alf_ wrote:Según tu lógica no harían falta los peajes a la sombra, porque con los impuestos que paga el coche da de sobras para pagar los desdoblamientos. Si hace falta concesionar una vialidad, es porque no se puede pagar íntegramente con dinero público, entonces será que lo que pagan los coches en impuestos no es suficiente para todas las carreteras que utiliza.
Parteixes de premises errònies i, com era d'esperar, acabes amb conclusions errònies.
A Espanya i que jo sàpiga a tot arreu del món la majoria dels impostos no són finalistes. Per això resulta absolutament inconsistent l'argument que dones.
Els impostos que es recapten en els carburants van a una caixa comuna, a l'igual que els que es recapten en l'IRPF o en qualsevol altra impost/taxa (precisament ho comenta el text posat per Ferry1ac1). No costa gaire entendre que si no fos així, no es podrien tenir hospitals gratuïts, escoles subvencionades i, el més important en aquest fòrum, transport públic fortament subvencionat. Curiosament, seguint la teva lògica, cap d'aquests serveis existiria.
no creo que a la GenCat le haga mucha gracia tener que pagar peajes a la sombra, cuando una infraestructura construida directamente por el gobierno a la larga sale más barata.
No coneixes gens el funcionament de l'administració. L'administració bàsicament és corrupció i tràfic d'influèncioes per a benefeciar a uns quants. L'adjudicació dels contractes gairebé mai tenen res a veure amb el que sigui més barat o el millor
No crec que després d'això em puguis tornar a donar els mateixos arguments.
També m'agradaria fer notar que personalment trobo imprescindible en un diàleg com aquest donar referències concretes a llocs on es puguin confirmar les dades i opinions expressades, ja que qualsevol opinió que no estigui basada en alguna referència és pura especulació sense cap més valor que una reflexió personal.
Ferry1ac1 wrote:Trobo curiós que la Comissió Europea i el Ministeri de Foment espanyol no comparteixin la teva visió.
Ara ens fiem del que diguin la UE o el govern? Malament anem!!
Igualment, cada país és un món i la UE dóna recomancaions en general.
Pel que fa a Fomento, en el fons no diuen cap mentida: s'ha gastat més del que s'havia de gastar com en AVEs per tot arreu, aeroports a cada cantonada, tramvies absurds i autovies per les que no passa ningú. I ara, s'ha de treure pasta d'on sigui per pagar-ho.
Ara, d'aquí deduir que el transport privat per carretera (amb els camions ja no m'hi poso) és deficitari i el transport públic no... ho sento, però m'hi perdo. No li veig cap mena de relació.
Ferry1ac1 wrote:Molts ferrocarrils eren rendibles abans que els estats comencessin a construir grans xarxes de carretera a costa dels impostos de tots.
Abans del ferrocarril eren rendibles les tartanes i les diligències. Cal dir res més?