Page 57 of 411

Posted: Wednesday 18/04/2007 22:19
by Mako448
Avui la senyorita Magdalena Alvarez ha sortit a la tele dient que posarà uns nous bitllets a rodalies anomenats'Bitllets de franc',pel qual és podràn abonar en cas que els trens vaguin amb mès de 15 minuts o mès de retard.
Algú sap alguna cosa mès sobre això?
Per cert,els bitllets nomès els destinarà al nucli de Barcelona.

Posted: Wednesday 18/04/2007 22:23
by Pere
Mako448 wrote:Avui la senyorita Magdalena Alvarez ha sortit a la tele dient que posarà uns nous bitllets a rodalies anomenats'Bitllets de franc',pel qual és podràn abonar en cas que els trens vaguin amb mès de 15 minuts o mès de retard.
Algú sap alguna cosa mès sobre això?
Per cert,els bitllets nomès els destinarà al nucli de Barcelona.
Jo he sentit que s'anomenaria devolución exprés

Posted: Wednesday 18/04/2007 23:33
by Serie9000
:festa Increïble! 15 minuts, diu? Si s'arruinaran i tot... :D

Vinga, bromes a part. Trobo que feia falta i veient que el marge serà de 15 minuts, crec que s'estan posant el llistó molt alt: són bastant comuns retrassos d'aquesta durada, sobretot en els trams centrals de les linies (BCN) i en hores punta (llarg temps de carrega/descàrrega)

Posted: Wednesday 18/04/2007 23:56
by buertu
Serie9000 wrote::festa Increïble! 15 minuts, diu? Si s'arruinaran i tot... :D

Vinga, bromes a part. Trobo que feia falta i veient que el marge serà de 15 minuts, crec que s'estan posant el llistó molt alt: són bastant comuns retrassos d'aquesta durada, sobretot en els trams centrals de les linies (BCN) i en hores punta (llarg temps de carrega/descàrrega)
Totalment d'acord! Jo no li veig tanta broma, s'arruinaran del tot. Hem de pensar que a dia d'avui molts trens arriben amb 15 minuts o més de retard, sent habituals sobretot en les linies R2 i R3, així que ojito!

Posted: Thursday 19/04/2007 0:06
by buertu
Bé, seguint una mica amb aquesta xerrada lingüística, he de dir que he estat pensant en el tema de destí perque com a persona que ha viscut tota la vida a l'area de Barcelona, aquesta paraula en aquest context hem sona totalment horrible (tot i ser bastant castellana), i mai no diria que el destí d'un tren és Mataró, sinó que la destinació d'un tren és Mataró.
Potser és cert que al diccionari hi digui que es totalment correcte, però això no vol dir que sigui una paraula utilitzada, o potser ho és a certs llocs i no en d'altres. Personalment, a Barcelona, mai no l'he sentida.

Posted: Thursday 19/04/2007 11:41
by entfe001
galdric wrote:Hola «entfe001»!

Fot-li una ullada a a ixò que atjunto si et plau.

Salutacions!

Galderic


destí

[s. XX; de destinar]

[...]

3 Destinació. (Fixa't que va com a tercera acepció).
Font? Si és el mateix Diccionari de la Llengua Catalana que accepta barco... :roll: (en aquest sentit la meva professora de Català a l'institut estava negra)

Posted: Thursday 19/04/2007 16:31
by davida
Incidencia en el tramo Manresa - Calaf/Incidència al tram Manresa - Calaf
Por causas ajenas a la explotación ferroviaria, se ha interrumpido la circulación en el tramo Manresa – Calaf. Para garantizar la movilidad de los viajeros, Renfe ha establecido un plan alternativo de transporte por carretera entre ambas estaciones para cuatro trenes de Media Distancia de la línea L'Hospitalet - Manresa - Lleida.

Adif ha facilitado una previsión de restablecimiento para las 19:00 horas.

Renfe y Adif lamentan las molestias que esta incidencia pueda ocasionar a los viajeros.

Posted: Thursday 19/04/2007 18:02
by Pere
davida wrote:Incidencia en el tramo Manresa - Calaf/Incidència al tram Manresa - Calaf
Por causas ajenas a la explotación ferroviaria, se ha interrumpido la circulación en el tramo Manresa – Calaf. Para garantizar la movilidad de los viajeros, Renfe ha establecido un plan alternativo de transporte por carretera entre ambas estaciones para cuatro trenes de Media Distancia de la línea L'Hospitalet - Manresa - Lleida.

Adif ha facilitado una previsión de restablecimiento para las 19:00 horas.

Renfe y Adif lamentan las molestias que esta incidencia pueda ocasionar a los viajeros.

:) :riure :) :riure :) :) :riure :) :riure :) :riure :) :riure :) :riure


Renovació de via JA

Posted: Thursday 19/04/2007 18:19
by Guigui
Suposo que Renfomentadif wrote:Incidencia en el tramo Manresa - Calaf/Incidència al tram Manresa - Calaf
Por causas ajenas a la explotación ferroviaria, se ha interrumpido la circulación en el tramo Manresa – Calaf.
Atenció a la subtilesa: per no confessar que Adif l'ha cagada de mig a mig, diuen que és una causa "aliena a l'explotació ferroviària" (o sigui, no és Renfe Operadora), deixant obertes "otras líneas de investigación" (Acebes dixit).

PD: Per cert, aquesta notícia no hauria de figurar a "Ferrocarril a Catalunya"?

Posted: Thursday 19/04/2007 20:29
by Jefe de C.T.C.
Guigui wrote:
Suposo que Renfomentadif wrote:Incidencia en el tramo Manresa - Calaf/Incidència al tram Manresa - Calaf
Por causas ajenas a la explotación ferroviaria, se ha interrumpido la circulación en el tramo Manresa – Calaf.
Atenció a la subtilesa: per no confessar que Adif l'ha cagada de mig a mig, diuen que és una causa "aliena a l'explotació ferroviària" (o sigui, no és Renfe Operadora), deixant obertes "otras líneas de investigación" (Acebes dixit).

PD: Per cert, aquesta notícia no hauria de figurar a "Ferrocarril a Catalunya"?

Home si tu consideres que el que hi hagi despreniments i tots els rocs vagin a parar al mig de la via es una cagada de l'Adif.....
Segurament podríem encetar tota una discussió sobre mesures de prevenció en aquest sentit però bé...no sembla pas tanta excusa dir que els despreniments no son culpa teva....

Posted: Thursday 19/04/2007 21:10
by Pere
Sí clar, però hi han moltes mesures per evitar desprendiments i aquestes no hi són en aquesta línia.

Posted: Friday 20/04/2007 12:43
by trainman
20/4/2007 09:51 h NUEVO FALLO DE RENFE EN PLENA HORA PUNTA

Una incidencia eléctrica obliga a suspender tres horas la circulación de trenes entre Arenys y Pineda
• La compañía ha establecido un servicio de autobús para transportar a los viajeros

• La reparación se preveía complicada porque había que desplazar material especial

MÁS INFORMACIÓN
La devolución del billete de Renfe por retrasos no palía el enojo acumulado
EFE
BARCELONA
Una incidencia que ha afectado al sistema de electrificación en el servicio de Cercanías de Renfe entre Sant Pol de Mar y Calella (Maresme) ha obligado a cortar la circulación de trenes entre Arenys de Mar y Pineda (Maresme) desde las seis de la mañana hasta las 9.03 horas.

Según han informado fuentes de Renfe, la compañía ha establecido un servicio de autobús para transportar a los viajeros entre Arenys y Pineda.

Las primeras hipótesis apuntan a que la causa de la avería es un "enganchón" del palo que recoge la corriente eléctrica del tren, según Adif. Técnicos de esta compañía habían previsto que la reparación iba a resultar complicada porque había que desplazar material especial para arreglarla.

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1021

Posted: Friday 20/04/2007 13:08
by entfe001
El Periódico wrote:Las primeras hipótesis apuntan a que la causa de la avería es un "enganchón" del palo que recoge la corriente eléctrica del tren, según Adif.
Olé por la definición de pantógrafo :x

Posted: Friday 20/04/2007 14:39
by mikado
Ha sido un CIVIA el que ha originado el enganchón que según TV3 bajaba sin pasajeros

Posted: Friday 20/04/2007 19:53
by Mako448
He esta a punt de patir l'averia.
Cap a les 9.08 que he passat amb tren per Mataró encara ho anunciaven.
El tren tenia que arribar a les 9.35 a Calella,ha arribat a les 9.41,i havia de fer el servei descendent de les 9.41,peró ha fet el de les 10.11.
Per tant,el servei que surt a les 9.41 de Calella s'ha suprimit.

Posted: Friday 20/04/2007 20:18
by EUKibo
A l'estació de Castelldefels a l'andana sentit Barcelona només i ha dues "validadores" d'aquelles de la capsa vermella, que dia si dia no hi ha una que no funciona, quan funcionen validen molt lent (triga potser 5seg des que t'agafa la tarja fins que te la dona validada) a més que els displays estan cascats i no es llegeix el que posa quan et pita...

És habitual que aquestes maquines tant obsoletes agafin el teu bitllet i te'l torni en 2 seg (la gent s'estranya de la rapidesa i que no escrigui i se'n va pensant que esta validat, obviament no el ficaran i que li descomptin dos) també es habitual que no te l'agafi, i el que ja m'ha passat per segon cop:

Al ficar el bitllet no me l'ha tornat! He anat al maleducat i impresentable cap d'estacio de Castelldefels (He de dir que una cap d'estacio que hi ha de vegades alla, o els caps d'estacio de Badalona son alguns molt cordials, educats i responsables) i despres de no deixarme sortir a l'estacio per la porta de minusvalids perque m'ha fet donar tota la volta li he dit, despres d'estar dient coses que no l'entenia (crec que mestava prenent el pel i s'estava burlant de mi) m'ha dit que m'esperes (ha trigat 5min) ha sortit i hem fet un altre cop el tour per les escales de pas soterrat fins la validadora.

Al treure'm el bitllet totalment arrugat li he dit que ja es el segon cop que em passa, que aquestes validadores sempre estan inoperatives i que ja vaig fer una reclamacio sobre les mateixes, que que passa? (els passatgers que tambe sofreixen aquestes validadores tambe se l'han quedat mirant) Ell m'ha contestat: "la culpa era del billete que estaba arrugado, utiliza fundas para que no pase" jo li he contestat ofes: "ya utilizo funda, ha sido la maquina la que precisamente me ha vuelto el billete como una bola de papel arrugado, en el metro jamas me ha pasado esto" y ell m'ha contestat "pues venga chato, vente en metro a castelldefels, m'ha donat palmadetes a l'esquena i s'ha pirat...

Ja no nomes es impresentable el mal estat de les instalacions i d'aquelles dues validadores que mai funcionen, quan fallen no ho indiquen i triguen molt en arreglarles, a més que son insuficients per la demanda i molta gent sempre perd el tren per les cues que es fan per validar.

El mes impresentable es aquest senyor que no li hagues costat res demanar disculpes pel bitllet i dirme que prenia nota del mal funcionament de les maquines, res mes!!!! A més amb les seves paraules textuals m'esta dient que deixi d'utilitzar Renfe! Si aixo s'ho diuen a tothom i li fan cas? A mes que m'ha estat tractant d'una manera extremadament maleducada i intentant humiliarme pero l'unic que s'ha humiliat es ell que ha quedat en evidencia d'incompetent.

Renfe Operadora hauria de castigar aquest treballador que "treballa" en contra seu, maltracta als usuaris i els incita a deixar d'utilitzar el servei, a mes que maltracta tota la "filosofia" de renfe de proximitat i bona atencio per la qual els hi falten quartos per atendre i aquest tiu encara desprestigia mes l'empresa.

Aquest impresentable es el cap d'estacio habitual de castelldefels que treballa tots els laborables almenys en el torn que compren les 14.30. Espero que pel be dels clients i en consecutiva de Renfe que es a qui aquest personatge representa es vagi al carrer i treballi apartat de l'atencio als clients.

(I reitero, aquest es un fet concret, no es que Renfe no atengui malament, son subjectes concrets, reitero que a Badalona ahir el cap d'estacio em va atendre d'una manera educada, coordial i molt comprensiva a l'hora de fer una reclamacio per un retard que vaig patir que em va fer perdre un bus que passa cada 20min i pel qual el tren que vaig agafar passava 15min abans.)

Posted: Friday 20/04/2007 21:40
by George85
Sento preguntar, però...

algú pot explicarme quines son les causes d'un "enganchón" ?

En principi el pantògraf llisca per sota del fil de la catenària no? Com s'enganxa amb ella?

Gràcies! :D

Posted: Friday 20/04/2007 21:43
by aarongilp
George85 wrote:Sento preguntar, però...

algú pot explicarme quines son les causes d'un "enganchón" ?

En principi el pantògraf llisca per sota del fil de la catenària no? Com s'enganxa amb ella?

Gràcies! :D
Molt fàcil. Se sol posar greix per a que llisqui més fàcilment, per a que el fregament sigui menor i, per tant, per a que hi hagi menys possibilitats de creació d'un arc voltaic que fongui la catenària amb el pantògraf.

Posted: Friday 20/04/2007 22:07
by EUKibo
I que pretens que fagi amb aixo fantito? Aquesta web es una estafa, tinc una reclamacio en paper sellada per atencio al client de Barcelona Sants l'11 d'octubre del 2006 on reclamo per primera vegada el mal estat d'aquestes validadores que es troben a la intemperie.

Fa més de 6 mesos d'aquesta reclamació que no m'han respost. Només m'han respost a les reclamacions degudes a avaries de l'ADIF i altres entitats alienes a Renfe.

Si hagues reclamat per web no tindria cap document signat. Per les bones a Renfe no es pot fer res. Amb una reclamacio de mes de 6 mesos sense respondre... Ja em direu quina via pacifica queda oberta amb Renfe.


L'unica alternativa que queda oberta per fer pagar a aquests criminals que atempten contra la meva persona i milers de ciutadans com jo cada dia es el sindic de greuges i tribunals.

Posted: Friday 20/04/2007 23:01
by galdric
Mako448 wrote:He esta a punt de patir l'averia.
Cap a les 9.08 que he passat amb tren per Mataró encara ho anunciaven.
El tren tenia que arribar a les 9.35 a Calella,ha arribat a les 9.41,i havia de fer el servei descendent de les 9.41,peró ha fet el de les 10.11.
Per tant,el servei que surt a les 9.41 de Calella s'ha suprimit.
T'estàs referint a una avaria d'aquest matí en la qual, em penso, hi ha tingut a veure un tren CIVIA?
Si ha estat un CIVIA, vaja una collonada! Que no són nous de fa quatre dies aquest tipus de trens? O és que potser han dut a Catalunya els CIVIA usats i farts de rodar per Madriz?
Quantes vegades s'ha estrenant material mòbil nou a Rodalies Barcelona?

Galderic