Aix...on erem? Ah, sí. Conseguim fer-nos amb 3 grups de 4 per sentar-nos a 1a, tot i que al pobre ROMI65 li toca
pringar i es queda dret xerrant amb nosaltres...Parlem de les obres que faran a la linia i que obligaran a tallar-la durant un temps i també parlem d'històries varies, com no. Xerrant xerrant passem per Prada i 'caiem' a Villefranche. Veiem força trens-grocs a cotxeres, juntament amb tots els remolcs descoberts. Com que tenim una mitja horeta fem fotos, xerrem, més fotos, visitem les dependències de l'estació, més fotos, etc...fins a les 13.30, quant se sent el triple xiulet del agent de la SNCF juntament amb el puuu puuu del Z100 (no va haber Stadler!!). Compresor engegat i apa, sant-tornem-hi...
Només sortir de Vilafranca ja notem el 'peazo' estat de la via, pitjor del que m'había imaginat...Veiem els meravellosos paisatges pels que passa discret el tren, treient el cap per la finestra (és massa la tentació existent), i fent moltes més fotos. Només parem a una parada facultativa, on en Josep Serre comenta que allà solen tenir problemes per arrancar ja que està situada en pendent forta però, segurament gràcies a la exhígua composició del tren (M-R-R-M) podem sortir sense gaires problemes. Des d'aquest lloc (que no recordo el nom) fins a Font-Romeu trobem neu per tot arreu, tot i que a partir de Fontpedrosa o per allà només n'hi ha als voltants de la via.
A Montlluís - La Cabanassa veiem els 2 autocars que posteriorment ens portarien a Latour, però nosaltres seguim al TER "Train Jaune" fins a FontRomeu - Odelló - Via, on baixem ja que el Tren Groc acaba allà (només aquesta expedició, crec). Amb un fred de mil dimonis esperem la hora i mitja reglamentaria (de les 15.02 a les 16.20) i una mica més, ja que els autobusos es van presentar cap allà les 16.48. Pujem al bus i, amb neu pels costats, ens dirigim a La Tour, on arribem mitja horeta després.
Em crida l'atenció el fet de veure 4 Corail's per allà, tot i que en ROMI65 ens va explicar que eren el Corail nocturn de París normal + 3 especials, un a Quimper (Bretanya francesa) i els altres dos també a Paris. També hi havia el TER Latour de Carol Enveitg - Toulouse amb una curiosa triple composició. Després de fer més fotos ens dirigim al bar de l'estació a recuperar-nos del fred, tot i que les butxaques se'n ressenten (quina clatellada ens van clavar!!!). Allà ens venen a saludar alguns aficionats de Barcelona, entre ells dos forumaires ben coneguts de Trensim (
http://www.trensim.com ). Acabats els queviures proporcionats a la cantina i veient que arribava l'hora de marxar sortim cap a l'andana, on sentim de lluny el nostre tren, una doble composició de 440R de dos cotxes, una de les quals amb els nous colors de
renfe operadora. Allà ens trobem a en Gersenz, que havia passat el dia donant voltes pel Transpirinenc. Pujem i apa, cap avall.
Com que ja era tardet (cap a les 18.40 vam sortir) alguns forumaires van caure rendits i es van dormir (o almenys va ser el que em va semblar a mi), els altres anavem xerrant de coses trivials...
A Toses, però, vam veure un important gruix de neu a l'andana, fet que va provocar desbandada general de la colla de forumaires (era a Toses, no?) a veure-ho. Fins abaix a Barcelona no va haver gaire més a ressenyar, a excepció d'una frenada d'emergència a Torelló.
A St. Andreu Arenal vam baixar un petit grup dels expedicionaris, en concret els forumaires UT596001, Josep Serre, Trenscat, malba i jo, ja que ens dirigiem en sentit contrari. Com que habíem d'esperar uns 30 minuts per al proper C4 vam pujar a un C7 que va passar, el qual es va emportar a Josep Serre cap a Rubí. Els altres vam baixar i jo vaig aprofitar per sopar (eren les 22.30). Arriba el nostre tren, en doble composició i força carregat i marxem. Algunes estacions més tard, a Sabadell Centre, el sr. UT596001 marxa a agafar la primera Vallesana nocturna, i els que quedavem, cap a Terrassa. Allà em despedeixo d'ells i s'acaba la primera jornada de la meva excursió personal, ja que jo havia de tornar a Girona.
P.D.: El meu MP3 va fallir ahir a les 18.45. Descansi en pau.