Page 57 of 150

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Tuesday 05/05/2015 22:33
by local
Don Ramón wrote::)
Tu propuesta tiene un problemilla, y es que los trenes que vienen de Vilanova irían hacia Pg. de Gràcia, pero los que van hacia Vilanova vienen de Pl. Catalunya.

No se trata de hacer un salto de carnero normal, porque no es realmente una bifurcación. Se trata de cruzar las dos líneas.
Creo que la solución a eso está en que el tren cambiase de via de camino hacia/de vuelta de Sants, aunque ello provocaría cizallamientos y sus consecuentes posibles retrasos en el resto de servicios.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Tuesday 05/05/2015 22:46
by bigcoaster
Don Ramón wrote::)
Tu propuesta tiene un problemilla, y es que los trenes que vienen de Vilanova irían hacia Pg. de Gràcia, pero los que van hacia Vilanova vienen de Pl. Catalunya.

No se trata de hacer un salto de carnero normal, porque no es realmente una bifurcación. Se trata de cruzar las dos líneas.
Tienes razón :) se ponen las dos por el puente y solucionado. Ahora lo he corregido, adjunto aquí el nuevo esquema. He puesto una vía también en el modo que está actualmente para permitir la entrada de regionales por Passeig de Gràcia sin cizallar con la línia de l'Hospitalet al ir por el puente.
Salt de moltó de la Torrassa bo.jpg
Salt de moltó de la Torrassa bo.jpg (21.3 KiB) Viewed 5524 times

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Tuesday 05/05/2015 22:53
by Miquel
Ara tens el problema que els trens que vulguin anar al sector "Aragó" de Sants van en via única des de Bellvitge fins a Torrassa, a no ser que els que van sentit Vilanova travessin a la superior cisellant l'altre. A més, els trens de la via cap a Hospitalet s'incorporen al sector "Aragó" i no al de "Catalunya".

El problema aquí es que l'Hospitalet no deixarà ni un centímetre per eixamplar res a aquella zona (de fet, enlloc), el que vol es que se soterri tant si com no. Si agaféssim uns metres d'aquí i d'allà això ja estaria resolt, però vivim on vivim i les preferències són les que són. :roll:

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Tuesday 05/05/2015 23:06
by Don Ramón
Para hacer lo que tu propones una opción sería como en el dibujo adjunto. Se podría hacer esencialmente siguiendo los derechos de vía actuales.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Tuesday 05/05/2015 23:32
by bigcoaster
Miquel wrote:Ara tens el problema que els trens que vulguin anar al sector "Aragó" de Sants van en via única des de Bellvitge fins a Torrassa, a no ser que els que van sentit Vilanova travessin a la superior cisellant l'altre. A més, els trens de la via cap a Hospitalet s'incorporen al sector "Aragó" i no al de "Catalunya".

El problema aquí es que l'Hospitalet no deixarà ni un centímetre per eixamplar res a aquella zona (de fet, enlloc), el que vol es que se soterri tant si com no. Si agaféssim uns metres d'aquí i d'allà això ja estaria resolt, però vivim on vivim i les preferències són les que són. :roll:
Aquest seria l'enllaç perfecte:
Salt de moltó de la Torrassa amb enllaços.jpg
Salt de moltó de la Torrassa amb enllaços.jpg (24.76 KiB) Viewed 5501 times
Ara faltaria que és pogués fer, i per fer-ho segurament s'haurien de tancar les dos línies durant 1 o 2 anys cosa que també s'hauria de veure com es solucionaria.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Tuesday 05/05/2015 23:56
by Don Ramón
bigcoaster wrote:
Miquel wrote:Ara tens el problema que els trens que vulguin anar al sector "Aragó" de Sants van en via única des de Bellvitge fins a Torrassa, a no ser que els que van sentit Vilanova travessin a la superior cisellant l'altre. A més, els trens de la via cap a Hospitalet s'incorporen al sector "Aragó" i no al de "Catalunya".

El problema aquí es que l'Hospitalet no deixarà ni un centímetre per eixamplar res a aquella zona (de fet, enlloc), el que vol es que se soterri tant si com no. Si agaféssim uns metres d'aquí i d'allà això ja estaria resolt, però vivim on vivim i les preferències són les que són. :roll:
Aquest seria l'enllaç perfecte:
Salt de moltó de la Torrassa amb enllaços.jpg
Ara faltaria que és pogués fer, i per fer-ho segurament s'haurien de tancar les dos línies durant 1 o 2 anys cosa que també s'hauria de veure com es solucionaria.
Efectivamente, el enlace perfecto :plas
Yo creo que sí se podría hacer sin graves afectaciones durante mucho tiempo (limitado a cortes durante el verano o en fin de semana, por decir), simplemente con fases bien planificadas y ajustando el servicio. En La Sagrera también se han ido moviendo las vías de un lado para el otro tan alegremente en lo que va de obras. La cosa es justamente hacer todo lo posible en superficie, hacer un paso superior en viaducto para la línea que se dirige a Vilanova, y lo mínimo de túneles para las vías de los enlaces. No tendría que ser una obra muy grande, ni ocuparía más espacio en la superficie. Sería cosa de hacerlo con voluntad. Claro que la voluntad esta en el soterramiento y poco más.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Wednesday 06/05/2015 8:16
by Ecomobisostrans
Otra opción es que si tanto cuesta hacer el salto de carnero de Torrassa, se deshaga el de Av.Roma, a fin de cuentas el macrotunel de la salida de Sants es el mismo, al contrario, si las vias van rectas aun ocupan menos.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Wednesday 06/05/2015 12:36
by Don Ramón
Ecomobisostrans wrote:Otra opción es que si tanto cuesta hacer el salto de carnero de Torrassa, se deshaga el de Av.Roma, a fin de cuentas el macrotunel de la salida de Sants es el mismo, al contrario, si las vias van rectas aun ocupan menos.
Por un lado sí, pero la otra propuesta permitía encaminar ambas líneas con ambas travesía indistintamente sin cizallamientos, y esto otro solo cruzaría las líneas y mantendría la rigidez de los encaminamientos (p. ej. imposibilidad de los regionales de llegar a EdF).

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Thursday 07/05/2015 23:57
by Granolleri
barcelonasants wrote:Trobo força convincent la T1 entre Mataró i Argentona. De fet, al meu entendre, part del traçat de l'antic tramvia fins Argentona seria recuperable i viable. No és necessari fer-hi cap tram soterrat ni túnel, per la qual cosa el cost no seria massa elevat. Fer-lo arribar fins a La Roca ja seria més difícil: s'hauria de creuar la Serralada Litoral i, si fos així, jo l'allargaria fins a Granollers (4 km), en format de Tren/Tram (substituiria part del traçat de la LOF). De fet, trobaria lògic que també allargués des de Granollers-Centre a Granollers-Canovelles, permetent l'enllaç directe entre la R3 i el Maresme. Quadrant els horaris amb els de la R1 (Mataró), R2 (Granollers-Centre) i R3 (Granollers-Canovelles) la teva proposta (insisteixo, arribant fins a Granollers) podria cobrir part del que es volia fer amb la Línia Orbital (unir Vallès Oriental i Maresme) i tindria un cost inferior.
Això no té ni cap ni peus. Es continuaria trigant (bastant) menys de Granollers a Mataró amb l'autobús directe per la C-60 que amb aquest "tram-tren". L'obra grossa (el túnel sota la Collada de Parpers) l'hauries de fer igual, per tant... que es faci per a un tren de debò i que competeixi amb l'autopista. A part d'això, per la Roca l'únic lloc per on podria passar seria per la travessia de l'antiga carretera i per tant seria compartit amb el cotxe ja que d'espai no n'hi ha per fer-ho amb plataforma reservada i recta la carretera precisament no és. I és inviable deixar la plataforma només per al tramvia ja que deixaries a la Roca pràcticament incomunicada.

I una altra cosa: com travessaries Granollers? Venint de Mataró per la carretera, com sembla que vols proposar, vas a parar directament a l'estació d'autobusos. Si vols anar cap a l'estació del Nord (Granollers-Canovelles) la única opció seria pujar per el carrer Girona (que no és gaire ample, si no vols reduïr vorereres caldria fer-ho en via única a costa de suprimir la fila d'aparcaments i fer més estrets els carrils dels cotxes), girar per Josep Irla i Torras i Bages (també en via única), creuar el Congost i arribar per l'Avinguda de l'Estació del Nord (potser el lloc amb menys problemes). Granollers el problema que té, entre d'altres, és que els carrers "principals" en general no són gaire amples i eixos Nord-sud només n'hi ha dos i est-oest encara pitjor... i cal considerar que el centre no es pot tocar ja que és tot per a vianants i els carrers són estrets (excepte la travessia de l'antiga N-152, també de vianants entre la Plaça de la Corona i Torras i Bages). A part, no hi hauria correspondència amb la R2.

Per mi, potser lo millor seria:
-Fer la xarxa urbana de Mataró, no entro en el disseny de les línies perquè no conec gaire la ciutat
-Fer arribar una línia a Argentona del tramvia, no és mala idea
-La LOF caldria que sortis de Mataró paral·lela a l'actual línia i després fer la bifuració just abans de creuar la Riera d'Argentona, per tal de creuar la Riera amb un viaducte en corba i seguir per el marge dret de la Riera (en viaducte sobre el carrer paral·lel a la Riera), amb un baixador al barri de Can Cros, i un altre a l'alçada d'Argentona, i fer l'inici del túnel més o menys on comença el de la C-60. A l'altra banda, possiblement el més fàcil seria anar cap a la Roca Village (fent un baixador allà) i seguir la BV-5105 fins fer l'enllaç més o menys a l'alçada de la cruïlla de la BV-1505 amb la C-251, que tot i que és fer bastanta volta no caldria fer cap túnel. Es podria fer un enllaç en sentit Cardedeu per a hipotètics serveis Mataró-Sant Celoni sense entrar a Granollers. Es podria fer enllaç entre el tramvia i el tren abans d'entrar a Argentona per fer serveis amb tram-tren que anéssin des de Granollers fins allà en mode tren i entrar a Mataró per Cerdanyola i allà fer de tramvia, això sí tindria sentit fer-ho amb tram-tren i no cap altra idea (això provocaria, però, que la xarxa de Mataró fos amb ample ibèric).

I respecte a l'enllaç amb la R3 venint de Mataró, una idea senzilla seria fer un traçat en viaducte sobre la Ronda Sud (el tren ja passa per sobre de la Ronda Sud mitjançant un pont) i passat el Congost en viaducte sobre el Carrer Joanot Martorell, un tros molt petit ja que de seguida s'enllaça amb la R3. Ara bé, dubto que els veïns de la part nord de Can Bassa i el sud del barri de Sant Miquel vulguin un viaducte sobre la Ronda Sud quan justament volen soterrar la Ronda Sud (a l'altra banda de la ciutat, entre Can Mònic i Corró d'Avall estava previst que la Ronda Nord passés també en superfície en format Avinguda de dos carrils per sentit i al final van aconseguir soterrar-la). A part d'això, es donaria bastanta volta.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 10:20
by Carlos González
Hola, os envio un altre proposta d'ampliacions futures d'FGC, Per la meva opinió, jo faria la S4 d'FGC arribar-la fins a Collbató, o bé, finalitzarla a Esparraguera.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... f4G1w_Pq1M

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 11:13
by oriolp13
Carlos González wrote:Hola, os envio un altre proposta d'ampliacions futures d'FGC, Per la meva opinió, jo faria la S4 d'FGC arribar-la fins a Collbató, o bé, finalitzarla a Esparraguera.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... f4G1w_Pq1M
Quin sentit té ampliar-la fins a Collbató, i més, segons al traçat que tu has fet, deixant l'estació a un extrem, allunyada del poble (cosa que farà que no la agafi gaire gent, i menys en municipi amb urbanitzacions com Collbató, on el cotxe és gairebé essencial).

Per altra banda el traçat que tu proposes entre Olesa i Esparreguera és irrealitzable, doncs una vegada creuat el Llobregat, la pendent a superar per arribar a Esparreguera és força important en una distància curta (i que per això s'hi va fer l'aeri, si en mires qualsevol imatge veuràs que Esparreguera està sobre un "penya-segat"). Si algun dia a Esparreguera hagués d'arribar el ferrocarril, tindria molt més sentit fer-ho des de Martorell, tot i que per el tamany de població no crec que es justifiqui tal inversió.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 11:26
by Carlos González
oriolp13 wrote:
Carlos González wrote:Hola, os envio un altre proposta d'ampliacions futures d'FGC, Per la meva opinió, jo faria la S4 d'FGC arribar-la fins a Collbató, o bé, finalitzarla a Esparraguera.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... f4G1w_Pq1M
Quin sentit té ampliar-la fins a Collbató, i més, segons al traçat que tu has fet, deixant l'estació a un extrem, allunyada del poble (cosa que farà que no la agafi gaire gent, i menys en municipi amb urbanitzacions com Collbató, on el cotxe és gairebé essencial).

Per altra banda el traçat que tu proposes entre Olesa i Esparreguera és irrealitzable, doncs una vegada creuat el Llobregat, la pendent a superar per arribar a Esparreguera és força important en una distància curta (i que per això s'hi va fer l'aeri, si en mires qualsevol imatge veuràs que Esparreguera està sobre un "penya-segat"). Si algun dia a Esparreguera hagués d'arribar el ferrocarril, tindria molt més sentit fer-ho des de Martorell, tot i que per el tamany de població no crec que es justifiqui tal inversió.
Ho he fet perquè a Esparraguera no tenen ja res, desde que van treure l'aeri, (no sé si l'han tornat a posar) però n'hi tindria que arribar el tren desde Olesa a Esparreguera, podria ser les estacions d'Olesa i Esparreguerea subterràneas, o bé com tu has dit.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 12:03
by oriolp13
Carlos González wrote:
oriolp13 wrote:
Carlos González wrote:Hola, os envio un altre proposta d'ampliacions futures d'FGC, Per la meva opinió, jo faria la S4 d'FGC arribar-la fins a Collbató, o bé, finalitzarla a Esparraguera.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... f4G1w_Pq1M
Quin sentit té ampliar-la fins a Collbató, i més, segons al traçat que tu has fet, deixant l'estació a un extrem, allunyada del poble (cosa que farà que no la agafi gaire gent, i menys en municipi amb urbanitzacions com Collbató, on el cotxe és gairebé essencial).

Per altra banda el traçat que tu proposes entre Olesa i Esparreguera és irrealitzable, doncs una vegada creuat el Llobregat, la pendent a superar per arribar a Esparreguera és força important en una distància curta (i que per això s'hi va fer l'aeri, si en mires qualsevol imatge veuràs que Esparreguera està sobre un "penya-segat"). Si algun dia a Esparreguera hagués d'arribar el ferrocarril, tindria molt més sentit fer-ho des de Martorell, tot i que per el tamany de població no crec que es justifiqui tal inversió.
Ho he fet perquè a Esparraguera no tenen ja res, desde que van treure l'aeri, (no sé si l'han tornat a posar) però n'hi tindria que arribar el tren desde Olesa a Esparreguera, podria ser les estacions d'Olesa i Esparreguerea subterràneas, o bé com tu has dit.
A Esparreguera tenen un bus que uneix el poble amb l'estació de FGC, com s'havia fet tota la vida, fins que es va construïr l'aeri. Al final, el tren no pot arribar a tot arreu, i aquests busos d'aportació són un complement ideal al tren.

Tot i que pugui ser una bona proposta (o no), crec que han de ser una mica realistes, i proposar una estació subterrània a Esparreguera és, des del meu punt de vista, un autèntic disbarat.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 13:09
by Carlos González
oriolp13 wrote:

Tot i que pugui ser una bona proposta (o no), crec que han de ser una mica realistes, i proposar una estació subterrània a Esparreguera és, des del meu punt de vista, un autèntic disbarat.
Jo no he dit que tingui que ser així ni molt menys, ja sé que hi passen busos en aquestes parts, però penso que a Esparraguera tindria que tenir una estació de tren per lo menys per anar més ràpid a Barcelona.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 13:18
by Don Ramón
Carlos González wrote:
oriolp13 wrote:

Tot i que pugui ser una bona proposta (o no), crec que han de ser una mica realistes, i proposar una estació subterrània a Esparreguera és, des del meu punt de vista, un autèntic disbarat.
Jo no he dit que tingui que ser així ni molt menys, ja sé que hi passen busos en aquestes parts, però penso que a Esparraguera tindria que tenir una estació de tren per lo menys per anar més ràpid a Barcelona.
Entonces tampoco tiene mucho sentido hacer llegar los FGC, porque son muy lentos en llegar a Barcelona. Mejor sería hacer un ramal para la línea en ancho ibérico desde Martorell, que a su vez pudiera ser el embrión para la futura línea orbital Martorell-Terrassa. Se podría aprovechar el ramal de la Seat, y poner una vía de paso que alargamos hasta Esparreguera. Podrían llegar los trenes que ahora se quedan en Martorell, y así sí se llegaría rápido desde Esparreguera a Barcelona.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bQuzcsV42w

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 13:43
by Carlos González
Don Ramón wrote:
Carlos González wrote:
oriolp13 wrote:

Tot i que pugui ser una bona proposta (o no), crec que han de ser una mica realistes, i proposar una estació subterrània a Esparreguera és, des del meu punt de vista, un autèntic disbarat.
Jo no he dit que tingui que ser així ni molt menys, ja sé que hi passen busos en aquestes parts, però penso que a Esparraguera tindria que tenir una estació de tren per lo menys per anar més ràpid a Barcelona.
Entonces tampoco tiene mucho sentido hacer llegar los FGC, porque son muy lentos en llegar a Barcelona. Mejor sería hacer un ramal para la línea en ancho ibérico desde Martorell, que a su vez pudiera ser el embrión para la futura línea orbital Martorell-Terrassa. Se podría aprovechar el ramal de la Seat, y poner una vía de paso que alargamos hasta Esparreguera. Podrían llegar los trenes que ahora se quedan en Martorell, y así sí se llegaría rápido desde Esparreguera a Barcelona.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bQuzcsV42w
No me deja entrar, :nose y eso que le he dado a solicitar acceso Don Ramón.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 13:52
by fgc113
Carlos González wrote:
Don Ramón wrote: Entonces tampoco tiene mucho sentido hacer llegar los FGC, porque son muy lentos en llegar a Barcelona. Mejor sería hacer un ramal para la línea en ancho ibérico desde Martorell, que a su vez pudiera ser el embrión para la futura línea orbital Martorell-Terrassa. Se podría aprovechar el ramal de la Seat, y poner una vía de paso que alargamos hasta Esparreguera. Podrían llegar los trenes que ahora se quedan en Martorell, y así sí se llegaría rápido desde Esparreguera a Barcelona.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bQuzcsV42w
No me deja entrar, :nose y eso que le he dado a solicitar acceso Don Ramón.
A mi también me pasa lo mismo.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 18:40
by Don Ramón
Mea culpa, se me olvidó a darle a desbloquear. Ahora sí:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bQuzcsV42w

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 19:00
by bigcoaster
Don Ramón wrote:Propuesta Don Ramón
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bQuzcsV42w
Molt bona proposta, la trobo bastant útil i barata (només s'hauria d'allargar la via i construir una estació). Si fos per mi hi construiria una platja de vies per a estacionament de trens a Esparreguera.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 21:46
by Don Ramón
bigcoaster wrote:
Don Ramón wrote:Propuesta Don Ramón
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bQuzcsV42w
Molt bona proposta, la trobo bastant útil i barata (només s'hauria d'allargar la via i construir una estació). Si fos per mi hi construiria una platja de vies per a estacionament de trens a Esparreguera.
Lo bueno es que ya hay un ramal que desde pasado Martorell (viniendo de BCN) se separa en dirección Abrera/Esparreguera, con lo cual la parte chunga, que sería la salida desde Martorell ya esta hecha.
El único problema estaría un poco por el tema del espacio para encajar la estación. Tal como yo lo he dibujado estaría en un terreno que es una riera, no sé si realmente sería factible poner ahí encima una estación y canalizar en parte la riera. Lo otro, que sí sería fácil, sería dejar la estación del lado del aéreo. Quedaría apartada del centro, sí, pero igual sería mucho más atractivo una estación de Rodalies que el aéreo que había luego que trasbordar y al tren de FGC que es más lento. Aparte, si se hiciera donde el aéreo éste se podría reabrir con el potencial ahora de unir las estaciones de Rodalies de Esparreguera y la de FGC de Olesa (aunque cabe preguntarse si eso sería muy útil, ya que para casi todo se puede trasbordar en Martorell, pero enfin).