Guigui wrote:En resum, segons els plans de l'SNCF, hi haurà 7 relacions diàries entre Barcelona i Montpeller. Falta veure quines idees s'aporten de deçà dels Pirineus. En clau catalana, penso en algun o altre Avant (Tarragona-)Barcelona-Perpinyà.
La cosa no està per Avants, que són tots deficitaris tret del de Toledo (i ni d´això estic segur).
Si es vol un Avant cap a Perpinyà, a Can Llenguadoc-Rosselló hauran de posar pasta per fer-lo circular (és a dir, Perpinyà tindrà la no gens fàcil tasca de convèncer Montpeller d´afluixar la mosca per una cosa que no afecta a Montpeller i sí que afecta a Perpinyà...
), a banda que caldria adaptar-los als estàndards francesos (senyalització, 1.500 V, i sobretot que RFF els homologués, cosa NO GENS fàcil) per poder fer-los entrar a l´estació de Perpinyà.
Fins a Vilafant no crec que hi hagi massa problema... tret de que segurament significaria treure regionals per posar Avants, que la Generalitat no està per festes.
Sigui com sigui, el panorama de les connexions ferroviàries amb França donarà un tomb de 180º a curt termini. Esperem que la tendència continuï i hi hagi potencial per a desenvolupar enllaços directes amb altres destinacions.
Bé, segons el què comentàven al fórum d´on he tret el missatge, aquesta és la oferta inicial per començar.
Em sembla raonable.
Cau el tros Toulouse-Bordeus, suposo que tot i el gran nombre de turistes d´Aquitània a la costa catalana (desconec la banda de la Costa Brava, però a la Costa Daurada són legió gascons, peitavins, angevins, bretons, normands... i bascos, és clar), un trajecte Bordeus-Barcelona sense la LAV Toulouse-Bordeus completa encara seria massa poc competitiu... però no m´estranyaria gens que l´acabéssin posant tot i això.
Cau el TGV de Lille (i Disneyland París). Ara com ara no hi ha prou trens preparats, ni TGVs ni AVEs, i un TGV a Lille, amb tots els transbordaments que ofereix (Brussel.les, Londres, Lieja, Anvers...), apart de la forta població del Nord-Pas de Calais de per sí, i del potencial de Disneyland París, no seria possible oferir una oferta adequada. Apart de que la Sncf evitarà per tots els mitjans de saturar encara més el carregadíssim tram Pasilly (bif.Dijon i Suïssa)-Crisenoy (bif. París Gare de Lyon), i en general la LAV entre París i Lyon. I a més, amb el tram Nimes-Perpinyà encara per començar, el temps de trajecte seria massa penalitzant... tot i que bé que hi ha un Lille-Perpinyà. Veurem què fan.
No es realitza el TGV de Niça (la línia Marsella-Niça està saturadíssima i en obres en els trams Marsella-Aubagne i Cannes-Niça), tot i que entre Niça, Mónaco, Cannes, Antibes i Toulon hi ha potencial de sobres.
Tampoc el d´Estrasburg, tot i el potencial político-econòmic i de viatgers "normals", ja que el temps de trajecte encara és massa llarg via Dijon i la LAV Rin-Roina, encara que entre Dijon, Besançon, Belfort/Montbéliard, Mulhouse, Basilea, Colmar i Estrasburg el potencial és gran. TOT I AIXÒ, la Sncf té programat pel 2013 un Basilea-Perpinyà, que ja veurem si s´acaba a Perpinyà o no...
I tampoc el Brussel.les-Perpinyà es perllonga, pel mateix motiu que el de Lille, tot i tenir un potencial òbviament força més gran que el de Lille.
Quant a un hipotètic Londres-Barcelona, imitant l´Avinyó-Londres de temporada... caldria adaptar els Eurostars, que a més no tenen massa bon comportament sota 1.500 V.
Per cert, quin temps de viatge cal comptar entre Perpinyà i Barcelona, amb i sense parada a Figueres i Girona?
Es parla (a França) de 36 minuts un directe Perpinyà-Barcelona (suposo que Sants... o volen dir Sagrera?).
Però la majoria no seran directes, per raons evidents. En desconec el temps de trajecte.
També desconec les velocitats definitives, perquè entre altres coses, a l´entrada de Girona-Mercaderies, venint de BCN, han deixat a la LAV una corba apta només a...160. Una corba d´aquelles que et diuen que són provisionals i se suposa que t´ho has de creure...
De tota manera és força probable que un cert nombre d´AVEs BCN-Madrid es perllonguin fins a Figueres per donar un servei decent de llarg recorregut al nord de BCN... sobretot si Foment i la Generalitat fan el ronso amb els Avants.