Page 59 of 62
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Friday 29/11/2019 22:56
by Renfe445
m.h.t. wrote: ↑Friday 29/11/2019 20:11
Coneixeu aquesta campanya??
#QuieroCorredor #VullCorredor
www.elcorredormediterraneo.com
És iniciativa de l'
Associació Valenciana d'Enpresaris (AVE) i estan fent una forta promoció publicitària via TV aquests dies.
Es tracta d'una
recollida de signatures en suport al Corredor del Mediterrani. A hores d'ara, en porten unes
162.000 aconseguides.
Ho vaig dir fa dos anys!!
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 01/12/2019 10:33
by escursso
Foment ja ha fixat la data per a l'obertura del corredor, el proper 13 de gener.
https://www.elperiodico.cat/ca/transit- ... os-7757558
Doncs ja està fet :-(
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 01/12/2019 11:44
by ortegote
Bones,
No es la primera vegada que donen dates, se que ja falta poc pero no cantem victoria.
Aqui el problema mes gran com a pais desarrollat es que tot i tenir data no sabem ni els nous serveis, ni preus (entenc que no pujaran preus de moment) i els trens han de ser S121, pero l'euromed ningu diu res de Figueres.
Esperarem i ja veurem "les millores" per el territori i les persones.
Salutacions.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 01/12/2019 17:44
by albert28
Jo tambè hi faria cas però fins que no surtin publicats ni horaris, ni preus millor no esperar res... que així portem anyets
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Thursday 05/12/2019 20:18
by Sanato
De moment només hi ha possibilitat de consultar horaris o de comprar bitllets fins al 10/01/2020.
Al menys fa bona pinta
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Friday 20/12/2019 20:30
by m.h.t.
Nous
horaris LD (Euromed/Talgo) del Corredor Med. (a partir del 13/1):
https://twitter.com/jotaerrebu/status/1 ... 9080750081
No em digueu que el
Talgo "Torre del Oro" deixa de sortir de l'Estació de França??
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Friday 20/12/2019 21:35
by Sanato
Aviam:
- Euromeds per la LAV i Talgos per via convencional. Podrien haver ficat també alguna cosa tipu Alvia per la LAV, ja sigui el de Cartagena o el de Sevilla ( o ja posats, recuperar el Bcn-Badajiz), per fer guanyar temps. D'aquesta manera només els Euromeds guanyen temps, la resta es queden absolutament igual.
- 2 euromeds al dia d'Alacant a Figueres, i 4 de baixada? Si és així, ho trobo descompensat
- Em sembla veure un Talgo que surt de Tarragona a les 13h58 cap al sud? No té cap sentit
Esperem als oficials...
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Friday 20/12/2019 23:39
by ortegote
Sanato wrote: ↑Friday 20/12/2019 21:35
Esperem als oficials...
Bones,
Son els oficials, se que son els horaris que ja disposen el personal de abord.
Canvis potser no ho descarto però per començar son així i s'han de sumar els S121 de Tortosa a BCN via LAV.
Salutacions.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 30/12/2019 21:43
by m.h.t.
Som a dia 30 i encara no s'han publicat els nous horaris del CM al públic ni s'ha obert la venda de bitllets a partir del dia 13.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 30/12/2019 22:26
by sag470
Es diu que dijous faran la presentació dels nous serveis.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Saturday 04/01/2020 15:32
by m.h.t.
Publicats els horaris MD/LD i oberta la venda de bitllets a www.renfe.com
Els Euromeds ofereixen la
promoció YOVOY, del 13 de gener al 29 de febrer:
www.renfe.com/ofertas/YOVOY_Euromed2019.html
Confirmem que
l'Estació de França es queda sense Talgos.
El Torre del Oro (BCN-Sevilla) també sortirà des de Sants.
Per tant,
divendres 10 serà l'últim dia d'Euromeds (S-130) i de Talgos amb sortida/arribada
a l'estació de terme.
Pel què fa a la
nova R17 (BCN-P. Aventura) encara no s'han publicat horaris i haurà d'esperar un xic més.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Saturday 04/01/2020 23:03
by sag470
Està publicat a Renfe el PAT pel proper cap de setmana:
Circulación interrumpida entre L'Ametlla – L’Hospitalet de l’Infant del 10 al 12 de enero.
Desarrollo del Aviso
A causa de las actuaciones de enlace que Adif tiene que llevar a cabo en la nueva variante del Corredor Mediterráneo, entre las 19.00 horas de viernes 10 de enero hasta la finalización del servicio del domingo día 12 se interrumpirá la circulación en el tramo L'Ametlla – L'Hospitalet de l'Infant.
Para garantizar la movilidad de los clientes, Renfe ha programado un servicio alternativo para los trenes de la línea R16 y servicios de Larga Distancia del Corredor Mediterráneo:
R16 (Tortosa – Tarragona –Barcelona)
• Servicio alternativo por carretera entre L'Ametlla de Mar – L'Hospitalet de l'Infant
• Tortosa – L'Ametlla de Mar: Servicio en tren con modificaciones horarias a la salida de los trenes a Tortosa para mantener el horario habitual en el trayecto L'Hospitalet de l'Infant – Barcelona que también se prestará en tren
Servicios Larga Distancia Corredor Mediterráneo
• Genéricamente se establecerá un servicio alternativo por carretera entre L'Aldea – Barcelona
• Algunos trenes no circularán. No hay viajeros afectados porque no se han puesto a la venta.
Toda la información sobre horarios y servicios se puede encontrar en renfe.com, rodaliesdecatalunya.cat, 900 41 00 41, 912 320 320, App de Renfe y Cercanías y en las cuentas @renfe y @rodalies
web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHora.nsf/L ... E3003167D0
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 06/01/2020 5:21
by Schesky
On està la millora dels trens a l'Ebre??
Tant des de la Generalitat com des de Renfe s'ha intentat vendre l'obertura de la variant de Vandellòs com una millora per a les connexions ferroviaries amb l'Ebre. M'agradaria exposar diversos punts per intentar evidenciar que els usuaris hem sortit perdent.
Abans que res, s'ha de tenir en compte que des de 2016 els horaris de la r16 s'han dilatat en 3 ocasions per integrar i cronificar els retards. D'aquesta manera, a dia d'avui, tenim 10 trens Regionals per sentit que triguen entre 15 i 20 min més que al 2016 i 3/4 Euromeds des de l'Aldea-Amposta bonificats a preu de Regional. 150.000 usuaris van utilitzar l'Euromed en 3 anys (és pràcticament tota la població potencial a la que dóna servei l'estacio de l'Aldea-Amposta-Tortosa).
Quins són els canvis amb l'obertura de la variant?
Pel que fa als regionals no hi ha cap reduccio de freqüències però pràcticament tampoc de temps. La millora més gran no supera els 8 minuts fet que fa que seguim amb pitjors horaris que al 2016. Dit d'una altra manera: 20 anys de retard i 700 milions d'€ invertits en la variant no han servit ni per igualar els horaris que teniem per via única abans d'incloure'n els retards. És cert que la distància de trajecte ha augmentat però hem guanyat una doble via, i pels horaris sembla que seguim amb el coll de botella (hi ha trens que triguen temps diferent en fer el mateix recorregut entre dues estacions com abans).
En Alta Velocitat hem perdut els 3/4 serveis euromed (la Generalitat diu que ni pagant ells els volien mantenir i Renfe diu que la Generalitat no va voler seguir pagant). Hem guanyat un Talgo pel matí i un servei Avant que fa Tortosa-Barcelona a les 6:20 del matí i la Baixada a les 18:30. Els temps de viatge són realmemt increïbles (estalviem quasi una hora respecte als regionals), però abans tenim 4 euromeds per sentit a 12€ i ara un únic Avant a 25€. Si no viatges més de dos cops per setmana els abonaments només et rebaixen el preu fins a 16€.
Hem perdut en oferta ja que hem passat de 4 a 1 tren d'alta velocitat. Em costa molt de creure que aquesta mateixa unitat no pugui donar 4 serveis al dia com ho fan les 449 i per tant interpreto que és falta de voluntat de Renfe i/o Territori (sumada a la ignorància dels polítics de l'Ebre). Que passa amb la gent que viatja a la tarda? Fa falta com a mínim una altra freqüència a la tarda, i una a mig matí per fer el Bcn-Tortosa. I veurem que passa amb la capacitat, perquè els R16 són quasi sempre de doble composició i el servei Bcn-Tortosa es divideix a Camp de Tgn des amb una s121 cap a Lleida i una altra a Tortosa.
El que ens havien venut com la flamant arribada de l'Alta Velocitat a l'Ebre ha arribat com una sensació agredolça. Ens havien promès 4 avants i recuperar els horaris de 2016 i tindrem UN únic Avant (i a partir del 3 de febrer), que em sembla clarament insuficient, i una mínima millora de temps en regionals. I no sé, de fet, que passarà amb les 449.
Al final crec que tot quedarà en la foto dels polítics per dir "mira que bé, ajuden a la pobra gent de l'Ebre". Les millores per a l'usuari són insignificants i si trobar bitllet per a un euromed a vegades era complicat, veurem si la venda dels bitllets de l'Avant no acaba com los juegos del hambre. Tandebò ens posin més Avants i millorin els temps dels regionals en una segona fase però l'experiència em diu que hi desconfïi.
Pd: és el meu primer comentari al fòrum. Perdoneu si m'he allargat massa però penso que el tema és d'interès i que hi ha molt poca info si no vas a buscar-la, perquè s'ha fet tot tant tard i tant corrents i de pressa que la notícia ha quedat camuflada per investidures i altres plats llençats pel cap a només 10 dies de l'obertura de la variant.
Salut!
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 06/01/2020 14:48
by fgc113
Estic totalment d'acord amb tu, és indignant que els temps de trajecte ala R16 a penes disminuïsquen. I m'explique la diferència de temps de viatge entre dos estacions per a trens diferents, cosa que passa des del canvi d'horaris de 2016 crec.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 06/01/2020 15:47
by ortegote
Buenas,
Yo he tirado la toalla con esta variante.
De momento muy poca información y hasta que esto no sea una realidad voy bastante perdido a mi entender:
No se pierden frecuencias de Regionales.
Port Aventura a Barcelona ni idea.
Salou Centro no se si cierra o no cierra.
1 Misero AVANT de ida y otro de vuelta hace quedar a nuestros politicos catalanes como inutiles (tiempo han tenido de batalla con ADIF, Renfe y el que tocara), se supone que la variante era para mejorar y aprovechar la LAV pero con esa frecuencia apensas se gana nada, para una obra que han tardado 20 años en hacerla.
Los horarios de los Regionales que son los mas usados se quedan practicamente igual, es decir nos gastamos una millonada para nada, se supone que los tecnicos estaran trabajando para mejorar tiempos y frecuencias para un futuro.
En la R2 Sud que se queda sin Euromeds nadie dice si pondran mas cercanias o Regionales al sur, gracias a liberar Surcos.
Hasta que no se centre la cosa y quede todo mas claro paso de romperme la cabeza con esta variante y del Tram Camp ni quiero comentar nada.
Saludos.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 06/01/2020 18:12
by albe6
El Avant de Tortosa de pujada serà el primer tren a entrar a Sants AV al matí pel sud, uns minuts abans de l'AV City / Avant des de Saragossa i Lleida.
La nova linia, on quedarà enquadrada? Hi ha obligació de tren explorador sense passatge com a les LAV?
De baixada no sé com està l'ocupació de Sants AV a aquella hora, pero havent-hi serveis a Lleida a les 18:05 i 18:40 (IC Pamplona / Vitoria segons dia) no m'estranyaria que aviat el treguin en doble fins a Camp de Tarragona.
I en quan a horaris, ara amb la novetat, hi haurà molts coixins als horaris. Amb l'experiència aniran ajustant.
Als principis de l'AVE a Madrid, de Lleida a Saragossa grafiaven 1h, quan amb 43 minuts et plantaves a l'altra estació si no tocava parada a esperar a l'entrada de les vies úniques, tant a un lloc com a l'altre.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Saturday 11/01/2020 17:33
by m.h.t.
Renfe suprimeix tres AVEs de Girona a Madrid a canvi del nou Euromed
La companyia explica que la voluntat és «diversificar l'oferta» però que es mantindran les mateixes freqüències entre la capital gironina i Barcelona
Se suprimiran tres trens que connecten Girona i Madrid -és a dir, tres d'anada i tres de tornada- a canvi de les noves connexions amb el País Valencià, que tindran quatre trens d'anada i dos de tornada.
https://www.diaridegirona.cat/comarques ... 23046.html
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Saturday 11/01/2020 20:51
by fgc113
Els dos trens de tornada que hi falten seran Avants des de Barcelona que es faran amb els 130 arribats d'Alacant.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 13/01/2020 18:50
by m.h.t.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Tuesday 14/01/2020 8:38
by albe6
m.h.t. wrote: ↑Saturday 11/01/2020 17:33
Renfe suprimeix tres AVEs de Girona a Madrid a canvi del nou Euromed
La companyia explica que la voluntat és «diversificar l'oferta» però que es mantindran les mateixes freqüències entre la capital gironina i Barcelona
Se suprimiran tres trens que connecten Girona i Madrid -és a dir, tres d'anada i tres de tornada- a canvi de les noves connexions amb el País Valencià, que tindran quatre trens d'anada i dos de tornada.
https://www.diaridegirona.cat/comarques ... 23046.html
A la LAV nord pocs increments de servei hi pot haver fins que no millori el tema de la connexió elèctrica de la línia.
Això pot ajudar a posar més 103 en doble entre MAD i BCN, sobretot directes, que bona falta fa.