Page 7 of 33
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Tuesday 16/02/2010 11:51
by metring
També han acordonat petites zones amb cinta de les dues andanes, no sé si per por de que caiguin trossos de sostre
Retard impressionant
Posted: Tuesday 16/02/2010 12:17
by Guigui
Bus llançadora per la Meridiana? La gent haurà de sortir 30 minuts abans per arribar a la mateixa hora a destinació. No sé si ho fan per no col·lapsar encara més la L1, però la solució no és gens satisfactòria.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Tuesday 16/02/2010 13:45
by Jordi Freixas
Home, si habiliten un carril expressament per aquests autobusos no hauria de ser tant caòtic.
Mala fe o incompetència?
Posted: Tuesday 16/02/2010 13:50
by Guigui
Baixar del tren, canalitzar tot el passatge cap a la sortida, esperar que la teva llançadora estigui disposada per a carregar passatge, fer el trajecte en superfície, amb tots els semàfors que hi ha i per molt carril propi que puguin habilitar, arribar a l'estació, baixar de l'autobús, canalitzar tot el passatge per l'entrada, barreres tarifàries incloses, pujar al tren, esperar perquè estigui disposat per sortir...
En lloc de tot això, no podrien desviar serveis pel Ramal de les Aigües? No volien implantar un sistema megaxupiguai de senyalització (que resulta que a la B-V el tenen des de fa anys) per a millorar la gestió del trànsit i permetre freqüències més denses? Aleshores, per què no s'hi han posat abans per evitar tot aquest merder?
Arribes a pensar que ho fan expressament, perquè costa creure que siguin tan totxos.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Tuesday 16/02/2010 13:52
by metring
Jordi Freixas wrote:Home, si habiliten un carril expressament per aquests autobusos no hauria de ser tant caòtic.
Ja, però en l'espai que hi ha, tampoc hi caben masses busos, i els qui hi hagin, no sortiran tots a l'una, per anar igual de ràpid que el tren. Hauria estat millor desviar trens per Clot-Sagrera (si no haguessin tret tantes vies). Com a mínim, haurien d'haver deixat a punt la C2, funcionant tota sencera, perquè amb totes les Rodalies afectades durant tant de temps, això serà senzillament insuportable i insostenible.
Re: Mala fe o incompetència?
Posted: Tuesday 16/02/2010 15:58
by victorcasta
Guigui wrote:En lloc de tot això, no podrien desviar serveis pel Ramal de les Aigües? No volien implantar un sistema megaxupiguai de senyalització (que resulta que a la B-V el tenen des de fa anys) per a millorar la gestió del trànsit i permetre freqüències més denses? Aleshores, per què no s'hi han posat abans per evitar tot aquest merder?
No crec que desviar trens pel ramal de les Aigües sigui una bona idea ja que també hi ha i hi haurà afeccions a la zona de Sant Andreu Comtal i la Sagrera, i potser no repercutiria gaire en el servei de la R2, però sí que podria causar retards a la línia R1, ja que els trens de la R4 haurien de creuar a nivell les vies que fan servir els trens de Mataró.
En quant al sistema de senyalització que es vol implantar és el que es fa servir a la LAV Madrid-Barcelona, i s'està instal·lant la primera fase, el sistema de ràdio GSM-R.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Tuesday 16/02/2010 17:49
by Mako448
Confirmat,no hi hauràn trens de rodalies desviats per el Ramal de les Aigües,desconeixo si els regionals a Lleida per Manresa els desvien o no.
La Generalitat y Renfe están acabando de perfilar los detalles de la interrupción, que en principio se prevé total (no habrá desvíos por Sant Andreu Comtal) y el transporte alternativo.
Si l'alternativa és la L1 i autobusos llançadora,el caos està assegurat.Torno a insistir per no se quantes vegades,han d'ampliar les freqüències de la R2 fins a Montcada i Reixac en caps de setmana i matí de dies laborables,la R2 pot fer d'alternativa i absorvir passatge de la R4 i la R7 i de retruc evitar colpases a la L1,peró amb el penòs tren cada mitja hora de la R2 entre Montcada i Barcelona(que a vegades el tren cada 15 minuts pot ser fins i tot insuficient)no fem res,és una vergonya tot plegat.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Wednesday 17/02/2010 22:50
by metring
Informació més exhaustiva de lo de Sant Andreu Arenal, la qual cosa em fa pensar que potser tardin força temps en tancarla:
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 13&cs=infr
Continúan los trabajos previos a la construcción de la estación de Sagrera-Meridiana
Adif ha iniciado las obras de acondicionamiento de la estación de Sant Andreu Arenal, en Barcelona, con el fin de aumentar las prestaciones, operatividad y la accesibilidad para los usuarios en estas instalaciones. Estos trabajos tienen carácter previo a las obras de construcción de la nueva estación de Cercanías de Sagrera-Meridiana.
(17/02/2010) A lo largo de las próximas semanas se llevarán a cabo obras de urbanización en el exterior y de reordenación de espacios en el interior para favorecer y agilizar el flujo de viajeros. En el exterior se reubicará la parada de taxis y el aparcamiento se habilitará como paso de viajeros. Además, se reorganizará la zona para posibilitar el estacionamiento de los autobuses lanzadera.
Por otra parte, en el vestíbulo se optimizarán los espacios interiores para aumentar su capacidad y agilizar los encaminamientos de viajeros. Entre otras actuaciones, se desplazará la taquilla central, se reordenarán los controles de acceso y las validadoras de billetes, se modernizarán las escaleras mecánicas y se adecuarán las fijas, y se instalará una barandilla de seguridad en los andenes junto a los accesos verticales.
Otros trabajos previos
Esta actuación en Sant Andreu Arenal se enmarca dentro de los trabajos previos a la construcción de la nueva estación de Cercanías Sagrera-Meridiana. Además, en los últimos meses, se han realizado otras obras previas, como la instalación de un escape en Sant Andreu Arenal y la optimización de las instalaciones en Badalona.
En el lado Montcada de Sant Andreu Arenal se ha instalado un escape que permite una mayor maniobrabilidad de los trenes entre las dos vías generales. De este modo se ha facilitado y mejorado la gestión del tráfico ferroviario a la vez que se han multiplicado las prestaciones de la infraestructura.
El escape se montó sobre traviesa de madera, al ser el material más adecuado para una instalación de estas características en túnel, con los parámetros geométricos necesarios para garantizar su funcionalidad y con carril de sesenta kilos, más resistente al desgaste y el más apropiado para instalaciones que deben soportar altos niveles de tráfico.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 18/02/2010 7:22
by Santfeliuenc
Hola,
Al final, con todo el lío este me pierdo... ¿qué líneas de cercanías serán las que finalmente van a pasar por esta nueva estación de Sagrera?
Lo digo porque como esto lo van cambiando a medida que pasa el tiempo y ponen y quitan lo que quieren, la prensa se inventa planos y luego los publica... ¿hay algún plano actualizado fidedigno? más que nada porque estoy viendo que está pasando como con el aeropuerto y el trazado del ferrocarril de entrada o con el trazado del AVE por Barcelona, la reforma de Glòries, etc. (en fin, como con todo en Barcelona), que hacen lo que les da la gana y no dicen nada ni se entera nadie hasta que las máquinas están ya encima del terreno. Y luego todos nos damos cuenta de las cagadas y decimos "ah, ¿pero era esto lo que iban a hacer?".
Saludos,
Sergio
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 18/02/2010 8:35
by victorcasta
En un principio, las líneas R3, R4 y R7 actuales.
La previsión es que en el futuro pare ahí solamente la línea que del aeropuerto dirige hacia Terrassa y Manresa.
Molt descompensat
Posted: Thursday 18/02/2010 8:50
by Guigui
I "La" Sagrera haurà de suportar les actuals R1, R2, R3, R7 i regionals? Amb dues vies i gràcies, no fos cas que aixafin la guitarra als especuladors?
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 18/02/2010 10:37
by Vox
Crec que a Sagrera-Sagrera-Sagrera hi anaven 4 vies per rodalia.
Vaja lio amb la reordenació. L'actual R3 no pasaria per la futura Sagrera-Meridiana perque la faran passar per Passeig de Gràcia, no? Llavors el problema estarà en les 2 vies de Sagrera-Sagrera-Sagrera costat muntanya, doncs les costat mar serien nomes per l'actual R1 (que passaria a dir-se R2).
Vox
R3 i R?
Posted: Thursday 18/02/2010 10:43
by Guigui
No sé on faran acabar l'R3, però una bona opció seria fer-ho a l'Estació de França: descongestionaria el túnel de Pg. de Gràcia o Catalunya, així com l'entrada a l'Hospitalet.
D'altra banda, segur que la nova línia Maçanet-St. Vicenç costa-costa no mantindrà la denominació d'R1, en honor a la primera línia que es va obrir?
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 18/02/2010 10:54
by davida
Que faria jo pel tall de Sagrera Meridiana:
- C1 Nord - C4 sud. Els tren que acaban a l'Hospitalet continuen a Martorell, Vilafranca i St Vicenç de Calders. Cap creaument de via. S'eliminen els creuaments a nivell de l'Hospitalet, millora de l'embut de l'Hospitalet
- C2 sud - C4 Nord. El creuament a nivell de la bifurcació d'estació de França es pasa a fer a la bifuracació de les aigües. Tren cada 15 min. S'elimina el creuamente a nivel C4 - C3 de Montcada Bifurcació.
- C2 nord C2 centre. Igual
- C3 St Andre Arenal - Vic - Puigcerdà. Unica linia que transbordaria a Metro. S'elimina el creuamente a nivell C4 - C3 de Montcada Bifurcació.
- C7 Retallada a Montcada Bifuracacio o Sant Andreu Arenal segons capacitat.
Estació de França sense servei de rodalies. Es un mal menor
Tunel Plaça de Catalunya. Nomes passa la C1 Nord <-> C4 Sud
Tunel Passeig de Gracia. Tindriem els mateix nº de trens: SVC <-> Manresa, Vilanova <-> Terrassa, Castelldefels <-> Granollers, Aeroport <-> St Celoni
Simplemente tots el tren que acaben a l'Hospitalet o Estació de França es converteixen en passants. Els unics trens que no passen pel centre son els C3 i C7.
Solució tan bona... que no els serveix
Posted: Thursday 18/02/2010 10:58
by Guigui
Clarament, no estàs qualificat per gestionar cap empresa pública. Penses massa.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 18/02/2010 11:39
by marc
Ostres davida gran pensada, llastima que ningu es doni compte que el que volen fer pot provocar un segon "cas bellvitge". Recorda'm que si mai aconsegueixo crear una empresa de ferrocarrils et contracti com a gestor de linies
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 18/02/2010 13:20
by Mako448
davida wrote:Que faria jo pel tall de Sagrera Meridiana:
- C1 Nord - C4 sud. Els tren que acaban a l'Hospitalet continuen a Martorell, Vilafranca i St Vicenç de Calders. Cap creaument de via. S'eliminen els creuaments a nivell de l'Hospitalet, millora de l'embut de l'Hospitalet
- C2 sud - C4 Nord. El creuament a nivell de la bifurcació d'estació de França es pasa a fer a la bifuracació de les aigües. Tren cada 15 min. S'elimina el creuamente a nivel C4 - C3 de Montcada Bifurcació.
- C2 nord C2 centre. Igual
- C3 St Andre Arenal - Vic - Puigcerdà. Unica linia que transbordaria a Metro. S'elimina el creuamente a nivell C4 - C3 de Montcada Bifurcació.
- C7 Retallada a Montcada Bifuracacio o Sant Andreu Arenal segons capacitat.
Estació de França sense servei de rodalies. Es un mal menor
Tunel Plaça de Catalunya. Nomes passa la C1 Nord <-> C4 Sud
Tunel Passeig de Gracia. Tindriem els mateix nº de trens: SVC <-> Manresa, Vilanova <-> Terrassa, Castelldefels <-> Granollers, Aeroport <-> St Celoni
Simplemente tots el tren que acaben a l'Hospitalet o Estació de França es converteixen en passants. Els unics trens que no passen pel centre son els C3 i C7.
Seria el millor tot aixó que proposes,peró també cal tenir en compte que aixó provocaria un canvi d'hoarirs al tram Hospitalet-Sant Vicenç de Calders i Birfucació-Manresa,i els usuaris s'haurien d'acostumbrar a aquests "nous"horaris,peró vaja tampoc és una cosa tan molesta.El problema tot plegat que renfe té una falta d'imaginació en fer les coses bé,i en fer pla alternatius dignes per perjudicar lo menys possible als usuaris.I d'aquesta manera també eliminem la falta de puntualitat de Rodalies per culpa del conmstant entrada/sortida de trens a L'Hospitalet,i a partir de l'Abril haurem d'afegir Badalona.
Re: Mala fe o incompetència?
Posted: Thursday 18/02/2010 14:05
by genissimon
Guigui wrote:[...]En lloc de tot això, no podrien desviar serveis pel Ramal de les Aigües? No volien implantar un sistema megaxupiguai de senyalització (que resulta que a la B-V el tenen des de fa anys) per a millorar la gestió del trànsit i permetre freqüències més denses? Aleshores, per què no s'hi han posat abans per evitar tot aquest merder?[...]
El problema és que els trens cap a Montcada-Bifurcació cisallen dues línies: la de Mataró a la sortida de Clot-Aragó i la de Granollers a l'agafar el ramal de les Aigües al nord de Sant Andreu Comtal. Coneixent la gestió del trànsit d'ADIF, crec que pot resultar més car el farciment que el gall, en la teva proposta.
Altra cosa seria millorar i recomanar el transbordament Rodalia-Metro L1 a Sant Andreu Arenal (<M> Fabra i Puig) per anar tant cap a la plaça Catalunya (on baixa la majoria d'usuaris de les línies tallades) com cap a Clot-Aragó (<M> Clot) per transbordar a un altre tren de Rodalia.
Salut !!
Fer les coses bé, només cal utilitzar el cap!
Posted: Thursday 18/02/2010 14:22
by Guigui
Doncs molt bé, em quedo amb la proposta d'en davida, però en cap cas amb aquest refregit de mandra gentilesa de Renfomentadif.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 18/02/2010 14:38
by marc
A veure si he entes el que vol fer adif. Una microestació de bus a sant andreu amb busos llançadora cap al clot. Nomes hi veig tres problemes. Com creuaran la meridiana els busos sense haver de fer volta en els dos extrems, on posaran el terminal al clot, i com ho haurem de fer els que anem a la sagrera, haurem de continuar agafant la L1?