http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Tot i que tracta de diversos transports, està dirèctament relacionat amb la construcció de l'estació
La carretera de Collblanc es talla en tots dos sentits entre Cardenal Reig i Josep Molins
Les obres de la nova estació de l’L5 entre Collblanc i Pubilla Cases obligaran a tallar al trànsit el tram de la carretera de Collblanc entre el carrer del Cardenal Reig i l’avinguda de Josep Molins en sentit l’Hospitalet, a partir del dijous 26 de febrer. En sentit Barcelona, aquest tram ja va quedar tallat a principis de mes, de manera que ara quedarà tancat en tots dos sentits fins a la primavera del 2010, aproximadament. Per a minimitzar les afectacions, s’han habilitat itineraris alternatius, així com encaminaments per a vianants, per evitar la zona d’obres.
Tall en tots dos sentits
Amb motiu dels treballs de construcció de la futura estació de l’L5 entre les estacions actuals de Collbanc i Pubilla Cases, al límit dels termes municipals de l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona, la carretera de Collblanc quedarà tallada al trànsit entre el carrer del Cardenal Reig i l’avinguda de Josep Molins, a partir del dijous 26 de febrer, en tots dos sentits de la marxa.
El passat 10 de febrer, aquest tram ja es va tancar en sentit Barcelona, de manera que ara quedarà tallat en ambdós sentits fins a la primavera del 2010, aproximadament, segons les necessitats de les obres.
Per a facilitar els desplaçaments, s’han senyalitzat diferents itineraris alternatius, tant en sentit Barcelona, com en sentit l’Hospitalet de Llobregat:
* Sentit l’Hospitalet: Els vehicles es podran desviar des de la Travessera de les Corts en dos punts diferents:
* a l’altura del carrer d’Arístides Maillol: des d’aquí continuaran pel carrer del Cardenal Reig, el carrer del Pintor Ribalta, l’avinguda de Xile i l’avinguda de Manuel Azaña, on es podrà enllaçar de nou amb la carretera de Collblanc
* a l’altura de l’avinguda de Sant Ramon Nonat: des d’aquí el recorregut continua pel carrer de Pintor Ribalta fins a l’avinguda de Xile, on conflueix amb l’altre itinerari alternatiu
* Sentit Barcelona: es mantindran els itineraris habilitats el passat 10 de febrer. Així els vehicles es podran desviar en dos punts:
* a l’altura de l’avinguda de Tomàs Giménez: es permetrà el gir a l’esquerra per connectar amb l’avinguda de Manel Azaña i el carrer de Pisuerga. Des d’aquí, podran enllaçar de nou amb la carretera de Collblanc pel carrer del Cardenal Reig o l’avinguda de Sant Ramon Nonat.
* a l’altura de l’avinguda de Josep Molins: pel ramal de la carretera de Collblanc per arribar a la rotonda d’intersecció amb el carrer del Doctor Ramon Solanich i Riera. En aquest punt, giraran en sentit nord, per creuar la carretera i enllaçar amb el carrer de Josep Sunyol i Garriga, i el carrer de Pisuerga, on conflueixen els dos itineraris alternatius.
El tall servirà per ocupar l’espai necessari per a executar els treballs en superfície per al desviament de serveis afectats i posteriorment construir estructura de l’estació.
Modificacions en les línies d’autobús
Pel que fa als autobusos afectats, en sentit Barcelona, les línies 57, 157 i 158 de TMB i la línia de Nitbús N14 de l’EMT es desviaran per l’itinerari alternatiu habilitat a l’altura del carrer de Josep Molins. Així modificaran el seu recorregut i aniran pel ramal de la carretera de Collblanc, el carrer de Josep Sunyol i Garriga, el carrer de Pisuerga i el carrer del Cardenal Reig. Mentre duri l’afectació quedarà, per tant, anul·lada la parada ubicada a la carretera de Collblanc, a l’altura del carrer del Doctor Ramon Solanich i Riera.
En sentit l’Hospitalet, s’hauran de desviar també les línies 57, 157 i 158 de TMB, pel carrer del Cardenal Reig, del Pintor Ribalta, l’avinguda de Xile i avinguda de Manuel Azaña, fins a enllaçar de nou amb la carretera de Collbanc. A més, es crearà una nova parada a l’avinguda de Manuel Azaña. La línia de Nitbús N14 de l’EMT es desviarà per l’avinguda de Sant Ramon Nonat, el carrer del Pintor Ribalta, l’avinguda de Xile, l’avinguda de Manuel Azaña. A més, quedaran anul·lades dues parades al tram afectat i se n’habilitarà una d’alterativa al carrer de Sant Ramon Nonat.
Els veïns i vianants disposaran d’encaminaments per a evitar la zona d’obres.
Afectacions al cementiri
D’altra banda, aquestes obres comporten també afectacions a l’entorn del cementiri de Sants des de finals de desembre. Així, es manté tallada la circulació al carrer de la Terra Alta i al passatge del Cementiri de Sants, i s’ha habilitat un accés viari provisional a l’altura del carrer d’Ernest Lluch, atès que accés viari ubicat al carrer de la Terra Alta es manté tancat. Pel que fa als vianants, mentre durin els treballs es manté obert l’accés existent del passatge del Cementiri.
Una nova estació
La nova estació se situarà a la carretera de Collblanc, entre la continuació de l’Avinguda Xile i el camí de la Torre Melina, entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat. Així, s’ubicarà a tocar de l’estació actual de Sant Ramon del Trambaix, de manera que facilitarà el transbordament modal amb el tramvia.
L’estació disposarà de dos vestíbuls independents. El primer se situa en la cruïlla entre la carretera de Collblanc i el camí de Torre Melina,i compta amb dos accessos, un al costat Barcelona i un altre al costat l’Hospitalet. Pel que fa al segon vestíbul, se situa sota la carretera de Collblanc, i compta, també, amb dues sortides a l’exterior.
L’estació estarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda, mitjançant quatre ascensors per comunicar l’exterior i el nivell de vestíbul, i dos més per connectar amb les andanes laterals, a banda d’escales fixes i mecàniques.
El projecte compta amb un pressupost de 40 MEUR. S’espera completar tots els treballs de la nova estació de l’L5 durant el 2011.