Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 12/04/2012 21:45
No vas mal encaminat, el TGV va arribar abans a Irun que a Figueres.gatvell wrote:Bona Guigui; jo penso que abans veure'm un Madrid-Paris que un Barcelona-Paris...
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
No vas mal encaminat, el TGV va arribar abans a Irun que a Figueres.gatvell wrote:Bona Guigui; jo penso que abans veure'm un Madrid-Paris que un Barcelona-Paris...
Portbou es troba a més de 150 km d´una conurbació de més de quatre milions d´habitants.Guigui wrote:Quan una relació possibilita un enllaç directe amb una conurbació de quatre milions d'habitants, la mida de la població on s'ubica l'enllaç importa ben poc.
Si els espanyols, tinguts per la riota de l'Europa financera, encara s'estarrufen dient que ells solets s'ho saben fer, com vols que permetin que el director de l'SNCF es fiqui a la seva cuina a donar-los lliçons?Bauvilla wrote:Sinò que m'expliquin per què el Sr. Pepy, Cap de caps de la SNCF està cada dos per tres a Barcelona, si no és per doner directives.
És que, mentre uns veuen en Barcelona l'àrea logística omnimodal més gran de l'Euromediterrània, uns altres, en canvi, tan sols hi saben veure un vesper de desafecció.genissimon wrote:Sembla que TP-Ferro+SNCF+RFF+Viia funcionen més eficaçment que renfomentadif (cosa que costa ben poc, per altra banda).
Passa que hi haurà restriccions horàries de circulació a causa de la gran diferència de velocitat entre els trens de mercaderies i els de viatgers. Tanmateix, mentre no se superi un determinat nivell de demanda, no hi hauria d'haver problemes en aquest sentit.gatvell wrote:Quan comenci a funciona l'intercanviador de Vilamalla s'hauria de penalitzar el transport per carretera de mercaderies per a fomentar l'ús del transport ferroviari, i es clar; que aquest compleixi adequadament les freqüències per asumir tot el transport que calgui.
Diari de Girona 17 de juliol de 2012 wrote: Adif acaba el muntatge de catenària entre Sant Julià de Ramis i Figueres
Foment considera que el l'acabament d'aquest tram dona un impuls per fer arribar el TAV a la frontera
GIRONA | DDG
L'Administrador d'Infraestructures (Adif) ha finalitzat els treballs de muntatge de la línia aèria de contacte en el tram entre Sant Julià de Ramis i Figueres de la línia d'Alta Velocitat. El Ministeri de Foment i Adif van remarcar que el final d'aquesta obra suposa un impuls per "la finalització i entrada en servei de la connexió en alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa en el menor termini possible tècnicament".
Aquest tram, en el que Adif també ha completat el muntatge de via, té una longitud de 30,8 km i discorre pels termes municipals de Sant Julià de Ramis, Cornellà del Terri, Vilademuls, Bàscara, Pontós, Garrigàs, Borrassà, Santa Llogaia d'Àlguema, Vilafant i Figueres. Consta de 19 viaductes que sumen més de 4,5 km, sis túnels de 9,1 km i l'estació de Figueres-Vilafant.
Entre Sant Julià de Ramis i Figueres, s'ha construït una subestació elèctrica, situada en Santa Llogaia d'Àlguema, i tres centres autotransformadors, ubicats a Sant Julià de Ramis, Pontós i Vilademuls. De la mateixa manera que a la resta de la línia d'alta velocitat, està alimentada a una tensió de dos per 25 kV en corrent altern.
Per al seu muntatge, tant en les dues vies generals de circulació com a l'estació de Figueres-Vilafant, s'han executat 1.850 cimentacions, 1.410 pals i 34 pòrtics rígids que serveixen com a elements de suport. Així mateix, s'han estès 184,8 quilòmetres de cables que conformen els circuits d'alimentació i de retorn de corrent.
El Punt Avui 17 de juliol de 2012 wrote: El TAV ja té catenària del Gironès a l'Alt Empordà
Són 30,8 quilòmetres entre Figueres i Sant Julià de Ramis
17/07/12 02:00 - Figueres - Jordi Nadal
La companyia Adif ja ha acabat el muntatge del tram de catenària del TAV entre la capital de l'Alt Empordà i Sant Julià de Ramis, al Gironès. Es tracta de 30,8 quilòmetres que passen, a més dels dos municipis citats, per Cornellà del Terri, Vilademuls, Bàscara, Pontós, Garrigàs, Borrassà, Santa Llogaia d'Àlguema i Vilafant. En aquest tram s'han construït dinou viaductes que sumen més de 4,5 quilòmetres, i sis túnels, per un total de 9,1 quilòmetres. D'aquests, el més significatiu és el viaducte sobre el riu Fluvià, que fa 835 metres i és el més llarg en el tram del TAV entre Figueres i Barcelona. El túnel més llarg és el de les Cavorques, de 2,9 quilòmetres. A més, s'ha construït una subestació elèctrica a Santa Llogaia d'Àlguema i tres centres autotransformadors, a Sant Julià de Ramis, Pontós i Vilademuls. Altres xifres que poden donar una perspectiva de la dimensió de l'obra són, segons Adif, els 87 quilòmetres de cables instal·lats en aquest tram, les 1.850 cimentacions fetes i les 1.410 torres i els 34 pòrtics rígids instal·lats, que serveixen d'elements de suport de la línia aèria de contacte. També hi ha 184,8 quilòmetres de cable dels circuits d'alimentació i retorn de corrent des de la subestació i els centres autotransformadors fins a la línia. La inversió al tram Barcelona - Figueres és de 4.200 milions d'euros, aproximadament.