Posted: Sunday 01/01/2006 21:21
I la sortida de Balaguer segueix sense renovar...
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Ultima noticia: inauguración en JUNIO.Ferrovi wrote:Algu sap mes o menys per quan s'innaugura???? deien que per finals de desembre del 2005, crec que aquests dies HAURIA de estar, segur que estara per febrer no???
Culpa meva, culpa meva...wefer wrote:-----------------------------------------
Nota de l'administrador:
Les respostes que parlaven sobre la comparació entre FGC i RENFE han estat passades a un altra tema, per segona vegada en la vida d'aquest fil:
http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=1803
------------------------------------------
Molt bé. Això seria un primer pas per a crear una veritable línia ferroviària transversal dels Pirineus catalans.l'AVUI wrote:L'èxit de la iniciativa fa pensar al govern a ampliar serveis i freqüències, crear un tren semiràpid que només s'aturi a Lleida, Balaguer, Tremp i la Pobla de Segur o, ja en un futur més ambiciós, allargar la línia ferroviària fins a Andorra, passant per Sort i la Seu d'Urgell. Aquest darrer tram està en fase d'estudi i, d'alguna manera, recuperaria el projecte original de la línia dissenyada per arribar a Saint Girons (França).
No és que el tram Vic - Puigcerdà s'hagi d'allargar fins a La Seu d'Urgell, és que la línia de la Pobla, després d'haver estat prolongada fins a La Seu, s'hauria de prolongar fins a Puigcerdà i Perpinyà.La idea recull també velles aspiracions del Pirineu, com ara la de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, que sempre ha reclamat un tren ràpid entre aquesta ciutat i Andorra per descongestionar la N-145. No obstant, el departament de Política Territorial tampoc descarta allargar la línia Vic-Puigcerdà fins a la Seu i Andorra.
Zamora - Coruñamegapauer wrote:Una pregunta. Avui he estat a la línia i he vist moltíssims tirafondos amb les inicials "ZC" dels anys 43 i sobretot del 45.
Algú sap de quina companyía van ser reciclats? Potser "Zafra - Jerez de los Caballeros"??
En serio??? Doncs queda una mic lluny!! Tenen el cap rectangular enlloc de cuadrangular com els de la RN.aarongilp wrote:Zamora - Coruñamegapauer wrote:Una pregunta. Avui he estat a la línia i he vist moltíssims tirafondos amb les inicials "ZC" dels anys 43 i sobretot del 45.
Algú sap de quina companyía van ser reciclats? Potser "Zafra - Jerez de los Caballeros"??
megapauer wrote:Per cert, patètiques les formes en que han estat "tretes" algunes senyals mecàniques, ja sigui arrancades i llençades al costat de la via o simplement tallades deixant el peu de ciment. Bona manera de conservar el patrimoni
liniadelRipollés wrote:Et refereixes a les de Tremp? Hi ha indicis de lluminoses? Com estan les agulles?
megapauer wrote:Per cert, patètiques les formes en que han estat "tretes" algunes senyals mecàniques, ja sigui arrancades i llençades al costat de la via o simplement tallades deixant el peu de ciment. Bona manera de conservar el patrimoni
megapauer wrote:A Tremp segueix tot en ordre, amb una senyal tancada i l'altra amb precaució. Els cables diria que tallats ja.
Hi han deixat dues vies, la desviada la més propera a l'edifici de viatgers. Ahir hi havia una locomotora de Guinovart i una batejadora, que va treballar a la línia de 8 a 12.
Després tornant, entre Puigcercós i Cellers (no recordo exactament on) vaig veure el que era una senyal a la vora de la via, bastant rovellada (potser hi porta anys). No vaig parar perquè era molt mal lloc però era evident que l'havien simplement llençat. No quedava ni braç ni disc, sols el "peu".
A Cellers (no hi havia parat mai però suposo que porta anys així) doncs una mica trist l'ús que han fet dels dos discs, però al menys existeixen. Hi havia una altra bateadora i una dresina portuguesa amb dues plataformes de Comsa.
A Àger, doncs a part de ser el carregador de balast (o com s'escrigui) hi havia una mena de cotxet per a dues persones bastant divertit (semblava de joguina), una retro amb adaptadors per a les vies i una altra dresina portuguesa. Suposo que ja no hi era però just a la vora del petit pont-túnel hi havia encara l'indicador del desviament però ni resta d'ell. I a l'altre costat del túnel es veia perfectament on anava el semàfor de l'estació, ja que quedava la meitat de la base del peu clavatal ciment i que havia estat tallat amb una radial algun dia.
Després vaig tornar a la C-13 perquè plovia bastant.
liniadelRipollés wrote:Et refereixes a les de Tremp? Hi ha indicis de lluminoses? Com estan les agulles?
megapauer wrote:Per cert, patètiques les formes en que han estat "tretes" algunes senyals mecàniques, ja sigui arrancades i llençades al costat de la via o simplement tallades deixant el peu de ciment. Bona manera de conservar el patrimoni