Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Posted: Friday 28/02/2020 13:31
Regió-7, 27 de febrer de 2020 wrote: El «nostre» tren encara va pitjor
[...]
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Regió-7, 27 de febrer de 2020 wrote: El «nostre» tren encara va pitjor
[...]
Jo en cap cas he parlat de l'Eix transversal ferroviari, sinó d'una nova línia entre Cervera i Martorell. És una proposta, no sé si mai hi ha hagut algun avenç en aquest sentit. Ara, és ben cert que és un eix clàssic (N-II), i que si no s'havia fet fins ara era per la complicada orografia, però avui en dia no suposa cap problema i s'hauria de fer, ja que és el camí més recte -i amb diferència- entre les terres de Lleida i l'àrea metropolitana, a banda que també és el camí més recte entre el centre de la península i França pel que tindria un bon trànsit de mercaderies segur. No em plantejo fer-lo en forma de línia d'alta velocitat perquè ja existeix la LAV Lleida-Bcn pel Camp de Tarragona i no hi hauria molta diferència de temps de trajcte, i en canvi el seu cost seria altíssim. En canvi, una nova línia convencional a velocitat màxima de 160 km/h o 200 km/h seria una grandíssima millora i no tindria un cost tan descabellat. A més, el dia que aquesta línia existeixi, hipotèticament tota la xarxa tindrà ja ample UiC i tensió a 25.000 V pel que seria interoperable amb la LAV en cas de que fes falta.França451 wrote: ↑Wednesday 12/02/2020 17:37 Buenas tardes.
He buscado información sobre esa misteriosa línea de la que no tenía idea, ya que pensaba que era alguna antigua línea, y qué va!!!!!, y al parecer es un proyecto que se ha licitado para unir Lleida con Girona por Manresa y Vic, en Alta Velocidad, o sea en LAV. Eso de convencional tiene poco (es decir, nada), y dado que une Lleida con Manresa, entre otros puntos, pasando por Cervera, Tárrega y Molleroussa, ya sabemos qué línea de ancho ibérico van a desmantelar. Y el hecho de que los FGC los metan por ahí... Pues tenemos otro problema: que en este caso, no se puede porque el Carrilet es de ancho métrico y la LAV de ancho 1400. Con lo cual, y caso de que se hiciera, cambiando de tren (ya que lo del cambio de ancho de 1400 a 1000 como que no), los de Igualada, genial, pero los del pueblo del medio, que se olvidaran ya que entre medias no habría ni una triste parada. Todavía si fuera una antigua línea de ancho convencional que se reaprovechase, se podría hacer algo, pero sin eso, para pensar en la LAV, mejor nos quedamos con lo que tenemos.
L'espai que hi ha entre el carrer Constitució i el Passeig de l'Estació en el municipi de Sant Esteve Sesrovires es pot fer alguna cosa? Segons en el Google Maps, es veu un gran espai i si fos viable aquesta idea, es podria ficar una via o dues vies apartador...
Jo vec molt bé aquesta hipotètica línia Cervera - Martorell (amb parada a Jorba, Igualada, Castellolí, Collbató, Esparreguera i Abrera, per dir alguna cosa). Això sí, com a part de la xarxa convencional, en cap cas com a LAV ja que, com dius, ja existeix la LAV Lleida - Barcelona per Tarragona.bigcoaster wrote: ↑Saturday 29/02/2020 10:32 I al que venia el tema, que aquesta línia és l'única cosa que pot fer que el ferrocarril sigui més ràpid que el cotxe/bus per anar d'Igualada a Barcelona, la resta de millores al traçat actual d'FGC, tot i que bones i necessàries, no farien guanyar prou temps. He fet alguns càlculs ràpids i el temps de trajecte per la nova línia Igualada-Enllaç Seat Martorell-Martorell-R4 fins Sants trigaria aproximadament el mateix que anant en cotxe, és a dir, seria una línia atractiva. L'única forma que veig de superar això és o bé una LAV amb parada a Igualda, és a dir, utopia, i l'altra és seguint amb la proposta de la línia Cervera-Martorell, un nou accés a Barcelona des de Martorell, que es podria pensar usant la línia de mercaderies fins algun punt pròxim a Cornellà i allí fer un túnel fins la R4 al seu pas per Cornellà-Hospitalet-Sants.
Jo apostaria més per fer arribar aquesta línia Cervera - Martorell per Abrera, i no pas per Sant Esteve Sesrovires. A més, aquest espai que comentes al costat de l'actual estació de Sant Esteve d'FGC està bé, però més cap a l'esquerra no hi ha amplada suficient per continuar la línia cap a Igualada, a no ser que la soterressis (utopia).Carlos González wrote: ↑Thursday 26/03/2020 2:43L'espai que hi ha entre el carrer Constitució i el Passeig de l'Estació en el municipi de Sant Esteve Sesrovires es pot fer alguna cosa? Segons en el Google Maps, es veu un gran espai i si fos viable aquesta idea, es podria ficar una via o dues vies apartador...
Allargar la S8 fins a Sant Esteve potser sí, però posar una nova línia suburbana cap a Barcelona no ho veig pas.Carlos González wrote: ↑Thursday 26/03/2020 2:43 Jo em pregunto si és viable o comptaria amb demanda que hi hagués un nou servei suburbà com el cas de la S4 entre Sant Esteve i Pl.Espanya, forma part el municipi del Baix Llobregat i podria augmentar les freqüències entre la mobilitat d'aquest municipi i la resta del recorregut
Què opineu vosaltres al respecte?
Crec que no m'has entès... En aquest cas no parlava de la línia Cervera-Martorell... parlava només de l'actual estació d'FGC de Sant Esteve Sesrovires de fer vies apartador per crear un hipotètic servei suburbà de la línia Llobregat Anoia per fer que a Sant Esteve Sesrovires acabin els serveis allàtorres997 wrote: ↑Thursday 26/03/2020 13:21 Jo apostaria més per fer arribar aquesta línia Cervera - Martorell per Abrera, i no pas per Sant Esteve Sesrovires. A més, aquest espai que comentes al costat de l'actual estació de Sant Esteve d'FGC està bé, però més cap a l'esquerra no hi ha amplada suficient per continuar la línia cap a Igualada, a no ser que la soterressis (utopia).
Bueno, el trajecte de la S9 a Quatre Camins fa el mateix
És veritat, no t'havia entès! Doncs sí, seria una bona idea una tercera (o fins i tot quarta) via a l'estació de Sant Esteve Sesrovires. Lloc n'hi ha, i això permetria que hi acabessin serveis, com bé dius.Carlos González wrote: ↑Thursday 26/03/2020 14:09Crec que no m'has entès... En aquest cas no parlava de la línia Cervera-Martorell... parlava només de l'actual estació d'FGC de Sant Esteve Sesrovires de fer vies apartador per crear un hipotètic servei suburbà de la línia Llobregat Anoia per fer que a Sant Esteve Sesrovires acabin els serveis allàtorres997 wrote: ↑Thursday 26/03/2020 13:21 Jo apostaria més per fer arribar aquesta línia Cervera - Martorell per Abrera, i no pas per Sant Esteve Sesrovires. A més, aquest espai que comentes al costat de l'actual estació de Sant Esteve d'FGC està bé, però més cap a l'esquerra no hi ha amplada suficient per continuar la línia cap a Igualada, a no ser que la soterressis (utopia).
Opino que no tindria sentit un servei Sant Esteve - Barcelona havent-hi un (S8) que comença/acaba a Martorell Enllaç, una estació anterior. El que faria és, en tot cas, allargar la S8 fins a Sant Esteve. Una altra cosa són les freqüències pel tronc comú, que podrien ser més elevades, però això s'hauria de solucionar augmentant freqüències, no creant noves línies.Carlos González wrote: ↑Thursday 26/03/2020 14:09Bueno, el trajecte de la S9 a Quatre Camins fa el mateix
Veig molt bé la idea de recuperar uns bons serveis semidirectes pels ramals de Manresa i d'Igualada, ja que actualment no són línies competitives per a les poblacions terminals. Tot i això, segueixo pensant que, per més semidirectes que es facin, aquestes línies (sobretot la R6) seguiran sense poder augmentar gaire el seu temps de trajecte.Carlos González wrote: ↑Sunday 29/03/2020 18:32 Una pregunta sobre el fet de recuperar semidirectes, i no vull respostes sobre la política d'FGC sobre l'aspecte de semidirectes. Sí que es cert avui dia que l'explotació de metro fa difícil fer serveis semidirectes actualment, però volia exposar una alternativa i dieu-me què pot funcionar i què no és viable i etc.
Depenent de quin trajecte o recorregut és viable la construcció d'una tercera via paral·lela o vies desviades sense que hagin d'estar en la pròpia estació? Alguns trams actualment compten amb una tercera via i estacions ja compten amb vies paral·leles com el cas de Quatre Camins i L'Hospitalet-Av.Carrilet. I em pregunto si poden alguns trams obtenir una nova tecera via per poder fer una explotació sense problemes amb el fet de fer semidirectes i complementar-los amb els suburbans, o fins i tot en les pròpies estacions... Descarto la idea de treure serveis semidirectes a excepció de Can Ros-Quatre Camins, a Can Ros crec que la via morta ja no hi és i podrien fer ús de la via morta de Quatre Camins i fer parar els serveis suburbans fusionant la S3+S9 actuals.
Evidentment sobre el tema de semidirectes jo personalment ho he esmentat molts cops, i també és una evidència que la demanda ha canviat i ha augmentat amb el pas del temps, jo proposaria seguir el model de metro que fan actualment a FGC però parant a les estacions de gran importància com els casos dels intercanviadors, des de Pl.Espanya faria parar els R5/R6 a Ildefons Cerdà, Europa | Fira, Gornal, L'Hospitalet-Av.Carrilet, Cornellà Riera, Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, Sant Andreu de la Barca, Martorell Central i Martorell Enllaç, cap a aquí els ramals pararien a totes les seves respectives estacions o respectius baixadors i no descartaria per la Beguda, Can Parellada de la R6 i Castellbell i el Vilar de la R5 que es transformin en baixadors facultatius com el cas de la línia Lleida-La Pobla.
FGC LL-A.png
Ostres, molt interessant aquest document, gràcies per compartir-lo! Tot i així, està inacabat? (ho dic perquè falta una explicació de les alternatives 4, 5 i 6). Podries indicar-me la font on has trobat el document?Carlos González wrote: ↑Tuesday 31/03/2020 23:12 http://www.gencat.cat/ptop/informacio_p ... nvia_2.pdf
Ja que es parlava de una idea de fer un servei de rodalia-regional per crear un Cervera-Igualada-Martorell... He trobat a través d'un enllaç sobre el projecte de la integració urbana de l'estació d'Igualada per fer un sistema tren-tramvia, i en els mapes proposats es mostra el traçat de l'Eix Transversal Ferroviari (el projecte que va esmentar la Generalitat de un servei d'alta velocitat). Us sona tot això?
Ho he penjat per agafar una idea sobre com podria ser el traçat hipotètic d'un servei de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell. Perquè al menys la part de Cervera-Igualada és la menys complicada de construir-se crec jo, però per Igualada-Martorell fer-ho passar al voltant o a prop de l'autopista A2 per fer que més municipis parin allà serveis és més complicat diria jo, perquè com es podria fer parar els voltants d'Abrera, Esparreguera i Collbató per a que continuin a Igualada?
ETF i tramvia Igualada.png
Carlos González wrote: ↑Sunday 31/05/2020 11:31 Quedaria així la cosa:
L8: Pl. Espanya - Molí Nou-Ciutat Cooperativa (Metro)
S3: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat (Suburbà)
(Servei A: Pl. Espanya - Can Ros / Servei B: Pl. Espanya - Quatre Camins / Servei C: Pl. Espanya - Martorell Enllaç / Servei D: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat)
R5: Pl. Espanya - Manresa Baixador (Rodalia)
R6: Pl. Espanya - Igualada (Rodalia)
- Em sembla simplement genial el què proposes.Aeduh wrote: ↑Saturday 09/06/2018 20:28 Tots sabem que la línia dels FGC del Llobregat-Anoia presenta una sèrie de dèficits estructurals que fa que en última instancia sigui una línia lenta i que molts usuaris de la zona que serveix no els agradi massa utilitzar-la.
In my opinion, una de les raons fonamentals és que és una línia que està forçada a complir tres tipus de serveis en un mateix ramal: linia urbana, suburbana i de rodalies. Les exigències que cada tipus de servei requereix fa que en la línia acabi sent una linia massa espaiada i llarga per ser urbana, i massa local per ser de rodalies, cosa que comporta unes ineficiències que realment no es poden solucionar simplement amb diners o modernitzant-la. Aquí presento una sèrie de propostes per la línia per ajudar a millorar la línia.
Primera Part:
- Refer traçat de la R6. La línia és del segle XIX i té unes corbes d'espant. També allargar-ho per Igualada per què creui tota la ciutat, sigui en plan tranvia/viaducte.
- Nou traçat Martorell-SEAT, i allargar la S4 per què termini allà.
- Nou traçat a Sant Vicenç de Castellet per fusionar el traçat dels FGC amb els de la R4 en una sola estació.
- Desdoblar la via des de Martorell - Olesa de Monsterrat per facilitar serveis fins a Montserrat (S8 i R5) i potenciar el turisme
- Nova disposició de línies:
L8
S3, fins a Quatre Camins
S4, fins a SEAT - Abrera
S8, fins a Olesa de Montserrat
R5, fins a Manresa - Baixador
R6, fins a Igualada - Ponent
Segona Part:
- Passar la xarxa a ample UIC (probablement a causa de la pressió de la UE i fons també de la UE)
- La part més important i impactant del pla: SEPARAR la xarxa en dos al sud de Sant Boi, redireccionar els suburbans i rodalies a Sants - França.
- Els trens no es estacionarien allà si no altres llocs com Martorell etc.
- Això només es pot fer després de que la resta de la xarxa de Rodalies passi a UIC (sí, estem parlant del llarg termini, però s'acabarà fent).
- És probable que amb un ample de xarxa unificat l'estació de Sants tingui més capacitat operativa i per tant els trens nous extra puguin passar per allà.
- Tota la via des de Espanya fins a Sant Boi es reconverteix en una línia de Metro de veritat, probablement gestionada per la TMB. Es construeixen estacions extra, per fer la línia més densa, ara que es pot fer i no hi ha pressió dels Rodalies.
- Es fan les ampliacions a Gràcia i al Besòs, si no estan fetes ja, cosa que converteix la L8 en una línia plenament urbana que curiosament es semblaria a la inexistent L6 que apareixia als plànols dels 70 i que finalment no es va fer.
-Queda el dubte de si es fa una ampliació a Torribera o la fa un Tram, o si igualment es fa una altra ampliació al Barcelonès Nord que no vagi a Torribera.
-També queda el dubte del Tram Bagès de Súria i Sallent (i Berga). En aquests dos punts no em mullo, ja el futur dirà.
Vista total
Link
https://drive.google.com/open?id=18ckaa ... sp=sharing
Buenu, pues eso. A comentar opinions si us surten.
Si es té pensat unir el FGC Llobregat amb la R4 per Manresa, ho compro... però tot i així hi han millors alternatives com fer una connexió més directe entre les estacions de Sant Vicenç de Castellet o bé fer un intercanviador semblant a l'estructura de les estacions de Santander de FEVE/Cercanías RENFE o d'Oviedo FEVE/Cercanías RENFE.Jofre wrote: ↑Tuesday 11/05/2021 17:09 - Em sembla simplement genial el què proposes.
- Ara de fet ja està desdoblat el tram Martorell-Olesa, i també hi ha planificat enderrocar Manresa-Baixador per moure l'estació més al centre (per tant la corba hauria de ser més pronunciada. De fet el recorregut interior per Manresa és el què veig més improbable, però si la unió amb la R4).
Esperem... també em sembla bé perllongar la línia d'Igualada per l'Hospital d'allà.
No veig sentit fer aquesta "connexió directa", ens oblidem que tenim ferroviàriament ja des d'Espanya la L3 per arribar a Sants i que només hi ha una parada intermitja que és Tarragona (del carrer Tarragona), i caminant o agafant el bus arribas allà sense cap problema i sense complicacions de mobilitat i de transport en general. No considero precísament molt prioritari fer això, per no dir que personalment considero que no fa falta.Jofre wrote: ↑Tuesday 11/05/2021 17:09- També em sembla genial donar-li una connexió directa amb Barcelona Sans (ja que queda tan a prop), i el traçat per Barcelona veig que ressegueix bastant el de rodalies, així que no caldria unes obres de túnels enormes, simplement una molt bona coordinació entre els trens (i un bon manteniment a la via).
Que Déu t'escolti...Jofre wrote: ↑Tuesday 11/05/2021 17:09- Ara que ja hi ha planificada la compra d'unitats 214, però que encara no sabem com son, però aquest nou traçat amb menys corbes i menys estacions a Barcelona seria compatible amb unes unitats noves que poguessin arribar a 120km/h (esperem que així siguin les noves ut 214).