Page 57 of 62
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 14/06/2016 11:49
by robertotlh
Miquel wrote:robertotlh wrote:Sí les coses son complexíssimes. Millor assumim en els horaris que es triga més ara a fer molts recorreguts que fa 30, 40 o 50 anys, ho deixem tot tal com està, i ens empassem la torrada. Tot molt més senzill. Perquè això es el que ha de fer un gestor públic no? El més senzill, i no vetllar per l interès general.
Els horaris han de reflectir el que triga una circulació. El que no pot ser es que Adif tingui els horaris reals dels solcs que usen els trens de cada operador. I tenir un operador rebel que manté uns horaris irreals enredant a tothom i mirar de crear una confrontació política.
Ja posats, us vull veure anar a Can TMB a queixar-vos de que el temps de trajecte entre una estació i una altre s'ha augmentat a causa de la implementació de sistemes de seguretat (ATP, ATO), que passar de 80-70Km/h a 40, 50 o 65 es nota força també.
Jo no m'oposo a que es reclami que es millori la via, però els horaris han de ser els correctes, ni que sigui de manera provisional, ja que tothom s'organitza amb aquests horaris. El que fa la generalitat actualment és molt mesquí, amb tots els respectes.
Els horaris són correctes, el que és incorrecte és el llastimós estat de la infraestructura, que no permet complir-los. A la persona que arriba tard cada dia a la feina no li serveix de res que la Generalitat li confirmi que efectivament arribarà tard a la feina i que si no li agrada, que es desperti abans o que vagi amb autobús o cotxe.
Es mesquí forçar la confrontació política? Més mesquí és no pressupostar inversions en la xarxa ferroviària catalana i no executar les poques pressupostades. I la confrontació és l'únic que pot fer la Generalitat, ja portem masses anys veient com fer-li el gara-gara a Foment com han fet tots els Governs fins ara no serveix de res.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 14/06/2016 14:48
by Sagrerenc
Quan es dissenyen uns horaris ja es pren en compte un temps de marge (5%) que té en compte les possibles LTV que hi pugui haver en condicions normals (degut a obres, defectes puntuals de la infraestructura, etc.). Quan aquestes LTV s'acumulen fins a tal punt que aquest marge del 5% esdevé insuficient, crec que l'operador del servei té tot el dret a reclamar que s'accelerin les millores en la infraestructura.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 14/06/2016 16:16
by Miquel
robertotlh wrote:Miquel wrote:robertotlh wrote:Sí les coses son complexíssimes. Millor assumim en els horaris que es triga més ara a fer molts recorreguts que fa 30, 40 o 50 anys, ho deixem tot tal com està, i ens empassem la torrada. Tot molt més senzill. Perquè això es el que ha de fer un gestor públic no? El més senzill, i no vetllar per l interès general.
Els horaris han de reflectir el que triga una circulació. El que no pot ser es que Adif tingui els horaris reals dels solcs que usen els trens de cada operador. I tenir un operador rebel que manté uns horaris irreals enredant a tothom i mirar de crear una confrontació política.
Ja posats, us vull veure anar a Can TMB a queixar-vos de que el temps de trajecte entre una estació i una altre s'ha augmentat a causa de la implementació de sistemes de seguretat (ATP, ATO), que passar de 80-70Km/h a 40, 50 o 65 es nota força també.
Jo no m'oposo a que es reclami que es millori la via, però els horaris han de ser els correctes, ni que sigui de manera provisional, ja que tothom s'organitza amb aquests horaris. El que fa la generalitat actualment és molt mesquí, amb tots els respectes.
Els horaris són correctes, el que és incorrecte és el llastimós estat de la infraestructura, que no permet complir-los. A la persona que arriba tard cada dia a la feina no li serveix de res que la Generalitat li confirmi que efectivament arribarà tard a la feina i que si no li agrada, que es desperti abans o que vagi amb autobús o cotxe.
Es mesquí forçar la confrontació política? Més mesquí és no pressupostar inversions en la xarxa ferroviària catalana i no executar les poques pressupostades. I la confrontació és l'únic que pot fer la Generalitat, ja portem masses anys veient com fer-li el gara-gara a Foment com han fet tots els Governs fins ara no serveix de res.
No, els horaris no són correctes ja que amb prou feines s'adapten a la realitat.
Els horaris s'han d'adaptar a les circumstàncies. La infrastructura ha de ser millorara i reparada, però ara que posin els horaris REALS, i cada cop que alguna cosa grossa es vagi arreglant, que es vagin modificant els temps.
El que és absurd es que ens quedem amb els horaris que més ens afavoreixen únicament per reclamar, sense pensar que a la realitat, aquests horaris trastoquen els plans del passatge, i per suposat, els dels maquinistes, doncs aquests es veuen obligats dia rere dia a mirar de complir un horari que saben que es irrealitzable.
Es com si ara reclamem que FGC posi els hroaris de quan els R5 i R6 trigàven menys a arribar a Barcelona. No te cap sentit. Les protestes (que n'hi ha d'haver) han d'anar fora dels llibres d'horaris...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 15/06/2016 23:01
by oriolp13
Poso la notícia aquí, ja que segueix el tema que se n'ha parlat últimament
(l'enllaç inlclou el vídeo de la notícia)
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... k.facebook
Per què els retards a Renfe es cronifiquen?
TV3 ha tingut accés al document amb el més d'un centenar d'incidències a la xarxa de RENFE a Catalunya. Aquestes avaries, que estan pendents de reparació per part d'Adif -algunes des de fa anys-, obliguen a limitar la velocitat i provoquen retards crònics. La Generalitat reclamava des de feia mesos aquest document.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 15/06/2016 23:19
by Adolescent barceloní
Un bon reportatge. Diuen que demà a Els Matins i als Telenotícies faran un ampli reportatge sobre les incidències. Bona pensada per part de TV3.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 15/06/2016 23:28
by UT440_132M
Pel que he pogut veure, en el cas de la R3, la majoria d'incidències, son a causa de trinxeres en mal estat. Tot i així, hi ha una limitació en el mapa, que jo no li he vist els últims dies. Sortint de l'antic baixador de Taradell cap a Vic, segons el mapa de TV3 hi ha una limitació a 30
, per no recordo què, que te a veure amb el balast. Fa una setmana vaig passar per allà, i els trens anàven a la velocitat de sempre, sobre uns 100 km/h.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 15/06/2016 23:28
by Adolescent barceloní
http://www.ccma.cat/324/126-incidencies ... a/2736353/
En total, a la xarxa ferroviària catalana hi ha 126 punts de limitacions temporals de velocitat. Els combois de la línia R12, per exemple, circulaven per Granyanella a 130 km/h. Des de fa tres anys, però, la inestabilitat del terraplè obliga a anar a una velocitat de 20 km/h: això fa que, en només mig quilòmetre, els trens acumulin tres minuts de retard. Un altre punt de limitació de velocitat és l'entrada a l'estació de Sants, per on cada dia passen 375 trens de Rodalies: cal circular-hi a 30 km/h a causa del mal estat de la via.
Aquí hi ha un mapa amb les limitacions temporals de velocitat, la causa i la data des de la qual la limitació s'aplica. És un document tan interessant que, aquí al fòrum, hauria de destacar-se d'alguna forma:
http://www.ccma.cat/324/els-punts-negre ... cial/2230/
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 15/06/2016 23:51
by Advocat del diable
UT440_132M wrote:Pel que he pogut veure, en el cas de la R3, la majoria d'incidències, son a causa de trinxeres en mal estat. Tot i així, hi ha una limitació en el mapa, que jo no li he vist els últims dies. Sortint de l'antic baixador de Taradell cap a Vic, segons el mapa de TV3 hi ha una limitació a 30
, per no recordo què, que te a veure amb el balast. Fa una setmana vaig passar per allà, i els trens anàven a la velocitat de sempre, sobre uns 100 km/h.
TV3 no té ni idea del que està explicant...és per depuració de balast.... és a dir, per un obra de millora a la via. Resulta que estem molt indignats perquè l´Adif fa millores a la via..... vergonyosa l´incompetència i la manipulació dels mitjans públics de comunicació. 126 LTV... indignant....és un número assimilable a altres xarxes?. Si diem que a la xarxa alemanya hi ha 1260 LTV (m´ho invento)... seria 10 vegades més indignant?... aquest és el nivell del Conseller i els seus mitjans. Dir que els endarreriments son culpa sobretot de les LTV en plena vaga dels maquinistes que no oblidem treballen per la Generalitat, és simplement ofensiu. Un apunt més... diu el propi reportatge que aquest document exclussiu fa una setmana que el té la Generalitat... al menys podien disimular una mica, que filtrar documents privats és com a mínim mesquí... Un reportatge lamentable.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Thursday 16/06/2016 0:09
by Advocat del diable
Adolescent barceloní wrote:http://www.ccma.cat/324/126-incidencies ... a/2736353/
En total, a la xarxa ferroviària catalana hi ha 126 punts de limitacions temporals de velocitat. Els combois de la línia R12, per exemple, circulaven per Granyanella a 130 km/h. Des de fa tres anys, però, la inestabilitat del terraplè obliga a anar a una velocitat de 20 km/h: això fa que, en només mig quilòmetre, els trens acumulin tres minuts de retard. Un altre punt de limitació de velocitat és l'entrada a l'estació de Sants, per on cada dia passen 375 trens de Rodalies: cal circular-hi a 30 km/h a causa del mal estat de la via.
Aquí hi ha un mapa amb les limitacions temporals de velocitat, la causa i la data des de la qual la limitació s'aplica. És un document tan interessant que, aquí al fòrum, hauria de destacar-se d'alguna forma:
http://www.ccma.cat/324/els-punts-negre ... cial/2230/
De veritat... a la Granyadella es veu que estàn movent les terres per la finestra del tren.... és a dir, Adif està ja arreglant el terraplè... però a TV3 se li oblida comentar-ho.... un petit oblit potser una mica manipulador però molt convenient. A Sants... resulta que l´estació més important de la xarxa amb vies pràcticament noves (es va renovar completament amb l´entrada de la LAV i 10 anys per una via és poc temps) tenen un 30 km/h per mal estat de vies..... bonissim.... només cal anar amb qualsevol tren i veure el traçat de les vies.... és EVIDENT que la limitació que hi hagi no és per mal estat de la via sino per traçat... els de TV3 no tenen ni idea del que parlen, ni remota idea. El document és molt interessant, per algú que el sap interpretar-lo... Vergonyós el reportatge de TV3.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Thursday 16/06/2016 5:08
by victorcasta
El que és lamentable és que intentis exculpar Adif de tota responsabilitat quan hi ha limitacions TEMPORALS que porten més de 15 anys vigents. I em diràs que és perquè hi treballen! I a sobre tens la barra d'intentar-nos colar que si els maquinistes de Renfe fan vaga preguntem a la Generalitat que treballen per a ella! Doncs no. Treballen per Renfe i Renfe treballa és Ministeri de Foment.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Thursday 16/06/2016 10:58
by robertotlh
Advocat del diable wrote:Adolescent barceloní wrote:http://www.ccma.cat/324/126-incidencies ... a/2736353/
En total, a la xarxa ferroviària catalana hi ha 126 punts de limitacions temporals de velocitat. Els combois de la línia R12, per exemple, circulaven per Granyanella a 130 km/h. Des de fa tres anys, però, la inestabilitat del terraplè obliga a anar a una velocitat de 20 km/h: això fa que, en només mig quilòmetre, els trens acumulin tres minuts de retard. Un altre punt de limitació de velocitat és l'entrada a l'estació de Sants, per on cada dia passen 375 trens de Rodalies: cal circular-hi a 30 km/h a causa del mal estat de la via.
Aquí hi ha un mapa amb les limitacions temporals de velocitat, la causa i la data des de la qual la limitació s'aplica. És un document tan interessant que, aquí al fòrum, hauria de destacar-se d'alguna forma:
http://www.ccma.cat/324/els-punts-negre ... cial/2230/
De veritat... a la Granyadella es veu que estàn movent les terres per la finestra del tren.... és a dir, Adif està ja arreglant el terraplè... però a TV3 se li oblida comentar-ho.... un petit oblit potser una mica manipulador però molt convenient. A Sants... resulta que l´estació més important de la xarxa amb vies pràcticament noves (es va renovar completament amb l´entrada de la LAV i 10 anys per una via és poc temps) tenen un 30 km/h per mal estat de vies..... bonissim.... només cal anar amb qualsevol tren i veure el traçat de les vies.... és EVIDENT que la limitació que hi hagi no és per mal estat de la via sino per traçat... els de TV3 no tenen ni idea del que parlen, ni remota idea. El document és molt interessant, per algú que el sap interpretar-lo... Vergonyós el reportatge de TV3.
Et desqualifiques tu solet, la R3 també es va renovar SENCERA fa una mica més d'una dècada i mira com està. La R12 igual. Renovar no serveix de res si no fas MANTENIMENT. Hi ha limitacions que hi són desde el 2000,2004 o 2005, quina interpretació en fas?
Les limitacions que hi hagi a Alemanya o a qualsevol altre país, francament m importen un bledo, en el suposat cas que a altres llocs tinguin més limitacions per quilòmetre no faria més petit el problema que tenim aquí. A França hi ha vies en mal estat? Sí, perquè hi ha moltes vies secundàries. Aquí totes les línies tenen un alt trànsit de trens, les secundàries desafortunadament es van tancar totes en comptes d'invertir-hi.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Thursday 16/06/2016 22:43
by Renfe451
Advocat del diable wrote:Adolescent barceloní wrote:http://www.ccma.cat/324/126-incidencies ... a/2736353/
En total, a la xarxa ferroviària catalana hi ha 126 punts de limitacions temporals de velocitat. Els combois de la línia R12, per exemple, circulaven per Granyanella a 130 km/h. Des de fa tres anys, però, la inestabilitat del terraplè obliga a anar a una velocitat de 20 km/h: això fa que, en només mig quilòmetre, els trens acumulin tres minuts de retard. Un altre punt de limitació de velocitat és l'entrada a l'estació de Sants, per on cada dia passen 375 trens de Rodalies: cal circular-hi a 30 km/h a causa del mal estat de la via.
Aquí hi ha un mapa amb les limitacions temporals de velocitat, la causa i la data des de la qual la limitació s'aplica. És un document tan interessant que, aquí al fòrum, hauria de destacar-se d'alguna forma:
http://www.ccma.cat/324/els-punts-negre ... cial/2230/
De veritat... a la Granyadella es veu que estàn movent les terres per la finestra del tren.... és a dir, Adif està ja arreglant el terraplè... però a TV3 se li oblida comentar-ho.... un petit oblit potser una mica manipulador però molt convenient. A Sants... resulta que l´estació més important de la xarxa amb vies pràcticament noves (es va renovar completament amb l´entrada de la LAV i 10 anys per una via és poc temps) tenen un 30 km/h per mal estat de vies..... bonissim.... només cal anar amb qualsevol tren i veure el traçat de les vies.... és EVIDENT que la limitació que hi hagi no és per mal estat de la via sino per traçat... els de TV3 no tenen ni idea del que parlen, ni remota idea. El document és molt interessant, per algú que el sap interpretar-lo... Vergonyós el reportatge de TV3.
Doncs els de TV3 per no tenir ni remota idea han destapat les vergonyes d'aquesta xarxa tan miserable que tenim des de fa ANYS a través de dades contrastades. No s'ha invertit RES per millorar l'infraestructura, com a molt adaptacions d'estacions i PROU. On estan les inversions que fan falta per arreglar els despreniments a l'R2 Sud (sí, n'hi han també segons TV3), R3 o a l'R4? Per no parlar de l'R12 que clama al cel. Entre Mollerussa i Lleida, degut al lamentable estat de la via el tren es mou massa fins i tot.
Tampoc pot ser que en línies com l'R15 o l'R16, hi hagin retards dia sí i dia també. I més tenint en compte que són eixos importants de comunicació amb el sud del país.
El que cal és l'expulsió definitiva d'Adif a Catalunya, cada dia ho veig més clar. Més tenint en compte que l'empresa manté un diàleg nul amb la Generalitat per millorar aspectes clau. No ens ho mereixem.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 17/06/2016 0:02
by albe6
El reportatge de TV3 no està tan bé com sembla
En molts llocs s'han menjat els CSV amb patates i posen una velocitat teòrica o màxima que supera amb escreix el que marca el CSV, quant ja s'ha dit per activa i passiva que el CSV és per seguretat i no és temporal.
Si volen fer les coses bé, que comparin amb les marxes oficials, no amb limits "teòrics" pre CSV
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 17/06/2016 0:24
by UT440_132M
La R3 s'emporta la palma, especialment el tram Ripoll - Sant Quirze de Besora. 6 LTV a 30 km/h, només sortir del túnel cantó nord de Sant Quirze, ja hi ha una LTV. El que em sobta d'aquest reportatge, és que hi ha trams de la R3 on exposen que la velocitat màxima a la que podrien anar els trens, seria 135 km/h, però la realitat és que la velocitat màxima de la línia son 115 km/h, entre Les Franqueses i La Garriga. A més, encara que els 135 km/h, fossin autèntics, els actuals trens de la línia no podrien anar a més de 120, tot el material son UT447, excepte dos mercaderies a Granollers i Vic, servits per 253, i ja no comptem els trens d'obra i altres, com els auscultadors o herbicides.
El reportatge, però, ha servit per destapar les vergonyoses inversions d'Adif en matèria de ferrocarril convencional. Si tinguessin una mica de vergonya, demà mateix s'aprovarien les inversions necessàries per solucionar les afectacions més urgents, com arreglar l'enclavament de Mont-roig del Camp, o el terraplè de la Granyanella, entre altres.
Però lamentablement, em temo que tot això seguirà així durant molt temps encara, i més si hi ha un hipotètic canvi de govern a Madrid.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 17/06/2016 0:36
by albe6
L'enclavament de Mont-Roig ja està licitat per la via d'urgència i l'adjudicatari li ha assignat màxima prioritat
Ha estat impossible salvar-lo. Es va cremar del tot i s'ha de canviar sencer.
I canviar-lo sencer implica dissenyar-lo, construïr-lo (són a mida per a cada lloc) i instal·lar-lo.
Avui en dia amb els nous models electrònics seràn aproximadament uns dos mesos a que estigui llest.
De mentre, s'opera en BT a la zona i Mont-Roig queda inútil per creuaments (es retiren els desviaments per no haver de posar limitació temporal)
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 17/06/2016 0:58
by jordi
Advocat del diable wrote:UT440_132M wrote:Pel que he pogut veure, en el cas de la R3, la majoria d'incidències, son a causa de trinxeres en mal estat. Tot i així, hi ha una limitació en el mapa, que jo no li he vist els últims dies. Sortint de l'antic baixador de Taradell cap a Vic, segons el mapa de TV3 hi ha una limitació a 30
, per no recordo què, que te a veure amb el balast. Fa una setmana vaig passar per allà, i els trens anàven a la velocitat de sempre, sobre uns 100 km/h.
TV3 no té ni idea del que està explicant...és per depuració de balast.... és a dir, per un obra de millora a la via. Resulta que estem molt indignats perquè l´Adif fa millores a la via..... vergonyosa l´incompetència i la manipulació dels mitjans públics de comunicació. 126 LTV... indignant....és un número assimilable a altres xarxes?. Si diem que a la xarxa alemanya hi ha 1260 LTV (m´ho invento)... seria 10 vegades més indignant?... aquest és el nivell del Conseller i els seus mitjans. Dir que els endarreriments son culpa sobretot de les LTV en plena vaga dels maquinistes que no oblidem treballen per la Generalitat, és simplement ofensiu. Un apunt més... diu el propi reportatge que aquest document exclussiu fa una setmana que el té la Generalitat... al menys podien disimular una mica, que filtrar documents privats és com a mínim mesquí... Un reportatge lamentable.
La informació que publica TV3 no se l'ha tret de la màniga. Com tu molt bé dius aquesta informació ha estat donada a la Generalitat de Catalunya, després de demanar-la a foment un munt de vagdes sense tenir èxit. Les dades són les donades pel ministeri. Si ni ells mateixos saben com està la xarxa ferroviària no és culpa de TV3.
Si el document feia una setmana que el tenia la Generalitat de Catalunya és normal que aquesta vulgui que els usuaris de RENFE sàpiguen d'una vegada per totes per què un 80% de vegades els trens que agafem son impuntuals. Aquí no s'ha filtrat res, s'ha publicat un document molt necessari per als usuaris. FILTRAR vol dir publicar alguna document, enregistrament de veu o d'imatge, ... quan no s'està autoritzat a fer-ho. Com per exemple la FILTRACIÓ (aquesta sí) interessada de la declaració d'Artur MAS als jutjats pel tema del 9N quan era a porta tancada.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 17/06/2016 1:01
by jordi
Advocat del diable wrote:Adolescent barceloní wrote:http://www.ccma.cat/324/126-incidencies ... a/2736353/
En total, a la xarxa ferroviària catalana hi ha 126 punts de limitacions temporals de velocitat. Els combois de la línia R12, per exemple, circulaven per Granyanella a 130 km/h. Des de fa tres anys, però, la inestabilitat del terraplè obliga a anar a una velocitat de 20 km/h: això fa que, en només mig quilòmetre, els trens acumulin tres minuts de retard. Un altre punt de limitació de velocitat és l'entrada a l'estació de Sants, per on cada dia passen 375 trens de Rodalies: cal circular-hi a 30 km/h a causa del mal estat de la via.
Aquí hi ha un mapa amb les limitacions temporals de velocitat, la causa i la data des de la qual la limitació s'aplica. És un document tan interessant que, aquí al fòrum, hauria de destacar-se d'alguna forma:
http://www.ccma.cat/324/els-punts-negre ... cial/2230/
De veritat... a la Granyadella es veu que estàn movent les terres per la finestra del tren.... és a dir, Adif està ja arreglant el terraplè... però a TV3 se li oblida comentar-ho.... un petit oblit potser una mica manipulador però molt convenient. A Sants... resulta que l´estació més important de la xarxa amb vies pràcticament noves (es va renovar completament amb l´entrada de la LAV i 10 anys per una via és poc temps) tenen un 30 km/h per mal estat de vies..... bonissim.... només cal anar amb qualsevol tren i veure el traçat de les vies.... és EVIDENT que la limitació que hi hagi no és per mal estat de la via sino per traçat... els de TV3 no tenen ni idea del que parlen, ni remota idea. El document és molt interessant, per algú que el sap interpretar-lo... Vergonyós el reportatge de TV3.
Prefereixo que TV3 no digui res a que digui que a la Granyadella s'està arreglant el terraple després d'estar amb una limitació de velocitat des del juliol de 2013. No se quina de les dues coses em fa més ràbia.
I el tema de la informació de Sants ja t'ho he respost en el post anterior. És la informació aportada per foment a la Generalitat.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 17/06/2016 1:49
by Advocat del diable
robertotlh wrote:Advocat del diable wrote:Adolescent barceloní wrote:http://www.ccma.cat/324/126-incidencies ... a/2736353/
En total, a la xarxa ferroviària catalana hi ha 126 punts de limitacions temporals de velocitat. Els combois de la línia R12, per exemple, circulaven per Granyanella a 130 km/h. Des de fa tres anys, però, la inestabilitat del terraplè obliga a anar a una velocitat de 20 km/h: això fa que, en només mig quilòmetre, els trens acumulin tres minuts de retard. Un altre punt de limitació de velocitat és l'entrada a l'estació de Sants, per on cada dia passen 375 trens de Rodalies: cal circular-hi a 30 km/h a causa del mal estat de la via.
Aquí hi ha un mapa amb les limitacions temporals de velocitat, la causa i la data des de la qual la limitació s'aplica. És un document tan interessant que, aquí al fòrum, hauria de destacar-se d'alguna forma:
http://www.ccma.cat/324/els-punts-negre ... cial/2230/
De veritat... a la Granyadella es veu que estàn movent les terres per la finestra del tren.... és a dir, Adif està ja arreglant el terraplè... però a TV3 se li oblida comentar-ho.... un petit oblit potser una mica manipulador però molt convenient. A Sants... resulta que l´estació més important de la xarxa amb vies pràcticament noves (es va renovar completament amb l´entrada de la LAV i 10 anys per una via és poc temps) tenen un 30 km/h per mal estat de vies..... bonissim.... només cal anar amb qualsevol tren i veure el traçat de les vies.... és EVIDENT que la limitació que hi hagi no és per mal estat de la via sino per traçat... els de TV3 no tenen ni idea del que parlen, ni remota idea. El document és molt interessant, per algú que el sap interpretar-lo... Vergonyós el reportatge de TV3.
Et desqualifiques tu solet, la R3 també es va renovar SENCERA fa una mica més d'una dècada i mira com està. La R12 igual. Renovar no serveix de res si no fas MANTENIMENT. Hi ha limitacions que hi són desde el 2000,2004 o 2005, quina interpretació en fas?
Les limitacions que hi hagi a Alemanya o a qualsevol altre país, francament m importen un bledo, en el suposat cas que a altres llocs tinguin més limitacions per quilòmetre no faria més petit el problema que tenim aquí. A França hi ha vies en mal estat? Sí, perquè hi ha moltes vies secundàries. Aquí totes les línies tenen un alt trànsit de trens, les secundàries desafortunadament es van tancar totes en comptes d'invertir-hi.
De veritat.... la R3 és un servei de rodalia. Si et refereixes a la línia de Puigcerdà per la que circula la R3 i algun tren més, efectivament és la segona via més nova de la xarxa i està en un estat general molt bo (i això no vol dir que no hi hagin el problemes normals). S´ha extès un "bulo" de que la línia de Puigcerdà està fatal... evidentment ho diu gent que o bé no té ni idea o bé vol enganyar (o les dues coses). Els problemes de la R3 deriven de la via única, no pas de l´estat d´aquesta via i evidentment no té res a veure amb les inversions (ja fetes en matèria de renovació) o amb el manteniment. El que falta a la línia de Puigcerdà és la duplicació fins a Vic.
La R12 segons dius, és a dir, la línia Manresa - Lleida per la que circula la R12 i altres serveis, està en estat perfecte entre Manresa i Calaf, en estat molt bo entre Calaf i Cervera i necessita una renovació entre Cervera i Lleida. Té un terraplè que té problemes des de fa no sé quants anys.... ohhhh, gravissim... primer, encara que Tv3 no ho vol dir té una obra actualment en execució i segon és del tot normal que hagi quedat als últims llocs de prioritat donat el escàs trànsit de la línia. Per tant, és una bona gestió prioritzar altres obres en línies amb moltissim més trànsit sobre aquesta, i aquesta s´ha fet quan s´ha pogut. Ja sé que és intolerable tenir un terraplè a La Granyadella malament, intolerable.
A mí també m´importa igual les LTV´s que hi ha a França.... nosaltres som moltissim millors que ells i tenim dret a tenir vies mil vegades millors, sense cap LTV., clar que si. Ens ho mereixem i que els pobres francesos o alemanys s´espabilin... Si els pobres suïssos tenen les vies plenes de pasos a nivell.. que n´aprenguin com deia aquell, per nosaltres és un escàndol que hi hagi un sol pas a nivell i és culpa de la poca inversió i la desidia dels altres, clar que si. Lamentablement, no son ni més llestos ni sobretot més rics que els nostres veïns, i si 126 LTV son o no un escàndol depèn de quin sigui el nostre nivell d´exigència.... i si és el triple que els alemanys que son el triple de rics que nosaltres, estem tenint unes expectatives irreals, les que ens volen crear uns pocs pel seu interès particular.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 17/06/2016 2:03
by Advocat del diable
Renfe451 wrote:Advocat del diable wrote:Adolescent barceloní wrote:http://www.ccma.cat/324/126-incidencies ... a/2736353/
En total, a la xarxa ferroviària catalana hi ha 126 punts de limitacions temporals de velocitat. Els combois de la línia R12, per exemple, circulaven per Granyanella a 130 km/h. Des de fa tres anys, però, la inestabilitat del terraplè obliga a anar a una velocitat de 20 km/h: això fa que, en només mig quilòmetre, els trens acumulin tres minuts de retard. Un altre punt de limitació de velocitat és l'entrada a l'estació de Sants, per on cada dia passen 375 trens de Rodalies: cal circular-hi a 30 km/h a causa del mal estat de la via.
Aquí hi ha un mapa amb les limitacions temporals de velocitat, la causa i la data des de la qual la limitació s'aplica. És un document tan interessant que, aquí al fòrum, hauria de destacar-se d'alguna forma:
http://www.ccma.cat/324/els-punts-negre ... cial/2230/
De veritat... a la Granyadella es veu que estàn movent les terres per la finestra del tren.... és a dir, Adif està ja arreglant el terraplè... però a TV3 se li oblida comentar-ho.... un petit oblit potser una mica manipulador però molt convenient. A Sants... resulta que l´estació més important de la xarxa amb vies pràcticament noves (es va renovar completament amb l´entrada de la LAV i 10 anys per una via és poc temps) tenen un 30 km/h per mal estat de vies..... bonissim.... només cal anar amb qualsevol tren i veure el traçat de les vies.... és EVIDENT que la limitació que hi hagi no és per mal estat de la via sino per traçat... els de TV3 no tenen ni idea del que parlen, ni remota idea. El document és molt interessant, per algú que el sap interpretar-lo... Vergonyós el reportatge de TV3.
Doncs els de TV3 per no tenir ni remota idea han destapat les vergonyes d'aquesta xarxa tan miserable que tenim des de fa ANYS a través de dades contrastades. No s'ha invertit RES per millorar l'infraestructura, com a molt adaptacions d'estacions i PROU. On estan les inversions que fan falta per arreglar els despreniments a l'R2 Sud (sí, n'hi han també segons TV3), R3 o a l'R4? Per no parlar de l'R12 que clama al cel. Entre Mollerussa i Lleida, degut al lamentable estat de la via el tren es mou massa fins i tot.
Tampoc pot ser que en línies com l'R15 o l'R16, hi hagin retards dia sí i dia també. I més tenint en compte que són eixos importants de comunicació amb el sud del país.
El que cal és l'expulsió definitiva d'Adif a Catalunya, cada dia ho veig més clar. Més tenint en compte que l'empresa manté un diàleg nul amb la Generalitat per millorar aspectes clau. No ens ho mereixem.
De veritat.... dades contrastades... dins l´escandalós número de LTV estan les de les obres que s´estan fent.... no s´han molestat ni a destriar les LTV que responen a un problema de la infraestructura. La feina periodística és lamentable, s´ha limitat a escampar el document aquest que els han filtrat, sense més. No s´ha invertit res en millorar la infraestructura.... podem dir que s´havia d´haver invertit més i estariem tots d´acord, però que no s´ha invertit molt és simplement fals: tots els túnels de Barcelona tenen catenària rígida (a Madrid no), els sistemes de senyalització de les estacions s´han renovat a desenes, s´han renovat les línies de Puigcerdà i part de la Manresa - Lleida, etc... s´ha fet molt i falta molt per fer.
A la R2 Sud, o millor dit, a la línia Barcelona - Vilanova i la Geltrú - Tarragona per la que circula la R2 Sud entre altres serveis, no hi ha especials despreniments. Ja sé que això no és el que us han explicat, però és així. El que hi ha son LTV que es van posar amb caràcter general per prevenir accidents greus, és una mesura preventiva per evitar accidents, els talussos son exactament els mateixos que els que hi havia abans de que estiguessin les LTV. Això no interessa a qui vol enganyar a la gent i per això no ho explica. S´ha pres un decisió per millorar la seguretat però això no vol dir ni que hi hagi despreniments cada dia ni que l´estat dels talussos sigui indignant, vol dir només que hem decidit entre tots millorar l´estàndard de seguretat dels talussosi que mentre no ho poguem fer hi haurà una LTV. TV3 diu que hi ha despreniments.... vergonya els hauria de fer, més val que es documentin una mica.
Que es vol el traspàs, es demana i si políticament hi ha acord, que es faci. Però no escalfem a la gent amb mentides per aconseguir-ho, i menys des d´un mitja de televisió públic que ens hauria de representar a tots.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 17/06/2016 9:49
by reusenc2
Advocat del diable wrote:necessita una renovació entre Cervera i Lleida. Té un terraplè que té problemes des de fa no sé quants anys.... ohhhh, gravissim... primer, encara que Tv3 no ho vol dir té una obra actualment en execuci
TV3 si que ha dit que hi ha una obra en execució, dient que com podem veure, hi han tanques d'obres perque actualment s'estan fent les obres per solucionar-ho. Almenys quan ho vaig veure als matins, ho van dir clarisimament.
TV3 no ha fet bé la feia periodística? Doncs llavors Adif tampoc ha fet bé la feina, perque si aquesta informació es la que ha donant Foment, considero més greu que els mateixos propietaris de la infraestructura estiguin equivocats i amb dades errònies de les seves linies...
Però vaja, si vols seguir dient que el problema d'aquest cas es TV3, tu a la teva...