Problemàtic
Posted: Friday 07/01/2011 16:44
Dubto molt que l'Ajuntament s'avingui a permetre que un autobús creui el passeig central de la Rambla, amb el trànsit dens de persones que hi ha, cada 6 minuts.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Fa poc, vaig escriure a TMB, pel cas dels autobusos de les línies 15 i 35, que tot i quedar força lluny del nou hospital, encara indiquen com a origen/final Hospital de Sant Pau. Els hi he dit si no haurien de canviar el nom de la parada, per no dur a confusió, i de pas, si es podien fer passar més línies pel davant del nou. Al primer, diuen que ho estudiaran, i sobre el segon, que depen de l'ajuntament. I és que ja fa força temps que es va traslladar l'hospital, i segueixen passant les dues línies B22 i 192.m.h.t. wrote:De moment sembla que no. TMB no ha dit res d'ampliar ni la 15, ni la 35, ni la 117 (que hauríen de tenir el terminal al nou hospital, no al vell).metring wrote:Se sap si faran passar més línies de bus per l'actual Hospital de Sant Pau?
La 192 no és un Bus de Barri, però... oi que ho sembla?metring wrote:Ara per ara, hi passen un bus de barri i la B22 de Tusgsal [...]
Tinc la idea d'unes línies tipo exprés per exemple: la B27 pot tenir una companya que pari només a les parades més destacades. O a la B19 una línia exprés que vagi del hospital de la Vall d'Hebró al hospital de Can Ruti directament i anant per una autopista o autovia. Què us sembla?m.h.t. wrote:Potser no us heu fixat, però amb l'estrena de la nova xarxa s'han modificat els horaris de les línies parelles de TUSGSAL. I l'han pifiada grossa.
M'explico. Fins ara, els tàndems B17-B27 i B30-B31 circulaven sincronitzats per tenir una freqüència de pas conjunta en el tram coincident. Doncs bé, amb els nous horaris, això s'ha perdut. El nou criteri d'horaris és que la línia més curta passi inmediatament abans de la línia més llarga. Resultat: passen les dos juntes.
Per exemple, fins al desembre, la B30 i B31 tenien una freqüència de pas conjunta de 10 minuts al tram coincident. Ara, passen les dues juntes cada 20 minuts. Als horaris, podem veure com la B31 circula 3 minuts abans de la B30 a cada parada.
En el cas de la B17 i B27, fins al desembre, tenien una freqüència de pas conjunta de 6-7 minuts. Ara, passen ambdues solapades cada 10. I això que la B27 ha augmentat freqüència i nombre de busos Als horaris, podem veure que la B17 circula 2 minuts abans que la B27 per cada parada.
Però això no és tot. Recordem que s'han creat dues línies noves, B33 i B44, per complementar les línies B3 i B4 entre el centre de Badalona i Pomar. Heu vist els horaris de la B33? Circula alhora que la B3! Podeu veure als horaris com circulen al mateix minut de cada hora per les parades. Només les línies B4 i B44 estan més o menys sincronitzades.
Per tant, conclueixo:
De què serveixen ara les línies complementàries B17, B31 i B33? Perquè les línies B27, B30 i B3, respectivament, duguin els busos quasi-buits? Per això s'han retallat/modificat/eliminat les antigues línies B16, B20, B21 i B22? Per crear línies complementàries que no complementen res?
Per beneficiar qui i quantes persones, exactament?Renfe445 wrote:O a la B19 una línia exprés que vagi del hospital de la Vall d'Hebró al hospital de Can Ruti directament i anant per una autopista o autovia.
I que passi com l'antiga BD6, que va néixer essent express i fent exactament el mateix recorregut que la B26. Va començar a les parades més destacades, i des de desembre 2011 la B6 és una línia que fa exactament el mateix que la B26 i para exactament a les mateixes parades.Renfe445 wrote:Tinc la idea d'unes línies tipo exprés per exemple: la B27 pot tenir una companya que pari només a les parades més destacades.
Bé, sempre es pot fer pel lateral... Alguna cosa semblant al 60 de TMB als seus inicis (Ronda Exprés), doncs això Hospital Exprés o quelcom semblant...Guigui wrote:Per beneficiar qui i quantes persones, exactament?Renfe445 wrote:O a la B19 una línia exprés que vagi del hospital de la Vall d'Hebró al hospital de Can Ruti directament i anant per una autopista o autovia.
A mí em va passar, vaig anar al hospital de Can Ruti i després em van derivar al hospital de la Vall d'Hebron immediatament .Guigui wrote:Per beneficiar qui i quantes persones, exactament?Renfe445 wrote:O a la B19 una línia exprés que vagi del hospital de la Vall d'Hebró al hospital de Can Ruti directament i anant per una autopista o autovia.
Algo així com l'antiga B24, que anava per l'autopista. Amb la B19 millor perquè així els dos hospitals estarien comunicats més bé i sense voltesAdolescent barceloní wrote:I que passi com l'antiga BD6, que va néixer essent express i fent exactament el mateix recorregut que la B26. Va començar a les parades més destacades, i des de desembre 2011 la B6 és una línia que fa exactament el mateix que la B26 i para exactament a les mateixes parades.Renfe445 wrote:Tinc la idea d'unes línies tipo exprés per exemple: la B27 pot tenir una companya que pari només a les parades més destacades.
Bé, sempre es pot fer pel lateral... Alguna cosa semblant al 60 de TMB als seus inicis (Ronda Exprés), doncs això Hospital Exprés o quelcom semblant...Guigui wrote:Per beneficiar qui i quantes persones, exactament?Renfe445 wrote:O a la B19 una línia exprés que vagi del hospital de la Vall d'Hebró al hospital de Can Ruti directament i anant per una autopista o autovia.
Tinc una idea, jo. Fer el que diu Renfe445, però no directe per autopista sinó pel lateral i entrant a l'autopista quan no hi hagi lateral. La meva idea:
Bé,ara que ho penso, també és que el que diu en Guigui és veritat, que de què serveix tenir una línia que vagi d'hospital a hospital...
Però la meva idea donaria servei per anar de Vall d'Hebron a Santa Coloma o de Santa Coloma a Can Ruti, la meva B19EXPRESS no estaria dissenyada per fer-la de punta a punta. Però hi ha el 60 que fa el mateix que la meva idea fa fins a la Trinitat...bé,seria un "reforç" sobretot els festius... ara, que els festius les Express no funcionen...
Des del museu (Pl.Assemblea de Catalunya) i sense pujar a l'hospital? Més o menys des de la Morera ja puja mig buida, sí que és veritat.Renfe445 wrote:Bé si creieu que la idea de la B19 exprés és descabellada, doncs ara estic planejant una B28, la companya perfecta de la B27. Penseu que ara al estiu la B27 està PLENA. Clar, com que passa per la platja... He viatjat amb la línia de punta a punta, i m'he fixat des de quina parada ja comença a haver-hi més gent disposada a estar apretujada i amb el risc de quedar-se sense el nostre estimat espai vital. Bé, jo sempre estic al seient que està a la dreta del conductor i no em passa res. .
Bé, doncs aquí està la NOVA B28:
Aviat faré un mapa amb el seu recorregut, si puc...
Avui la he agafada, i des de la parada on baixen el banyistes sempre, l'autobús s'ha quedat completament buit.Adolescent barceloní wrote:Des del museu (Pl.Assemblea de Catalunya) i sense pujar a l'hospital? Més o menys des de la Morera ja puja mig buida, sí que és veritat.Renfe445 wrote:Bé si creieu que la idea de la B19 exprés és descabellada, doncs ara estic planejant una B28, la companya perfecta de la B27. Penseu que ara al estiu la B27 està PLENA. Clar, com que passa per la platja... He viatjat amb la línia de punta a punta, i m'he fixat des de quina parada ja comença a haver-hi més gent disposada a estar apretujada i amb el risc de quedar-se sense el nostre estimat espai vital. Bé, jo sempre estic al seient que està a la dreta del conductor i no em passa res. .
Bé, doncs aquí està la NOVA B28:
Aviat faré un mapa amb el seu recorregut, si puc...
Però de reforç de la B27 ja hi ha la B17 que pel lateral de l'autopista en direcció Via Augusta va més ràpida, i acaba a la Rambla Sant Sebastià de Santa Coloma. Potser en comptes de fer aquesta B28 que dius es podria allargar la B17 fins a la Pallaresa millor, no? Vaja, crec jo...
P.D: lo del mapa del recorregut, si no saps com fer-ho pots fer-lo amb el Google Maps fent captures de pantalla i després enganxar les captures al Paint, tot i que trigaries una mitja hora en fer-ho.
Sí però jo crec que estàs fent ressuscitar la B28, quan jo deia fer una B28 que vagi de la Pallaresa fins a Germà Juli (o sigui, prolongar la B17 de Rbla. St. Sebastià fins a la Pallaresa, que ja hi ha molts viatgers, jo la volia renombrar B28).pau5321 wrote:Jo proposo una B28, semblada a la que es va suprimir fa 11 anys però prolongada passant pel CAP Sant Andreu:
Direcció Badalona Centre
Plaça Mossèn Clapès - Palomar - Pg.Torras i Bages - Segre - Sant Adrià - Arbeca - Lima - Caracas - Tiana - Pg.Santa Coloma - Pg.Llorenç Serra - Rbla.St.Sebastià - Metro Fondo - Verdi - Liszt - Rbla.St.Joan - Ventura Gassol - Av.Martí Pujol - Francesc Layret - Prim.
Direccio Sant Andreu
Prim - Germà Juli - Via Augusta - Anselm Clavè - Rambla Sant Joan - Liszt - Av.Mònaco - Metro Fondo - Rbla.St.Sebastià - Pg.Llorenç Serra - Pg.Santa Coloma - Tiana - Tucumán - Ciutat d'Asunción - Lima - Sas - Sant Adrià - Segre - Virgili - Rbla.Onze de Setembre - Avinguda Meridiana - CAP Sant Andreu - Av.Meridiana (lateral) - Bartrina - Pl.Mossèn Clapès.
Finals: Pl.Mossèn Clapès, compartit amb la parada del 126 que abans era terminal d'aquesta linia i ara és passant. Prim, es podria fer una marquesina nova al carrer Prim per ubicar el final, o bé que fos a la parada de Germà Juli que té nomès girar el carrer.
Anada: 9.6 KM, aproximadament es podria fer en 50 minuts, amb 10 de descans aquest sentit en 1 hora es fa.
Tornada: 10.3 km aproximadament, en uns 55 minuts es podria fer la volta, amb 5 minuts de descans.
Les sortides es podrien fer per poder coordinar-se amb la B27, no com ara fan la B17 i B27 que tenen coordinació 0. Per exemple he fet uns càlculs, i la B27 de Oliveres a Rbla.Sant Sebastià amb Irlanda es fa en 17 minuts, la nova B28 de Mossèn Clapès a Rbla.St Sebastià amb Irlanda ho faria en 35, per tant hi hauria que tindre en compte això perque arribessin coordinats, i a més, posar horaris EH com a TMB, que obliguen als conductors a anar en hora o retrasats perque l'hora marcada en les parades sigui real.
Sí... Sí, sí, millor així, prolongada fins a la Pl. de la Vila i, millor fer un itinerari fins al CAP de Sant Andreu, com crec que ha dit un usuari.Adolescent barceloní wrote:Des del museu (Pl.Assemblea de Catalunya) i sense pujar a l'hospital? Més o menys des de la Morera ja puja mig buida, sí que és veritat.Renfe445 wrote:Bé si creieu que la idea de la B19 exprés és descabellada, doncs ara estic planejant una B28, la companya perfecta de la B27. Penseu que ara al estiu la B27 està PLENA. Clar, com que passa per la platja... He viatjat amb la línia de punta a punta, i m'he fixat des de quina parada ja comença a haver-hi més gent disposada a estar apretujada i amb el risc de quedar-se sense el nostre estimat espai vital. Bé, jo sempre estic al seient que està a la dreta del conductor i no em passa res. .
Bé, doncs aquí està la NOVA B28:
Aviat faré un mapa amb el seu recorregut, si puc...
Però de reforç de la B27 ja hi ha la B17 que pel lateral de l'autopista en direcció Via Augusta va més ràpida, i acaba a la Rambla Sant Sebastià de Santa Coloma. Potser en comptes de fer aquesta B28 que dius es podria allargar la B17 fins a la Pallaresa millor, no? Vaja, crec jo...
P.D: lo del mapa del recorregut, si no saps com fer-ho pots fer-lo amb el Google Maps fent captures de pantalla i després enganxar les captures al Paint, tot i que trigaries una mitja hora en fer-ho.