Page 7 of 15

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Friday 08/05/2020 17:38
by França451
(...............)

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Friday 08/05/2020 18:01
by albert28
Nous horaris a partir del 11 de maig (AMB) -Nomès línies que canvien horaris-https://covid19.ambmobilitat.cat/11maig.html

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Saturday 09/05/2020 16:12
by oscar440
De la devolució dels diners dels títols de viatge no utilitzats no en diuen res? Tinc una T-50/30 del mes de març que només vaig utilitzar CINC DIES, la setmana abans del confinament, i són 40 euros.

On i com es farà aquesta devolució? A qualsevol estació de Metro? De Rodalies? O de FGC? Si s´ha de fer als centres d´atenció al client, on sempre hi ha cues interminables, per mí que es quedin amb els 40 euros i els aprofiti. Per exemple, al centre d´atenció al client de Sagrera, sempre amb una cua que arriba fins al carrer i amb la gent asseguda fins i tot al terra, esperant el seu torn, amb el número de torn a la mà, com si allò fós la cua de la carnisseria del supermercat....

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Saturday 09/05/2020 21:51
by Fran-Ikarus
Se suposa que les devolucions les faran quan ja no hi hagi estat d'alarma... o, ara que hi han les famoses fases, quan s'arribi a la fase X

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Saturday 09/05/2020 23:44
by Miquel
Fran-Ikarus wrote: Saturday 09/05/2020 21:51 Se suposa que les devolucions les faran quan ja no hi hagi estat d'alarma... o, ara que hi han les famoses fases, quan s'arribi a la fase X
Imagino que això ho acabarà decidint l'ATM. Suposo que serà al final de tot, però als operadors se'ls hi gira feina. Tot i que la veritat, la Generalitat podria obrir alguna oficina temporal de l'ATM a dependències públiques i alliberar feina a les operadores, que ja prou col·lapsades van...

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Sunday 10/05/2020 16:33
by França451
(.......................)

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Tuesday 12/05/2020 16:19
by Sky
Els autobusos de Lleida incorporen noves mesures de protecció sanitària

Els conductors disposen de mampares de protecció i s'han instal·lat datàfons

La flota d'Autobusos de Lleida que està activa durant la fase d'alarma per l'epidèmia sanitària per la Covid-19 disposa des d'aquest dimarts de noves mesures de protecció, per tal de garantir el necessari distanciament entre els usuaris i amb el conductor.

Així, els autobusos disposen de mampares als llocs de treball dels conductors, que permeten evitar el contacte directe amb els usuaris. Això permet que els usuaris puguin tornar a accedir al vehicle per la porta davantera, en lloc de les posteriors com s'estava fent des de l'inici de l'alerta sanitària.

També s'han instal·lat datàfons

A més, s'han instal·lat datàfons que permetran als usuaris que no disposin de les targetes multiviatge fer el pagament dels bitllets senzills. De fet, per evitar el contacte que suposa l'ús de diners en metàl·lic, només s'admetrà el pagament amb targeta. La implantació dels datàfons als autobusos és una mesura pionera en tot l'estat espanyol i per la qual ja s'han interessat altres ciutats, per tal de poder-la implantar també al seu territori.

El primer tinent d'alcalde, Toni Postius, i el regidor de Mobilitat, Vialitat, Trànsit i Horta, Joan Ramon Castro, han visitat avui un dels vehicles que ja incorpora aquestes mesures i han destacat la importància de garantir les mesures de prevenció sanitària i epidemiològica perquè tothom que ho necessiti pugui seguir fent anar el transport públic amb normalitat.

Mascareta obligatòria i aforament limitat

D'altra banda, segueixen vigents la resta de mesures posades en marxa per la normativa estatal, com són l'obligatorietat de l'ús de mascaretes a tot el transport públic i la limitació de la capacitat dels vehicles al 50%. Actualment, els usuaris estan complint amb aquesta limitació sense incidències i també es respecten les limitacions d'ús de seients contigus.

L'Oficina d'Atenció al Client d'Autobusos de Lleida-Moventis també ha implantat mesures per garantir la protecció sanitària de treballadors i usuaris, com és la instal·lació també de mampares de separació i de marques a terra per garantir la distància de seguretat a la cua. A més, cada cop que s'hi recarregui una targeta, es facilitarà una mascareta de protecció.

Les línies d'Autobusos segueixen funcionant amb una reducció de freqüències, per tal d'adaptar-se a la reducció de la mobilitat que imposa el decret d'alarma per la Covid-19. Està previst anar incrementant el servei a mesura que es vagin superant les diferents fases de restriccions i s'informarà els usuaris de les novetats.

https://lleidadiari.cat/lleida/autobuso ... -proteccio

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Friday 15/05/2020 1:13
by UT440_132M
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... puigcerda/

El síndic recomana que es restableixi el servei ferroviari de la línia R3 entre Ripoll i Puigcerdà
Ha rebut una quarantena de queixes


ACN – El síndic de greuges recomana que es restableixi el servei ferroviari de la línia R3 entre Ripoll i Puigcerdà. El defensor ha iniciat una actuació d’ofici per analitzar l’actuació de les administracions públiques en relació amb la suspensió d’aquest servei ferroviari. S’ha adreçat al Departament de Territori i Sostenibilitat (Direcció General de Transports i Mobilitat) i al Ministeri de Foment (Administrador de Infraestructuras Ferroviaria, ADIF). Aquesta línia presta servei entre l’Hospitalet de Llobregat i Ripoll, però des del 6 d’abril s’ha suspès el tram fins a Puigcerdà i s’ha implementat un servei alternatiu per carretera amb tres expedicions per sentit. El síndic ha rebut una quarantena de queixes.

Una plataforma de persones usuàries de la línia R3 ha mostrat la seva preocupació per aquesta suspensió del servei, perquè temen que això pugui ser un avanç d’un futur desmantellament d’aquest ram ferroviari. En aquest sentit, el Síndic ha rebut una quarantena de queixes.

A aquestes preocupacions cal sumar-hi mancances en la informació a les persones usuàries, especialment a les estacions afectades per la suspensió.

Segons el síndic, la garantia del dret a la mobilitat sostenible i segura i a la lliure circulació exigeix el restabliment immediat del servei ferroviari entre Ripoll i Puigcerdà. A més, recorda que en aplicació de l’article 48 de l’Estatut, els poders públics han de promoure polítiques de transport i de comunicació, basades en criteris de sostenibilitat, que fomentin la utilització del transport públic i la millora de la mobilitat i garanteixin l’accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda.

A més, subratlla que la comarca de la Cerdanya es troba en una fase més avançada del procés de desescalada, la qual cosa justifica encara més el restabliment del servei ordinari de ferrocarril actualment operat per carretera.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Friday 22/05/2020 19:00
by albert28
https://www.ccma.cat/324/el-transport-p ... a/3016813/
Metro i Rodalies

Per operadors, al metro, l'oferta serà del 83% de mitjana i es podrà arribar al 92% -97% en hora punta a les línies 1 i 5, mentre que a FGC serà del 80% i arribarà al 100% en hora punta, tant a la línia Barcelona-Vallès com a la de Llobregat-Anoia. A Rodalies, l'oferta serà del 94%.

Els Ferrocarrils de la Generalitat, però, mantindran la supressió de l'L12 Sarrià-Reina Elisenda i l'inici de la l'L7, entre Gràcia i l'Avinguda Tibidabo.

També es mantindrà la supressió de la línia R7 entre Barcelona Sant Andreu Arenal i Cerdanyola Universitat de Rodalies, es recuperarà el servei ferroviari entre Ripoll i Puigcerdà amb sis circulacions per sentit i l'oferta de Regionals es mantindrà al 50%.

El TRAM

Per la seva banda, al TRAM l'oferta serà del 80%, amb puntes del 100% al Trambaix, i es mantindrà la supressió de la T6.



A TMB l'oferta serà del 70% de mitjana
A TMB l'oferta serà del 70% de mitjana


El servei d'autobús

Pel que fa a l'oferta de servei de bus, a TMB, l'oferta serà del 70% de mitjana, amb valors del 80% en hora punta en línies d'altes prestacions, i el bus metropolità de l'AMB, amb una oferta del 80% de mitjana, amb valors de 83% en hora punta i del 50% a la xarxa nocturna Nitbus.

Quant al bus interurbà operat per la Generalitat, l'oferta serà del 80% de mitjana i del 50% a la xarxa de bus nocturna, mentre que el bus urbà de l'AMTU tindrà una oferta d'entre el 80% i el 100% en funció del municipi

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Saturday 23/05/2020 22:10
by albert28
AMB Bus que es modifiquen dia 25 de maig

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Sunday 24/05/2020 13:38
by UT440_132M
https://www.valldenuria.cat/estiu/actua ... -de-nuria/


Es reprèn el servei que comunica als habitants de les viles de Queralbs i Ribes de Freser

Els horaris d'aquest servei urbà especial seran d'aplicació a partir de dilluns 25 de maig



HORARIS

Vàlids de dilluns a diumenge

Ribes Enllaç - Ribes Vila - Queralbs

12:45hrs - 12:51hrs - 13:03hrs

Queralbs - Ribes Vila - Ribes Enllaç

8:42hrs -8:54hrs - 9:00hrs

10:22hrs - 10:34hrs - 10:40hrs


Per aquest servei interurbà, s'han previst i es vetllaran totes les mesures de seguretat per a evitar la propagació de la COVID19. Nova senyalització, ús obligatori de mascaretes i manteniment de distàncies de seguretat als espais d'accés i els trens, disposició de gels hidroalcohòlics desinfectants per als clients i persones treballadores a les taquilles i vidres protectors.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Sunday 24/05/2020 22:35
by albert28
https://twitter.com/rod3cat/status/1264651895043325954
A partir de dilluns s’incrementa l’oferta fins al 94% a rodalia de Barcelona. A la resta de línies es mantindrà el servei que es presta actualment
http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... rvei_25_05

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Monday 25/05/2020 7:45
by davida
Segons el que diu la consellera de la Sanitat esta prohibit anar de qualsevol estacion de L9 de Santa Coloma a qualsevol estacion de L10 de Badalona... El transbord es a Bon Pastor (Barcelona)
O de Metro Foc o Zona Franca a qualsevol estació de Barcelona ciutat. Es pasa per Hospitalet.
Anar de Paral.lel al nus de la Trinitat per la ronda Litoral (pase per Sant Adria)
Un de Santa Coloma pot a anar a Sabadell a casa un amic pero sense pasar per Barcelona. Si vas per la carretera de la Roca fins Montcada es totalment legal pel nus de la Trinitat no. En transport public R4+L1 es il.legal pero no R4+ B18 :x :x :x :x :x

No soc jurista pero he llegit el boe i posa:

https://www.boe.es/boe/dias/2020/05/23/ ... 0-5265.pdf

Anexo Unidades Territoriales
...
8. En la Comunidad Autónoma de Castilla-La Mancha, las provincias de Toledo, Albacete y Ciudad Real
9. En la Comunidad Autónoma de Cataluña, las regiones sanitarias de Girona, Lleida, Catalunya Central y Barcelona (Metropolità Nord, Metropolità Sud y Barcelona ciudad).
10. En la Comunidad Valenciana, las provincias de Castellón/Castelló, Valencia/València, y Alicante/Alacant
...
Definicio RAE de parentesis:

paréntesis. 1. Signo ortográfico doble con la forma ( ) que se usa para insertar en un enunciado una información complementaria o aclaratoria.

Segon legislació vigent esta prohibit anar d'una Unidad Territorial a un altre (excepcions apart) pero segons Boe la unidad Territorial es Barcelona (Metropolità Nord, Metropolità Sud y Barcelona ciudad).

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Monday 25/05/2020 8:54
by Fran-Ikarus
Redacció ambígua (o directament deficient) del BOE, en aquest cas, per no redactar totalment quelcom de l'estil "Barcelona Ciutat, Àmbit Metropolità Nord i Àmbit Metropolità Sud" (afegir "Barcelona" fora del parèntesi no els ha estalviat repetir-ho, després, a "Barcelona ciudad")

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Monday 25/05/2020 9:04
by davida
Si el BOE ves posat

9. En la Comunidad Autónoma de Cataluña, las regiones sanitarias de Girona, Lleida, Catalunya Central y Barcelona Metropolità Nord, Barcelona Metropolità Sud y Barcelona ciudad).

Tindria clar que la meva Unidad Territorial era Barcelona ciudad i tenia prohibit anar a veure un amic a Badalona

Pero amb el redactat actual

9. En la Comunidad Autónoma de Cataluña, las regiones sanitarias de Girona, Lleida, Catalunya Central y Barcelona (Metropolità Nord, Metropolità Sud y Barcelona ciudad).

La interpretació es pot fer del BOE es que la Unidad Territorial es Barcelona ( que incluye Metropolità Nord, Metropolità Sud y Barcelona ciudad) i per tant es pot anar a veure un amic a Badalona. El parentesis son per aclarar l'ambit territorial, tal com diu la RAE que serveixen el parentesis

Dubto que amb el redactat actual un policia et pugui multar.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Monday 25/05/2020 11:33
by França451
(......................)

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Monday 25/05/2020 13:19
by albert28
Como es transporte público debes llevarla puesta.
França451 wrote: Monday 25/05/2020 11:33 Esto nos lleva a la conclusión de que en un vagón de metro donde en el tramo final de línea no hubiera nadie y sólo viajara una persona, ¿el uso de la mascarilla sería obligatorio?

En la calle solo cuando la distancia es menor a 2 metros.
França451 wrote: Monday 25/05/2020 11:33O en una calle desierta pongamos a las 22:30 de la noche, si una persona sale, ¿debe llevar mascarilla? Ídem en un gran parque forestal completamente desierto. Tres casos donde se garantiza la distancia mínima de seguridad de 2 metros.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Monday 25/05/2020 15:14
by Fran-Ikarus
davida wrote: Monday 25/05/2020 9:04 Pero amb el redactat actual

9. En la Comunidad Autónoma de Cataluña, las regiones sanitarias de Girona, Lleida, Catalunya Central y Barcelona (Metropolità Nord, Metropolità Sud y Barcelona ciudad).

La interpretació es pot fer del BOE es que la Unidad Territorial es Barcelona ( que incluye Metropolità Nord, Metropolità Sud y Barcelona ciudad) i per tant es pot anar a veure un amic a Badalona. El parentesis son per aclarar l'ambit territorial, tal com diu la RAE que serveixen el parentesis
La qüestió és que Catalunya Central inclou territori de vàries províncies (Barcelona inclosa), per la qual cosa difícilment "colaria" (penso jo) argumentar que es considera un llistat de províncies, i que en el cas de Barcelona aquest es detalla en base a les tres zones entre parèntesi.

A més, li estan donant ara tantes voltes a nivell de mitjans d'informació, que el fet aquest de no poder canviar de vorera al carrer Riera Blanca (o al carrer Extremadura, que és l'equivalent en l'extrem nord, però com a bon "parent pobre" ningú hi pensa massa) està en boca de tothom. Te'l posarien com a exemple davant del BOE, em temo.

Segur que en pocs dies faran "quelcom" perquè això canvïi, però sí, el dubte és lògic.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Monday 25/05/2020 15:17
by Fran-Ikarus
França451 wrote: Monday 25/05/2020 11:33 Esto nos lleva a la conclusión de que en un vagón de metro donde en el tramo final de línea no hubiera nadie y sólo viajara una persona, ¿el uso de la mascarilla sería obligatorio?
Piensa siempre en el peor caso posible: que, en cuanto llegues a la última estación, al abrirse la puerta en la que esperas para salir del vagón te encuentres de cara con alguien esperando para subir por la misma puerta.

Total, para el pequeño lapso de tiempo en que se puede dar esa situación (un minuto de tiempo de viaje entre la penúltima y la última estación), comparado con el total del viaje, mejor no arriesgar y "estropear" el comportamiento correcto del resto del viaje.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Thursday 28/05/2020 13:16
by metring
https://www.talgo.com/es/comunicacion/n ... nsporte-p/


28 may 2020
Talgo ofrece su innovación para situar al tren como el modo de transporte público más seguro ante la COVID-19

Talgo ofrece el doble de volumen de aire por viajero que un avión tipo
Reparte a los pasajeros en 12 espacios con sus propios sistemas de ventilación y accesos, en lugar de uno solo
La compañía española trabaja en el desarrollo e implantación de una serie de tecnologías para combatir la COVID-19


Talgo, la empresa española líder en diseño y fabricación de trenes de alta velocidad, recuerda que el modo de transporte público que mejor se adapta a las condiciones de explotación necesarias para combatir la extensión de la COVID-19 es el ferroviario. Así lo concluye la compañía en varios estudios internos que confirman que el ferrocarril, a diferencia de otros modos de transporte, permite garantizar no sólo el máximo distanciamiento social, sino también las mejores condiciones higiénicas del aire, condiciones ambas que según todas las autoridades sanitarias son las mejores para prevenir la extensión de la pandemia.

En palabras de Emilio García, Director de Innovación de Talgo: "Si hablamos de protección ante la COVID-19, podemos afirmar que el tren ofrece una serie de características y medidas de protección para poder garantizarla, porque combina varios factores que no están presentes, o sólo en parte, en otros sistemas de transporte".

Mejor distribución que en el modo aéreo

El factor clave es, según afirma Emilio García, el número de espacios en los que se distribuyen a los viajeros en cada modo, ya que las tecnologías anti-COVID-19 que se pueden implementar están al alcance de casi cualquier medio de transporte. Por tanto, el elemento diferenciador es la arquitectura característica del tren y el espacio interior disponible para cada pasajero.

Respecto a esta arquitectura diferenciadora: "Por definición, los aviones cuentan con uno o dos accesos (frente a los once que ofrecen los trenes Talgo), lo cual no permite distribuir uniformemente los accesos de los viajeros ni compartimentar adecuadamente y de forma estanca el volumen de aire que éstos respiran y exhalan", explica el responsable de Innovación de la fabricante de trenes.

Eso se traduce, según García, en que los viajeros del modo aéreo deban compartir unos pocos accesos -a menudo uno solo en un extremo- para las operaciones de carga, embarque y desembarque o el tránsito a aseos y, lo que es quizá más importante, "un único espacio de viaje para unas 150 personas" si se toma como referencia un avión tipo de los utilizados en el corredor Madrid-Barcelona.

“En el ferrocarril, en cambio, los diferentes vagones ('coches' en el argot técnico) que forman cualquier tren moderno distribuyen de forma más uniforme los accesos" y -lo que es crucial para este Doctor Ingeniero y Executive MBA por el IE- "éstos se climatizan y ventilan de forma independiente, con sus propios sistemas de ventilación".

Trenes Talgo: menos densidad, más aire puro

Esto es especialmente relevante en los trenes Talgo que, por su tecnología única, son los más cortos y anchos del mercado. Volviendo al ejemplo del corredor Madrid-Barcelona, un tren de alta velocidad 'clásico' tipo de 200 metros de largo reparte a sus viajeros en ocho vagones. En el caso del tren Talgo, ese número de compartimentos se incrementa en un 50% para idéntica longitud: hasta los 12 vagones.

Cada uno de estos vagones cuenta con un equipo individual de tratamiento y renovación de aire, reduciendo al mínimo los riesgos de exposición masiva para los pasajeros, y garantizando así las condiciones de salud y no exposición.

En esas condiciones, cada tren de Talgo es capaz de transportar a 365 viajeros en 12 bloques con acceso y aireación independientes, frente a los 150 pasajeros que comparten acceso y un único espacio del avión.

Más aún, en cuestión de volumen de aire por viajero, un tren Talgo puede llegar a ofrecer a cada cliente hasta aproximadamente el doble de metros cúbicos de espacio frente a los de un avión. En el caso del tren Avril que actualmente Talgo está fabricando para Renfe, y que es el más ancho de su categoría en gálibo estándar europeo, los volúmenes interiores y las posibilidades de separación interpersonal son los más altos del mercado.

El resultado es claro para el Director de Innovación de la compañía española: "El tren Talgo reparte a los viajeros en 12 espacios frente a uno solo en el avión, todos ellos con entrada y filtrado independientes, con múltiples accesos en toda su longitud, y además reduce la exposición al ofrecer el doble de aire libre".

El tren, la respuesta inmediata

Ya antes de que se declarase la actual pandemia, y como consecuencia de una mayor concienciación ante la certeza científica que es la emergencia climática, numerosos estudios señalaban ya una creciente preferencia de los viajeros por el modo ferroviario en Europa.

Esos estudios, realizados una vez que ya se había hecho sentir el impacto de la COVID-19, han venido a señalar que la actual pandemia no sólo no va a detener ese proceso de trasvase de viajeros al tren -con mucho, el medio más sostenible en larga distancia- sino que lo va a acelerar allí donde el ferrocarril puede ofrecer mejores condiciones, no sólo comerciales sino también de seguridad, en radios de distancia en el rango que va de los 600 a los 800 km en el caso de los viajes diurnos

Estas nuevas preferencias de los consumidores, más beligerantes ante el cambio climático, más preocupados por la salud personal y más responsables con la salud pública, se reflejarán sin duda a corto y medio plazo en nuestros sistemas ferroviarios, que deberán atender una demanda mayor, pero sobre todo más exigente.

Es en esa clave en la que Talgo desarrolla desde hace unos meses una serie de tecnologías para que, aquellas operadoras ferroviarias que lo deseen, puedan ofrecer condiciones de seguridad sanitaria y confort reforzadas. Estas tecnologías abarcan todos los ámbitos de exposición y tienen en cuenta tanto las necesidades de desinfección total del vehículo en cualquier superficie como la óptima calidad del aire en el interior.