Page 7 of 26

Posted: Friday 19/01/2007 13:26
by genissimon
Només que s'eliminin les actuals limitacions de velocitat (*) per mal estat de la via, ja hi ha un important guany de velocitat. En corbes de 300 m de radi, un tren tipus N (normal) pot anar a 77 Km/h, mentre que un tipus A (com les 440) pot passar a 85 Km/h. En teoria, un tipus B (Talgo Pendular, per exemple) podria passar a 90 Km/h. I no crec que ni en el lloc més difícil les corbes del transpirinenc tinguin radis inferiors als 300m.

(*) Actualment hi ha limitacions permanentment temporals o temporalment permanents de 30 i 10 Km/h. A veure si amb la renovació de via del tram Ripoll-La Tor, desapareixen.

Per altra banda, lo que deieu dels frens combinats elèctric i pneumàtic, en les unitats modernes (252, 446, 447, etc...) entra en servei primer el frè elèctric. El pneumàtic només entra en servei si la necessitat de frenat és massa gran per al frè elèctric tot sol o si la velocitat de circulació és massa baixa (crec que en les 447 a 5 Km/h).

Salut !!
jordidr wrote:si la veritat es que amb el traçat actual es dificil augmentar la velocitat, i proposar un nou traçat doncs no se... pero clar tambe ens hem de plantejar que si en un futur aquesta linia ha de servir per conectar amb andorra, en fer una reforma mes seriosa

Posted: Friday 19/01/2007 15:14
by Guigui
genissimon wrote:Actualment hi ha limitacions permanentment temporals o temporalment permanents de 30 i 10 Km/h.
Genial, el vocabulari que s'inventa Renfomentadif (perquè suposo que l'hauràs tret d'allí). Demostra la mateixa capacitat en matèria lingüística que de gestió de TP.

:x

Posted: Saturday 20/01/2007 16:01
by Jordi Freixas
A mi em dóna la impressió que es tracta més d'una ironia de l'amic Genissimon (inspirada en l'estupenda gestió de RENFE/ADIF, és clar...).

Posted: Monday 22/01/2007 8:49
by genissimon
L'has clavat, Jordi.

Tot i que la ironia no és invenció meva, però ara no recordo d'on la vaig adoptar. Tot i que el joc de paraules em va agradar molt i és perfectament aplicable a la "gestió" (*) d'aquesta línia.

Crec que ara els estan canviant però en la part alta de la línia fins no fa gaire encara hi havia els pals de formigó originals de 1929 que en teoria sustentaven la catenària. Però n'hi havia alguns que no sabies si el pal aguantava la catenària o la catenària aguantava el pal.

(*) Si de l'abandó total a su suerte se'n pot dir gestió.

Salut !!
Jordi Freixas wrote:A mi em dóna la impressió que es tracta més d'una ironia de l'amic Genissimon (inspirada en l'estupenda gestió de RENFE/ADIF, és clar...).

Posted: Monday 22/01/2007 9:42
by Jordi Freixas
Jajajajajajajajajajjaaja... crec que aquesta classe d'expressions, no són cortesía d'una sola persona, sinó del poble ;)

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 21/08/2008 20:57
by George85
Adif adjudica les obres de rehabilitació de l'estació de Ribes de Freser per 177.000 euros

L'empresa pública Adif ha adjudicat les obres de rehabilitació de l'estació de Ribes de Freser (Ripollès) a l'empresa Domogest per un import de 177.000 euros. Les reformes de l'estació consisteixen en millorar l'edifici de viatgers i la zona de les andanes amb l'objectiu de modernitzar l'estat de les instal·lacions i augmentar la qualitat del servei que s'ofereix a 30.000 usuaris anualment.

Els treballs, que començaran en les pròximes setmanes, es concentraran en augmentar les andanes per arribar a una altura de 65 centímetres respecte a la cota de carril. D'aquesta manera es millorarà l'accessibilitat als trens.

També se suprimiran les barreres arquitectòniques mitjançant la construcció de noves rampes d'accés i s'instal·larà entre les andanes un nou pas antilliscant i adaptat a les persones amb mobilitat reduïda. Així mateix, es farà una marquesina a l'andana central i es posarà un nou paviment.

Pel que fa a l'edifici de viatgers, se li posarà una coberta nova i es faran noves canalitzacions per permetre la correcta evacuació d'aigües. En el moll auxiliar, es rehabilitarà la coberta amb la instal•lació d'una nova i es netejarà i pintarà la façana. El treballs es complementaran amb la col•locació de mobiliari, panels informatius i il·luminació.

L'execució de les obres formen part del projecte posat en marxa entre Adif i el Ministeri de Foment per modernitzar les instal·lacions i infraestructures de la línia Barcelona-Puigcerdà i que suposen una inversió global superior als 350 milions d'euros. Així, es rehabilitaran altres estacions com la de Ripoll, Manlleu, la Molina, Planoles, Campdevànol, Puigcerdà i Sant Quirze de Besora-Montesquiu.

Paral•lelament es modernitzarà el sistema d'electrificació i el reforç de potencia de quatre subestacions. A més, es farà la implantació d'un sistema de bloqueig automàtic, nous sistemes de comunicacions i de protecció mitjançant la senyalització lluminosa i acústica dels passos a nivell, i la renovació integral de la via. / ACN

El9nou.cat

-------------
No seria convenient relacionar d'alguna manera aquest fil amb aquest altres dos?

- Inici renovació electrificació línia Ripoll-Puigcerdà

- S'acosta la renovació de Ripoll–Ribes

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Sunday 24/08/2008 22:30
by liniadelRipollés
Avui diumenge s'estava treballant a la línia, posant balast a la zona de Toses, fins i tot hem vist un trenet d'obres circulant per Planoles. Ens ha sorprès trobar la boca nord del túnel de Toses tapiada i amb quatre grans ventiladors instal.lats per donar seguretat als treballadors dins el túnel.

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 13:27
by migjorn
A finals de juliol vam anar a veure com anaven les obres de renovació i la veritat és que hi ha tramb en què ja hi ha les noves vies posades. Us adjunto algunes fotografies.
Via nova entre Planoles i Toses
Via nova entre Planoles i Toses
PICT0013.JPG (95.75 KiB) Viewed 5303 times
Vista de l'estació de Toses
Vista de l'estació de Toses
PICT0018.JPG (99.05 KiB) Viewed 5300 times
Canvi de travesses de fusta a les de formigó a prop de Toses
Canvi de travesses de fusta a les de formigó a prop de Toses
PICT0019.JPG (59.02 KiB) Viewed 5299 times

Travesses

Posted: Thursday 28/08/2008 13:53
by Guigui
Bones fotos! I sort que hi han col·locat travesses adaptables a UIC (ho són, oi que sí?). Encara hi ha una mica de visió de futur...

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 14:17
by genissimon
No entenc la presència de travesses de fusta, excepte en alguns túnels.

Espero que sigui per a instal·lar via provisional i que quedin les de formigó monobloc bivalents (1668/1435).

Salut !!

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 14:55
by ping
Sobreamples

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 18:11
by liniadelRipollés
Hi ha trams nous balastats amb travessa de fusta i subjecció pandrol.

genissimon wrote:No entenc la presència de travesses de fusta, excepte en alguns túnels.

Espero que sigui per a instal·lar via provisional i que quedin les de formigó monobloc bivalents (1668/1435).

Salut !!

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 18:17
by ping
Pandrol o SKL12

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 22:23
by swansea
Com sempre ADIF a demostrat la seva voluntat de tenir un ferrocarril convencional connectat amb europa !!!. Hagués estat molt fàcil canviar l'ample de via amb travessa monobloc polivalent. així s'asseguren que ningú tengui males idees !!!.

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 22:37
by ping
No comprenc el teu missatge, swansea.

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 22:51
by swansea
Era una ironia. Si haguessin renovat amb travessa monobloc polivalent era molt fácil deduir que era facil transformar la línia a ample UIC. Han renovat aquest tram amb travessa de fusta per evitar "caure" en aquesta temptació?. O som jo que em mal pens sense motiu? Perquè fins a Ribres s'ha renovat amb monobloc i el darrer tram amb travessa de fusta?.

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 22:52
by victorcasta
swansea wrote:Com sempre ADIF a demostrat la seva voluntat de tenir un ferrocarril convencional connectat amb europa !!!. Hagués estat molt fàcil canviar l'ample de via amb travessa monobloc polivalent. així s'asseguren que ningú tengui males idees !!!.
No veig quin problema hi ha en canviar d'ample amb travesses de fusta... :nose

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 22:53
by swansea
És molt més facil, barat i ràpid amb trravesses monobloc...

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 22:56
by UT440_132M
Personalment, prefereixo les de fusta, aixi encara conserva l'aire de "rustica" aquesta línia. Per cert aquest cap de setmana segurament i passaré. Intentaré fer fotos, i penjar-les aqui.

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Thursday 28/08/2008 23:33
by ping
swansea wrote:És molt més facil, barat i ràpid amb trravesses monobloc...
Esta molt escampat aixo, pero es ben fals. Surt mes economic substiuir les traveses polivalents per altres d'amplada fixa. La rao: Moltisima ma d'obra.