Per a que vols posar un talgomarc wrote:Be si als de FGC no els van fer el pes els 593 de Xile, jo els proposo el Talgo XXI, que adaptat convenientment a regionals, podria millorar significativament el temps de viatge.
Notícies línia de La Pobla de Segur
- Glac58
- N8
- Location: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Doncs perquè és un dels millors trens que hi ha en quan a prestacions a més del seu baix cost de circulació i manteniment, que sumats a l'increment de velocitat que permeten per la pendolació serien esplèndids per millorar aquesta línia.
De nou al FTC
- Lluita1714
- N9
Jo sóc partidari dels TRD 594... amb una petita reforma als extrems... què els trobo horribles aquests pneumàtics . , però què, en tenir només dos cotxes, o s'augmenten les freqüències, o es troba la forma de tenir-ne tres cada un, o en doble composició,
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Els trens actuals poden arribar també als 100km/h, però amb les limitcions que hi ha, ja pots posar un talgo o el que vulguis, que continuaràs tardant aproximadament el mateix. Jo també opto per a posar-hi TRD, i si és els que porten boguies amb el sistema BRAVA per a canviar l'ample (tipus alvia), de cara a un possible canvi d'ample de la línia.marc wrote:Doncs perquè és un dels millors trens que hi ha en quan a prestacions a més del seu baix cost de circulació i manteniment, que sumats a l'increment de velocitat que permeten per la pendolació serien esplèndids per millorar aquesta línia.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Glac58
- N8
- Location: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi
Jo ho deia perque amb aquesta linia hi ha molts llocs no no es pot corre gaire els resultats com diu el oriolp13 serien els meteixos, el que faria jo seria posar els trens al dia o posar-ni algun altre
Amb el 594 el que aconseguiríem és fer menys rendible la línia que ara mateix ja ho és poc, ja que els 594 són molt cars de mantenir i tenen forces averies, continuo dient que havent renovat la via fa poc, el millor seria el talgo XXI, que permetria augmentar la velocitat un 15% si no recordo malament. Amb tot si el pressupost és mes reduït el millor seria reformar un parell o tres 593 fora de servei a l'estil superman i tamagochi.
De nou al FTC
- Lluita1714
- N9
I un talgo és caríssim, ja de pas, perquè no convertim un Velaro 103 a dièsel
Bé, he buscat informació dels TRD, hi han queixes molt variades: no permet bicis ni estan adaptats al PMR, i diuen que consumeixen molt.
I si els que tenim ara, els Supermat i Tamagotxis, se sobreescalfen i no estan adaptats al PMR, i el que necessitem és un tren ja dissenyat (perquè dissenyar un nou tren per només fer-ne un parell és car), i amb l'ample de via ibèric... haurem de mirar cap a l'atlàntic, l'est, i preguntar si els portuguesos tenen algun disseny recent de automotors dièsel que funcionin bé, i dic recent, perquè jo sóc partidari de fer-ne de nous, no comprar de segona mà., però saltant-se el procés de disseny, de manera que s'estalvii moltes peles.
Bé, he buscat informació dels TRD, hi han queixes molt variades: no permet bicis ni estan adaptats al PMR, i diuen que consumeixen molt.
I si els que tenim ara, els Supermat i Tamagotxis, se sobreescalfen i no estan adaptats al PMR, i el que necessitem és un tren ja dissenyat (perquè dissenyar un nou tren per només fer-ne un parell és car), i amb l'ample de via ibèric... haurem de mirar cap a l'atlàntic, l'est, i preguntar si els portuguesos tenen algun disseny recent de automotors dièsel que funcionin bé, i dic recent, perquè jo sóc partidari de fer-ne de nous, no comprar de segona mà., però saltant-se el procés de disseny, de manera que s'estalvii moltes peles.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
per fica 594 que fiquin uns 598 que no estan gens malament
http://es.wikipedia.org/wiki/Serie_598_de_Renfe
em quedo amb aquestes dades
- Velocidad comercial máxima 160km/h tipo D
- Motores 4 motores diesel Man D2876 LUE605 de 338kW
- Número de plazas 189+1 PMR (segur que sempre "plens" ajjaja)
http://es.wikipedia.org/wiki/Serie_598_de_Renfe
em quedo amb aquestes dades
- Velocidad comercial máxima 160km/h tipo D
- Motores 4 motores diesel Man D2876 LUE605 de 338kW
- Número de plazas 189+1 PMR (segur que sempre "plens" ajjaja)
Desiro, Desiro...
Quina mania amb el TALGO XXI!
Que hi han a la línia llocs limitats a 40, 50, 60 km/h, tant pels 593 com pel talgo XXI, per tant, si la infraestructura té límitacions de velocitat, poc la podràs augmentar, per molt que el tren la pugui augmentar un 15%, ja que no es pot correr més...
Que hi han a la línia llocs limitats a 40, 50, 60 km/h, tant pels 593 com pel talgo XXI, per tant, si la infraestructura té límitacions de velocitat, poc la podràs augmentar, per molt que el tren la pugui augmentar un 15%, ja que no es pot correr més...
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
Automotors diesel CP
Els automotors diesel més moderns de la CP (any 2000) són d'un sol cotxe. Una llista completa: http://www.cp.pt/cp/displayPage.do?vgne ... 01a8c0RCRDLluita1714 wrote:haurem de mirar cap a l'atlàntic, l'est, i preguntar si els portuguesos tenen algun disseny recent de automotors dièsel que funcionin bé, i dic recent, perquè jo sóc partidari de fer-ne de nous, no comprar de segona mà., però saltant-se el procés de disseny, de manera que s'estalvii moltes peles.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
Re: Automotors diesel CP
Bé, cap d'ells em convenç, i la velocitat màxima és massa baixa, l'automotor més nou i ràpid agafa 100km/h... s'hauria de trobar un que arribi als 120 o 140... i una locomotora dièsel amb vagons 5000 reformats?Guigui wrote: Els automotors diesel més moderns de la CP (any 2000) són d'un sol cotxe. Una llista completa: http://www.cp.pt/cp/displayPage.do?vgne ... 01a8c0RCRD
jo sincerament opto per restaurar un parel de ferrobusos i cap avall!!!
prou de comedies, com ja eu dit avans el problema esta en la piiiip limitacio de velocitat que fgc i te ficada, i ames esta mal ficada en molts tramps, perque anar a 40 , 50 ,entre pobla i salas o trobo una ridiculesa,ja que en contades ocasions, deu ser a causa del maquinista que bol recuperar el retard que porta , o ve es despista, pero el tren ,pujat de lleide cap a pobla en un tamagoxi ,es va ficar a 95km/h en el tram avans esmentat, calculat amb el meu gps i posteriorment anant a la gavina per comprovar que el meu gps el que marcava no era eror , quan vaic entrar a gavina el maquinista estrovava frenan, i el teloc marcaba 90 km/h .
Dies despres sortie als diaris la noticia aquella en que Nadal acusava als maquinistes no estar homologats a corre mes a la linia de la pobla...
personalmen i para gustos los colores,jo crec que per anar ales velocitats limitades que te ara ,no els calie aver reformat la via ,ja que li an tret el encant del traqueteo que tenie avans ,i el temps en ruta es casi el mateix perque l'horari establert poques vegades el cumpleix...
prou de comedies, com ja eu dit avans el problema esta en la piiiip limitacio de velocitat que fgc i te ficada, i ames esta mal ficada en molts tramps, perque anar a 40 , 50 ,entre pobla i salas o trobo una ridiculesa,ja que en contades ocasions, deu ser a causa del maquinista que bol recuperar el retard que porta , o ve es despista, pero el tren ,pujat de lleide cap a pobla en un tamagoxi ,es va ficar a 95km/h en el tram avans esmentat, calculat amb el meu gps i posteriorment anant a la gavina per comprovar que el meu gps el que marcava no era eror , quan vaic entrar a gavina el maquinista estrovava frenan, i el teloc marcaba 90 km/h .
Dies despres sortie als diaris la noticia aquella en que Nadal acusava als maquinistes no estar homologats a corre mes a la linia de la pobla...
personalmen i para gustos los colores,jo crec que per anar ales velocitats limitades que te ara ,no els calie aver reformat la via ,ja que li an tret el encant del traqueteo que tenie avans ,i el temps en ruta es casi el mateix perque l'horari establert poques vegades el cumpleix...
Tenint en compte que des de fa anys s’utilitza a l’estat el gàlib internacional per construir els trens podrien comprar trens tipus X76500 i X73500 de la SNCF, són els dos millors models de tren que he vist i provat mai, res a comparar amb el que hi ha en aquest país.Lluita1714 ha escrit:haurem de mirar cap a l'atlàntic, l'est, i preguntar si els portuguesos tenen algun disseny recent de automotors dièsel que funcionin bé, i dic recent, perquè jo sóc partidari de fer-ne de nous, no comprar de segona mà., però saltant-se el procés de disseny, de manera que s'estalvii moltes peles.
Els automotors diesel més moderns de la CP (any 2000) són d'un sol cotxe. Una llista completa: http://www.cp.pt/cp/displayPage.do?vgne ... 01a8c0RCRD
De nou al FTC
- BB9200
- N8
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
No agafaria per res del món en aquest cas l'exemple dels CP, doncs aquests automotors no són nous, són Allan, remodelats, construïts pels anys 50. I ja de pas fiquem un ferrobús remodelat .
Els X76500 són els millors automotors per aquesta línia (o no, jo ficaria un Bi-Bi B82500), però amb 2 cotxes, 3 és massa per aquesta línia, i el problema dels X73500/900, que són realment fiables i molt bons escaladors de muntanya (les línies que recorren els més de 50 X73500 a la regió Rhone-Alpes ho testifiquen), és que disposen d'un sol cotxe.
Per mi els candidats són clars: L'estil Desiro, l'estil Stadler, l'estil Bombardier AGC o l'estil Alstom X73500. En cap cas agafeu com exemple per això els X72500, si busqueu per França.
També hi ha un bon estil d'automotor per aquesta línia: Els 612, de la DB.
Guigui wrote:Els automotors diesel més moderns de la CP (any 2000) són d'un sol cotxe. Una llista completa: http://www.cp.pt/cp/displayPage.do?vgne ... 01a8c0RCRDLluita1714 wrote:haurem de mirar cap a l'atlàntic, l'est, i preguntar si els portuguesos tenen algun disseny recent de automotors dièsel que funcionin bé, i dic recent, perquè jo sóc partidari de fer-ne de nous, no comprar de segona mà., però saltant-se el procés de disseny, de manera que s'estalvii moltes peles.
Els X76500 són els millors automotors per aquesta línia (o no, jo ficaria un Bi-Bi B82500), però amb 2 cotxes, 3 és massa per aquesta línia, i el problema dels X73500/900, que són realment fiables i molt bons escaladors de muntanya (les línies que recorren els més de 50 X73500 a la regió Rhone-Alpes ho testifiquen), és que disposen d'un sol cotxe.
Per mi els candidats són clars: L'estil Desiro, l'estil Stadler, l'estil Bombardier AGC o l'estil Alstom X73500. En cap cas agafeu com exemple per això els X72500, si busqueu per França.
També hi ha un bon estil d'automotor per aquesta línia: Els 612, de la DB.
marc wrote:Tenint en compte que des de fa anys s’utilitza a l’estat el gàlib internacional per construir els trens podrien comprar trens tipus X76500 i X73500 de la SNCF, són els dos millors models de tren que he vist i provat mai, res a comparar amb el que hi ha en aquest país.Lluita1714 ha escrit:haurem de mirar cap a l'atlàntic, l'est, i preguntar si els portuguesos tenen algun disseny recent de automotors dièsel que funcionin bé, i dic recent, perquè jo sóc partidari de fer-ne de nous, no comprar de segona mà., però saltant-se el procés de disseny, de manera que s'estalvii moltes peles.
Els automotors diesel més moderns de la CP (any 2000) són d'un sol cotxe. Una llista completa: http://www.cp.pt/cp/displayPage.do?vgne ... 01a8c0RCRD
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
marc wrote:Tenint en compte que des de fa anys s’utilitza a l’estat el gàlib internacional per construir els trens podrien comprar trens tipus X76500 i X73500 de la SNCF, són els dos millors models de tren que he vist i provat mai, res a comparar amb el que hi ha en aquest país.Lluita1714 ha escrit:haurem de mirar cap a l'atlàntic, l'est, i preguntar si els portuguesos tenen algun disseny recent de automotors dièsel que funcionin bé, i dic recent, perquè jo sóc partidari de fer-ne de nous, no comprar de segona mà., però saltant-se el procés de disseny, de manera que s'estalvii moltes peles.
es veritat que a frança cuiden molt millor els trens que aqui amb aquest pais. perque cuan vai a port-bou a estiuejar vec sempre arribar aquells trens que van amb vagons 5000 i em quedo de pedra. semble com si els traguessin de algun museu, tots ben pintats, amb seients comodes, etc..
tornant a la linia.
el primer que s'auria de analitzar es el cas de les velocitats. aquestes velocitats suposo que son les que es mantenen desde abans d'arreglar la via. per tant si la via esta en millors condicions, perque no augmentar la velocitat. aixi reudeixes els temps d'espera i pots millorar el servei poguen ficar mes trens i arribant amb menys temps
el primer que s'auria de analitzar es el cas de les velocitats. aquestes velocitats suposo que son les que es mantenen desde abans d'arreglar la via. per tant si la via esta en millors condicions, perque no augmentar la velocitat. aixi reudeixes els temps d'espera i pots millorar el servei poguen ficar mes trens i arribant amb menys temps
- BB9200
- N8
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Sí que és l'estil, és un vagó convencional, però són en tot cas Corail TER .aso111 wrote:que van amb vagons 5000
El que és impensable en aquest país és ficar un tren amb compartiments. I si agafes un Corail TER, i vas en un de compartiments, i tens la sort que no se senti ningú, és magnífic!
Tot i el gran mateniment que hi ha a França per això, vés a Moulins, a Nevers o a Ile-De-France i trobaràs uns quants trens amb graffits, que també n'hi ha, desgraciadament. Però és el triple de millor França que aquí.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
- BB9200
- N8
Sobre la velocitat? Tingues en compte que l'orografia de la línia, els radis de les corbes del traçat, i el sistema electrònic que controla la línia, sumat a que els túnels estan equipats amb la via antigua, ja pots imaginar-te que a més de 60 km/h, com no instal·lin l'ASFA o el CTC, renovin la línia, canviin els radis d'algunes corbes, podria arribar-se com a màxim als 90km/h.
- Guigui
- Administrador
Aprofitar el que hi ha
Però sempre serien 90 km/h enfront la velocitat actual, que la desconec, però deu ser força inferior.
Les millores comencen sempre per aprofitar allò que es té. I aquesta és una qüestió força deixada de banda en aquest país d'aparador.
Les millores comencen sempre per aprofitar allò que es té. I aquesta és una qüestió força deixada de banda en aquest país d'aparador.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.