Page 7 of 9
Alstom-Mania...
Posted: Thursday 22/06/2006 12:38
by JaMiRo!
Posted: Thursday 22/06/2006 14:55
by Antoi77
Hola. M'estreno en aquest fòrum comunicant-vos que ahir vaig veure el Civia (suposo que en proves) a Figueres cap a les 16.07. No us puc dir cap numeració perquè anava conduint en paral.lel a la via i només vaig tenir temps de veure el morro inconfusible i el logo de Civia abans que uns matolls me'l tapessin.
Posted: Thursday 22/06/2006 15:48
by entfe001
Antoi77 wrote:Hola. M'estreno en aquest fòrum comunicant-vos que ahir vaig veure el Civia (suposo que en proves) a Figueres cap a les 16.07. No us puc dir cap numeració perquè anava conduint en paral.lel a la via i només vaig tenir temps de veure el morro inconfusible i el logo de Civia abans que uns matolls me'l tapessin.
Quèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèè????????????????????
Al final faran servir els Civia per fer els regionals a Portbou, ja m'ho veig venir
Posted: Thursday 22/06/2006 18:14
by neroon
entfe001 wrote:Antoi77 wrote:Hola. M'estreno en aquest fòrum comunicant-vos que ahir vaig veure el Civia (suposo que en proves) a Figueres cap a les 16.07. No us puc dir cap numeració perquè anava conduint en paral.lel a la via i només vaig tenir temps de veure el morro inconfusible i el logo de Civia abans que uns matolls me'l tapessin.
Quèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèè????????????????????
Al final faran servir els Civia per fer els regionals a Portbou, ja m'ho veig venir
Bé, i quin problema hi ha? Se suposa que els seients, o mès aviat, els pocs seients seran mès còmodes...
Posted: Thursday 22/06/2006 21:42
by victorcasta
entfe001 wrote:Antoi77 wrote:Hola. M'estreno en aquest fòrum comunicant-vos que ahir vaig veure el Civia (suposo que en proves) a Figueres cap a les 16.07. No us puc dir cap numeració perquè anava conduint en paral.lel a la via i només vaig tenir temps de veure el morro inconfusible i el logo de Civia abans que uns matolls me'l tapessin.
Quèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèè????????????????????
Al final faran servir els Civia per fer els regionals a Portbou, ja m'ho veig venir
Però no és cap novetat. Quan fa temps hi havia un Civia fent proves per Catalunya, recorria la línia de Figueres, en proves.
Posted: Thursday 22/06/2006 21:42
by UT596001
entfe001 wrote:Antoi77 wrote:Hola. M'estreno en aquest fòrum comunicant-vos que ahir vaig veure el Civia (suposo que en proves) a Figueres cap a les 16.07. No us puc dir cap numeració perquè anava conduint en paral.lel a la via i només vaig tenir temps de veure el morro inconfusible i el logo de Civia abans que uns matolls me'l tapessin.
Quèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèè????????????????????
Al final faran servir els Civia per fer els regionals a Portbou, ja m'ho veig venir
No és el primer Civia que puja a Figueres...
Quan es va fer l'acte de l'arribada dels 150 anys a Granollers, el dia anterior el mateix Civia que va estar allà el vaig veure apartat a Figueres.
Posted: Thursday 22/06/2006 21:59
by entfe001
No, si quan allò de Granollers ja el vaig caçar per Girona... senzillament em sobta.
Posted: Friday 23/06/2006 13:08
by Trenscat
Per la ràdio he sentit que renfe reconeix que fins l'arribada de la LAV no podran millorar les rodalies. Segons sembla avui han presentat els Civia a la premsa a l'Estació de França. El president de renfe també ha dit que posarien en servei la línia entre l'Estació de França i l'Aeroport a finals de juliol (al final sembla que sí!), amb serveis cada 30 minuts.
Posted: Friday 23/06/2006 13:30
by David
I dels CIVIA ALPINO en sabeu alguna cosa???
Merci
No fou una broma?
Posted: Friday 23/06/2006 13:33
by JaMiRo!
Això dels CIVIA ALPINO no fou una broma?
Posted: Friday 23/06/2006 13:33
by Watermark
Ja ha sortit el comunicat de premsa de Renfe. Els Civia començaran els seus serveis a la R1. La nova línia de Rodalies Estació de França-Aeroport rebrà el nom de R10.
----------
Renfe presenta los nuevos trenes Civia de Cercanías que circularán en Barcelona
Hasta 2012, Renfe destinará 80 nuevos trenes Civia al Núcleo de Barcelona.
23/06/2006. El presidente de Renfe, José Salgueiro, ha presentado esta mañana en la Estació de França de Barcelona el nuevo modelo de trenes Civia de Renfe Cercanías, que comenzarán a prestar servicio el próximo mes de julio en el trayecto Mataró-Barcelona-L’Hospitalet. Hasta 2012, está prevista la incorporación de 80 nuevos trenes en el Núcleo de Cercanías de Barcelona. Al mismo tiempo, el presidente de Renfe ha anunciado el restablecimiento de la conexión directa Barcelona–Aeroport durante el mes de julio, una vez finalicen las obras de ampliación de la capacidad de vía en el tramo Prat – Sants.
Civia es una plataforma tecnológica diseñada por Renfe para los servicios de Cercanías que abre una nueva etapa en el concepto de tren destinado al transporte masivo de viajeros en núcleos urbanos y metropolitanos. Los nuevos trenes están dotados de los últimos avances tecnológicos en seguridad, sostenibilidad, accesibilidad y confort.
Los trenes Civia comenzarán a prestar servicio el próximo mes de julio en la línea 1 de Cercanías, en el trayecto Mataró-Barcelona-L’Hospitalet, una vez realizadas las prácticas del personal de conducción y las pruebas en vía. Dentro de su Plan Estatégico, Renfe ha programado la incorporación de 80 Civia hasta 2012, para atender las necesidades del Núcleo de Cercanías de Barcelona, que actualmente cuenta con 156 trenes. El calendario de implantación es el siguiente:
· 4 trenes en 2006
· 14, en 2007
· 23, en 2008
· 10, en 2009
· 12, en 2010
· 17, en 2012
Un tren modular y diáfano
Una de las características principales de los Civia es la modularidad, lo que permite formar composiciones de trenes que se adaptan a las necesidades de la demanda. De modo que se flexibiliza la oferta en función de periodos horarios o de las distintas líneas que forman la red de Barcelona. Estos servicios se podrán formar con dos, tres, cuatro o cinco coches y ofrecerán desde 414 plazas en un tren compuesto por dos coches hasta las 1.994 con 2 trenes de cinco coches. Los trenes Civia pueden circular a una velocidad máxima de 120 km/h y disponen de una capacidad de aceleración de 1,2 m/s2 y de –1,1 m/s2 de frenado.
El diseño interior de los nuevos trenes Civia ofrece espacios luminosos y diáfanos, con pasillos intercomunicadores que facilitan la movilidad interior. Además, se han instalado asientos ergonómicos y sistemas de vídeo con pantallas TFT. Por otra parte, los nuevos servicios disponen de sistemas de insonorización, así como de regulación automática de temperatura en función de la temperatura exterior.
Todo ello empleando materiales con características ignífugas y de prestaciones antivandálicas, duraderos y de fácil limpieza. Además, para mejorar la seguridad interior se instalarán dos cámaras de videovigilancia en cada coche y se ha utilizado el mobiliario adecuado para procurar el mayor confort de los viajeros.
Accesibilidad y Sostenibilidad
Los trenes tipo Civia son vehículos accesibles a las personas con movilidad reducida en cuyo diseño ha participado la Fundación ONCE. En estos nuevos servicios se ha construido una zona de suelo bajo lo que facilitará el acceso a nivel de andén.
La versatilidad y modularidad de los Civia, así como las tecnologías de última generación empleadas en su construcción ha permitido que este tren reduzca en más de un 30% el consumo energético respecto a los trenes que actualmente prestan servicio en la red de Cercanías de Barcelona. Entre sus equipos, estos trenes cuentan con un sistema de tracción y frenado que permite devolver energía a la red eléctrica cuando no está acelerando. Además, los Civia utilizan materiales reciclables, disponen de sistemas informatizados de climatización y líquidos refrigerantes no agresivos con el medio ambiente
Este esfuerzo por hacer accesibles los trenes de Cercanías a las personas con movilidad reducida y respetuosos con el medio ambiente, se integran dentro de los Compromisos Social y de Sostenibilidad que forman parte de la estrategia de Responsabilidad Social Empresarial de Renfe, que la empresa engloba bajo la denominación “Un Tren de Valores”.
Conexión directa Barcelona - Aeropuerto
Por otra parte, durante el mes de julio, Renfe reestablecerá la relación directa que enlaza Barcelona con el Aeropuerto, una vez finalicen las obras de ampliación de la capacidad de la vía en el tramo Prat – Sants. La nueva línea 10 (que sigue la numeración conjunta de la ATM) sustituirá a la actual lanzadera Prat-Aroport y tendrá paradas en la Estació de França, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge y Aeroport.
La frecuencia de trenes de la nueva línea será de dos circulaciones por hora y sentido, todos los días de la semana, con unos tiempos de viaje de alrededor de 30 minutos desde Estació de França a Aeroport y unos 20 minutos desde Sants.
El nuevo servicio tendrá un itinerario de gran centralidad y conectividad con la red metropolitana. Además, la nueva parada de la Estació de França, ofrece nuevas posibilidades de conexión con el centro de la ciudad y el Aeropuerto tanto a los vecinos de los barrios próximos (como la Barceloneta o la Ribera) como a los viajeros de los trenes internacionales y de Larga Distancia.
Posted: Friday 23/06/2006 14:02
by aim
Sortiran de l'Estació de França ? Doncs perfercte, els podré veure cada dia desde les finestres de la universitat
Civias a tota castanya per Badalona...
Posted: Friday 23/06/2006 15:13
by JaMiRo!
Hola!
Avui pel matí ha passat un per Badalona. Llàstima que no portès a sobre la càmera...
Per cert, la R10 és una línia provisional? Espero que no. Tant de bo ADIF no acabi tancant Barcelona-Estació de França, seria una llàstima...Però em sembla que no serà així.
Salut!
Posted: Friday 23/06/2006 15:18
by neroon
Watermark wrote:
Un tren modular y diáfano
Una de las características principales de los Civia es la modularidad, lo que permite formar composiciones de trenes que se adaptan a las necesidades de la demanda. De modo que se flexibiliza la oferta en función de periodos horarios o de las distintas líneas que forman la red de Barcelona. Estos servicios se podrán formar con dos, tres, cuatro o cinco coches y ofrecerán desde 414 plazas en un tren compuesto por dos coches hasta las 1.994 con 2 trenes de cinco coches. Los trenes Civia pueden circular a una velocidad máxima de 120 km/h y disponen de una capacidad de aceleración de 1,2 m/s2 y de –1,1 m/s2 de frenado.
.
Bé, ja comencem una altra vegada amb el tema de la modularitat dels Civia.
A veure senyors periodistes, nomès Civias de 4 ó 5 cotxes
Ara bé, tinc ganes de veure una doble de Civias de 5 cotxes. 10 cotxes un darrera de l'altre
Posted: Friday 23/06/2006 15:26
by entfe001
Prensa Renfe wrote:[...] Estos servicios se podrán formar con dos, tres, cuatro o cinco coches y ofrecerán desde 414 plazas en un tren compuesto por dos coches hasta las 1.994 con 2 trenes de cinco coches.
Ja es podran formar composicions dobles de 465 o hi haurà problemes per encabir-los en algunes estacions (Arc de Triomf, Clot Aragó, Sant Andreu Arenal...)?
Prensa Renfe wrote:Los trenes Civia pueden circular a una velocidad máxima de 120 km/h
Com les 447. En aquest cas mal negoci seria pujar-les a Girona, doncs a les 447 els hi costa moltíssim fer l'horari, doncs fins a Celrà es pot córrer a 140 km/h (i crec que 160 km/h i tot). Ara bé, suposo que el temps que perdin fins a Girona el recuperarien ja a Figueres doncs l'acceleració de les 447 no té res a veure amb la de la sèrie 440.
Prensa Renfe wrote:La nueva línea 10 (que sigue la numeración conjunta de la ATM) sustituirá a la actual lanzadera Prat-Aroport y tendrá paradas en la Estació de França, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge y Aeroport.
C1, C2, C3, C4, R5, R6, C7... 8? 9?
Per altra banda... és una errata o aquest nou servei deixarà de parar a l'estació provisional del Prat de Llobregat?
Prensa Renfe wrote:La frecuencia de trenes de la nueva línea será de dos circulaciones por hora y sentido, todos los días de la semana, con unos tiempos de viaje de alrededor de 30 minutos desde Estació de França a Aeroport y unos 20 minutos desde Sants.
Com abans de les obres, però més lent. No sé fins a quin punt suposarà el servei directa una millora important.
Prensa Renfe wrote:El nuevo servicio tendrá un itinerario de gran centralidad y conectividad con la red metropolitana. Además, la nueva parada de la Estació de França, ofrece nuevas posibilidades de conexión con el centro de la ciudad y el Aeropuerto tanto a los vecinos de los barrios próximos (como la Barceloneta o la Ribera) como a los viajeros de los trenes internacionales y de Larga Distancia.
Cap menció a
Media distancia. Es treuran els regionals d'allà? Queda descartat desviar-hi els trens de Girona?
Posted: Friday 23/06/2006 15:38
by victorcasta
No és obra de periodistes sinó de la pròpia Renfe, aquest comunicat de premsa. A mi també m'agradaria veure un doble de 465, però crec que serà impossible perquè poques estacions al nucli de Barcelona, tenen capacitat per a tant.
Posted: Friday 23/06/2006 19:08
by entfe001
Per això l'he comentat tan al detall
Posted: Friday 23/06/2006 19:58
by aim
Bé, he passat mab la bici pel costat de l'Estació de França i he pogut veure un Civia, no se si n'hi havia cap més per alla perque l'he vist pels forats que hi han pel carrer del Doctor Aiguader. Pel que fa al nombre de cotxes no els he pogut comptar, però us puc dir que era força llarg ja que sobresortia de lo que és la part coberta de l'estació.
Posted: Saturday 24/06/2006 7:49
by victorcasta
*** Esborrat pel propi autor ***
Posted: Saturday 24/06/2006 8:01
by victorcasta
Renfe comença a frenar amb dos trens el col.lapse de Rodalies
• Circularan al juliol i seran els primers dels 80 que arribaran a BCN fins al 2012
• L'enllaç directe amb l'aeroport es restablirà a finals del mes que ve
La solució al col.lapse que pateix la xarxa ferroviària de rodalies de Barcelona no és per avui ni per demà, però Renfe va fer ahir el primer pas i va anunciar el calendari per poder-hi arribar en els pròxims anys. El president de l'operadora, José Salgueiro, va presentar a l'estació de França els dos primers combois de la sèrie Civia d'un total de 80 que fins al 2012 arribaran progressivament a la regió metropolitana. Aquests moderns trens entraran en servei a mitjans de juliol a la línia de Mataró-l'Hospitalet de Llobregat.
Salgueiro va enumerar les excel.lències tècniques dels nous vehicles, gran amplitud i lluminositat interiors, facilitat d'accés, reducció d'un 30% del consum elèctric i, en especial, versatilitat per adaptar-se a la demanda segons les hores o les línies afegint-hi cotxes fins a un màxim de cinc. D'aquesta manera es passa d'un mínim de 414 places a un màxim de 1.994.
NORMALITZACIÓ
El president de Renfe no va poder obviar, no obstant, que la plena normalització de la xarxa no es farà a curt termini, perquè "els temps de resposta en matèria ferroviària són lents", i va arribar a "demanar disculpes als usuaris" pels problemes acumulats que afecten el servei: falta de trens, reformes pendents en les infraestructures i desenvolupament de les obres de l'AVE.
El calendari anunciat d'entrada en servei dels Civia en els pròxims anys revela el ritme a què pot millorar la situació: 4 trens el 2006 (dos al juliol), 14 el 2007, 23 el 2008, 10 el 2009, 12 el 2010 i els últims 17 dos anys més tard, el 2012. Segons Salgueiro, això suposarà un augment de l'oferta del 28% fins al 2009 i del 41% el 2012 en relació amb els 156 trens que circulen ara.
TÚNEL DE L'AVE
A més de l'augment de la capacitat de transport per comboi, Renfe també preveu millorar el servei amb un increment de la freqüència de pas. Això serà possible, en part, segons va explicar el president de l'empresa, quan entri en servei la línia de l'AVE (2007 fins a Sants i 2009 fins a la Sagrera i Girona). Llavors, els trens que cobreixen trajectes de mitja distància passaran a utilitzar el nou túnel i es podrà augmentar el trànsit de rodalies a les vies convencionals.
La millora global de les infraestructures ferroviàries a Barcelona vindrà, no obstant, del pla que el Ministeri de Foment negocia amb la Generalitat amb l'horitzó de crear una sola xarxa amb els Ferrocarrils gestionada pel Govern, segons preveu el nou Estatut.
Mentre madura en els pròxims mesos aquest procés, la Conselleria de Política Territorial demana una inversió en noves línies de 6.000 milions fins al 2020, i Foment addueix que des del començament de la legislatura l'any 2004 s'ha trencat la sequera inversora que el PP va implantar en tot el que no fos l'alta velocitat.
LÍNIA 10
El president de Renfe va anunciar també que l'última setmana de juliol es restablirà l'enllaç directe de Barcelona amb l'aeroport, interromput per les obres de l'AVE. La nova línia 10 (que segueix la numeració conjunta de l'Autoritat del Transport Metropolità) substituirà el tren llançadora que ara surt del Prat.
El recorregut entre les estacions de França, passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i l'aeroport es farà amb un tren per sentit cada mitja hora tots els dies de la setmana, amb un temps de viatge de 30 minuts des de França i de 20 des de Sants. El nou enllaç permetrà ampliar i millorar el servei de la línia de Vilanova, que pateix aglomeracions i incidències amb freqüència.
Notícia publicada a la pàgina 38 de l'edició de 24/6/2006 de El Periódico