Page 7 of 56

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Tuesday 03/11/2009 23:28
by Lluita1714
Arguments? ens sobren:

-Queden pocs llocs a Barcelona com aquest lloc on situar una gran estació, ja que està al bell mig de la ciutat, entre la Ciutadella, el barri del Born i la Barceloneta.
-Un lloc ben comunicat en vehicle privat, a no res de la Ronda del litoral, i amb enllaç amb metro, bus, i futurament, amb el tramvia.
-Disposa de grans espais dins els edificis, que donen lloc a alguns centres de control d'Adif, a un ala de l'edifici de la Pompeu Fabra, associacions, i si cal, podria acollir més oficines.
-Té moltes terres desaprofitades al seu voltant (abans en tenia més), que poden dedicar-se a ampliacions i d'altres necessitats que pugui produir una gran estació a l'alçada de Sants o Sagrera.
-Arquitectura incomparable.
-Grans espais diàfans, i una estació terminal que estalvia grans despeses de llum o refrigeració, ja que disposa de corrents d'aire, en ser oberta, i llum natural, que es pot millorar encara més fent canvis a la coberta de les naus.
-Si cal, es pot fer una estació passant sota la mateixa, per tal de millorar el tràfic ferroviari. No té construccions sota terra arribada a una certa profunditat (un que altre túnel sota les vies i deu haver algun soterrani), en cas de que es perdi d'utilitat de la planta superior, es pot fer un museu ferroviari, ja que acull les vies, les úniques instal·lacions necessàries, que poden estar connectades directament amb la xarxa.
-L'Estació de França, malgrat haver perdut molts serveis, i tenir un paper poc rellevant en quant a viatgers dins Barcelona, mai ha deixat de ser la gran estació, amb la presència de la seva arquitectura i la sort del seu lloc.

Revitalització

Posted: Tuesday 03/11/2009 23:33
by Guigui
Degudament revitalitzada, l'Estació de França pot convertir-se en un important intercanviador dins de Barcelona. Entre Trambesòs i una petita reconfiguració de línies de metro (semicircular ajuntant L3 Maria Cristina-Drassanes i L4 Barceloneta-Sagrera i reconvertir L4 en el perllongament d'FGC des de Catalunya), resulta que tindríem una munió de línies, per cert gens perdudes en la geografia urbana.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Tuesday 03/11/2009 23:40
by Lluita1714
Es que és insòlit que estiguin fent una obra monumental, cada dia més cara, en una ferida urbana allunyada del centre, tenint una estació feta i desaprofitada al bell mig de Barcelona, esperant que la potenciïn amb un túnel sota d'ella per tenir trens passants, i si per alguna remota raó no es pot, sota el Zoo sí.

Oportunitat perduda

Posted: Tuesday 03/11/2009 23:47
by Guigui
Per no parlar de com s'han deixat perdre absurdament els terrenys de l'antiga Estació de Rodalies, total per tenir-hi ara pisos buits (clar, abans Renfomentadif haurà fet calaix, que és l'únic que compta per a ells). Us imagineu la monumental estació que s'hi hauria pogut fer, amb instal·lacions degudament modernitzades?

Ah, però ara estan que els tenen per corbata perquè ni saben com finançaran la Sagrera, ja que amb els temps que corren, tenir terrenys és més un llast que un negoci.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 2:52
by Jordi Freixas
Jo portava temps dient-ho això de l'Estació de França. I la veritat és que podria ser una estació molt competitiva.

I si se la quedés FGC?

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 10:59
by marc
Estaria be que fos el terminal de L6, L7, L8, metro valles, llobregat anoia, i si s'acava traspassant tambe del transpirinenc (C3)

Per la xarxa actual

Posted: Friday 06/11/2009 11:44
by Guigui
És molt més útil que segueixi formant part de la xarxa actual, sigui qui en sigui el gestor. Per exemple, podria servir com a terminal d'alguns TAV, dels regionals, del Transpirinenc, o fins i tot de l'actual R7, complementada amb una altra semicircular que doni la volta per l'altra banda i vagi a Granollers.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 13:39
by m.h.t.
Guigui wrote:[...] o fins i tot de l'actual R7, complementada amb una altra semicircular que doni la volta per l'altra banda i vagi a Granollers.
No estaría gens malament una semicircular "Est. de França - Sants - Molins - Cerdanyola UAB - Baricentro - Granollers Canovelles" (o Granollers Centre amb el nou enllaç R3-R2).

O acabar algunes circulacions de la R1 a EDF (p.ex. Mataró - Est. de França), per evitar la saturació del túnel de Pl. Catalunya i poder posar més trens. Tenen molts motius per conservar l'EDF i potenciar-la. Si no ho fàn es perque no volen.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 14:36
by calisay
Nois, cada vegada que vinc del poble, i girant a la dreta, sempre em vé la imatge quan, amb els 440 passavem el pont del Besòs, tiravem pel dret per Poblenou i arribabem a Término.
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 20:04
by Tony M. Nyphot
A tots aquells que defenseu que l'Estació de França s'hauria d'usar més del que s'usa ara adoneu-vos que les aturades en ple túnel entre Passeig de Gràcia i Clot Aragó són precisament pel cisallament de vies de la bifurcació, no poden creuar-se un tren de Passeig de Gràcia a Clot Aragó amb un d'Estació de França a Passeig de Gràcia, s'hauria de fer un pas a diferent nivell per resoldre-ho però actualment no ens podem permetre tancar el túnel d'Aragó tant de temps per fer-ho, a més que previsiblement també afectaria a la superfície tocant una de les principals artèries viàries de la ciutat. Pels trens de la C2 nord també és igualment un problema entrar a l'Estació de França perquè s'han de tallar les vies de la C1, igualment per tots els trens que vinguessin de Montcada Bifurcació perquè passen via Sant Andreu Comtal. Amb la configuració actual de vies l'estació només és útil sense fer nosa a altres serveis com a capçalera dels trens procedents de Mataró, a més descongestionaria el corredor Sants - Catalunya - Sant Andreu Arenal permetent augmentar substancialment el nombre de trens de la C4 aixó com els de la C1, però ja va quedar prou clar en anteriors talls d'obres que no és factible deixar sense accés directe al centre de Barcelona a la gent del Maresme.

No veig cap altre configuració de serveis de l'Estació de França que no causi cisallaments de via que no sigui el que he explicat, la solució passaria per tocar els túnels urbans amb el que això comporta en forma de cost econòmic i talls ferroviaris i possiblement viaris, cal tenir-los molt ben posats per prendre una decisió políticament suïcida com aquesta.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 20:08
by Lluita1714
Si es pot fer per l'AVE, no es pot fer per l'estació de França? em sembla més important una estació de rodalia que no pas l'alta velocitat. Tampoc cal, si es planifica bé, tallar res. Suposem que surt un túnel de Sants i baixa fins arribar sota l'estació de frança, i d'allà, a Sagrera... una nova alternativa, o directament des de Can Tunis.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 20:11
by metring
Si no s'haguessin carregat la via de la costa, mesura que el temps ha demostrat que va ser una errada, ara ni ens hauriem de plantejar àixò >:(

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 20:14
by Tony M. Nyphot
Lluita1714 wrote:Si es pot fer per l'AVE, no es pot fer per l'estació de França? em sembla més important una estació de rodalia que no pas l'alta velocitat. Tampoc cal, si es planifica bé, tallar res. Suposem que surt un túnel de Sants i baixa fins arribar sota l'estació de frança, i d'allà, a Sagrera... una nova alternativa, o directament des de Can Tunis.
Si Barcelona necessita un tercer túnel urbà de Rodalies, que per cert ni Madrid té, per on menys fa falta és per la façana marítima, el carrer més proper al Tibidabo on presta servei Renfe al centre de la ciutat és Aragó.

Pel que fa a haver suprimit la línia de la costa, quan es va fer l'inseguretat de la zona era molt elevada, es podia dir si un tren havia passat pel Poblenou si duia alguna finestra esquerdada o trencada per una pedrada.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 20:15
by metring
Hi ha força inseguretat a moltes estacions de Renfe, dubto que el criteri per treure la línia fos la inseguretat.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 20:19
by Lluita1714
metring wrote:Si no s'haguessin carregat la via de la costa, mesura que el temps ha demostrat que va ser una errada, ara ni ens hauriem de plantejar àixò >:(
Jo no penso que hagi sigut cap error, senzillament ha sigut el pas de Barcelona, a la civilització del port. Ja no és una zona industrial, ara és una zona d'oci i turisme, i pensem que la zona de l'Hotel W va pel mateix camí.
Si es fan vies per la costa, avui dia, haurien de ser soterrades, i és una construcció dificultosa, ja que s'ha d'impermeabilitzar, però crec que es podria fer molt bé, aprofitant el soterrament que faran del Litoral sencer al pas pel port vell.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 20:20
by Tony M. Nyphot
metring wrote:Hi ha força inseguretat a moltes estacions de Renfe, dubto que el criteri per treure la línia fos la inseguretat.
Els nivells d'inseguretat que es donaven allà no es troben actualment a cap punt de la xarxa llevat de bretolades puntuals. Allà era sistemàtic. A més que m'estic referint a inseguretat a plena via, molt més difícil de controlar que la de les estacions.

Mesures

Posted: Friday 06/11/2009 21:04
by Guigui
Tony M. Nyphot wrote:No veig cap altre configuració de serveis de l'Estació de França que no causi cisallaments de via que no sigui el que he explicat, la solució passaria per tocar els túnels urbans amb el que això comporta en forma de cost econòmic i talls ferroviaris i possiblement viaris, cal tenir-los molt ben posats per prendre una decisió políticament suïcida com aquesta.
Si evitar el col·lapse del trànsit ferroviari a Barcelona té com a solució més senzilla dos o tres cisallaments a l'alçada de les Glòries, doncs es fa. També n'hi ha una que els ha tingut molt ben posats per a perpetrar les seves barrabassades a Catalunya, i el ramat de xais va votar el seu partit més en massa que mai abans.

I ja voldria jo que tinguessin l'esperit electoralista kamikaze en matèria de transport públic com a l'hora d'arrambar fons públics.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 06/11/2009 21:57
by m.h.t.
Lluita1714 wrote:Si es fan vies per la costa, avui dia, haurien de ser soterrades, i és una construcció dificultosa, ja que s'ha d'impermeabilitzar, però crec que es podria fer molt bé, aprofitant el soterrament que faran del Litoral sencer al pas pel port vell.
De fet, es podría integrar de la mateixa manera que el tramvía per la Gran Vía entre Glòries i Besòs: a un lateral de la ronda Litoral, al mateix nivell de la carretera.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Saturday 07/11/2009 0:08
by Lluita1714
Exacte, en quelcom així pensava jo, però cobert del tot, que es la raó per la que es fa la reforma.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Saturday 07/11/2009 1:28
by josep_serre
Doncs el ramal de Laminados per on circulen ara els trens de Mataró és/era més insegur encara.
Tony M. Nyphot wrote:
Lluita1714 wrote:Si es pot fer per l'AVE, no es pot fer per l'estació de França? em sembla més important una estació de rodalia que no pas l'alta velocitat. Tampoc cal, si es planifica bé, tallar res. Suposem que surt un túnel de Sants i baixa fins arribar sota l'estació de frança, i d'allà, a Sagrera... una nova alternativa, o directament des de Can Tunis.
Si Barcelona necessita un tercer túnel urbà de Rodalies, que per cert ni Madrid té, per on menys fa falta és per la façana marítima, el carrer més proper al Tibidabo on presta servei Renfe al centre de la ciutat és Aragó.

Pel que fa a haver suprimit la línia de la costa, quan es va fer l'inseguretat de la zona era molt elevada, es podia dir si un tren havia passat pel Poblenou si duia alguna finestra esquerdada o trencada per una pedrada.