Bones!
Us porto la proposta més ambiciosa de totes les que he fet fins ara. Consisteix en un replantejament general de totes les línies de Rodalies de Catalunya. He fet un mapa, que he adjuntat a l'enllaç que teniu a continuació.
https://drive.google.com/file/d/0Bwl7Uf ... sp=sharing
Tot i que teniu el mapa, us explicaré la proposta a continuació:
R1: Maçanet/Massanes - Sant Vicenç de Calders (pel túnel de Plaça Catalunya)
R2: Maçanet/Massanes - Castelldefels (pel túnel de Passeig de Gràcia)
R3: Vic - Martorell (pel túnel de Plaça Catalunya)
R4: Terrassa - Aeroport T2 (pel túnel de Passeig de Gràcia)
R7: Cerdanyola Universitat - Martorell (pel túnel de Plaça Catalunya)
R8: Granollers Centre - Sant Vicenç de Claders (no passa per Barcelona)
Explicació en detall:
R1: Estaria composta pel traçat actual fins a la Torrassa, on creuaria pel nou salt de moltó, i seguiria per l'actual traçat de la R2 fins a Sant Vicenç de Calders. Aquesta línia esdevindria la línia de la costa.
R2: Estaria formada per l'actual part central de la R2 des de Castelldefels fins a Granollers i allí continuaria per les vies de la R2 nord, fins arribar a Maçanet-Massanes. Aquesta línia no necessitaria cap obra.
R3: Començaria a Vic, i seguiria pel mateix traçat que l'actual fins a l'Hospitalet, on continuaria fins a Martorell a enllaçar amb la R8. Aquesta línia no necessitaria cap obra.
R4: Aquesta línia patiria grans canvis, ja que el seu recorregut es veuria reduït a la meitat. Començaria igual que ara, a Terrassa, i seguiria el mateix traçat que a l'actualitat fins arribar a la Torrassa, on utilitzaria el nou salt de moltó i agafaria les vies que es dirigeixen a l'aeroport. Aquesta línia acabaria el traçat a la T2 de l'Aerport del Prat, i necessitaria el salt de moltó de la Torrassa.
R7: Aquesta línia es veuria ampliada de manera que faria d'enllaç amb la R8 des de Barcelona pels dos costats d'aquesta ciutat, per Martorell a un extrem, i per Cerdanyola Universitat a l'altra. Aquesta línia utilitzaria el ramal de les aigües, que al meu parer no necessitaria cap salt de moltó, tot i que s'hi podria fer.
R8: Aquesta línia faria el mateix traçat que l'actual, però al arribar a Martorell seguiria per les vies de Vilafranca fins arribar a Sant Vicenç de Calders. Aquesta línia veuria augmentada la seva freqüència i serviria de línia de la corona de l'àrea metropolitana, sense haver de passar per Barcelona.
Obres que s'haurien de fer per portar a terme aquesta proposta:
- Salt de Moltó de la Torrassa.
- Posada en marxa del ramal de les aigües (si és que no ho està ja)
Dubtes que tinc en aquesta proposta:
El principal dubte que tinc és per quin túnel fer passar la R4 i la R7. Podrien ser canviades de túnel indiferentment gràcies al ramal e les aigües i al salt de moltó de la torrassa. Per tant, decidiu vosaltes, de cara a les freqüències de cada línia i de cara a no saturar cap dels dos túnels.
A partir d'aquí ja us deixo a vosaltres comentar i contraposar!