Page 7 of 9
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Tuesday 11/05/2010 23:24
by 122-042-132
"Els treballs de construcció els ha dut a terme l'empresa Tabasa i han estat subvencionats pel departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) de la Generalitat".
Donç aixó no és ben bé així. Tabasa no és una empresa constructora, és una societat que gestiona l'explotació dels túnles de Vallvidrera; és una empresa mixta, participada per la Generalitat i d'altre capital públic. Tabasa és qui ha pagat l'obra amb part dels beneficis que li generen l'explotació dels Túnels de Vallvidrera. Curiosa manera d'invertir els guanys; qué em sembla molt coherent, no és cap crítica, ans al contrari.
La societat TABASA es constituí el 15 de juliol de 1967 amb el nom de "Túneles y Autopistas de Barcelona, S.A.". El 14 de setembre de 1987 canvià el seu nom per l'actual, "Túnels i Accessos de Barcelona, S.A.C. (Tabasa)", essent concessionària de la Generalitat de Catalunya.
Segons el Decret 305/1987 de 19 d'octubre de la Generalitat de Catalunya, el objecte social de la societat és la gestió, construcció, conservació i l'explotació, per si o per a tercers, dels Túnels de Vallvidrera i els seus accessos, per un termini de 50 anys que finalitza el 29 d'octubre de l'any 2037.
Els accionistes actuals de la societat són:
■Gestió d'Infraestructures, S.A. (GISA)
■la Generalitat de Catalunya
■el Consell Comarcal del Barcelonès
■Barcelona de Serveis Municipals, SA
■la Diputació de Barcelona
■l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès.
La construcció de l'estació va esser adjudicada a l'empresa Comsa, S.A.
Salut!
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Wednesday 12/05/2010 8:41
by Trenscat
Bé, ja tocava inaugurar una estació nova a la Barcelona-Vallès que l'última que es va inaugurar devia ser la de la Universitat Autònoma els anys vuitanta. En fi, serà qüestió de renovar la web de la línia B-V de trenscat.cat
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Wednesday 12/05/2010 9:06
by daniix
Algu sap si ja estan disponibles els horaris?
I si seran similars als actuals, en quant a frecuencies principalment. Es a dir, si tindrà alguna afectació que els trens s'hagin d'aturar a una estació més.
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Monday 17/05/2010 23:04
by davidbarna
Sembla que l'estació està a punt d'inaugurar-se. Avui hi he passat amb el tren i he vist que ho tenien tot posat, fins i tot els característics rètols amb el nom de l'estació.
Nous horaris BCN-Vallès + Nova estació Volpelleres (S2 i S55
Posted: Monday 24/05/2010 12:52
by PoLeTe124
A partir del 29 de Maig, es modifiquen novament els horaris de Terrassa (S1-S5) i Sabadell (S2-S55) incloent-hi una nova estació: Volpelleres, on farà correspondència amb l'R7
http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... rrassa.pdf
http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... badell.pdf
Link de l'informació:
http://www.fgc.cat/cat/avisos.asp
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Wednesday 26/05/2010 19:19
by metring
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... 9-de-maig/
Nous horaris a la línia del Vallès a partir del proper 29 de maig
La imminent entrada en servei de la nova estació de Volpelleres el proper 5 de juny obliga a modificar lleugerament tots els horaris de la línia Barcelona-Vallès. Els nous horaris respecten l’actual freqüència de trens en totes les línies mantenint l’oferta de servei existent fins ara. A partir del proper dissabte 29 de maig Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya modificarà els horaris de la línia Barcelona-Vallès per la imminent entrada en funcionament de la nova estació de Volpelleres.
Els nous horaris, que respecten l’actual freqüència de trens en totes les línies, s’apliquen una setmana abans de la inauguració de Volpelleres, prevista per al proper 5 de juny, per tal de disposar d’un període d’ajust del servei.
L’oferta de servei es mantindrà com fins ara, amb 32 sortides tren/ hora punta des de l’estació de Plaça Catalunya.
http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... rrassa.pdf
http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... badell.pdf
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Thursday 27/05/2010 16:18
by Trenscat
metring wrote:http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... 9-de-maig/
Nous horaris a la línia del Vallès a partir del proper 29 de maig
La imminent entrada en servei de la nova estació de Volpelleres el proper 5 de juny obliga a modificar lleugerament tots els horaris de la línia Barcelona-Vallès. Els nous horaris respecten l’actual freqüència de trens en totes les línies mantenint l’oferta de servei existent fins ara. A partir del proper dissabte 29 de maig Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya modificarà els horaris de la línia Barcelona-Vallès per la imminent entrada en funcionament de la nova estació de Volpelleres.
Els nous horaris, que respecten l’actual freqüència de trens en totes les línies, s’apliquen una setmana abans de la inauguració de Volpelleres, prevista per al proper 5 de juny, per tal de disposar d’un període d’ajust del servei.
L’oferta de servei es mantindrà com fins ara, amb 32 sortides tren/ hora punta des de l’estació de Plaça Catalunya.
http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... rrassa.pdf
http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... badell.pdf
I què faran els trens de la S2 i S55? Pararan a Volpelleres sense obrir portes?
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Thursday 27/05/2010 16:20
by daniix
igual paren més estona a St Cugat
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Friday 04/06/2010 9:06
by metring
De La Vanguardia en paper:
FGC abre su séptima estación en Sant Cugat
Mañana se inaugura la parada de Volpelleres, en una de las zonas nuevas del municipio y que espera 850.000 viajeros al año
RAMON ROA - Sant Cugat del Vallès
La línea de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) más transitada, la del Vallès, contará a partir de mañana con una nueva estación en Sant Cugat, la de Volpelleres, la séptima de esta compañía en el municipio. El presidente de la Generalitat, José Montilla, la inaugurará a mediodía. Las obras, que comenzaron en febrero del año pasado, han supuesto la inversión de 21 millones de euros, aportados por la empresa pública Tabasa. Se trata del primer proyecto de transporte público pagado con excedentes generados por los túneles de Vallvidrera y del Cadí. La actuación también ha recibido fondos europeos.
El objetivo de la actuación es dar servicio a una de las nuevas zonas de este municipio y configurar un nuevo punto estratégico, dada la proximidad de otra parada, la de Sant Cugat de Rodalies. La nueva parada estará situada entre las estaciones de Sant Cugat y de Sant Joan. El barrio de Volpelleres es de reciente construcción y ha supuesto para Sant Cugat un crecimiento del 8,5% en su población con más de tres mil viviendas.
A unos 900 metros del nuevo equipamiento se encuentra la estación de Sant Cugat de la línea R7, por lo que la situación de la nueva parada de tren se convierte en un punto de intercambio con Renfe y ayuda a mejorar la conexión con Barcelona, Sabadell o Terrassa. Se calcula que la nueva estación concentrará un volumen de 850.000 usuarios al año y se suma a las otras seis estaciones de FGC de Sant Cugat por donde pasan cerca de siete millones de viajeros anuales.
La distancia entre las dos estaciones es excesiva, según denunció ayer la Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) mediante un comunicado, por lo que reclamó al Ministerio de Fomento que traslade la de Rodalies, que es de su competencia, ta. Así, continuó, la citada entidad, podría hablarse de un "intercambiador real entre FGC y Renfe", tal como figura en el plan director de infraestructuras de la ATM 2001-2010. La actual configuración no facilita la conexión entre las dos redes puesto que supone, según la PTP, entre 10 y 15 minutos de trayecto a pie, cuando podría ser mucho menos si ambas paradas estuviesen superpuestas, ya que la primera va a un nivel superior a la segunda.
La estación de Volpelleres ocupa una superficie de mil metros cuadrados y dispone de dos entradas independientes totalmente adaptadas para personas con movilidad reducida y que dan acceso a los dos nuevos edificios construidos a nivel de calle. Los vestíbulos interiores están conectados a través de un paso inferior que dispone de escaleras mecánicas y ascensores . Este pasillo subterráneo une los dos andenes laterales que tienen una longitud de ciento veinte metros y cinco metros de amplitud.
A ambos lados de estación estación se han habilitado dos aparcamientos park and ride.Este sistema bonifica el coste de dejar el coche o la moto estacionados para usar el tren. Cuentan con una capacidad conjunta de 400 plazas. Está previsto habilitar puntos de carga para vehículos eléctricos.
Jaleu a la inauguració
Posted: Saturday 05/06/2010 12:29
by metring
Cap de vosaltres hi ha estat i ho ha vist?
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/06 ... 100821.php
Uns 300 treballadors de FGC boicotegen Montilla en l'acte d'inaguració de la nova estació de Volpelleres
El President ha abandonat la zona amb el cotxe oficial per la porta de darrera de l'estació
ACN
Sant Cugat del Vallès
Ult. Act. 05/06/2010 12:16
Uns 300 treballadors de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han boicotejat aquest matí l'acte d'inauguració de la nova estació de FGC de Volpelleres, a Sant Cugat del Vallès en què, entre altres, hi ha assistit el president de la Generalitat, José Montilla, i el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal.
D'aquesta manera els han volgut mostrar el seu malestar per la retallada econòmica a què es veuran sotmesos. Els manifestants, dels sindicats UGT i CCOO, han escridassat primer Montilla i Nadal en l'arribada a la nova estació, després, amb la cridòria, han impedit els parlaments del president a l'exterior, que ha abandonat l'acte amb el cotxe oficial per la porta de darrera de l'estació.
Durant la visita que la premsa ha fet a les noves instal·lacions de l'estació de FGC, els concentrats s'han amuntegat a la porta de l'estació, que ha hagut de ser tancada. Els Mossos d'Esquadra han muntat un cordó policial per impedir que els manifestants poguessin accedir a l'interior.
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Saturday 05/06/2010 12:46
by Miquel
Jo he escoltat una cosa semblant per la ràdio.
A banda de la manifestació, és indignant, que Montilla i companyia, arribin en Cotxe Oficial a l'estació i no en tren, com a mínim podria haver-lo agafat a Sant Cugat.
Re: Jaleu a la inauguració
Posted: Saturday 05/06/2010 15:14
by liniadelRipollés
Jo hi he estat.
300 treballadors dins una plantilla de 1400 que ens els últims vint anys s'ha mobilitzat dos cops i on gran part de la plantilla en aquell moment està treballant és un acte a tenir en compte.
Dimarts en veurem més, encara que la vaga en si no estigui provocada per motius d'indole intern a l'empresa. Esperem que aquesta empresa sigui capaç de mantenir la qualitat del servei i pau social característica d'una llarga etapa on fins i tot la web del principal sindicat era un subdomini dins del domini d'empresa i no un subdomini dins del domini del sindicat matriu. A destacar el llarg silenci i respecte dels treballadors cap als membres directius d'FGC un cop acabat l'acte.
Tot i això em consta que s'intenta ponderar el Decret, els increments de conveni col.lectiu d'empresa dins el contracte-programa amb la Generalitat.
Ja veurem com acaba tot.
metring wrote:
Cap de vosaltres hi ha estat i ho ha vist?
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/06 ... 100821.php
Uns 300 treballadors de FGC boicotegen Montilla en l'acte d'inaguració de la nova estació de Volpelleres
El President ha abandonat la zona amb el cotxe oficial per la porta de darrera de l'estació
ACN
Sant Cugat del Vallès
Ult. Act. 05/06/2010 12:16
Uns 300 treballadors de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han boicotejat aquest matí l'acte d'inauguració de la nova estació de FGC de Volpelleres, a Sant Cugat del Vallès en què, entre altres, hi ha assistit el president de la Generalitat, José Montilla, i el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal.
D'aquesta manera els han volgut mostrar el seu malestar per la retallada econòmica a què es veuran sotmesos. Els manifestants, dels sindicats UGT i CCOO, han escridassat primer Montilla i Nadal en l'arribada a la nova estació, després, amb la cridòria, han impedit els parlaments del president a l'exterior, que ha abandonat l'acte amb el cotxe oficial per la porta de darrera de l'estació.
Durant la visita que la premsa ha fet a les noves instal·lacions de l'estació de FGC, els concentrats s'han amuntegat a la porta de l'estació, que ha hagut de ser tancada. Els Mossos d'Esquadra han muntat un cordó policial per impedir que els manifestants poguessin accedir a l'interior.
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Saturday 05/06/2010 19:24
by 122-042-132
Sí visiteu el bloc d'En Bernat Borràs, hi trobareu un parell de fotos de la inauguració.
Salut i merci Bernat, per està atent a la noticia.
http://trenscatbloc.blogspot.com/
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Sunday 06/06/2010 11:14
by metring
http://quotidianitats.blogspot.com/2010 ... i-les.html
Volpelleres: l'estació del futur i les misèries del passat recent
Aquesta tarda els obrers s'apressaven a deixar com una patena l'estació de Volpelleres, que s'inaugurarà oficialment el dissabte, tot i que inicialment la previsió era fer-ho per Sant Joan. L'estació és situada en un barri de nova creació, entre l'antic nucli de Sant Cugat i l'autopista. Per orientar-vos millor, el CAR no queda massa lluny. Segons les dades oficials s'espera que la facin servir 850.000 persones cada any i ha costat 21 milions d'euros.
Aquesta obra té també algunes característiques dignes d'esment. En primer lloc, el canvi de nom que ha patit durant el procés constructiu, passant de Vullpalleres a Volpelleres. En segon lloc, el fet de tractar-se de la primera estació que es construeix a la línia des de que a meitat dels vuitanta es van construir el llavors abaixador d'Hospital General i l'estació d'Universitat Autònoma. En tercer lloc, pel fet d'incloure per primer cop una àmplia zona d'aparcament, denominada molt encertadament "Aparcament d'enllaç". I finalment, pel fet que aquestes obres han estat finançades pels excedents, presents i futurs, del peatge dels túnels de Vallvidrera.
Però aquesta estació té un gran "però", del qual Ferrocarrils de la Generalitat no té massa culpa.
Malgrat estar a tocar de les vies de la Renfe, no existeix un enllaç amb l'estació, situada a uns centenars de metres. La cosa és de jutjat de guàrdia, perquè l'estació de la Renfe, situada a Coll Favà, es va reconstruir totalment cap al 2003-2004, després que l'estació original, que datava de 1980, fos enderrocada sense pràcticament haver prestat servei de passatgers. Tot i que en aquells moments ja existia una previsió de què es faria l'estació dels FGC, i malgrat les peticions d'apropament de les estacions realitzades pel consistori de Sant Cugat, els senyors de Fomento van tirar pel dret i van fer la nova estació el més allunyada que van poder. Una manera gratuïta de perdre milers de passatgers i de millorar una xarxa a un cost pràcticament nul. O millor dit, un exemple de com es malgastaven els diners no fa massa temps.
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Sunday 06/06/2010 12:48
by norte300
Esto es completamente falso. La antigua estación de San Cucufate Renfe no fué demolida, simplemente fué reconstruida, manteniendo la estructura del edificio sólo reconstruyéndolo en lo necesario, suponiendo un aprobechamiento de recursos y un ahorro sustancial de recursos que pueden destinarse a otras áreas posiblemente mas necesitadas. Así pues, si lo miramos de otra forma, FGC y la Generalidad de Cataluña podrian haber invertido en la construcción de nuevos andenes para Renfe para desplazar la antigua estación si era la que realmente estaba interesada. El enlace está, quien no lo sepa ver tiene un problema.
Saludos,
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Sunday 06/06/2010 13:18
by Sagrerenc
norte300 wrote:Así pues, si lo miramos de otra forma, FGC y la Generalidad de Cataluña podrian haber invertido en la construcción de nuevos andenes para Renfe para desplazar la antigua estación si era la que realmente estaba interesada. El enlace está, quien no lo sepa ver tiene un problema.
I per què FGC ha de gastar-se els diners en una infrastructura que no és seva? El fet és que quan hi ha dues línies que es creuen, l'estació d'enllaç ha d'estar el més a prop possible del creuament. FGC ha fet la seva feina, GIF/ADIF/Renfe no.
Jo dec tenir un problema perquè no veig l'enllaç. Dir que a Volpelleres/Sant Cugat Adif hi ha un enllaç és com dir que hi haurà un enllaç entre Badalona (R1) i Badalona Centre (futura L2)
Centrem-nos
Posted: Sunday 06/06/2010 13:38
by Guigui
norte300 wrote:Esto es completamente falso. La antigua estación de San Cucufate Renfe no fué demolida, simplemente fué reconstruida, manteniendo la estructura del edificio sólo reconstruyéndolo en lo necesario, suponiendo un aprobechamiento de recursos y un ahorro sustancial de recursos que pueden destinarse a otras áreas posiblemente mas necesitadas. Así pues, si lo miramos de otra forma, FGC y la Generalidad de Cataluña podrian haber invertido en la construcción de nuevos andenes para Renfe para desplazar la antigua estación si era la que realmente estaba interesada. El enlace está, quien no lo sepa ver tiene un problema.
Una xarxa de rodalia no és qüestió d'un operador o altre, sinó de facilitar el desplaçament, i això també inclou la reducció dels temps d'enllaç al mínim. I queda ben clar que Renfomentadif no ha fet la feina que li tocava fer.
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Sunday 06/06/2010 13:59
by metring
norte300 wrote:Esto es completamente falso. La antigua estación de San Cucufate Renfe no fué demolida, simplemente fué reconstruida, manteniendo la estructura del edificio sólo reconstruyéndolo en lo necesario,
A mí ya me sonaba que era así.
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Sunday 06/06/2010 14:31
by uriol108
Què és això de San Cucufate ?
Re: Obres construcció estació FGC Volpelleres
Posted: Sunday 06/06/2010 15:08
by victorcasta
uriol108 wrote:Què és això de San Cucufate ?
Cugat, en castellà, és Cucufate. Tot i així, el topònim en castellà sempre va ser "San Cugat del Vallés".