barcelonasants wrote:Trobo força convincent la T1 entre Mataró i Argentona. De fet, al meu entendre, part del traçat de l'antic tramvia fins Argentona seria recuperable i viable. No és necessari fer-hi cap tram soterrat ni túnel, per la qual cosa el cost no seria massa elevat. Fer-lo arribar fins a La Roca ja seria més difícil: s'hauria de creuar la Serralada Litoral i, si fos així, jo l'allargaria fins a Granollers (4 km), en format de Tren/Tram (substituiria part del traçat de la LOF). De fet, trobaria lògic que també allargués des de Granollers-Centre a Granollers-Canovelles, permetent l'enllaç directe entre la R3 i el Maresme. Quadrant els horaris amb els de la R1 (Mataró), R2 (Granollers-Centre) i R3 (Granollers-Canovelles) la teva proposta (insisteixo, arribant fins a Granollers) podria cobrir part del que es volia fer amb la Línia Orbital (unir Vallès Oriental i Maresme) i tindria un cost inferior.
Això no té ni cap ni peus. Es continuaria trigant (bastant) menys de Granollers a Mataró amb l'autobús directe per la C-60 que amb aquest "tram-tren". L'obra grossa (el túnel sota la Collada de Parpers) l'hauries de fer igual, per tant... que es faci per a un tren de debò i que competeixi amb l'autopista. A part d'això, per la Roca l'únic lloc per on podria passar seria per la travessia de l'antiga carretera i per tant seria compartit amb el cotxe ja que d'espai no n'hi ha per fer-ho amb plataforma reservada i recta la carretera precisament no és. I és inviable deixar la plataforma només per al tramvia ja que deixaries a la Roca pràcticament incomunicada.
I una altra cosa: com travessaries Granollers? Venint de Mataró per la carretera, com sembla que vols proposar, vas a parar directament a l'estació d'autobusos. Si vols anar cap a l'estació del Nord (Granollers-Canovelles) la única opció seria pujar per el carrer Girona (que no és gaire ample, si no vols reduïr vorereres caldria fer-ho en via única a costa de suprimir la fila d'aparcaments i fer més estrets els carrils dels cotxes), girar per Josep Irla i Torras i Bages (també en via única), creuar el Congost i arribar per l'Avinguda de l'Estació del Nord (potser el lloc amb menys problemes). Granollers el problema que té, entre d'altres, és que els carrers "principals" en general no són gaire amples i eixos Nord-sud només n'hi ha dos i est-oest encara pitjor... i cal considerar que el centre no es pot tocar ja que és tot per a vianants i els carrers són estrets (excepte la travessia de l'antiga N-152, també de vianants entre la Plaça de la Corona i Torras i Bages). A part, no hi hauria correspondència amb la R2.
Per mi, potser lo millor seria:
-Fer la xarxa urbana de Mataró, no entro en el disseny de les línies perquè no conec gaire la ciutat
-Fer arribar una línia a Argentona del tramvia, no és mala idea
-La LOF caldria que sortis de Mataró paral·lela a l'actual línia i després fer la bifuració just abans de creuar la Riera d'Argentona, per tal de creuar la Riera amb un viaducte en corba i seguir per el marge dret de la Riera (en viaducte sobre el carrer paral·lel a la Riera), amb un baixador al barri de Can Cros, i un altre a l'alçada d'Argentona, i fer l'inici del túnel més o menys on comença el de la C-60. A l'altra banda, possiblement el més fàcil seria anar cap a la Roca Village (fent un baixador allà) i seguir la BV-5105 fins fer l'enllaç més o menys a l'alçada de la cruïlla de la BV-1505 amb la C-251, que tot i que és fer bastanta volta no caldria fer cap túnel. Es podria fer un enllaç en sentit Cardedeu per a hipotètics serveis Mataró-Sant Celoni sense entrar a Granollers. Es podria fer enllaç entre el tramvia i el tren abans d'entrar a Argentona per fer serveis amb tram-tren que anéssin des de Granollers fins allà en mode tren i entrar a Mataró per Cerdanyola i allà fer de tramvia, això sí tindria sentit fer-ho amb tram-tren i no cap altra idea (això provocaria, però, que la xarxa de Mataró fos amb ample ibèric).
I respecte a l'enllaç amb la R3 venint de Mataró, una idea senzilla seria fer un traçat en viaducte sobre la Ronda Sud (el tren ja passa per sobre de la Ronda Sud mitjançant un pont) i passat el Congost en viaducte sobre el Carrer Joanot Martorell, un tros molt petit ja que de seguida s'enllaça amb la R3. Ara bé, dubto que els veïns de la part nord de Can Bassa i el sud del barri de Sant Miquel vulguin un viaducte sobre la Ronda Sud quan justament volen soterrar la Ronda Sud (a l'altra banda de la ciutat, entre Can Mònic i Corró d'Avall estava previst que la Ronda Nord passés també en superfície en format Avinguda de dos carrils per sentit i al final van aconseguir soterrar-la). A part d'això, es donaria bastanta volta.