. Espanya (quan ha passat d'anar "totalment atapeït" a "atapeït a seques")
Cal sumar els dos desviaments que ha fet, primer per Diagonal a l'alçada de Glòries (degut a què el lateral està tancat, per l'inici de les obres de desconstrucció del viaducte), i més endavant a Diputació no sé pas per què.
Evidentment els desviament són qüestions cojunturals, però el fet de l'estàndar a una hora en què el bus s'omple és inexcusable: quants articulats hi ha aturats a les cotxeres, en dissabte?
Re: Xarxa de bus de proximitat
Posted: Saturday 07/12/2013 15:50
by raulitinbcn
Javi M wrote:wefer wrote:Javi M wrote:Un dels punts forts del bus és que et deixa a prop d'on vols anar.
No, això era fins abans de la implantació de la nova xarxa.
La nova és com un metro, però "a lo cutre". De fet aconsegueix reunir tots els desavantatges del metro i del bus en un sol transport, la qual cosa té "mèrit".
Estic d'acord en que la NoXarBus reuneix els desavantatges del metro i del bus, i en que en general, la seva implantació ha suposat més pèrdues que guanys. Però tot i així continua essent més de proximitat que el metro, i no té sentit fer els plànols com si es tractés d'un metro, amb la consegüent pèrdua d'informació.
Quant al nom, "Xarxa Cerdà" m'agrada molt més que això de "Nova Xarxa de Bus" o "NoXarBus". Que per cert, tindrà un nom obsolet tan aviat com deixi de ser nova.
Ja li han canviat per
Nova xarxa de bus creix
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 07/12/2013 23:45
by Fran-Ikarus
Aquesta tarda he tornat a agafar l'H12 per a fer el mateix recorregut... i ha arribat un altre estàndar (1433). Com que just abans d'agafar-lo he vist un articulat ja a l'última parada, abans del final a La Pau, em ve al cap que probablement anaven en torns alterns estàndar-articulat-estàndar-articulat...
Si més no, aquesta tarda en cap moment s'ha arribat a omplir tant com per trobar a faltar "moltíssim" l'articulat... Clar que eren nomes les 16:30 h.
I per acabar d'adobar-ho, a les parades de la Gran Via, primer sector (entre La Pau i Glòries, o més ben dit entre La Pau i el desviament cap a la Diagonal per Bilbao) no anunciava el temps d'espera de l'H12 (només del 42 i del 60), ni al matí ni a la tarda.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 08/12/2013 2:10
by França451
Fran-Ikarus wrote:Aquesta tarda he tornat a agafar l'H12 per a fer el mateix recorregut... i ha arribat un altre estàndar (1433). Com que just abans d'agafar-lo he vist un articulat ja a l'última parada, abans del final a La Pau, em ve al cap que probablement anaven en torns alterns estàndar-articulat-estàndar-articulat...
Si més no, aquesta tarda en cap moment s'ha arribat a omplir tant com per trobar a faltar "moltíssim" l'articulat... Clar que eren nomes les 16:30 h.
I per acabar d'adobar-ho, a les parades de la Gran Via, primer sector (entre La Pau i Glòries, o més ben dit entre La Pau i el desviament cap a la Diagonal per Bilbao) no anunciava el temps d'espera de l'H12 (només del 42 i del 60), ni al matí ni a la tarda.
Ah, o sea que el H12 también? Me parece lamentable lo que hicieron en Llacuna, cambiando el sentido de circulación antes de las obras de Glòries. Otra vez una obra mal hecha o empezando la casa por el tejado. Por lo menos el 60 para en Perù, que a las malas no queda tan lejos, pero el H12 se carga el enlace directo con la estación de Clot (más próximo a la Renfe, pero a las malas, vale también para el Metro), por lo que ahora sí o sí hay que tirar del tranvía a Can Jaumandreu y comerte el semáforo de la Gran Vía que se pone en verde cada 3,47 minutacos. O irte a Guipúzcoa y bajar al Metro, con sus 7 minutitos de frecuencia o más y luego hacer gymkana en Clot, perdiendo el triple de tiempo.
Cuando con el sentido que tenía Llacuna antes y una pequeña obra, los buses paran hasta el Parc del clot, enlazan con la Renfe o el Metro y luego ya que giren por Llacuna a Diagonal o Perú. Pero no señor!!! Tenían que jorobarnos el enlace directo al Clot.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 08/12/2013 19:15
by Fran-Ikarus
No sé si te he acabado de entender bien, pero en todo caso si alguien quiere enlazar desde el H12 (o antaño desde el 56) con la L1, lo hará lógicamente en Glòries. No entiendo quién podría querer usar el H12 para coger el metro en Clot... Por "el mismo precio" (suponiendo que sea alguien que viva en La Verneda o Sant Martí), caminará a coger la L2 en La Pau, Sant Martí o Bac de Roda, según la altura a la que viva.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 08/12/2013 21:01
by raulitinbcn
França451 wrote:Fran-Ikarus wrote:Aquesta tarda he tornat a agafar l'H12 per a fer el mateix recorregut... i ha arribat un altre estàndar (1433). Com que just abans d'agafar-lo he vist un articulat ja a l'última parada, abans del final a La Pau, em ve al cap que probablement anaven en torns alterns estàndar-articulat-estàndar-articulat...
Si més no, aquesta tarda en cap moment s'ha arribat a omplir tant com per trobar a faltar "moltíssim" l'articulat... Clar que eren nomes les 16:30 h.
I per acabar d'adobar-ho, a les parades de la Gran Via, primer sector (entre La Pau i Glòries, o més ben dit entre La Pau i el desviament cap a la Diagonal per Bilbao) no anunciava el temps d'espera de l'H12 (només del 42 i del 60), ni al matí ni a la tarda.
Ah, o sea que el H12 también? Me parece lamentable lo que hicieron en Llacuna, cambiando el sentido de circulación antes de las obras de Glòries. Otra vez una obra mal hecha o empezando la casa por el tejado. Por lo menos el 60 para en Perù, que a las malas no queda tan lejos, pero el H12 se carga el enlace directo con la estación de Clot (más próximo a la Renfe, pero a las malas, vale también para el Metro), por lo que ahora sí o sí hay que tirar del tranvía a Can Jaumandreu y comerte el semáforo de la Gran Vía que se pone en verde cada 3,47 minutacos. O irte a Guipúzcoa y bajar al Metro, con sus 7 minutitos de frecuencia o más y luego hacer gymkana en Clot, perdiendo el triple de tiempo.
Cuando con el sentido que tenía Llacuna antes y una pequeña obra, los buses paran hasta el Parc del clot, enlazan con la Renfe o el Metro y luego ya que giren por Llacuna a Diagonal o Perú. Pero no señor!!! Tenían que jorobarnos el enlace directo al Clot.
La parada de delante del CC Glorias de Diagonal, és de marquesina, y
si anunciaba el tiempo de espera del H12
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 08/12/2013 21:24
by Fran-Ikarus
Bueno, pues el problema sería sólo en las paradas del sentido L'Hospitalet... O en las paradas del sentido L'Hospitalet que miré yo... O en las paradas que sea, justo a las 11 h. y luego a las 16:30 h.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 20/12/2013 14:33
by Ecomobisostrans
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 28/12/2013 21:52
by raulitinbcn
L'abans i el després:
https://scontent-b-mad.xx.fbcdn.net/hph ... e=52C10926
No se com fer més petita la foto
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 29/12/2013 20:24
by França451
Fran-Ikarus wrote:No sé si te he acabado de entender bien, pero en todo caso si alguien quiere enlazar desde el H12 (o antaño desde el 56) con la L1, lo hará lógicamente en Glòries. No entiendo quién podría querer usar el H12 para coger el metro en Clot... Por "el mismo precio" (suponiendo que sea alguien que viva en La Verneda o Sant Martí), caminará a coger la L2 en La Pau, Sant Martí o Bac de Roda, según la altura a la que viva.
Vamos a ver, el enlace directo es con la Renfe, dije Metro, como segunda opción, pero para eso está la L2, claro está. Pero para la Renfe desde la L2 tienes que pasar sí o sí por la L1 más un largo pasillo, que sumado al tiempo que empleas desde Gran Vìa a Guiùzcoa, más bajar al Metro y el tiempo de espera, a la larga te sume suficientemente más que con el Tram o el bus. La boca clave de clot lógicamente es aragò/Clot en Aragò cruce con Plaça Marconi/Escolas. esa entrada es la clave del enlace directo, y es la más cercana a la entrada de R1 y un poco más adelante de la R2, gracias a los tornos que hay nada más entrar evitas dar vueltas por la estación, que son segundos que una vez más te ahorras. Como ya dije, Can Jaumandreu de Tram te hace tener que cruzar la Gran Vìa en un semáforo que está en rojo para peatones durante 3:47 segundos, mientras que el Bus te deja en la parada Parc del Clot sita en la esquina con Rambla del Poblenou, al estar al otro lado de la Gran Vìa, te evitas el semáforo, por lo que sólo es recorrer la distancia en línea recta hasta la Plaça Marconi y girar a la izquierda, y ya estás en Clot Renfe. Son bastantes los usuarios que usan este enlace, conocedores del tiempo que se pierde con el metro y a sabiendas de que desde la parada de bus continúas en línea recta y vas a la Renfe directo. Por eso me fastidia un poco que el 60 no lo hagan llegar a esta parada, ya que era el enlace más cercano y directo a la renfe de Clot y sólo queda el H12, y eso cuando no lo desvían por unas u otras cosas. Lo que digo es que si no hubieran cambiado de sentido Llacuna, hacen llegar al 60 allí, gira por LLacuna para abajo luego y coge Diagonal hacia arriba, algo así. Cualquier cosa menos quitar el 60 de la parada Parc del Clot, esa parada es más útil de lo que se cree.
PD: y ésto debería estar en los cambios de líneas de Bus, no aquí.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 07/01/2014 17:36
by Fran-Ikarus
Fran-Ikarus wrote:Confirmat avui que el 143 (l'unitat que he vist era el 6758) puja per Prim fins a Binèfar, i allà canvia de sentit.
Avui he vist per primer cop un 143 fent el canvi de sentit a Guipúscoa-Prim igual que el C-10, en comptes de pujar per Prim fins a Binèfar i fer-ho allà.
Curiosament, tot i que en aquesta línia es van turnant grupets de busos (que en festius són simplement parelles), com ara Citaro 247X, 54XX com els del dia inaugural, o fins i tot 65XX algun dia, l'avistament del canvi de recorregut l'he fet, igual que el primer dia que vaig corroborar el mini-trajecte per Binèfar, amb el 6758.
Evidentment, sota el meu punt de vista qui ho feia bé era el 143, i el C-10 ho hagués pogut imitar. Ara, en comptes d'una línia que envaeix tot el carril-bici i part d'un dels carrils normals cada cop que s'atura al semàfor per canviar de sentit, ja tenim ambdues.
També els passa al 33, B24 i N8 quan giren de Guipúscoa cap a Prim (sentit muntanya), però aquestes línies sí que no tenen gaire més remei.
H12 per Urquinaona???
Posted: Tuesday 07/01/2014 20:32
by Renfe445
No sé si han modificat la H12, però l'he vista anant per Urquinaona, concretament al carrer Trafalgar. El xòfer s'ha equivocat de camí o ara la H12 va per allí?
Re: H12 per Urquinaona???
Posted: Tuesday 07/01/2014 21:16
by albert28
Renfe445 wrote:No sé si han modificat la H12, però l'he vista anant per Urquinaona, concretament al carrer Trafalgar. El xòfer s'ha equivocat de camí o ara la H12 va per allí?
Diumenge passat vaig veure un articulat H8 a l'alçada de Maria Cristina direcció Gran Via Carles III com si anés a buscar Travessera de les Corts (molt estrany) i desprès un articulat amb el BKB del 22 posat per la Diagonal (pels carril bus central) girant a Maria Cristina cap Gran Via Carles III.
Re: H12 per Urquinaona???
Posted: Tuesday 07/01/2014 21:38
by Busman
Renfe445 wrote:No sé si han modificat la H12, però l'he vista anant per Urquinaona, concretament al carrer Trafalgar. El xòfer s'ha equivocat de camí o ara la H12 va per allí?
Aniria de llarga.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 12/01/2014 15:28
by res_publica
Mi opinión de la red:
Prioridad semafórica... está por demostrar
Carriles bus excluyentes... ahí circula todo el que le viene en gana y más
Intercambiadores... que rabia da cuando estás a punto de apearte del Hx vas para el Vx y se va de la parada en tus narices
Frecuencias... no os pasa, que a veces vienen dos buses seguidos... lo que es lo mismo más tiempo de espera
Más buses, sí en la Xarxa nova, menos en las líneas tradicionales.
Los biarticulados, existen ¿? O son una campaña muy cara de marketing de TMB
Para qué sirve la H16¿? )))2
Limpieza... igual que en resto de los buses, TMB aprovecha la época invernal para utilizar nuestros abrigos como mochos
Accesibilidad... las personas de edad avanzada y los intercambiadores, un motivo para hacer ejercicio :viejoverde
Si el H8 es lo mismo que el 15, pero más; entonces el H16 no es lo mismo que el 36 y lo menos del 14, 40 y 41. :gadget
Los de la ATM, se inventarán nuevas letras cuando acaben con todas las del abecedario latino ¿?