Reparar la Mataró

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Reparar la Mataró

Post by metring »

Keep calm. No calen comentaris tipus "perdó per opinar", aquí no cal demanar disculpes per donar una opinió si no s'ofèn a ningú, de la mateixa manera que ningú té la culpa si no tens temps de no llegir altres missatges.

Back to topic!
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Reparar la Mataró

Post by faristol »

Ara dire algo que potser es mol errat, pero que podria servir per trobar explicacions a aquestes situacions.

Be, en altres mons com L'arqueologia hi ha molta gent, estudiants de la mateixa en una gran majoria, que al estiu fan tasques voluntaries de recerca i molts deuen pensar que no estaría gens malament fer alló i que alló es convertis en la seva feina, es a dir que cobressin, de fet segurisim que sería una feina de primera amb una dedicacio i resultats exemplars i espectaculars...no hi ha res millor que convertir el que t'agrada i del que tens profunds coneixements en el teu ofici i obviament que s'et reconegui.

Lamentablement aixo no es possible sempre, i menys al nostre pais i menys encara si els diners son publics...i si imaginariament "sobressin" els calers estic segur que una majoría de persones si els hi preguntessin dirien que amb els seus impostos "nanai", que tant els hi "fotria" si els "romans" anaven per aqui o per alla....i en el cas del ferrocarril tres quarts del mateix, es molt trist el nivell cultural..pero enacara es mes trist el nivell economic i encara ho es mes el nivell dels que ens administren que va lligat amb el primer..i tambe amb el segon.

Una solucio que mes d'un pot adoptar es fer drecera mtjançant "carnets" pero jo no crec que sigui bon cami, i a la llarga passa el que passa.

El micromecentage es una nova via per trobar recursos i que mitjançan molts interesats amb un petit esforç les coses puguin sortir d'una forma com a minim superior a "res de res", i que moltissima gent es senti minimament "part"....el tema dels micromecenatges no m'entussiasma perque hi ha coses que les tindría que fer i gestionar a qui li pertoqui i perque si la gent s'ha de organtizar aixi i gestionar aixi les coses...perque coi es necesiten "representants"?? i clar despres aquests volen sortir a la foto..

Entenc la rabia i l'enveja vers altres llocs....pero no nomes es el ferrocarril, son els cotxes, l'art...la cultura...l'arquitectura...no parariem, amb qui ens emprenyem doncs? amb gent amb gustos i aficions similars? amb la societat? amb el mon? hi ha coses que crec que no veurem cambiar, falten moltes generacions perque aixo passi...si es que passa..pero el mes important es la satisfaccio amb la feina personal feta...aixo no t'ho treura ningu i es el primer pas....jo he fet i he lluitat per moltes cosses de les que mai sere reconegut...pero aixo ha ajudat a que certes coses no es perdin...doncs aixo es...que un altre surta a la foto...doncs tant com surt en deixa de sortir.

Si les coses no surten com voldriem que sortisin.... es que per mes que fessim tampoc sortirien.., no cal buscar culpables ni dir que ...ep que aixo ho he lluitat jo!!!.. no vingueu ara amb...


Com a totes les aficions o activitats humanes quan les coses es "popularitzen" porten a canvis uns per be i uns altres per no tan be, es fàcil de veurel's, en aquest contexte Internet i les noves generacions han portat una coneixement mes profund i senzill i molta mes gent aficionada, i quan les coses creixen doncs clar tambe ho fan de vegades els problemes, a vegades sembla que hi hi hagi gent que no els hi agrada que algo es "popularitzi" veig que senten com si s'els tregues algo que pensen que es seu i de ningu mes, i la populartizacio tambe pot aportar a un dereminat tema una "normalitat" necesaria i bona per pujar en importancia dins del conjunt de la societat.


A tots ens agradaria el vapor funcionant com altres llocs, dessenes de vehícles funcionals i preparats pera ser gaudits...una xarxa de entessos i afcionats disposats a fer el que calgui...pero tal com es el nostre pais es somiar i tal com esta el tema calers encara ho es mes, a mi tambe m'agradaria que tal com s'atura el Pais per veure un Barça-Madrid...s'atures tambe quan una locomotora de 1920 fes el trajecte Estacio de França-Lleida o quan es fes el Rallye de Sitges...pero noi,, aixo es ciencia ficcio...i no crec que per mes esforços que hi dediquessim aixo cambies.

Si dins d'aquest "desasosiego" hi han petits oasis anomentas Mataro doncs..crec que cal aprofitar-ho....encara que tambe crec que les coses tindrien que haber sigut diferents desde fa anys i anys...


Sobre la locomotora en questio, clar no es de principis de segle i te unes connotacins de "copia" i paper cartro...pero es que la mateixa ja te uns bons anys, surt a molts documents grafics antics i encara que potser hi hagi centenes de peçes mes "historiques" i "bones" doncs es una petita "icona" popular amb tot el que aixo reperesenta.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Reparar la Mataró

Post by faristol »

Per cert si tal com diu la coneguda dita : Som pocs i mal avinguts...doncs mai ningu ens prendra seriosament ni es prendra seriosament aquesta aficio...

Aixi que potser abans de "restaurar" res tindriem que començar a "restaurar" altres coses...amb respecte i recolzament vers qualsevol iniciativa cap el ferrocarril, perque ens beneficia a tots i les baralles ens perjudiquen tambe a tots.
Last edited by faristol on Friday 06/06/2014 12:39, edited 1 time in total.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Reparar la Mataró

Post by metring »

faristol wrote:Per cert si tal com diu la coneguda dita : Som pocs i mal avinguts...doncs mai ningu ens prendra seriosament ni es prendra seriosament aquesta aficio...
Aquesta és la clau :ok
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Reparar la Mataró

Post by metring »

http://instagram.com/p/pasaMTivsi/

Avui des del Museu mostren fotos de les proves de la Mataró.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”