Page 7 of 9
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Tuesday 21/02/2012 14:20
by wefer
jaezcurra wrote:“Perquè una comunitat autònoma ha de ser més important que una altra?”, s'ha preguntat.
Es pot arribar a ser més cínic i pocavergonya, quan són ells els que han promocionat l'estructura ultrarradial espanyola privilegiant fins a l'extenuació a Madrid?
Només queda una cosa demostrada, una vegada més: amb Catalunya dins d'Espanya és impossible que el nostre país pugui tirar endavant. ABSOLUTAMENT IMPOSSIBLE.
De moment, ja portem 500 anys malgastats. Jo no vull saber-ne res més d'aquesta colla de paràsits.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Tuesday 21/02/2012 19:31
by josep_serre
wefer wrote:jaezcurra wrote:“Perquè una comunitat autònoma ha de ser més important que una altra?”, s'ha preguntat.
Es pot arribar a ser més cínic i pocavergonya, quan són ells els que han promocionat l'estructura ultrarradial espanyola privilegiant fins a l'extenuació a Madrid?
Només queda una cosa demostrada, una vegada més: amb Catalunya dins d'Espanya és impossible que el nostre país pugui tirar endavant. ABSOLUTAMENT IMPOSSIBLE.
De moment, ja portem 500 anys malgastats. Jo no vull saber-ne res més d'aquesta colla de paràsits.
No dic que no, però de paràsits també en tenim a casa, a mi ja em semblaria bé però tampoc seria la panacea.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Posted: Tuesday 21/02/2012 20:19
by pacopaco
Dentro del proyecto del Corredor Central Ferroviario entre España y Francia, hay pequeñas actuaciones que son reseñables. Una de ellas, es el Estudio para la duplicación de capacidad entre Tardienta y Huesca. Detalles de la opción elegida para la información pública:
http://www.geotren.es/blog/corredor-cen ... -a-huesca/
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Posted: Tuesday 21/02/2012 20:27
by Sagrerenc
pacopaco wrote:Dentro del proyecto del Corredor Central Ferroviario entre España y Francia, hay pequeñas actuaciones que son reseñables. Una de ellas, es el Estudio para la duplicación de capacidad entre Tardienta y Huesca. Detalles de la opción elegida para la información pública:
http://www.geotren.es/blog/corredor-cen ... -a-huesca/
Fantàstic. Una via doble en un tram per on actualment passen 8 trens al dia per sentit. Mentrestant, llarga vida a les vies úniques dels trams Arenys-Calella (50 trens/dia/sentit), Montcada-Granollers Canovelles (38) i Calella-Blanes (35).
A més, es volen carregar la possibilitat d'enllaçar a Tardienta per fer el trajecte Lleida-Huesca. Anem com els crancs.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Posted: Wednesday 22/02/2012 14:19
by genissimon
El pitjor tram de via única, almenys a Catalunya, és el que va de Tarragona a l'Hospitalet de l'Infant. Qualsevol esternut en un tren provoca un enorme col·lapse en el trànsit ferroviari (com va passar l'altre dia amb l'accionament d'un aparell d'alarma d'un tren regional a Salou). A continuació vindrien els trams El Prat de Llobregat-Aeroport (i la prolongació a la T1), Arenys-Maçanet i Montcada-Vic.
Desconec quina és la intensitat de trànsit que suporta el tram Tarragona - L'Hospitalet de l'Infant.
Salut !!
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Posted: Wednesday 22/02/2012 17:08
by josep_serre
genissimon wrote:El pitjor tram de via única, almenys a Catalunya, és el que va de Tarragona a l'Hospitalet de l'Infant. Qualsevol esternut en un tren provoca un enorme col·lapse en el trànsit ferroviari (com va passar l'altre dia amb l'accionament d'un aparell d'alarma d'un tren regional a Salou). A continuació vindrien els trams El Prat de Llobregat-Aeroport (i la prolongació a la T1), Arenys-Maçanet i Montcada-Vic.
Desconec quina és la intensitat de trànsit que suporta el tram Tarragona - L'Hospitalet de l'Infant.
Salut !!
No és de Tarragona fins a la Bifurcació Calafat el tram que té més intensitat de trànsit amb via única a Catalunya que possiblement seria superat pel tram Arenys Maçanet en nombre de circulacionso de Montcada a Vic.
Però possiblement el tram que dius és el tram on la via única suposa un problema més gran per la diversitat de trens que hi passen i que a més es concentren en algunes franges en especial.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Posted: Wednesday 22/02/2012 20:03
by Sagrerenc
Entre Tarragona i l'Hospitalet de l'Infant hi ha 24 circulacions de passatgers diàries per sentit, més les que hi pugui haver de mercaderies. És, sense cap mena de dubte, el pitjor coll d'ampolla de la xarxa de LD i MD de Renfe.
El govern espanyol afirma que "tots els corredors tenen la mateixa prioritat" però aquí podem veure perfectament quines són les seves intencions reals.
Per Brussel·les, s'ha acabat el bròquil
Posted: Wednesday 21/03/2012 1:10
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Bruselles-d ... 33494.html
Brusel·les descarta declarar tot el corredor central eix prioritari
Fonts comunitàries insisteixen que l’aposta de Brussel·les és pel corredor mediterrani, que connecta Algesires amb la Jonquera
LAIA FORÈS
Brusel·les | Actualitzada el 20/03/2012 21:00
Si el govern espanyol té intenció d'exigir a Brussel·les que el corredor ferroviari central –en el tram que travessa el Pirineu aragonès fins a França– també sigui considerat una infraestructura prioritària, es trobarà amb un no rotund de la Comissió Europea. Fonts comunitàries han insistit aquest dimarts que l'aposta de Brussel·les és pel corredor mediterrani, que connecta Algesires amb la Jonquera passant per Bobadilla (Sevilla), Almeria, Múrcia, València, Tarragona i Barcelona.
Les mateixes fonts han explicat que l'executiu comunitari considera que l'últim tram del corredor central no pot figurar en el mapa de projectes prioritaris perquè "no és realista" que pugui estar enllestit el 2030 ni que Espanya tingui prou diners per finançar-lo. "En el mapa hi figuren només les obres que poden estar acabades el 2030", han dit les fonts comunitàries. Construir l'últim tram del corredor central implicaria foradar els Pirineus, una obra molt costosa.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Posted: Wednesday 21/03/2012 8:31
by jordiver
A veure si ara per fi ja es centren amb el corredor Mediterrani, que és el que haurien d'estar construint ja...
Re: Per Brussel·les, s'ha acabat el bròquil
Posted: Wednesday 21/03/2012 12:00
by jaezcurra
Guigui wrote:Bobadilla (Sevilla)
Bobadilla pertany a Màlaga
Maquinacions electoralistes
Posted: Wednesday 21/03/2012 13:43
by Guigui
jordiver wrote:A veure si ara per fi ja es centren amb el corredor Mediterrani, que és el que haurien d'estar construint ja...
Però si saben millor que ningú que Brussel·les no s'avindria mai a aquesta aberració! Passa que encara corren prou babaus a qui comprar el vot amb aquestes martingales.
Dit d'una altra manera: no ho deixaran córrer.
Re: Maquinacions electoralistes
Posted: Wednesday 21/03/2012 16:41
by jordiver
Guigui wrote:jordiver wrote:A veure si ara per fi ja es centren amb el corredor Mediterrani, que és el que haurien d'estar construint ja...
Però si saben millor que ningú que Brussel·les no s'avindria mai a aquesta aberració! Passa que encara corren prou babaus a qui comprar el vot amb aquestes martingales.
Dit d'una altra manera: no ho deixaran córrer.
Evidentment Brussel·les es nega en rotund a finançar una obra tan costosa com és foradar els Pirineus quan ja hi ha altres punts com la Jonquera que ja estan construïts. A veure si es baixen ja del burro que tot no es pot. Que ho volen fer d'aquí 50 anys quan hi hagi calers, això ja no m'oposaré pas, però ara cal que es centrin en el corredor Mediterrani que es lo que ha de donar més futur al país.
I ara que parlem del corredor Mediterrani volia fer una pregunta, a veure si algú ho sap. Tinc entès que la Generalitat vol convertir (ja veurem si poden) les vies cap a Portbou al ample UIC (bé, instal·lar el tercer carril). Això és correcte? Si no es fa això, el túnel de la Jonquera pot quedar saturat degut a la combinació de trens d'AVE i mercaderies? Ho dic sobretot per els mercants i la velocitat que han de portar? Que creieu vosaltres? Ara no hi ha tanta demanda però qui sap si en un futur hi ha molta demanda...
Salutacions.
P.D: Ara que recordo, hem sona d'haver llegit que les vies UIC del túnel de la Jonquera tenien una rampa massa gran per als mercants però els mercants UIC que surten de Barcelona sembla que passen sense problemes, suposo que ho dec haver entès malament quan ho vaig llegir o ves a saber hehe...
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Posted: Wednesday 21/03/2012 19:54
by jaezcurra
El corredor Central, en realidad, depende de la voluntad de Francia. Si ellos no muestran interés, es inviable.
Además, llegado a Toulouse, o tiran hacia Burdeos o hacia el Mediterráneo. De Toulouse hacia el Norte, no hay nada.
Tema liquidat
Posted: Wednesday 21/03/2012 20:09
by Guigui
Tu ho dius: el Corredor Central no té cap mena de sentit. Ni geogràfic, ni econòmic.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Posted: Wednesday 21/03/2012 21:44
by Sagrerenc
jaezcurra wrote:Además, llegado a Toulouse, o tiran hacia Burdeos o hacia el Mediterráneo. De Toulouse hacia el Norte, no hay nada.
Mira si "no hi ha res" de Tolosa cap al nord, que la línia directa París-Tolosa, per Cahors i Montauban (per on circula l'Elipsos Barcelona-París) no es va finalitzar fins el 1893.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Posted: Wednesday 21/03/2012 21:51
by jaezcurra
Sagrerenc wrote:jaezcurra wrote:Además, llegado a Toulouse, o tiran hacia Burdeos o hacia el Mediterráneo. De Toulouse hacia el Norte, no hay nada.
Mira si "no hi ha res" de Tolosa cap al nord, que la línia directa París-Tolosa, per Cahors i Montauban (per on circula l'Elipsos Barcelona-París) no es va finalitzar fins el 1893.
¿El objetivo del Corredor Central sería unir, en definitiva, Madrid y París?
L'objectiu final
Posted: Wednesday 21/03/2012 22:01
by Guigui
No. És enterrar calers en les constructores amigues, jugant la carta nacionalista a base de crear un brou de cultiu hostil envers les "regions desafectes" de Catalunya i el País Basc i completar l'extremisme ultraradial espanyol.
Re: Tema liquidat
Posted: Tuesday 10/04/2012 12:20
by 437.001
Guigui wrote:Tu ho dius: el Corredor Central no té cap mena de sentit. Ni geogràfic, ni econòmic.
Guigui: estàs confonent el Corredor Central amb la Travessia Central dels Pirineus (TCP).
El Corredor Central va d´Algeciras al Pertús, per Bobadilla, Córdoba, Linares-Baeza, Alcázar de San Juan, Aranjuez, Madrid, Guadajajara, Torralba, Ariza, Calatayud, Saragossa, Caspe, Móra, Tarragona. També està previst un ramal des de Saragossa cap a Hendaia, passant per Castejón, Pamplona, Alsasua, Donosti.
No passa per la costa, pero sí que passa per Saragossa i Madrid, ciutats no gens despreciables per la quantitat de mercaderies que mouen.
La Travessia Central dels Pirineus (TCP), és un projecte ferroviari que uniria la provincia de Huesca amb algun punt entre Tarbes i Toulouse.
Certament, té un interès a bastant llarg termini, tot i que sí que beneficia Catalunya (Tarragona i Lleida hi guanyen).
Per tant, crec que tant el Corredor Central com el Corredor Mediterrani són necessaris, ja que seria un pas molt important per connectar la majoria absoluta dels centres exportadors d´Espanya.
Per cert guigui: el que la UE ha declarat no prioritari no és el Corredor Central, sinó la TCP, que com acabo de descriure, no és exactament el mateix. Hi pot haver (i hi haurà) Corredor Central sense TCP, en canvi, no hi pot haver TCP sense el Corredor Central.
Corredor Central amb TCP
Posted: Tuesday 10/04/2012 17:37
by Guigui
437.001 wrote:Guigui: estàs confonent el Corredor Central amb la Travessia Central dels Pirineus (TCP).
Quan el govern espanyol
e tutti quanti s'han referit al Corredor Central, especialment per a diferenciar-lo dels corredors mediterrani i atlàntic, sempre hi han inclòs la TCP com a element indissociable.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Posted: Tuesday 10/04/2012 19:58
by lithops
Guigui wrote:437.001 wrote:Guigui: estàs confonent el Corredor Central amb la Travessia Central dels Pirineus (TCP).
Quan el govern espanyol
e tutti quanti s'han referit al Corredor Central, especialment per a diferenciar-lo dels corredors mediterrani i atlàntic, sempre hi han inclòs la TCP com a element indissociable.
Guigui, crec que el 437-001 té raó:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=4& ... 80#p203509
A l'octubre, la CE va incloure els corredors ferroviaris mediterrani, atlàntic i central (però aquest sense el túnel que creua els Pirineus) en la seva xarxa d'infraestructures de transport prioritàries amb cofinançament comunitari per al període 2014-2020. La CE va incloure complets el corredor mediterrani (des d'Algesires fins a la frontera francesa) i l'Atlàntic (des de Portugal fins a França, passant per Valladolid i amb ramals a la Corunya, Gijón i Madrid ). En canvi, per al corredor central, només l'eix Algesires-Madrid-Saragossa, des d'on es connectaria amb els altres dos corredors per Bilbao i Tarragona. La CE va descartar el túnel dels Pirineus per qüestions de seguretat.
El corredor central sí que està contemplat per la CE com a eix prioritari, ho trobo d'allò més normal, però la ministra va tornar a posar sobre la taula el túnel dels Pirineus, ja van dir que no una vegada i li han tornat a dir el mateix, i li tornaran a dir si tornen a insistir.
Salutacions
Josep Maria