Page 56 of 147

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Sunday 02/11/2008 20:17
by canalcole
Miquel wrote:Potser algún tren havia d'entrar a la cotxera de Sant Genis, i per aixó s'hi ha format una cua de trens, que acostuma a durar fins Vall d'Hebron o Montbau.
Segurament seria per aixó.

Xavi

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Wednesday 12/11/2008 15:16
by oriolp13
Aquest matí cap a les 7:40 la L2 anava tocada, i per megafonia avisaven que la línia 2 tenia una curculació anormal degut a una incidència tècnica. He arribat a l'andana direcció Paral.lel, on se m'ha escapat el metro on anaven uns amics meus. Aquests, quan els hi he preguntat m'han dit que al seu metro tot ha anat correcte i el temps de viatge ha sigut l'habitual. El meu metro, que ha sigut el següent, hi he entrat a les 7:45, i estava a cada parada aturat uns 2-3 minuts perquè tenia el semàfor en vermell (cosa que no entenc ja que el anterior, com he comentat anava tot bé), i quan el semàfor es posava en verd, el sistema de regulació (números taronges), marcaven 02:00; i entre parada i parada anavem a 20-25km/h. Com que entro a les 8 i he baixat després de l'interminable viatge amb el metro a rebentar, que s'ha desmaiat una dona, baixo a Passeig de Gràcia a les 7:57, on em disposo a anar a reclamar un justificant de retard. He anat cap a la sortida de Rambla Catalunya L2, ja que a l'altra, gràcies a la magnífica polílita de TMB només hi ha un interfon i ja està. Arribo a la sortida i al petit centre de control que hi ha no hi havia ningú. He pensat, ves a la L4 que allà segur que hi ha algú, ja que molts dies molts companys arriben amb justificants d'allà. PEr l'andana em trobo uns nois que han demanat ajuda a l'interfon i els han dirigit a la L4. Arribem a la sortida de la L4 a Passeig de Gràcia i no hi ha ningú. Piquem al interfon per demanar ajuda i la noia ens diu: "espereu a que vingui algú, o sinó digue-li a la teva empresa que truqui al 010 (a l'escola dic això i m'ho prenen com una excusa barata :x ). Una senyora de la neteja que hi havia per allà ens ha sentit i ens ha dit "si es por el papel ahora viene alguien). Amb tot això havien passat ja 10 minuts, i al cap de 10 minuts més ha aparegut un home, que per demanar-nos disculpes per tardar tant ens ha donat el justificant corresponent i un altre sense data "por si algun día queremos llegar tarde".

Trobo lamentable aquesta política d'automatitzar les estacions. O creen una màquina de retards o posen algú que te'l pugui donar fàcilment, i que un retard de 5 5-6 minuts no es converteixi en un de 20 minuts.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Wednesday 12/11/2008 15:18
by metring
Autènticament horrorós, cada cop estem més indefensos sense personal d'atenció suficient :(

Incidència a la L-3

Posted: Friday 14/11/2008 17:25
by Miquel
Aquest matí, al voltant de les 09:10 h, un tren de la L-3 s'ha averiat entre Catalunya i Passeig de Gràcia.
De fet al vaixar a l'andana se m'ha escapat un tren i després s'aturat la línia, crec que al cap de 15 minuts, s'ha fet un servei parcial entre Trinitat Nova i Passeig de Gràcia per una banda i de Zona Universitària a Catalunya per l'altre.
Jo he agafat un 5000, força plé, hi havia caravana, amb la qual cosa trigaves més a avançar.
Quan he arribat a Passeig de Gràcia, el tren averiat que si no recordo malament era el 3041-3044 (potser era aquest, tinc mala memòria), estava mitg estacionat, i anava remolcat per un 3000 reformat.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Monday 17/11/2008 15:34
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=

La indisposició d'una passatgera causa més d'una hora d'incidències a la línia 4 del metro


1. • L'alteració del servei s'ha prolongat des de les 11.25 hores fins a les 12.36

EFE
BARCELONA

La línia 4, groga, del metro de Barcelona ha registrat aquest matí més d'una hora d'incidències, amb talls totals i parcials, a causa de la indisposició d'una passatgera

Segons han informat fonts de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la circulació s'ha normalitzat a les 12.36 hores, després que cap a les 11.17 hores s'hagués hagut de tallar totalment. A partir de les 11.25 hores i fins a les 12.36, els trens han cobert només els trajectes entre Trinitat Nova i Bogatell i entre Selva de Mar i La Pau.

Les aturades s'han degut a la indisposició d'una passatgera a l'estació de Llacuna, cosa que ha obligat a intervenir als equips mèdics d'emergències i a interrompre de forma momentània el servei.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Monday 17/11/2008 19:36
by canalcole
UNES AMIGUES M'HO HAN CONFIRMAT, JA QUE ELLES S'HAN QUEDAT ENTRE 5-10 M. EN UN TUNEL, AIXÒ SI, NO SE E QUINA.

XAVI

Túnels i interrupcions

Posted: Monday 17/11/2008 22:59
by Guigui
canalcole wrote:UNES AMIGUES M'HO HAN CONFIRMAT, JA QUE ELLES S'HAN QUEDAT ENTRE 5-10 M. EN UN TUNEL, AIXÒ SI, NO SE E QUINA.
Considerant que és molt poc habitual que els metros de TMB es quedin aturats al túnel i la distància que hi ha entre Llucmajor i Maragall, no m'estranyaria que fos aquí on s'hagin quedat aturades.

Una cosa que no entenc: si es tracta d'una "indisposició", no podien atendre la passatgera a l'andana i fer que el servei continués amb normalitat? Per què han hagut d'aturar-lo una hora llarga?

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Tuesday 18/11/2008 19:12
by canalcole
Doncs segur que seria allí, ja que elles utilitzen la linia 4 del metro i el van agafar a Joanic i van baixar a Trinitat Nova.

Xavi

Re: Túnels i interrupcions

Posted: Tuesday 18/11/2008 20:09
by Miquel
Guigui wrote:
canalcole wrote:UNES AMIGUES M'HO HAN CONFIRMAT, JA QUE ELLES S'HAN QUEDAT ENTRE 5-10 M. EN UN TUNEL, AIXÒ SI, NO SE E QUINA.
Considerant que és molt poc habitual que els metros de TMB es quedin aturats al túnel i la distància que hi ha entre Llucmajor i Maragall, no m'estranyaria que fos aquí on s'hagin quedat aturades.

Una cosa que no entenc: si es tracta d'una "indisposició", no podien atendre la passatgera a l'andana i fer que el servei continués amb normalitat? Per què han hagut d'aturar-lo una hora llarga?
Crec que no, quan vam fer la visita al CCM, ens van dir que si una persona es trobaba malament suposant que no es valgi per si sol en aquell moment, no se la pot moure, suposo que potser s'haurà desmaiat o haurà passat alguna cosa més greu, s'haurà donat algun cop fort per exemple, si no hagués sortit sol del tren.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Tuesday 18/11/2008 20:38
by canalcole
Espero que no hagi sigut una cosa greu.

Xavi

Evacuat tren de la L1 per sobreescalfament del motor

Posted: Wednesday 26/11/2008 23:28
by Guigui
http://www.lavanguardia.es/sucesos/noti ... motor.html

Evacúan a los pasajeros de un convoy de la L1 del Metro por el sobrecalentamiento del motor

26/11/2008 | Actualizada a las 22:32h | Sucesos

Barcelona. (EUROPA PRESS).- Los pasajeros de un convoy de la Línea 1 de Metro de Barcelona tuvieron que bajar de sus vagones en la estación de Universitat ya que había humo en la zona provocado por el sobrecalentamiento del motor, según informaron fuentes de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

El suceso ocurrió poco después de las 21:00 horas cuando un convoy registró un problema de tracción y se sobrecalentó el motor, cosa que provocó humo.

TMB retiró el convoy afectado y pocos minutos después los pasajeros evacuados pudieron subir al siguiente metro y proseguir con el trayecto.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Thursday 27/11/2008 8:40
by metring
No se sap de quina sèrie era el tren?

Re: Seguretat / Incidents metro / FGC

Posted: Thursday 04/12/2008 6:30
by mikado
http://www.elperiodico.com

Cazados 42.000 viajeros sin billete de metro o bus este año


• El fraude, que ronda el 1%, según TMB, aumenta de noche y los fines de semana

• Los operarios se quejan de que los infractores no respetan a la autoridad


Un joven se cuela en el metro, en la estación de Verdaguer, ayer. Foto: JOAN CORTADELLAS MÁS INFORMACIÓN
Los infractores en los Ferrocarrils triplican a los del suburbano
DAVID PLACER
BARCELONA
Los chicos saltan el torno, las chicas y los adultos pasan agachados. Los más altos abren las barreras de salida y los más ágiles se colocan detrás de un viajero con billete y se cuelan a través de las puertas correderas. La mecánica del fraude, tan variada como la tipología de infractores, indigna a los usuarios con billete que presencian estos actos, en especial en tiempos de crisis y aumentos tarifarios. Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB), la empresa que gestiona los servicios de metro y bus, asegura que esta práctica apenas supone el 1% del total de viajes en metro y el 0,4%, en autobús. Este año, unos 50 controladores han identificado a 42.000 pasajeros que viajaban sin billete entre enero y octubre pasados.
Muchos empleados del metro aseguran que el fraude es frecuente y se quejan de que no disponen de las suficientes herramientas para enfrentarse a los infractores. "Si estoy sola y un grupo de jóvenes saltan delante de mí, no me puedo enfrentar a ellos, porque puedo tener problemas. Además, ese tipo de control no es mi trabajo. Eso es cosa de los vigilantes de seguridad", explica una trabajadora de la línea 4 del metro, que pidió mantener el anonimato.
Según los empleados, las estaciones más céntricas, las noches y los fines de semana facilitan las cosas a los usuarios que no quieren pagar tíquet. "A lo mejor hay algunos que vienen con billete, pero no ven a ningún empleado y deciden pasar sin picar", explica otro trabajador en la plaza de Catalunya.

SIN HERRAMIENTAS
Casi todos los empleados se quejan de carecer de herramientas para combatir este tipo de prácticas y dan fe de la indignación que produce entre los que pagan su billete. "Les da igual colarse frente a tu cara. No tienen ni el más mínimo respeto. Lo peor es que no podemos hacer nada porque este tema no es prioridad para la empresa", dice otro empleado.
"Cuando entro en el metro veo gente que quiere pasar detrás de mí para no pagar, pasa mucho", explica el responsable de una tienda del metro en Passeig de Gràcia, junto al torno. "A partir de las ocho de la noche mucha gente no paga", añade.
De las infracciones detectadas este año en el transporte público, unas 36.000 fueron localizadas en el metro y otras 6.000 en el autobús. El operador impone una sanción de 40 euros --20 euros si se paga al momento-- a quienes viajan sin billete. Si al cabo de 30 días no se ha cancelado la sanción, los expedientes del metro son enviados a la Direcció General de Transport Terrestre de la Generalitat, que puede aplicar una multa de entre 100 y 600 euros. Desde enero hasta octubre, la entidad ha remitido a la Generalitat un total de 1.891. Las infracciones no pagadas en autobús se envían a la Entidad Metropolitana del Transporte (EMT), que en los primeros 10 meses de este año ha recibido un total de 864 expedientes sancionadores.
TMB confía en que la sustitución de los tornos --más fáciles de saltar-- por la de las pantallas transparentes correderas, disminuya el fraude.


Los infractores en los Ferrocarrils triplican a los del suburbano

Cazados 42.000 viajeros sin billete de metro o bus este año
EL PERIÓDICO
Los usuarios que viajan sin pagar en tren siguen superando con creces a los de metro. Según Ferrocarrils de la Generalitat, el 3% de los viajeros no pagan o viajan con un billete inferior al que deberían llevar. Eso significa que en el año 2007 un total de 2.400.000 pasajeros defraudaron a este transporte. La compra de billetes de zona 1 que se utilizan para viajes de zona 2 es una de las infracciones más frecuentes, una modalidad que también es común en la red de Cercanías de Renfe.

Re: Seguretat / Incidents metro / FGC

Posted: Thursday 04/12/2008 7:08
by victorcasta
El Periódico wrote:[...]Los infractores en los Ferrocarrils triplican a los del suburbano[...]
off-topic: Quan aprendran els periodistes que el metro és un metropolitano.... el suburbano són els mateixos Ferrocarrils.

Estadística i observació

Posted: Thursday 04/12/2008 9:44
by Guigui
Per què serà que, per una banda, les estadístiques indiquen que el frau relatiu a FGC triplica el de TMB, pero en canvi jo tinc la impressió de que és a l'inrevés, però amb aquest factor multiplicat?

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Thursday 04/12/2008 20:39
by mikado
http://www.elperiodico.com


Atrapados durante casi una hora los pasajeros de un metro averiado en la L-4
• El convoy se ha detenido entre Urquinaona y Passeig de Gràcia hacia las cuatro de la tarde

ACN
BARCELONA
Los pasajeros de un convoy de metro de la línea 4 que se ha averiado esta tarde han permanecido casi una hora en el tren antes de ser evacuados. El convoy se ha quedado parado entre las estaciones de Urquinaona y Passeig de Gràcia minutos después de las cuatro, lo que ha obligado a interrumpir el paso de trenes en cuatro estaciones, de Girona a Jaume I.

Según ha informado Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la duración del corte se ha debido a las dificultades de los técnicos para remolcar el tren averiado. Finalmente, poco antes de las cinco, han podido trasladarlo a la estación de Passeig de Gràcia, donde los ocupantes han bajado.

La compañía asegura que los pasajeros que estaban dentro del tren averiado han recibido información en todo momento del proceso de resolución de la avería y han podido proseguir su trayecto sin necesidad de asistencia. La incidencia se ha comunicado al resto de los usuarios mediante megafonía, indicadores luminosos y empleados en las estaciones.

Situación normalizada

Durante la avería, la L-4 ha funcionado con normalidad en los tramos que van de Trinitat Nova a Verdaguer y de Barceloneta a la Pau. El servicio está ya completamente normalizado en toda la línea.

Para cubrir el tramo sin servicio, los viajeros podían utilizar los transbordos a la L-2 y a la L-5 en la Pau y Verdaguer, respectivamente, así como la red de autobuses.

Quina sèrie?

Posted: Thursday 04/12/2008 21:51
by Guigui
La pregunta obligada: era un 2100 o un 9000? "Amb els 1100, això no passava..." :D

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Friday 05/12/2008 11:37
by Miquel
Al diari Qué, posava que era un 9000, visca la tecnologia moderna.

No sembla apte

Posted: Friday 05/12/2008 12:03
by Guigui
Miquel wrote:Al diari Qué, posava que era un 9000, visca la tecnologia moderna.
Ara m'aventuraré a fer diagnòstics sense estar molt ficat en el tema, però el traçat entre Urquinaona i Pg. de Gràcia, que és on va passar l'avaria, no sembla massa apte per a trens fets per anar per traçats més suaus. Allò és la quinta essència del nyap que és la L4 en el seu conjunt!

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Saturday 06/12/2008 20:40
by Miquel
He mirat per internet informació sobre aquesta última averia, i segons diuen, a el 9000 se li va activar la alarma del ATP per excés de velocitat, el tren s'atura, i curiosament el tren no s'ha desfrenat (com si a un cotxe li haguessis posat el fré de mà), amb el qual, no podia avnçar, al venir l'altre tren a remolcar-lo, en un principi no podien moure el tren ja que no és movia, fins que van aconseguir desfrenar-lo i emportar-se'l a cotxera.