Xoc de trens a El Clot-Aragó
La culpa és de la falta d´inversió
La culpa és de la falta d´inversió.... però si ja s´ha posat tota la senyalització nova......mmmmm, si, però no s´ha muntat el ERTMS que és un sistema moltissim més segur que el sistema actual........ però és que ara el sistema que hi ha és el mateix que tenen a FGC i molt millor que el que tenen a Metro..... mmmmmmm, però com que encara no s´ha muntat el ERTMS i és l´únic que falta li donem la culpa.... però si la culpa la té el maquinista de Rodalies de Catalunya...... no, impossible, la culpa no la pot tenir Rodalies de Catalunya, ha de ser de "Madrid" que no inverteix...... però si la Generalitat no gasta un euro des de fa dos anys...... si, però nosaltres som molt bons gestors i no podem tenir la culpa de res, la culpa de "Madrid" que no posa el ERTMS.... però si el ERTMS no és més segur que el que hi ha ara i els trens també poden passar els senyals en vermell igual que ara..... pot ser, però això no ho sap ningú i el que interessa és donar-li la culpa a "Madrid" per fer molt soroll i no parlar de GISA, ACA, L9, Metro de Sabadell, Metro de Terrassa.....
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
No t'han dit mai que ja comença a cansar el teu discurs (que sempre sembla un panfleto anti-generalitat?) Intenta ser més objectiu siusplau, que tanta ceguesa et fa dir rucades!! (I amb això no dic que hi hagi determinades coses que la Generalitat no tingui gran part de culpa -vegi's línia de la Pobla-).
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: La culpa és de la falta d´inversió
Et recordo el maquinista és de Renfe Operadora, això és el que posa a la seva nòmina sembla que ho estiguis oblidant, evidentment que la Generalitat no ho fa tot bé.Toni wrote:La culpa és de la falta d´inversió.... però si ja s´ha posat tota la senyalització nova......mmmmm, si, però no s´ha muntat el ERTMS que és un sistema moltissim més segur que el sistema actual........ però és que ara el sistema que hi ha és el mateix que tenen a FGC i molt millor que el que tenen a Metro..... mmmmmmm, però com que encara no s´ha muntat el ERTMS i és l´únic que falta li donem la culpa.... però si la culpa la té el maquinista de Rodalies de Catalunya...... no, impossible, la culpa no la pot tenir Rodalies de Catalunya, ha de ser de "Madrid" que no inverteix...... però si la Generalitat no gasta un euro des de fa dos anys...... si, però nosaltres som molt bons gestors i no podem tenir la culpa de res, la culpa de "Madrid" que no posa el ERTMS.... però si el ERTMS no és més segur que el que hi ha ara i els trens també poden passar els senyals en vermell igual que ara..... pot ser, però això no ho sap ningú i el que interessa és donar-li la culpa a "Madrid" per fer molt soroll i no parlar de GISA, ACA, L9, Metro de Sabadell, Metro de Terrassa.....
Manca d'inversió i inversió mal feta ja que la inversió realitzada no afavoreix la seguretat sinó tot el contrari.
Ha dit Robinete que els enclavaments de FGC són idèntics que els d'adif, jo no hi estic d'acord, la tecnologia pot ser idèntica però les normes per les quals es regeixen no, i no es tracta d'entrar en detalls però hi trobaríem força diferències, a més a més que a FGC a uns llocs hi ha més sistems de seguretat que en altres, a la Llobregat-Anoia és equiparable, que no igual al d'adif, a la Barcelona-Vallès la cosa canvia bastant, el FAP que té FGC a la Llobregat Anoia, es basa en el mateix que l'ASFA de Renfe, però les indicacions i les ordres que es transmeten no són en tots els casos les mateixes, que els sistemes de seguretat del metro són pitjors que a l'adif, doncs això sí que no, però no perquè els d'adif siguin dolents, simplement perquè el metro és un altre món, no penso entrar en detalls perquè tampoc en tinc tants i a més no és el fil.
Podem parlar d'altres temes com la línia 9, el metro de Sabadell, el de Terrassa i el que tu vulguis, però aquest no és el fil, aquest és per parlar del xoc de trens al Clot Aragó, i crec que només pel fet d'intentar desviar-lo de forma reiterada i provocadora els administradors t'haurien de donar un toc d'atenció
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: La culpa és de la falta d´inversió
Al metro és gairebé impossible un xoc per encalçament amb passatgers... l'ATP o l'ATO ho impedeixen, i si es circula sense ells o es desallotja el tren o es va amb tren-stop.Toni wrote:La culpa és de la falta d´inversió.... però si ja s´ha posat tota la senyalització nova......mmmmm, si, però no s´ha muntat el ERTMS que és un sistema moltissim més segur que el sistema actual........ però és que ara el sistema que hi ha és el mateix que tenen a FGC i molt millor que el que tenen a Metro..... mm
Si ADIF no pot garantir la circulació amb plena seguretat que s'ho facin mirar!
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: La culpa és de la falta d´inversió
Això tampoc és així, la seguretat a la circulació a la xarxa d'Adif és bona, millorable ho és com ho és tot però seguretat n'hi ha, les coses com siguin, no comparem les variables que hi ha a l'Adif amb les variables que hi pot haver a FGC o al metro, certament al metro no podria passar una cosa com la que estem tractant en aquest fil però també s'han donat casos d'accidents, els accidents com aquest i com altres han de fer-se plantejar si els procediments que s'utilitzen són bons o s'han de canviar o encaparrar-se en que tot és perfecte i no s'hi pot fer res.Ferry1ac1 wrote:Al metro és gairebé impossible un xoc per encalçament amb passatgers... l'ATP o l'ATO ho impedeixen, i si es circula sense ells o es desallotja el tren o es va amb tren-stop.Toni wrote:La culpa és de la falta d´inversió.... però si ja s´ha posat tota la senyalització nova......mmmmm, si, però no s´ha muntat el ERTMS que és un sistema moltissim més segur que el sistema actual........ però és que ara el sistema que hi ha és el mateix que tenen a FGC i molt millor que el que tenen a Metro..... mm
Si ADIF no pot garantir la circulació amb plena seguretat que s'ho facin mirar!
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Sento ser pesat per anar en contra de qui diu a totes hores que tot a Adif i Renfe és fatal, però ells també ho son molt de pesats. Ho dic seriosament. Partint de la base raonable que a Adif i Renfe segur que es fan les coses el màxim de bé possible com alguns dieu, exactament igual que a FGC o el Metro, llavors sí que es pot parlar de si es pot o no canviar alguna cosa amb arguments seriosos. Com alguns també dieu, les especificitats de la xarxa de l´Estat son moltes i té molt difícil comparació amb FGC o Metro per exemple. És evident que dir que no s´inverteix en senyalització, que la culpa de l´accident és de que no hi ha ERTMS o altres rucades d´aquest calibre no contribueix en res a millorar, absolutament res.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Doncs jo tampoc ho he llegit de ningú.Sento ser pesat per anar en contra de qui diu a totes hores que tot a Adif i Renfe és fatal
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ho sento, però calia fer-ho!
No deies això, dies enrere?Toni wrote:Jo estic d´acord. La CIAF dirà de qui és la culpa, és qui obtindrà tota l´informació i té els coneixements i les competènciaes per dir de qui és la culpa. La resta, començant pels Directors Generals que a més son advocats, més val que esperin a l´informe de la CIAF abans de repartir culpes... I l´informe del primer xoc del Clot var ser molt i molt clar, la culpa va ser del maquinista de Rodalies de Catalunya. Veurem l´informe del segon xoc, però tot apunta....victorcasta wrote:Jo m'esperaria a saber la conclusió del CIAF...
Aprofito l'avinentesa per a llançar un avís a la població:
D'ara endavant, tot missatge en aquest fil dedicat a llançar conjectures sense arguments fundats, serà esborrat implacablement!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
El choque de trenes en el Clot se debió a un error humano
El temor a más accidentes lleva a la Generalitat a reclamar que Rodalies tenga el sistema de señales del AVE .
La historia se repite. Las primeras hipótesis sobre las causas del accidente ferroviario del Clot del pasado 19 de enero, de las que ya informó este diario y que apuntaban a un fallo humano, han sido corroboradas por Renfe y Adif en sus respectivos informes iniciales que han remitido a la Generalitat. Ocurrió prácticamente lo mismo que en otro siniestro de nueve meses antes en el mismo lugar, aunque en sentido contrario. En los dos, hubo heridos leves. La conselleria de Territori i Sostenibilitat, de la que depende la gestión de Rodalies, considera que no es de recibo que tramos muy transitados dejen tantas maniobras al albur del maquinista. Por ello, reclama al Ministerio de Fomento la instalación en los congestionados túneles de Barcelona del sistema de señalización más moderno que hay en estos momentos, el del AVE. De lo contrario, alerta, percances similares podrían repetirse.
El conseller Lluís Recoder ya ha comunicado, en conversación y por escrito, a la ministra Ana Pastor la urgencia de esta y otras actuaciones, incluidas en el plan de mejora de la infraestructura de Rodalies que debía desarrollarse entre 2008 y 2015 con una dotación de 4.000 euros y que, según el departamento, se está ejecutando de manera mínima. El objetivo de este plan es mejorar la seguridad y la fiabilidad del servicio, además de incrementar su capacidad, que hoy se encuentra al límite, unos planteamientos que el departamento que dirige Recoder considera que siguen siendo necesarios.
Las primeras conclusiones sobre las causas del último siniestro del Clot, a las que ha tenido acceso La Vanguardia, deberán ser avaladas por la Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios del Ministerio de Fomento en su informe final para poderse considerar definitivas. Este documento tardará varios meses en elaborarse. Por el momento, Adif y Renfe describen que el tren 25562 (de la R1 de Rodalies Maçanet/Maçanes-l'Hospitalet de Llobregat) alcanzó el talgo 37506 sin pasaje –sólo con personal de a bordo– detenido correctamente delante de la señal de entrada 1094 que protege la bifurcación de Glòries y que estaba en rojo. El maquinista del Rodalies circuló sin las debidas precauciones tras superar una señal permisiva (la número 1100) en indicación de parada que hay justo antes del Clot, para poder dejar y recoger viajeros en la estación. Una vez finalizada esta operación, el Rodalies arrancó pero no respetó la marcha a la vista –de precaución porque delante hay otro tren, tal y como se le había indicado en la señal– y, al ir a una velocidad inadecuada, topó con el tren-hotel que tenía delante. El impacto fue a baja velocidad pero suficiente para que el último eje del talgo saltara y al caer lo hiciera fuera de la vía, descarrilando. Por culpa de un despiste o debido a error de cálculo del maquinista, lo cierto es que la colisión resultó inevitable. Como consecuencia de este choque, 25 personas resultaron heridas, todas leves.
Las señales permisivas son frecuentes y permiten agilizar el tráfico ferroviario. Lo más habitual es que los Rodalies se encuentren delante convoyes de tienen una longitud similar, de no más de 200 metros. Pero en esta ocasión, se trataba de un talgo mucho más largo. Al salir de la estación hay una curva pronunciada a la izquierda y, al tomarla, el tren que iba detrás se dio de bruces con la cola del que estaba delante. Hoy por hoy, sólo circulan dos o cuatro talgos sin pasaje, según el día, por este tramo. Lo hacen por la mañana y por la tarde. Hacer este trayecto es imprescindible ya que estos trenes tienen origen en la estación de França pero pernoctan en la base de Sant Andreu Comtal. Y para ir de una a otra, hay que pasar por el Clot. La presencia de estas composiciones tan largas –pueden superar los 300 metros de longitud– vacías en medio de la programación de trenes convencionales es una anomalía de la actual red ferroviaria de Barcelona y encarece la operación porque supone "pasear hierro", como dicen en el argot ferroviario. Cuando entre en servicio la estación de Sagrera, estas circulaciones podrán desaparecer porque la base estará junto a la terminal.
La Generalitat basa su posición ante Fomento en otro informe elaborado por la coordinación técnica de Rodalies tras este último accidente en el Clot que apunta a la insuficiencia de la actual señalización. En este documento se reconoce que el sistema actual "está acreditado desde el punto de vista de la seguridad ferroviaria". La permisividad para pasar algunas señales, prosigue el documento, "es un recurso habitual en la red ferroviaria convencional para dar respuesta a los requerimientos de capacidad". Pero "la participación de la marcha a la vista en el esquema de seguridad plantea una limitación, ya que el factor humano incrementa estadísticamente la probabilidad de fallo".
El ERMTS, que comunica de manera continua a los maquinistas lo que ocurre en la vía, prácticamente anularía este tipo de errores. El plan de Rodalies 2008-2015 prevé instalar el nivel 1 de este sistema –Adif lo está ejecutando– que permitirá elevar sustancialmente los niveles de seguridad en las líneas por las que circulan los trenes de cercanías. Pero no abrirá las puertas a que puedan circular más trenes ya que se aplica con los cantones (tramos de vía) que hay en el actual sistema de señalización, que en el caso de los túneles de Barcelona ya está optimizado. Por ello, se plantea estudiar si es factible introducir el nivel 2, recientemente implantado en el corredor Barcelona-Madrid del AVE, que sí posibilita aumentar la capacidad. El objetivo es poder ofrecer, como mínimo de 24 trenes por sentido y hora, que es lo que figura en el plan antes citado.
En aplicación del plan de Rodalies, en el 2009 y el 2010 Adif contrató mejoras en instalaciones de seguridad y señalización de los túneles por 18 millones. Estas inversiones, que se ejecutaron entre el 2010 y el 2011, no incluyen la instalación de catenaria rígida, ni de subestaciones eléctricas, ni los trabajos en vía y mejoras en estaciones. Como parte de este paquete, se está implantando GSM-R (componente del ERMTS, que se encarga de la transmisión de voz y datos entre el tren e instalaciones fijas) en la mayor parte de la red de Rodalies (470 km de vía). La actuación se desarrolla en tres fases y tiene un presupuesto de 16,5 millones.
www.lavanguardia.com
El temor a más accidentes lleva a la Generalitat a reclamar que Rodalies tenga el sistema de señales del AVE .
La historia se repite. Las primeras hipótesis sobre las causas del accidente ferroviario del Clot del pasado 19 de enero, de las que ya informó este diario y que apuntaban a un fallo humano, han sido corroboradas por Renfe y Adif en sus respectivos informes iniciales que han remitido a la Generalitat. Ocurrió prácticamente lo mismo que en otro siniestro de nueve meses antes en el mismo lugar, aunque en sentido contrario. En los dos, hubo heridos leves. La conselleria de Territori i Sostenibilitat, de la que depende la gestión de Rodalies, considera que no es de recibo que tramos muy transitados dejen tantas maniobras al albur del maquinista. Por ello, reclama al Ministerio de Fomento la instalación en los congestionados túneles de Barcelona del sistema de señalización más moderno que hay en estos momentos, el del AVE. De lo contrario, alerta, percances similares podrían repetirse.
El conseller Lluís Recoder ya ha comunicado, en conversación y por escrito, a la ministra Ana Pastor la urgencia de esta y otras actuaciones, incluidas en el plan de mejora de la infraestructura de Rodalies que debía desarrollarse entre 2008 y 2015 con una dotación de 4.000 euros y que, según el departamento, se está ejecutando de manera mínima. El objetivo de este plan es mejorar la seguridad y la fiabilidad del servicio, además de incrementar su capacidad, que hoy se encuentra al límite, unos planteamientos que el departamento que dirige Recoder considera que siguen siendo necesarios.
Las primeras conclusiones sobre las causas del último siniestro del Clot, a las que ha tenido acceso La Vanguardia, deberán ser avaladas por la Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios del Ministerio de Fomento en su informe final para poderse considerar definitivas. Este documento tardará varios meses en elaborarse. Por el momento, Adif y Renfe describen que el tren 25562 (de la R1 de Rodalies Maçanet/Maçanes-l'Hospitalet de Llobregat) alcanzó el talgo 37506 sin pasaje –sólo con personal de a bordo– detenido correctamente delante de la señal de entrada 1094 que protege la bifurcación de Glòries y que estaba en rojo. El maquinista del Rodalies circuló sin las debidas precauciones tras superar una señal permisiva (la número 1100) en indicación de parada que hay justo antes del Clot, para poder dejar y recoger viajeros en la estación. Una vez finalizada esta operación, el Rodalies arrancó pero no respetó la marcha a la vista –de precaución porque delante hay otro tren, tal y como se le había indicado en la señal– y, al ir a una velocidad inadecuada, topó con el tren-hotel que tenía delante. El impacto fue a baja velocidad pero suficiente para que el último eje del talgo saltara y al caer lo hiciera fuera de la vía, descarrilando. Por culpa de un despiste o debido a error de cálculo del maquinista, lo cierto es que la colisión resultó inevitable. Como consecuencia de este choque, 25 personas resultaron heridas, todas leves.
Las señales permisivas son frecuentes y permiten agilizar el tráfico ferroviario. Lo más habitual es que los Rodalies se encuentren delante convoyes de tienen una longitud similar, de no más de 200 metros. Pero en esta ocasión, se trataba de un talgo mucho más largo. Al salir de la estación hay una curva pronunciada a la izquierda y, al tomarla, el tren que iba detrás se dio de bruces con la cola del que estaba delante. Hoy por hoy, sólo circulan dos o cuatro talgos sin pasaje, según el día, por este tramo. Lo hacen por la mañana y por la tarde. Hacer este trayecto es imprescindible ya que estos trenes tienen origen en la estación de França pero pernoctan en la base de Sant Andreu Comtal. Y para ir de una a otra, hay que pasar por el Clot. La presencia de estas composiciones tan largas –pueden superar los 300 metros de longitud– vacías en medio de la programación de trenes convencionales es una anomalía de la actual red ferroviaria de Barcelona y encarece la operación porque supone "pasear hierro", como dicen en el argot ferroviario. Cuando entre en servicio la estación de Sagrera, estas circulaciones podrán desaparecer porque la base estará junto a la terminal.
La Generalitat basa su posición ante Fomento en otro informe elaborado por la coordinación técnica de Rodalies tras este último accidente en el Clot que apunta a la insuficiencia de la actual señalización. En este documento se reconoce que el sistema actual "está acreditado desde el punto de vista de la seguridad ferroviaria". La permisividad para pasar algunas señales, prosigue el documento, "es un recurso habitual en la red ferroviaria convencional para dar respuesta a los requerimientos de capacidad". Pero "la participación de la marcha a la vista en el esquema de seguridad plantea una limitación, ya que el factor humano incrementa estadísticamente la probabilidad de fallo".
El ERMTS, que comunica de manera continua a los maquinistas lo que ocurre en la vía, prácticamente anularía este tipo de errores. El plan de Rodalies 2008-2015 prevé instalar el nivel 1 de este sistema –Adif lo está ejecutando– que permitirá elevar sustancialmente los niveles de seguridad en las líneas por las que circulan los trenes de cercanías. Pero no abrirá las puertas a que puedan circular más trenes ya que se aplica con los cantones (tramos de vía) que hay en el actual sistema de señalización, que en el caso de los túneles de Barcelona ya está optimizado. Por ello, se plantea estudiar si es factible introducir el nivel 2, recientemente implantado en el corredor Barcelona-Madrid del AVE, que sí posibilita aumentar la capacidad. El objetivo es poder ofrecer, como mínimo de 24 trenes por sentido y hora, que es lo que figura en el plan antes citado.
En aplicación del plan de Rodalies, en el 2009 y el 2010 Adif contrató mejoras en instalaciones de seguridad y señalización de los túneles por 18 millones. Estas inversiones, que se ejecutaron entre el 2010 y el 2011, no incluyen la instalación de catenaria rígida, ni de subestaciones eléctricas, ni los trabajos en vía y mejoras en estaciones. Como parte de este paquete, se está implantando GSM-R (componente del ERMTS, que se encarga de la transmisión de voz y datos entre el tren e instalaciones fijas) en la mayor parte de la red de Rodalies (470 km de vía). La actuación se desarrolla en tres fases y tiene un presupuesto de 16,5 millones.
www.lavanguardia.com
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Algú ens pot recordar aquest enllaç? Si no recordo malament, es podia consultar....y que apuntaban a un fallo humano, han sido corroboradas por Renfe y Adif en sus respectivos informes iniciales que han remitido a la Generalitat.
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coses humanes
Clarament, i ja s'ha dit en aquest fil, el que ha induït a l'error humà és que el senyal permissiu es trobi abans d'entrar al Clot i no a la sortida. Només amb això, ja es guanyaria força. Queda per veure si el cantó que quedaria entre allí i la bifurcació de Glòries és prou llarg.Por el momento, Adif y Renfe describen que el tren 25562 (de la R1 de Rodalies Maçanet/Maçanes-l'Hospitalet de Llobregat) alcanzó el talgo 37506 sin pasaje –sólo con personal de a bordo– detenido correctamente delante de la señal de entrada 1094 que protege la bifurcación de Glòries y que estaba en rojo. El maquinista del Rodalies circuló sin las debidas precauciones tras superar una señal permisiva (la número 1100) en indicación de parada que hay justo antes del Clot, para poder dejar y recoger viajeros en la estación.
Això, això: la Sagrera, aquella coseta amb una capacitat tan minsa pel trànsit que ha d'absorbir, és el manà que ens ho solucionarà tot, inclosos els somnis eròtics de qui desitja amb tot el fervor del món l'anorreament de l'Estació de França.Hacer este trayecto es imprescindible ya que estos trenes tienen origen en la estación de França pero pernoctan en la base de Sant Andreu Comtal. Y para ir de una a otra, hay que pasar por el Clot. La presencia de estas composiciones tan largas –pueden superar los 300 metros de longitud– vacías en medio de la programación de trenes convencionales es una anomalía de la actual red ferroviaria de Barcelona y encarece la operación porque supone "pasear hierro", como dicen en el argot ferroviario. Cuando entre en servicio la estación de Sagrera, estas circulaciones podrán desaparecer porque la base estará junto a la terminal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
El TrenHotel els hi queden a Estació de França 10 mesos. Quan entri en servei la linia UIC Barcelona - Figueres:
- Estar per veure si continuen. Estan previsto 3 TGV diurns Barcelona Paris + 1TGV Barcelona - Ginebra.
- Si continuen, aniran tot per ample UIC. Encara que el canon de LAV sigui mes alt, s'estalvien el canvi d'ample Portbou.
Ara el TrenHotel a Milà/Zurich surt a les 19:25 de Barcelona, anant per LAV podria sortir pasades les 21h i seguir el mateix horari que ara apartir de Perpinyà 22:32.
- Estar per veure si continuen. Estan previsto 3 TGV diurns Barcelona Paris + 1TGV Barcelona - Ginebra.
- Si continuen, aniran tot per ample UIC. Encara que el canon de LAV sigui mes alt, s'estalvien el canvi d'ample Portbou.
Ara el TrenHotel a Milà/Zurich surt a les 19:25 de Barcelona, anant per LAV podria sortir pasades les 21h i seguir el mateix horari que ara apartir de Perpinyà 22:32.
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
L´únic informe oficial per determinar les causes dels accidents és el de la CIAF (Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios). Els informes que emet son públics i efectivament es poden consultar a la pàgina web del Ministeri de Foment. Cap altre informe és vàlid per determinar causes, ni el de RENFE ni el d´ADIF i per suposat tampoc el de la Generaliat de Catalunya (que no té cap competència en el tema).calisay wrote:Algú ens pot recordar aquest enllaç? Si no recordo malament, es podia consultar....y que apuntaban a un fallo humano, han sido corroboradas por Renfe y Adif en sus respectivos informes iniciales que han remitido a la Generalitat.
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
GRÀCIES!!Toni wrote:L´únic informe oficial per determinar les causes dels accidents és el de la CIAF (Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios). Els informes que emet son públics i efectivament es poden consultar a la pàgina web del Ministeri de Foment. Cap altre informe és vàlid per determinar causes, ni el de RENFE ni el d´ADIF i per suposat tampoc el de la Generaliat de Catalunya (que no té cap competència en el tema).calisay wrote:Algú ens pot recordar aquest enllaç? Si no recordo malament, es podia consultar....y que apuntaban a un fallo humano, han sido corroboradas por Renfe y Adif en sus respectivos informes iniciales que han remitido a la Generalitat.
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Hola,
És curiós, a la pàgina del CIAF els enllaços dels dos darrers incidents/accidents del 2011 no estan operatius, un és el del primer xoc al Clot i l'altre un descarrilament a L'Hospitalet 5 dies abans.
http://www.fomento.gob.es/MFOM/LANG_CAS ... RMES/2011/
A la pàgina 3 d'aquest fil hi ha un enllaç que en victor casta va posar de l'informe de la CIAF del primer xoc del Clot, ara surt un missatge d'incidència:
http://www.fomento.gob.es/NR/rdonlyres/ ... 11CIAF.pdf
No soc amant de les especulacions però fets com aquests fan malpensar de la transparència del ministeri corresponent.
Salutacions
És curiós, a la pàgina del CIAF els enllaços dels dos darrers incidents/accidents del 2011 no estan operatius, un és el del primer xoc al Clot i l'altre un descarrilament a L'Hospitalet 5 dies abans.
http://www.fomento.gob.es/MFOM/LANG_CAS ... RMES/2011/
A la pàgina 3 d'aquest fil hi ha un enllaç que en victor casta va posar de l'informe de la CIAF del primer xoc del Clot, ara surt un missatge d'incidència:
http://www.fomento.gob.es/NR/rdonlyres/ ... 11CIAF.pdf
No soc amant de les especulacions però fets com aquests fan malpensar de la transparència del ministeri corresponent.
Salutacions
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Doncs tens raó, han canviat la pàgina on apareixien tots els informes fets durant 2011.
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
He enviat un correu:
No puedo consultar los últimos Informes finales de sucesos investigados referentes a 2011, porque los enlaces no están disponibles.
Por favor, desearía que facilitasen los enlaces correctos disponibles, o la manera de consultarlos, ya que dichos informes son de consulta pública a través de la página web del Ministerio de Fomento.
Gracias de antemano.
A esperar resposta....
No puedo consultar los últimos Informes finales de sucesos investigados referentes a 2011, porque los enlaces no están disponibles.
Por favor, desearía que facilitasen los enlaces correctos disponibles, o la manera de consultarlos, ya que dichos informes son de consulta pública a través de la página web del Ministerio de Fomento.
Gracias de antemano.
A esperar resposta....
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Hola,
Els enllaços tornen a estar operatius (victorcasta, el que vas posar no funciona). Hi ha hagut un canvi a la darrera pàgina dels dos documents, sembla com si haguessin escanejat l'informe original per incloure les signatures dels dos responsables del CIAF que el signen, en el del Clot fins i tot es poden veure les lletres de la pàgina anterior. No m'he mirat tots els informes però del 2011 i els que he vist del 2010 no porten cap signatura.
De moment m'ho prendre com una anècdota, a saber perquè ho han fet.
Salutacions
Josep Maria
Els enllaços tornen a estar operatius (victorcasta, el que vas posar no funciona). Hi ha hagut un canvi a la darrera pàgina dels dos documents, sembla com si haguessin escanejat l'informe original per incloure les signatures dels dos responsables del CIAF que el signen, en el del Clot fins i tot es poden veure les lletres de la pàgina anterior. No m'he mirat tots els informes però del 2011 i els que he vist del 2010 no porten cap signatura.
De moment m'ho prendre com una anècdota, a saber perquè ho han fet.
Salutacions
Josep Maria
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Efectivament aquest accident no hagués passat ja no amb LZB, ni amb ERTMS, de fet no hagués passat tampoc amb ASFA digital que la unitat accidentada encara no el té/tenia instal·lat i a més la senyalització renovada recentment als túnels de Barcelona està instal·lada de forma que no afavoreix la seguretat o si més no afavoria més la seguretat la situació anterior.
No obstant, l'accident és per un error humà, això pot ser la causa legal, ja que és l'humà l'únic que ha comès una infracció pròpiament dita, però tots sabem que els accidents no són per una sola causa, de fet, dir que un accident és per un error humà és en el fons no dir res, perquè quasi tots els accidents ho són i sempre s'hi ajunten diverses circumstàncies, s'hauran de prendre mesures perquè els sistemes de seguretat deixin menys espai a l'error humà en favor de la seguretat, que malgrat tot mai serà absoluta.
No obstant, l'accident és per un error humà, això pot ser la causa legal, ja que és l'humà l'únic que ha comès una infracció pròpiament dita, però tots sabem que els accidents no són per una sola causa, de fet, dir que un accident és per un error humà és en el fons no dir res, perquè quasi tots els accidents ho són i sempre s'hi ajunten diverses circumstàncies, s'hauran de prendre mesures perquè els sistemes de seguretat deixin menys espai a l'error humà en favor de la seguretat, que malgrat tot mai serà absoluta.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van