Page 58 of 150

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 22:20
by Carlos González
Don Ramón wrote:Mea culpa, se me olvidó a darle a desbloquear. Ahora sí:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bQuzcsV42w
Don Ramón, ¿qué linea de tren sería o se supone tu propuesta? ¿FGC o RENFE?

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 22:53
by bigcoaster
Carlos González wrote:
Don Ramón wrote:Mea culpa, se me olvidó a darle a desbloquear. Ahora sí:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bQuzcsV42w
Don Ramón, ¿qué linea de tren sería o se supone tu propuesta? ¿FGC o RENFE?
RENFE. Sortiria de l'actual línia que passa per Martorell, al desviar-se cap a la SEAT.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Sunday 10/05/2015 23:01
by Granolleri
No crec que fos bona idea aprofitar el ramal de la SEAT, ja que dificultaria enormement l'arribada dels trens de mercaderies a la SEAT i a part el ramal té unes quantes corbes de radi reduït.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Monday 11/05/2015 0:11
by Carlos González
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... NlIsn1pvQw

Torno a enviar la meva proposta de com podria ser el TRAMbaix actual, millorant el servei de la T2, per anar més ràpid i tenir millor connexió a Esplugues i a Barcelona, T2 a Cornellà me'n sembla excesiu i és massa lent, quan pots anar-hi més ràpid caminant, o en els busos (Autobusos BaixBus o TMB) que passen per on està la T2 i el tren (de RENFE), la T1 la deixaria tal com està, a Bon Viatge passant per Cornellà per els que viuen allunyats de l'estació de Sant Joan Despí.

També he fet un dibuix de la futura línia de TRAM per Laureà Miró (T3) per fer connexió ràpida (i que vagi més recte) a Sant Just Desvern fins arribar a la seva destinació actual de la T3, Sant Feliu | Consell Comarcal.

Cal escriure així?

Posted: Monday 11/05/2015 0:45
by Javi M
Quasi em dóna un atac d'epilèpsia en llegir el teu missatge.

Escriptura gran massiva

Posted: Monday 11/05/2015 7:14
by Guigui
Aprofito l'ocasió per a recordar que són obligatoris el coneixement i, evidentment, el compliment de les Normes del Fòrum.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Monday 11/05/2015 11:25
by local
Carlos González wrote:https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... NlIsn1pvQw

Torno a enviar la meva proposta de com podria ser el TRAMbaix actual (...)
I la parada de l'Hospital|TV3? Crec que és important que els municipis d'Esplugues, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Sant Feliu tinguin un accés ràpid donat que és el centre de referència.

La meva proposta seria la que dóna la PTP: Fer la T3 des d'Esplugues fins a Sant Feliu per Laureà Miró i la T2 des de Sant Joan Despí fins a Sant Feliu passant per l'Hospital Moisès Broggi. Caldria que alguns serveis de la T3 féssin l'actual recorregut per tal de que Esplugues tingués també connexió directa.

Encara que no sigui una proposta ferroviària, també penso que la L60 de Soler i Sauret té una freqüència pèssima i es podria fusionar amb la 567 i així oferir un millor servei.

Re: Cal escriure així?

Posted: Monday 11/05/2015 13:22
by Carlos González
Javi M wrote:Quasi em dóna un atac d'epilèpsia en llegir el teu missatge.
:? :) Jjejeje ho sento molt

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Monday 11/05/2015 13:26
by Carlos González
local wrote:
Carlos González wrote:https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... NlIsn1pvQw

Torno a enviar la meva proposta de com podria ser el TRAMbaix actual (...)
I la parada de l'Hospital|TV3? Crec que és important que els municipis d'Esplugues, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Sant Feliu tinguin un accés ràpid donat que és el centre de referència.

La meva proposta seria la que dóna la PTP: Fer la T3 des d'Esplugues fins a Sant Feliu per Laureà Miró i la T2 des de Sant Joan Despí fins a Sant Feliu passant per l'Hospital Moisès Broggi. Caldria que alguns serveis de la T3 féssin l'actual recorregut per tal de que Esplugues tingués també connexió directa.

Encara que no sigui una proposta ferroviària, també penso que la L60 de Soler i Sauret té una freqüència pèssima i es podria fusionar amb la 567 i així oferir un millor servei.
La T2 com està ara és molt lent i vas més ràpid caminant, o en el bus, per això vaig fer el dibuix, i connexió entre els municipis que has escrit si que n'hi han que son els busos.

L'estació de l'Hospital | TV3 la veig innecesaria quan està a 2 o 3 minuts l'estació de Llevant - Les Planes.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Monday 11/05/2015 15:24
by Don Ramón
Granolleri wrote:No crec que fos bona idea aprofitar el ramal de la SEAT, ja que dificultaria enormement l'arribada dels trens de mercaderies a la SEAT i a part el ramal té unes quantes corbes de radi reduït.
Sería cosa de aprovechar solo el tramo desde que se desvía de la línea principal hasta donde la fábrica, desde ahí ya habría que hacer una vía aparte para los trenes de viajeros. Respecto a los mercancías de la Seat no creo que sería ningún problema, para empezar no son para nada tantos mercancías, habría solo un tren cada media hora a Esparreguera (los que ahora terminan en Martorell), y éstos sólamente usarían como 500 metros del ramal de la Seat a modo de circunvalación de la ciudad, más que nada el túnel. La única curva de radio cerrado sería precisamente el inicio del ramal.
Francamente, yo no veo que fueran a ser problemas muy significativos, en cambio sería una forma razonablemente barata de dar una estación de Rodalies a Esparreguera. Vale, habría alguna curva limitada a 40, pero realmente no creo que fuera a venir de eso. Seguiría siendo un servicio más atractivo que FGC o el autocar.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Monday 11/05/2015 16:41
by oriolp13
Don Ramón wrote:
Granolleri wrote:No crec que fos bona idea aprofitar el ramal de la SEAT, ja que dificultaria enormement l'arribada dels trens de mercaderies a la SEAT i a part el ramal té unes quantes corbes de radi reduït.
Sería cosa de aprovechar solo el tramo desde que se desvía de la línea principal hasta donde la fábrica, desde ahí ya habría que hacer una vía aparte para los trenes de viajeros. Respecto a los mercancías de la Seat no creo que sería ningún problema, para empezar no son para nada tantos mercancías, habría solo un tren cada media hora a Esparreguera (los que ahora terminan en Martorell), y éstos sólamente usarían como 500 metros del ramal de la Seat a modo de circunvalación de la ciudad, más que nada el túnel. La única curva de radio cerrado sería precisamente el inicio del ramal.
Francamente, yo no veo que fueran a ser problemas muy significativos, en cambio sería una forma razonablemente barata de dar una estación de Rodalies a Esparreguera. Vale, habría alguna curva limitada a 40, pero realmente no creo que fuera a venir de eso. Seguiría siendo un servicio más atractivo que FGC o el autocar.
Crec que el problema principal seria atravessar la platja de vies on es carreguen els cotxes, doncs al costat hi ha les de FGC, que passen més per l'exterior, i fer passar per allà un tren de viatgers a una velocitat normal ho veig incompatible amb la càrrega de cotxes (per a poder fer-ho s'hauria de modificar la platja de vies de tal forma que aquest tren de viatgers pogués passar per la via més exterior, i així no interferir).

Per altra banda, crec que el ramal de la SEAT, quan passa per dins de la fàbrica, és de titularitat privada, és a dir, no sé si per allà hi podrien passar trens de viatgers.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Monday 11/05/2015 18:01
by Don Ramón
oriolp13 wrote:Crec que el problema principal seria atravessar la platja de vies on es carreguen els cotxes, doncs al costat hi ha les de FGC, que passen més per l'exterior, i fer passar per allà un tren de viatgers a una velocitat normal ho veig incompatible amb la càrrega de cotxes (per a poder fer-ho s'hauria de modificar la platja de vies de tal forma que aquest tren de viatgers pogués passar per la via més exterior, i així no interferir).

Per altra banda, crec que el ramal de la SEAT, quan passa per dins de la fàbrica, és de titularitat privada, és a dir, no sé si per allà hi podrien passar trens de viatgers.
La idea sería justamente no utilizar las vías dentro de la fábrica, sino poner una vía paralela pero por fuera de la playa de vías de mercancías. Detrás de la fábrica hay descampado, no sería problema de poner la vía para pasajeros justo fuera de la fábrica. Pero lo dicho, se aprovecharía el rodeo a Martorell que permite el ramal. Lo he ilustrado para explicar a lo que me refiero, en amarillo el tramo que se utilizaría para servicio de viajeros, en rojo las vías de la SEAT, y en verde el trazado nuevo.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Friday 15/05/2015 0:02
by Carlos González
Aquí os envio de com podria ser el TRAM (del Baix i del Besòs) he mirat propostes d'altres persones i incloent les meves, i ho he fet amb aquest mapa, combinant-los tots.

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... tf6DBWSuyw

Espero que os agradi, però també n'hi haurà un error com el dibuix que he fet sobre la T5 que seria molt llarga.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Friday 15/05/2015 12:12
by Lluis
Carlos González wrote:Aquí os envio de com podria ser el TRAM (del Baix i del Besòs) he mirat propostes d'altres persones i incloent les meves, i ho he fet amb aquest mapa, combinant-los tots.

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... tf6DBWSuyw

Espero que os agradi, però també n'hi haurà un error com el dibuix que he fet sobre la T5 que seria molt llarga.
M'agrada molt el traçat de la T8 per Marina - Arc de Triomf.

Dues propostes:

- Allargar la T9 pel costat Vil·la Olímpica, que creui la ronda litoral i arribi com a minim a hospital del mar, i opcionalment continuar -la pel passeig mrítim fins a la barceloneta.

- Fer que alguna línia del costat Llobregat, per exemple la T7 que surt d'Estació de Sants, baixi per passeig Sant Joan desde Verdaguer enlloc d'anar cap a Glòries, fent-la arribar fins a estació de França com a mínim, o fins a Drassanes

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Friday 15/05/2015 15:59
by Lluis
Per cert, una pregunta sobre el Maps, a vere si algú te el mateix problema. Cada cop que obro un mapa com el que ha passat en Carlos se'm queda a l'historial de "Els meus mapes" de Google Maps. No els puc esborrar, i no apareixen al Drive ni al My Maps com a compartits o meus, només a l'historial del Maps. Algú te cap idea de com solucionar-ho?

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Friday 15/05/2015 17:09
by Carlos González
Lluis wrote:Per cert, una pregunta sobre el Maps, a vere si algú te el mateix problema. Cada cop que obro un mapa com el que ha passat en Carlos se'm queda a l'historial de "Els meus mapes" de Google Maps. No els puc esborrar, i no apareixen al Drive ni al My Maps com a compartits o meus, només a l'historial del Maps. Algú te cap idea de com solucionar-ho?
No ets l'únic, me'n passa lo mateix.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Friday 15/05/2015 17:14
by Carlos González
Lluis wrote:

M'agrada molt el traçat de la T8 per Marina - Arc de Triomf.

Dues propostes:

- Allargar la T9 pel costat Vil·la Olímpica, que creui la ronda litoral i arribi com a minim a hospital del mar, i opcionalment continuar -la pel passeig mrítim fins a la barceloneta.

- Fer que alguna línia del costat Llobregat, per exemple la T7 que surt d'Estació de Sants, baixi per passeig Sant Joan desde Verdaguer enlloc d'anar cap a Glòries, fent-la arribar fins a estació de França com a mínim, o fins a Drassanes
Gràcies pels suggeriments, propostes i perquè t'hagi agradat també, però això sí, el dibuix que vaig acabar de fer de la T5 no m'acaba de convença perquè es massa llarga, i TRAM per l'estació de Badalona, seria un problema per els autobusos, per les carreteres no? :|

Re: Túnel de la Diagonal i FGC

Posted: Sunday 17/05/2015 21:16
by Carlos González
Lluis wrote:L’altre dia vaig estar llegint el fil sobre l’estudi de perllongament de la L8 fins a Gràcia. Començant per que, ara per ara, és absurd plantejar de fer-ho, que primer s’ha d’acabar la L9 i l’Estació de la Sagrera TAV, i que fins que això no estigui fet res... es parlava de fa temps que l’evolució les línies FGC s’hauria de plantejar de manera integral.

Un tema que sortia sovint era la possible unió de les línies del Vallès i del Llobregat-Anoia de FGC. Un raonament bastant acceptat era que unir-les no és una gran necessitat, i molt menys una prioritat, si la xarxa d’FGC es manté aïllada de la resta de la xarxa ferroviària . Vaig donar-hi un parell de voltes… i d’aquí aquest post.


La idea principal és crear una xarxa de ferrocarrils suburbans en UIC, segregada però interconnectada amb la xarxa de rodalies en Ibèric. Aquesta xarxa sortiria de la unió de la Línia del Vallès, la Línia del Llobregat-Anoia i la Línia de la Meridiana (Adif) mitjançant el famós i desitjat Túnel de la Diagonal.

A Francesc Macià hi hauria l’Estació Central de la xarxa de suburbans. Allí confluirien tots els serveis. L’estació estaria orientada en el sentit de la Diagonal. Trens en direcció Sants o Sarrià sortirien pel costat Llobregat de l’estació. Trens en direcció Plaça Catalunya o Glòries pel costat Besòs de l’estació.

El mapa ferroviari a la ciutat de Barcelona quedaria així:
(en blau la xarxa de suburbans en UIC, en vermell la xarxa Adif en ibèric)
Image

Per a construir la xarxa de suburbans caldrien les següents actuacions (no necessàriament en aquest ordre):

Túnel de la Diagonal
De Glòries a Francesc Macià amb parades a Verdaguer i Diagonal.

Segregació de la línea del Vallès de la L6/L7.
- De Provença a Sarrià amb parada a Francesc Macià.

Segregació de la línea del Llobregat-Anoia de la L8.
- De Sant Boi a Francesc Macià amb parada a Cornellà Centre, L’Hospitalet, Torrassa i Sants.
- A Sants Estació us de les Vies 1 i 2 (ara per a serveis AVE) per a suburbans. Això requereix que la Sagrera TAV estigui operativa.

Segregació de la línea de la Meridiana de les Línies de Manresa i Vic de la xarxa Adif:
- De Glòries a Granollers-Canovelles en UIC amb l’estació de Montcada Bifurcació compartida amb la xarxa Adif.

Reestructuració de la Xarxa de Rodalies Adif.
- Unió de la R3 amb la R2 amb un enllaç Granollers Centre - Les Franqueses del Vallès amb parada a Granollers Nord.
- Desviació de les R4/R7 pel Ramal de les Aigües (o Túnel de Montcada) cap a Sant Andreu Comtal i Sagrera TAV.
- Construcció de bifurcacions en salt de moltó. A la zona de la Sagrera TAV per a entrar les R4/R7 cap a de Plaça Catalunya (i les R11/R12 cap a Estació de França). A la zona de Sants (Torrassa) per fer acabar la R4 a l’Aeroport.

El mapa de xarxes de rodalies i suburbans de Barcelona quedaria així:
Image

La xarxa podria suburbans en UIC podria tenir els serveis:
S1 Terrassa – Plaça Catalunya
S2 Sabadell – Plaça Catalunya
S3 Granollers-Canovelles – L’Hospitalet
S4 Olesa – Sant Andreu Arenal
A més dels serveis de rodalies
R5 Manresa – Plaça Catalunya
R6 Igualada – Plaça Catalunya

La xarxa de rodalies en ibèric quedaria amb els serveis reestructurats
R1 St. Vicenç/Vilafranca/Martorell/Molins/L’H – Mataró/Arenys/Calella/Blanes/Maçanet
R2 St. Vicenç/Vilanova/Castelldefels – Granollers/Sant Celoni/Maçanet
R3 Castelldefels – Granollers/La Garriga/Vic
R4 Aeroport – Terrassa/Manresa
R7+R8 Circular: Martorell – Autònoma – Barcelona –Autònoma – Granollers

A més totes les línies de regionals tindrien l’Estació de França com a estació terminal.
R3/R11/R12 Per Sagrera TAV
Image

R13/R14/R15/R16 Per Sants Estació
Image

Minúcies:
La S33 es podria mantenir de Can Ros a Plaça Espanya.
La L2 es podria allargar fins a l’estació d’FGC a Plaça Espanya des de Sant Antoni.
La xarxa de suburbans podria afegir més línies de nova construcció.
- Una nova línia de Sant Boi a Castelldefels per Viladecans/Gavà
- Una nova línia de Sant Andreu Arenal a Mataró per Santa Coloma/Badalona
En la teva proposta, no es veu l'actual recorregut de la linia Llobregat-Anoia d'FGC entre Sant Boi i Barcelona-Pl Espanya, :|, però això sí, m'agrada la teva proposta, de anar a Sant Boi a Cornellà (Centre), i jo faria que l'actual L8 del Metro de Barcelona fossi de TMB com les L6 i L7 que no pas d'FGC i que faci el recorregut la L8 fins a Gràcia a Castelldefels Platja.

https://www.google.com/maps/d/edit?auth ... pq1C2BwOPE

Re: Túnel de la Diagonal i FGC

Posted: Sunday 17/05/2015 21:29
by Renfe445
Carlos González wrote:i jo faria que l'actual L8 del Metro de Barcelona fossi de TMB com les L6 i L7 que no pas d'FGC
Per què creus que és necessari encasquetar les línies 6, 7 i 8 als FMB?

Re: Túnel de la Diagonal i FGC

Posted: Sunday 17/05/2015 22:03
by Carlos González
Renfe445 wrote:
Carlos González wrote:i jo faria que l'actual L8 del Metro de Barcelona fossi de TMB com les L6 i L7 que no pas d'FGC
Per què creus que és necessari encasquetar les línies 6, 7 i 8 als TMB?
Perquè són línies de metro i a més, això fa que els FGC actuals vagin més lents, :| >:( a mí m'agradaria que els trens que n'hi han de Catalunya tinguin apart d'una connexió millor per tota Catalunya, que siguin més ràpids, en el sentit de arribar ràpid a Barcelona per posar com exemple i que només sigui un sistema de tren que no pas, un tren RENFE i l'altre de FGC, m'explico bé?