Page 7 of 8

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Saturday 24/10/2009 20:35
by Vilarrubla
Jordi Freixas wrote:Realment és un problema la via única, de Vic en amunt, tinguent en compte que les freqüències dels trens són menors?

Una altra cosa que es podria fer seria tornar a posar el ramal Granollers Centre - Les Franqueses i fer-los passar per allà els Catalunya Exprés.
Home si els trens fan els horaris que han de fer potser no... però jo he estat parat molts cops durant molts minuts esperant a que passi el tren que baixa per continuar pujant.

Ramal Granollers-Les Franqueses

Posted: Sunday 25/10/2009 17:33
by Guigui
Jordi Freixas wrote:I si amb tot això es tornés a instal·lar el ramal Granollers Centre - Les Franqueses per fer-los passar per allà? Llavors disposarien d'un tram afegit de doble via que els podria fer guanyar temps.
Evidentment, no el van desmantellar per deixar-lo a punt per a reinstal·lar-lo. No conec exactament el terreny, però molt m'ensumo que ara seria molt més difícil de refer-lo que si no l'haguessin desmantellat.

Aquesta és una de les mostres més clares de l'afecte que sent la classe dirigent d'aquest país pel ferrocarril.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Sunday 25/10/2009 18:22
by Jordi Freixas
Des que aquella via va ser suprimida, es va passar uns quants anys instal·lada i sense cap us. Això va començar a canviar a partir de que es va començar a reorganitzar urbanisticament tota la zona; bàsicament la construcció del baixador de Les Franqueses - Granollers Nord de la línia de Portbou, i la Ronda Nord, que té una rotonda d'accés just a la zona per on antigament hi passava la via. Després de passar per la zona de la Ronda Nord en direcció a Les Franqueses, hi ha un petit tram a on encara s'hi conserva fins i tot un tros de via del tren, i la resta fins a enganxar amb l'estació de Les Franqueses es va convertir en un passeig per a vianants.

Sigui com sigui, a la premsa comarcal de tant en tant van apareixent (o anaven apareixent, perquè ara fa molt de temps que no ho miro) noticies sobre idees de com reaprofitar aquells terrenys que, en certa ocasió em va semblar llegir que encara són propietat d'Adif. Una de les idees que es contemplava per de cara a l'antic ramal era construir-hi una línia de tramvia que comuniqués Les Franqueses - Granollers Nord de la R2 amb Les Franqueses del Vallès de la R3.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Tuesday 03/11/2009 23:30
by suiza1957
?Al fil de aquet apartat,algu sap com va el tema de reduir el temps de viatge a Puigcera?

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Sunday 08/11/2009 22:15
by solde13
Jordi Freixas wrote:Des que aquella via va ser suprimida, es va passar uns quants anys instal·lada i sense cap us. Això va començar a canviar a partir de que es va començar a reorganitzar urbanisticament tota la zona; bàsicament la construcció del baixador de Les Franqueses - Granollers Nord de la línia de Portbou, i la Ronda Nord, que té una rotonda d'accés just a la zona per on antigament hi passava la via. Després de passar per la zona de la Ronda Nord en direcció a Les Franqueses, hi ha un petit tram a on encara s'hi conserva fins i tot un tros de via del tren, i la resta fins a enganxar amb l'estació de Les Franqueses es va convertir en un passeig per a vianants.

Sigui com sigui, a la premsa comarcal de tant en tant van apareixent (o anaven apareixent, perquè ara fa molt de temps que no ho miro) noticies sobre idees de com reaprofitar aquells terrenys que, en certa ocasió em va semblar llegir que encara són propietat d'Adif. Una de les idees que es contemplava per de cara a l'antic ramal era construir-hi una línia de tramvia que comuniqués Les Franqueses - Granollers Nord de la R2 amb Les Franqueses del Vallès de la R3.
Avui he passat per aquesta zona i he vist que encara es conserva un petit pont amb la via encara instalada, algun dia aniré a fer-hi alguna fotografia i la penjaré.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Sunday 15/11/2009 13:10
by suiza1957
Ahir vaig anar a Puigcerda. Parlant amb la gent es veu que va a anarel Sindic de Greures i sembla que es va comprometa a posar en coneixement de Renfe o Adif lo de la velocitat i redui el temps de viage. Tambe que li van demanar que hi haves mes trens
No soc tecnic, pero ara mateix notas sobretot quan baixes que l ´unitats 447 van molt frenades, sobretot del tram Puigcerda- Ripoll. Es a dir es nota que ja podrian corra mes. De fet el divendres vaig arrivar en el ultim tren i ja va arrivar deu minuts abans.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Wednesday 25/11/2009 1:47
by Jordi Freixas
A veure si es decideixen a posar-hi alguna 448 d'una vegada.

Per cert, la setmana passada, consultant horaris i preus entre Barcelona i Ribes de Freser a través de la pàgina web de Renfe em vaig trobar amb una cosa bastant surrealista: per consultar l'horari, ho has de fer com si es tractés d'un trajecte de Rodalies; surrealista això de Rodalies, però a nivell informatiu cap problema. Ara bé: quan em disposava a consultar el preu del bitllet, em vaig trobar que només m'apareixen els preus dels diversos títols de transport vàlids per a Rodalies al llarg de les seves sis zones. Però en canvi, no es pot consultar el preu si et disposes a viatjar en un "rodalies" que vagi més amunt de Vic. Ja té collons el tema...

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Wednesday 25/11/2009 10:21
by marc
aixo em recorda als temps del pullman ripolles servit amb 432, que per cert va durar 9 mesos per aixi presionar madrid per fer passar el talgo BCN-Tolouse per la linia. Be d'aixo encara esperem, pero pel que fa a bitllets una cosa similar. Per cert jo crec que abans que una 448 seria millor un tren basculant, per guanyar temps en el tram Ribes-Bcn, on hi ha corbes molt tancades i un tren aixi premetria guanyar velocitat.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Wednesday 25/11/2009 14:55
by Jordi Freixas
Jo també ho he pensat (i exposat alguna vegada) això del tren basculant. Però... existeix actualment algun tren a la flota Renfe que reuneixi aquestes condicions?

- Tracció elèctrica
- Confortable
- Ràpid en acceleració

Per cert... algú sap si les 449 tenen basculació activa?

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Wednesday 25/11/2009 14:59
by BB9200
No tenen el SIBI, però a canvi poden tenir bogies BRAVA (ja m'enteneu, un Puigcerdà-Madrid amb 449... :P ).

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Wednesday 25/11/2009 15:11
by Jordi Freixas
O millor un Barcelona - Tolouse ;)

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Wednesday 25/11/2009 15:35
by marc
ja se que em direu que no, pero Talgo te en cataleg un tren tipus s130 per rodalies i regionals, i com a talgo és basculant. Crec que amb l'enginy que tenen els de talgo segur que podrien fer un tren que s'adaptes a les mil maravelles a la linia. Pel que fa a altres trens, renfe només te un tren que compleixi les caracteristiques, el platanito :) , i no crec que ens tregui d'enlloc, el problema de la basculació amb trens electrics és el pantògraf.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Wednesday 25/11/2009 16:52
by Jordi Freixas
Em refereia al material mòbil de què disposa Renfe actualment.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Wednesday 25/11/2009 18:21
by victorcasta
Jordi Freixas wrote:Per cert... algú sap si les 449 tenen basculació activa?
No. En tot cas l'haurien de tenir les 599, que tampoc en tenen. Només les unitats 594.100 i les 598.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Wednesday 25/11/2009 18:35
by Jordi Freixas
Doncs anem arreclats. Jo insisteixo en que com a mesura més a curt termini, les unitats 448 haurien de començar a veure's de manera habitual a la línia de Puigcerdà; són uns bons trens i són confortables. La pega és que si com s'ha dit varies vegades no podrien desenvolupar tota la seva velocitat, potser se les hauria de modificar com ja es va fer amb les 440 que circulaven per la línia.

Canviar d'UN

Posted: Wednesday 25/11/2009 18:51
by UT440_132M
Jordi Freixas wrote:Doncs anem arreclats. Jo insisteixo en que com a mesura més a curt termini, les unitats 448 haurien de començar a veure's de manera habitual a la línia de Puigcerdà; són uns bons trens i són confortables. La pega és que si com s'ha dit varies vegades no podrien desenvolupar tota la seva velocitat, potser se les hauria de modificar com ja es va fer amb les 440 que circulaven per la línia.
Però això no passarà perquè de moment, tota la línia, de Montcada a La Tour, és gestionada per la UN de rodalia, i per tant no veurem material de regionals a la línia. El que cal és ara que s'ha aconseguit deixar en condicions el transpirinenc, és tornar la gestió de Vic en amunt a l'actual UN de MD (antiga UN de Regionals), i llavors ficar uns trens com deu mana a la línia a partir de Vic i/o Torelló. I com a habitant de la plana de Vic, i usuari habitual de la línia, sóc el primer que vol això.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Wednesday 25/11/2009 19:05
by Jordi Freixas
Doncs... és que ja ho haurien d'haver fet... o deixar-se de punyetes i transferir la línia a FGC encara que els suposi gestionar també el tram transfronterer. Perquè aquesta línia és un cas únic a on els "rodalies" del tram Vic - La Tor de Querol:

1- No apareix en cap mapa comercial de Renfe; ni de Regionals ni de Rodalies.

2- Com ja vaig apuntar a l'altre fil, no es pot consultar el preu de cap trajecte que hi tingui alguna part en el tram de més amunt de Vic.

3- Els trens d'aquesta línia que procedents de Barcelona continuen o procedeixen més enllà de Vic, apareixen (senzillament, sense denominació comercial) en els horaris de Llarg Recorregut i Regionals.

4- Els bitllets expedits per un trajecte que inclou el tram Vic - La Tor de Querol són encara de Regionals (o si més no, ho eren fa un parell d'anys quan ja es tractava de trens de "rodalies").

5- Els trens que circulen més amunt de Vic, simplement no compleixen cap de les funcions que teòricament es requereixen per un tren de Rodalies; ni freqüència, ni temps, ni proximitat (o sigui, rodalies).

Posted: Wednesday 25/11/2009 19:10
by UT440_132M
Jordi Freixas wrote:Doncs... és que ja ho haurien d'haver fet... o deixar-se de punyetes i transferir la línia a FGC encara que els suposi gestionar també el tram transfronterer. Perquè aquesta línia és un cas únic a on els "rodalies" del tram Vic - La Tor de Querol:

1- No apareix en cap mapa comercial de Renfe; ni de Regionals ni de Rodalies.

2- Com ja vaig apuntar a l'altre fil, no es pot consultar el preu de cap trajecte que hi tingui alguna part en el tram de més amunt de Vic.

3- Els trens d'aquesta línia que procedents de Barcelona continuen o procedeixen més enllà de Vic, apareixen (senzillament, sense denominació comercial) en els horaris de Llarg Recorregut i Regionals.

4- Els bitllets expedits per un trajecte que inclou el tram Vic - La Tor de Querol són encara de Regionals (o si més no, ho eren fa un parell d'anys quan ja es tractava de trens de "rodalies").

5- Els trens que circulen més amunt de Vic, simplement no compleixen cap de les funcions que teòricament es requereixen per un tren de Rodalies; ni freqüència, ni temps, ni proximitat (o sigui, rodalies).
Es continua venent com a regional de Vic en amunt. I a molts llocs, sigui Vic, Canovelles o a L'Hospitalet mateix, anuncien tots els trens de la R3 com a rodalies, sigui quin sigui el trajecte, tant si és un Canovelles, Garriga, Vic, Ripoll, Ribes o Puigcerdà/La Tour, són anunciats com a rodalies. Les 447 com a màxim haurien d'arribar fins a Torelló, i allà, ficar trens regionals, ja sigui 470, 448R o 449.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Wednesday 25/11/2009 21:25
by marc
Personalment crec que caldria fer una linia amb relacions tipus FGC:

1-BCN-EDF ->La Tour (Redional)
2-BCN-EDF->La Garriga
3-BCN-EDF->Ribes
4-Centelles->Ribes Amb possibilitat de fusionar les relacions 2 i 4 en alguns casos. Aixi evitariem casos com que el primer tren de baixada de Puigcerda i Ribes arriba a Vic a les 8:30 i a les tantes a BCN

Re:

Posted: Wednesday 25/11/2009 22:30
by solde13
UT440_132M wrote:
Jordi Freixas wrote:Doncs... és que ja ho haurien d'haver fet... o deixar-se de punyetes i transferir la línia a FGC encara que els suposi gestionar també el tram transfronterer. Perquè aquesta línia és un cas únic a on els "rodalies" del tram Vic - La Tor de Querol:

1- No apareix en cap mapa comercial de Renfe; ni de Regionals ni de Rodalies.

2- Com ja vaig apuntar a l'altre fil, no es pot consultar el preu de cap trajecte que hi tingui alguna part en el tram de més amunt de Vic.

3- Els trens d'aquesta línia que procedents de Barcelona continuen o procedeixen més enllà de Vic, apareixen (senzillament, sense denominació comercial) en els horaris de Llarg Recorregut i Regionals.

4- Els bitllets expedits per un trajecte que inclou el tram Vic - La Tor de Querol són encara de Regionals (o si més no, ho eren fa un parell d'anys quan ja es tractava de trens de "rodalies").

5- Els trens que circulen més amunt de Vic, simplement no compleixen cap de les funcions que teòricament es requereixen per un tren de Rodalies; ni freqüència, ni temps, ni proximitat (o sigui, rodalies).
Es continua venent com a regional de Vic en amunt. I a molts llocs, sigui Vic, Canovelles o a L'Hospitalet mateix, anuncien tots els trens de la R3 com a rodalies, sigui quin sigui el trajecte, tant si és un Canovelles, Garriga, Vic, Ripoll, Ribes o Puigcerdà/La Tour, són anunciats com a rodalies. Les 447 com a màxim haurien d'arribar fins a Torelló, i allà, ficar trens regionals, ja sigui 470, 448R o 449.
Doncs jo per alla el març vaig agafar delta que anava cap a la molina i a parets el van anunciar com a delta i no com a rodalies