Page 7 of 10
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Friday 27/04/2018 23:28
by Granolleri
De
El 9 Nou, edició Vallès Oriental:
El 9 Nou wrote:Palautordera provarà un sistema de transport a demanda al barri de Can Bosch
La prova es farà entre els mesos de juny i setembre. Els veïns hauran de trucar i el servei passarà a buscar-los per casa i els portarà fins a l’estació, l’ambulatori o l’ajuntament
L’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera farà entre els mesos de juny i setembre una prova pilot d’un servei de transport públic a demanda al barri de Can Bosch. L’objectiu és millorar el servei de transport públic al municipi.
Els veïns tindran un número de telèfon per encarregar el servei. Ho hauran de fer amb una antelació de 24 hores. El servei els passarà a recollir per casa i els portarà fins a l’estació de tren, l’ambulatori o l’ajuntament. El servei funcionarà de 8 del matí a 8 del vespre i estarà prestat per taxis.
El bus a demanda tindrà un cost de 2 euros per trajecte, el mateix que té el bus urbà. El servei podrà ser compartit entre diversos usuaris.
La creació de serveis a demanda en zones de baixa densitat de població és una de les línies de treball que impulsa l’Associació de Muncipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) que presideix l’alcalde de Santa Maria de Palautordera, Jordi Xena.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Saturday 28/04/2018 10:50
by geekest_cat
La trobo una iniciativa molt interessant, tant per pobles petits com per barris de ciutats on el transport públic costa de consolidar-se (estic pensant concretament en els busos de barris perifèrics com ara el de la ciutat on visc, Terrassa, que recullen bastantes crítiques per la reduïda freqüència de pas en comparació amb les línies més utilitzades).
El bus a demanda tindrà un cost de 2 euros per trajecte, el mateix que té el bus urbà. El servei podrà ser compartit entre diversos usuaris.
De totes maneres, crec que seria bo que, ja que el fet de planificar amb antelació suposa una "molèstia" addicional pels usuaris, el cost fos una mica més baix, ni que fos un petit preu simbòlic (€1,80 vs €2, per exemple). Això podria ajudar a tirar endavant aquest tipus d'iniciatives, millorant-ne la percepció ciutadana.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Friday 18/05/2018 20:26
by m.h.t.
Territori i Sostenibilitat crea un nou servei de bus a la demanda entre Gallifa, Sant Feliu de Codines i Caldes de Montbuï (línia 254)
El nou servei es posa en marxa avui i permetrà enllaçar amb altres línies de transport de viatgers per carretera
El Departament de Territori i Sostenibilitat posa en servei a partir d’avui el un nou servei a la demanda entre Gallifa – Sant Feliu de Codines i Caldes de Montbui que
funcionarà els dimarts i dijous feiners.
El servei a la demanda es realitzaren prèvia comunicació de les persones usuàries mitjançant una
trucada telefònica (93.866.21.21) o missatgeria instantània (683.556.262) o bé presencialment a l’Ajuntament de Gallifa. La reserva s’haurà de realitzar
abans de les 15.00 hores del dia anterior. El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, acompanyat de l’alcalde de Gallifa, Mateu Comalrena, ha presentat avui aquesta millora.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... montbui.do
http://www.sagales.com/noticia/216/nou- ... de-montbui
Nous horaris 253 (Caldes Montbuï-St. Feliu Codines-Gallifa) [PDF]
La gran pregunta: per què només dimarts i dijous??
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Saturday 19/05/2018 0:29
by Granolleri
m.h.t. wrote:La línia 253 (Caldes-Gallifa) de Sagalés, des d'aquesta setmana, presta servei també dimarts i dijous (prèvia reserva) mentre dilluns, dimecres i divendres seguirà circulant normalment:
Fals. La línia 253 Sant Feliu de Codines-Gallifa continuarà circulant de dilluns a divendres com ara, i
addicionalment es prestaran els nous serveis a demanda els dimarts i dijous, amb la novetat que és fins a Caldes de Montbui i no només fins a Sant Feliu de Codines. Només cal mirar el tríptic que ha enllaçat...
Per tant, el títol de la notícia del web de Sagalés és totalment correcte, i el seu, indueix a engany.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Tuesday 22/05/2018 23:07
by m.h.t.
Tens raó. El nou servei, a més, circula amb el
distintiu 254 (tal i com s'indica al web i app), tot i aparèixer compartint horari amb la 253.
Ara canvio el post anterior.
La gran pregunta:
per què només dimarts i dijous?? No entenc com encara avui se segueixen creant serveis "esporàdics" i no diaris, i més tractant-se d'un bus a la demanda.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Saturday 28/07/2018 20:18
by França451
https://twitter.com/CONFAVC/status/1022451680787550214
Viendo el Twitter de la L9, pinchando de acá para allá en enlaces amigos he dado con ésto.
¿Alguien sabe algo al respecto?
Recientemente en Ciutat Meridiana, pasé por delante de la estación de Torre de Baró y siguen estando delante de la estación unas obras sospechosas con una caseta para baño, y en la D50 me dijeron que eso era para una línea de Nou Barris. La parte alta de Torre Baró es Castellví y el castillo. ¿Pretenden unir este punto con la estación de Torre de Baró? ¿Por dónde lo harían?, porque las intrincadas calles y rutas que hice desde el Castillo para llegar a la estación Renfe de Torre Baró no es que sean muy accesibles...
¿Se sabe algo al respecto? lo que no entiendo es por qué ponen un servicio a demanda. Tendría más sentido un servicio a demanda desde Virrei Amat, lugar mucho más accesible para los turistas que desde la estación de torre Baró. Y en todo caso si esto responde a una reclamación histórica vecinal lo suyo es que sea una línea estándard, no las chorradas esas que han sacado de buses a demanda. Es más fácil poner la línea con horario fijo, y a medida que se vea su demanda, ir modificando horarios en cuentas de su funcionamiento.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Saturday 28/07/2018 21:13
by Renfe445
Ha gustado el colocar servicios a demanda. Lo que pasa es que podían cambiar la denominación, como "taxibus".
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Saturday 28/07/2018 21:30
by sag470
La obras no se para que son, pero no coinciden con la licitación, pero quien sabe si han cambiado algo, ya que el relevo se hará en la estación.
Yo el problema lo veo conviviendo con el 83. Ambas hacen un recorrido muy similar y no se quién pedirá un servicio a demanda cuando hay el 83 con horario fijo conocido y las mismas paradas. Recordar que el TAD será de 7 (o 8, o 9) a 20.30.
Veria sentido si lo sustituiria, o si funcionaran en franja horaria que no circule el 83.
El modelo es ideal para pueblos medianos para tener un servicio urbano que conecte el pueblo con los servicios básicos (estación, ayuntamiento, CAP...) y no tener el vehículo dando vueltas, una especie de taxi integrado.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Sunday 29/07/2018 0:29
by França451
sag470 wrote:La obras no se para que son, pero no coinciden con la licitación, pero quien sabe si han cambiado algo, ya que el relevo se hará en la estación.
Yo el problema lo veo conviviendo con el 83. Ambas hacen un recorrido muy similar y no se quién pedirá un servicio a demanda cuando hay el 83 con horario fijo conocido y las mismas paradas. Recordar que el TAD será de 7 (o 8, o 9) a 20.30.
Veria sentido si lo sustituiria, o si funcionaran en franja horaria que no circule el 83.
El modelo es ideal para pueblos medianos para tener un servicio urbano que conecte el pueblo con los servicios básicos (estación, ayuntamiento, CAP...) y no tener el vehículo dando vueltas, una especie de taxi integrado.
No es tan similar, ya que el 83 no sube a Castellví ni al castillo, eso queda mucho más arriba., y precisamente ese trozo queda aislado del resto del barrio gracias a que el 83 no sube hasta allí (por cierto, dado que es el mismo barrio, olé por la idea de bombero de dejar Castellví y el castillo conectado con la carretera alta de Roquetes y con Canyelles, pero completamente desconectado del 83 y de la parte media y baja de Torre de Baró, y que para ir de Castellví a la parte baja de Torre de Baró tengas que ir con el 082 hasta Llucmajor, coger 080 o 081, y en alguna parte de Torre, cambiar al 083. A quien se le ocurrió semejante idea, olé por sus h******.
Sigo diciendo que la línea está bien ya que llega a un punto donde el 83 no sube (porque el tipo de bus no lo permite o no sé por qué), pero hacerlo a demanda, no es la mejor opción. El trazado por lo que veo está lleno de giros por todos lados, pero si conecta bien los distintos puntos del barrio, por mí adelante.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Friday 07/09/2018 20:02
by sag470
Nova línia a demanda al Camp de Tarragona a partir del 17/9:
https://mou-te.gencat.cat/prowcr/conten ... abella.pdf
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Sunday 04/11/2018 18:16
by sag470
El TAD de Torre Baró se adjudicó a Shotl el pasado 6 de septiembre.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... =30226695&
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Wednesday 12/12/2018 0:01
by iFercat
El dijous tenim formacio sobre la linea a demanda famosa, veurem que ens diuen....
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Wednesday 12/12/2018 8:17
by premixero
si pero la adjudicación no es para operarla en si sino para gestionar todo lo relativo al servicio a la demanda, en realidad la opera TMB
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Thursday 13/12/2018 21:48
by iFercat
Avui a la formacio ens han explciat com anira tot, recorregut, horaris etc. En principi habia de començar a operar el 10 de desembre pero l'ajuntament ho ha retrasat perque vol que s'estreni el bus nou en aquesta linia. Els conductors anirem amb un ipad i ens guiarem amb el WAZE y amb l'aplicacio de shotl que s'encarregara de rebre els encarrecs i pasar-los al waze, un sistema molt semblant al de cabify o uber.
Segons ens han dit començara al gener i que es algo que l'ajuntament hi esta posant molt d'enfasis en aquest tipus de servei per extrendrel a altres linies.
la app per als clients ja es pot baixar de la play store, es diu "elmeubus"
https://play.google.com/store/apps/deta ... s&hl=en_US
https://itunes.apple.com/es/app/elmeubu ... 89230?mt=8
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Thursday 13/12/2018 22:13
by Renfe445
O sigui que com no tinguis un
smartphone, o el tens però molt antic que no et pots descarregar cap programari nou, no podràs demanar el servei a demanda?
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Thursday 13/12/2018 22:38
by iFercat
Renfe445 wrote:
O sigui que com no tinguis un
smartphone, o el tens però molt antic que no et pots descarregar cap programari nou, no podràs demanar el servei a demanda?
Si que podras hi ha un telefon on es podrà trucar per a sol·licitar el servei, l'inconvenient es que en festius nomes es podra solicitar a traves de la app.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Monday 14/01/2019 17:54
by m.h.t.
El TAD de Torre Baró comença el proper
dilluns 21 de gener
Pel què he llegit, se'l numerarà
199.
Dubto que TMB la gestioni molt de temps. No descarto pas que surti a concurs amb el Bus Nou Barris, aquest any. De fet, el TAD se solapa a la 83 en bona part del recorregut.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Tuesday 15/01/2019 23:35
by iFercat
m.h.t. wrote:El TAD de Torre Baró comença el proper
dilluns 21 de gener
Pel què he llegit, se'l numerarà
199.
Dubto que TMB la gestioni molt de temps. No descarto pas que surti a concurs amb el Bus Nou Barris, aquest any. De fet, el TAD se solapa a la 83 en bona part del recorregut.
Segons ens van dir a la formacio tot el contrari del que dius, es una linia que l'ajuntament vol que operi TMB i es una proba per implementarla a altres linies de busos del barri.
Es numerara internament com a 199 pero no de cara al públic (això almenys ens van dir)
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Wednesday 16/01/2019 0:02
by Renfe445
iFercat wrote:Segons ens van dir a la formacio tot el contrari del que dius, es una linia que l'ajuntament vol que operi TMB i es una proba per implementarla a altres linies de busos del barri.
Es numerara internament com a 199 pero no de cara al públic (això almenys ens van dir)
Estupidez absoluta, que yo sepa por poner un número de tres cifras que identifique una línea de autobús no asustará a nadie.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Posted: Wednesday 16/01/2019 17:12
by iFercat
Renfe445 wrote:iFercat wrote:Segons ens van dir a la formacio tot el contrari del que dius, es una linia que l'ajuntament vol que operi TMB i es una proba per implementarla a altres linies de busos del barri.
Es numerara internament com a 199 pero no de cara al públic (això almenys ens van dir)
Estupidez absoluta, que yo sepa por poner un número de tres cifras que identifique una línea de autobús no asustará a nadie.
Supongo que para que se note que no es una línea normal.
En principio en el BKB se irá intercalando las palabras "El meu bus" y "Torre Baró"