awe wrote:
wefer wrote:No calen més quilòmetres, simplement calen els mateixos per llocs diferents. M'explico més avall
Doncs no sé com t'ho has mirat.
Doncs ho he mirat tenint en compte que no es poden compatibilitzar els tràfics previstos d'alta velocitat entre BCN i Girona-Figueres amb tot el trànsit de mercaderies procedent de l'eix mediterrani, més el de l'àrea de BCN més el de l'ETF... massa cosa per dues pobres vies. Vulguis o no, caldria desdoblar, o millor dit, posar quatre vies. Això, per un corredor ja saturat, seria molt difícil, a més de l'absurditat que suposa concentrar tot el trànsit en el mateix corredor deixant aïllada la resta de Catalunya.
una altra cosa qu vull fer veure és que el traçat per les Guilleries no és en absolut pla, sinó que és altament muntanyós. en el plànol que has adjuntat on pintes la línia verda, sembla com si no hi hagués cap túnel... res més lluny de la realitat, ja que aquell traçat obligaria, sense cap mea de dubte a diversos quilòmetres de túnels i viaductes. Si ja l'Eix Transversal carreter té un túnel de 1.500 metres i uns quants més de menor longitud, tot i fent una pujada que arriba en alguns casos al 8%, algú s'imagina quina quantitat de túnels caldran per fer passar l'eix transversal fent-lo apte per mercaderies?
Segur que per Olot el traçat no és millor... però com a mínim és més útil i, tot i tenir un tram molt muntanyós, la major part és força planer. En canvi, entre Vic i Sta. Coloma no hi ha ni una sola zona plana.
awe wrote:L'ETF no s'acabarà a Figueres: continuarà per la LAV. Així doncs, tant si passa per Santa Coloma de Farners com si passa per Olot, l'ETF enllaçarà amb la LAV de França. El problema, si n'hi ha d'haver cap, serà el mateix, tant si enllacem a Fornells de la Selva com si enllacem a Figueres.
[...]si hi ha d'haver saturació, n'hi haurà en tots dos casos.
En absolut.
La major part del tràfic de viatgers arribarà fins a Girona i, com a molt, alguns trens continuaran fins a Figueres.. les famosos regionals d'Alta Velocitat que segur, en el futur, aniran substituint els actuals.
Seran ja molt menys els trens que arribin fins a Perpinyà o més amunt.
Per tant, la saturació de la línia serà sobretot fins a Girona, estirant molt fns a Figueres, però més amunt el trànsit serà molt menor.
Per tant, fer desembocar l'ETF força més avall de Girona provocaria un coll d'ampolla considerable, i no pas un coll d'ampolla curt, sinó llarguíssim.
En canvi, fer-lo desembocar a Figueres, no generaria cap problema, a més de tenir que compartir via tots els tràfics durant MOLT MENYS trajecte.
Que l'opció sud és més econòmica? No t'ho discuteixo. Però és pa per avui, i gana per demà. I ja que ens gastem una burrada de diners... doncs fem-ho ben fet, no pas una cosa que ens duri 5 anys i ja estigui col·lapsat.
awe wrote:
És més, la "variant AWE" permet que l'aeroport de Girona tingui correspondència amb els trens de l'ETF..
L'aeroport de Girona ha de tenir connexió amb la LAV i la convencional actual... no necessita per res l'ETF. No barregem coses.
awe wrote:
1) El moviment de gent important es dona entre Olot i Girona, i no entre Olot i Figueres. Dit altrament, seguint la teva proposta entre Olot i Figueres hi hauria poquíssima demanda, i entre Olot i Girona una demanda forta però no hi hauria tren. Malament.
Estàvem parlant de l'ETF. Les propostes d'unió d'Olot-Banyoles-Girona són a part, ja que ni la teva proposta ni la meva ho solucionen (ni tenen per què).
No obstant, als plànols adjunts he inclòs els accessos en qüestió... i curiosament veuràs que, amb la meva proposta, s'estructuren força millor que la teva, ja que cosntruïnt la mateixa línia, resulta que fent servir la meva proposta la línia de la Costa Brava arribaria fins a Olot i permetria continuar fins a l'interior de Catalunya. Olot, per tant, aconseguiria tant comunicar cap a l'est com cap a l'Oest, com cap al Sud, com cap al Nord.
En canvi, en la teva proposta Olot queda en un cul-de-sac, sense comunicació amb la zona de Figueres, sense connexió amb Vic, sense connexió amb Ripoll... que hi vagin en cotxe, no?
awe wrote:
2) No veig el menor interès en la possibliitat de fer trens BCN-Figueres via Vic i Olot. Si n'hi ha cap, si et plau, explica-m'ho.
El mateix interès que un BCN-Lleida via Manresa
No es tracta d'això. Es tracta de crear Malla, de crear xarxa per poder anar de qualsevol punt a qualsevol altra de forma ràpida i sense haver depassar sempre pels mateixps llocs.
Per això no m'agrada la teva proposta, qe no crea cap xarxa sinó que es basa en una antena inconnexa sortint del mateix corredor central actual per la connexió d'Olot
awe wrote:
3) D'on diantre treus que l'ETF per Olot i Figueres comunicaria la Catalunya central amb la costa gironina
? Ara sí que flipo. .
No em referia a l'ETF. Em referia al conjunt de la proposta. Mira el plànol que adjunto.
Awe, crec que no sóc jo el mal informat. Fins a 220 Km/h, que és el que serà l'ETF, és línia convencional el s. XXI. A partir de 250 Km/h, essent moooolt generosos, podem considerar que és Alta Velocitat.
Home, per algun lloc corre una definició que diu que són Alta Velocitat totes les línies per sobre de 160Km/h... però vaja, a part de per riure no serveix de massa aquesta definició.
I per cert, no et creguis tot el que et digui la Gene ni qualsevol polític. Segur que et diuen que la L9 també serà d'Alta Velocitat
awe wrote:Però el que jo dic és que Olot hauria de tenir una línia convencional, i no una com l'ETF que serà d'AV o d'altes prestacions, per que:
a) Els pobles entre Olot i Girona haurien de tenir servei de tren.
Ningú ha dit que l'ETF vagi d'Olot a Girona. Són coses diferebts la línia Olot-Banyoles-Girona i l'ETF. La única diferència entre la teva propsta d'ETF i la meva, és que el "meu" ETF aprofitaria la línia d'Olot entre aquesta població i Besalú, la qual cosa permetria estalviar una bona quantitat de milions.
awe wrote:
b) l'ETF, en ser d'alta velocitat, no donaria servei als pobles.
1- Quins pobles?
2- En el cas hipotètic que n'existís algun de més de 5.000 habitants... per què no?
awe wrote:I per tant és perjudicial que l'ETF passi per Olot.
Ara flipo jo
awe wrote:
Ara tampoc t'entenc. TOTS els serveis de rodalies són distàncies curtes, i encara que la línia continüi més lluny el servei fa un cul-de-sac no gaire lluny de la ciutat.
I què passa... que ningú viatja entre Olot i Vic? I entre Olot i Ripoll, Ripoll-Besalú? Banyoles-Vic? Banyoles-Ripoll? Banyoles Puigcerdà?
awe wrote:Algo així com Olot-Girona (i en cap cas Olot-Figueres)..
Que els de Figueres són ciutadans de segona? Pangironisme? Estatut d'Autonomia per Figueres!!!
awe wrote: A banda, potser no coneixes prou bé la realitat de Girona. Com que no hi ha xarxa de rodalies, tothom que va a Girona va amb cotxe i aparcar-hi és missió impossible.)..
Està bé... crec que l'ajuntament de Girona hauria de fer alguna cosa al respecte. No veig quina relació hi pot tenir l'ETF, però vaja...
awe wrote: No t'entenc en absolut.
Espero que ara ja sí.
awe wrote:De moment, les úniques propostes meditades han descartat el traçat per Olot. Mira els plànols de les solucions a adoptar ens els PDF que t'he enllaçat. Insiteixo, mira els plànols..
Crec profundament que són propostes "meditades" només tenint en compte quina és l'alternativa més barata, no pas la més útil, la que genera més beneficis ni la que genera menys problemes.
i ja sabem que les baratures, a la llarga, surten cares.
Encara s'està a temps de rectificar.
A10!!!