Page 7 of 13

Posted: Monday 16/04/2007 23:45
by Vox
wefer wrote:Per altre banda, i sense que serveixi de precedent, en aquest cas sí estic d'acord amb la PTP i considero que el transport nocturn es podria cobrir perfectament augmentant la quantitat de línies i freqüències dels Nitbús els caps de setmana. Si els Nitbús es comencessin a col·lapsar (amb autobusos articulats cada 5 minuts i línies per tota la ciutat), aleshores sí que seria lògic obrir el metro tota la nit.
Exacte. La de diners que pot costar això quan es podria servir perfectament amb NitBus.

Em sembla fantàstic que el posin per cap d'any, Sant Joan, la Mercè i per les festes de Gracia.. Es més, ho posaria tambè al juliol/agost, per potenciar l'oci nocturn per part dels guiris, però no la resta de l'any.

Mare meva com acabaran les 3000-4000-2000-2100 etc Si TMB ja les te fetes una caqueta de bruticia, com quedaran pels matins del diumenge? jojo

Vox

Posted: Monday 16/04/2007 23:49
by davidbarna
wefer wrote:http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------
La nit dels autobusos buits


La matinada del diumenge també va deixar un ambient inusual a la plaça de Catalunya. A les quatre de la matinada, una hora d'ebullició tradicional, les parades dels Nitbus estaven gairebé desertes. Arribaven i sortien autobusos buits o amb molt poques persones. "Només he tingut 15 validacions fins a les 4.15 hores de la matinada", va comentar Sergio Balfagón, conductor de l'autobús nocturn N7. "Porto 84 validacions en tota la nit, quan el normal són 230", va dir Jéssica Cerezo, de l'N6, un dels més utilitzats. La línia N5, acabada d'estrenar, va tenir diumenge a la matinada autobusos que circulaven buits per la ciutat.
Casualment vaig agafar un N5 el dissabte anterior baixant de la zona de Vallcarca i em va sorprendre perquè anava pràcticament buït, i això que era una hora en la que el metro ja no funcionava. L'autobús pràcticament no es va aturar a cap parada. Per tant, no em sorpren que els N5 anessin buïts xD

Posted: Tuesday 17/04/2007 0:09
by victorcasta
Vaja, doncs potser cal plantejar-se agafar el Nitbus... a menys parades, més ràpid...

Posted: Tuesday 17/04/2007 0:31
by Vox
davidbarna wrote:
wefer wrote:http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------
La nit dels autobusos buits


La matinada del diumenge també va deixar un ambient inusual a la plaça de Catalunya. A les quatre de la matinada, una hora d'ebullició tradicional, les parades dels Nitbus estaven gairebé desertes. Arribaven i sortien autobusos buits o amb molt poques persones. "Només he tingut 15 validacions fins a les 4.15 hores de la matinada", va comentar Sergio Balfagón, conductor de l'autobús nocturn N7. "Porto 84 validacions en tota la nit, quan el normal són 230", va dir Jéssica Cerezo, de l'N6, un dels més utilitzats. La línia N5, acabada d'estrenar, va tenir diumenge a la matinada autobusos que circulaven buits per la ciutat.
Casualment vaig agafar un N5 el dissabte anterior baixant de la zona de Vallcarca i em va sorprendre perquè anava pràcticament buït, i això que era una hora en la que el metro ja no funcionava. L'autobús pràcticament no es va aturar a cap parada. Per tant, no em sorpren que els N5 anessin buïts xD
El que em portava amb un N11 cap Badalona la nit de divendres anava literalment de Rally, tant que no es va aturar ni a la meva parada i vaig tenir que parar-lo jo a grito pelao.

Tela :D
Vox

Posted: Tuesday 17/04/2007 9:25
by Gosol-Saldes
Mi madre lo estrenó para volver del trabajo. Tomó la L5 en Pubilla Cases a las 4:05, transbordó en Sants-Estació a la L3, con la cual fue hasta Drassanes. Me explicó que habia bastantes viajeros tanto en una línea como en la otra, unos cuantos más en la L3 que en la L5.
Consideramos que tendria que estar abierto todas las noches, ya que son muchas las personas que trabajan por la noche y que no disponen de transporte para ir o volver del trabajo. Mi madre solo tiene una combinación malísima para volver del trabajo cuando no hay metro: El Nitbus (me parece que es el N3) hasta Pl.Catalunya, y de allí, si baja algún Nitbus por la Rambla, puede enlazar, y si no, tiene que bajar andando, que es lo que sucede la mayoría de noches.

Posted: Tuesday 17/04/2007 11:49
by Ecomobisostrans
De todas formas yo lo abriria todas las noches, para que ofreciera un servicio ininterrumpido. Igual que las cercanias y los principales regionales.

Posted: Tuesday 17/04/2007 15:24
by UT596001
victorcasta wrote:Vaja, doncs potser cal plantejar-se agafar el Nitbus... a menys parades, més ràpid...
I més segur que el metro.

Posted: Tuesday 17/04/2007 15:26
by UT596001
Gosol-Saldes wrote:Mi madre lo estrenó para volver del trabajo. Tomó la L5 en Pubilla Cases a las 4:05, transbordó en Sants-Estació a la L3, con la cual fue hasta Drassanes. Me explicó que habia bastantes viajeros tanto en una línea como en la otra, unos cuantos más en la L3 que en la L5.
Consideramos que tendria que estar abierto todas las noches, ya que son muchas las personas que trabajan por la noche y que no disponen de transporte para ir o volver del trabajo. Mi madre solo tiene una combinación malísima para volver del trabajo cuando no hay metro: El Nitbus (me parece que es el N3) hasta Pl.Catalunya, y de allí, si baja algún Nitbus por la Rambla, puede enlazar, y si no, tiene que bajar andando, que es lo que sucede la mayoría de noches.
I això no es pot resoldre amb un servei correcte de nitbus? No, ara a Barcelona voleu metro 24 hores tot el dia, perquè això d'esperar més de 10 minuts, no, no serveix...

Al meu poble tenim només 1 bus cada hora a la nit tots els dies de l'any i no passa res, perquè més val tenir un bus cada hora que no tenir res com estàvem abans de 2001.

Posted: Wednesday 18/04/2007 1:22
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:De todas formas yo lo abriria todas las noches, para que ofreciera un servicio ininterrumpido. Igual que las cercanias y los principales regionales.
I el manteniment de la infraestructura es farà practicant el metring? Em sembla que haurem de cridar el senyor de l'avatar d'en JaMiRo! perquè ens faci la feineta... :x

Posted: Wednesday 18/04/2007 11:16
by Ecomobisostrans
A veure, UT596001, ja cansa que cada cop que es porta a terme o algu proposa alguna actuació per Barcelona i zona 1 (una aglomeració urbana de 3 o 4 milions de persones), la tiris per terra comparant amb el que hi ha a Castellar del Vallès (una ciutat petita de 20 o 25 mil habitants). Tots estem d'acord en que fora de la capital tambe es necessiten serveis, però evidentment Barcelona en necessita molts més que no pas Castellar del Vallès, o Castellar de n'Hug, o Vilada, o qualsevol altra població. I no s'aconseguiràn pas retallant el servei a Barcelona, sino racionalitzant els recursos.
D'altra banda, estic d'acord en que a Castellar del Vallès, a Berga, i a altres llocs una mica grandets on no hi ha tren n'hi tindria que haver, circulant les 24 hores, i mentres es construeix hauria d'haver una bona xarxa d'autobusos, diurns i nocturns.

Posted: Wednesday 18/04/2007 12:02
by Ecomobisostrans
Info-PTP wrote:ICV i ERC volen més dies de metro nocturn



P.M. AGÈNCIES. Barcelona

Després de l'èxit de la primera nit en funcionament del metro, dissabte passat, la tercera tinenta d'alcalde i candidata d'ICV a l'alcaldia de Barcelona, Imma Mayol, va defensar que, en el futur, sigui possible obrir cada dia a la nit després de l'èxit de la posada en marxa del servei nocturn dissabte passat. Mayol va assegurar que «ha d'arribar a ser metro de cap de setmana, i si pot ser, de cada dia». «Si no ho és, es deu a una qüestió econòmica i de la mateixa infraestructura». La dirigent ecosocialista ha assegurat que malgrat que l'obertura nocturna del metro es fa en el marc d'un pla pilot, «evidentment continuarà, perquè, sense cap mena de dubte, es tracta d'aposta decidida».

El segon tinent d'alcalde i també alcaldable d'ERC a Barcelona, Jordi Portabella, va coincidir amb Mayol a qualificar «d'èxit» el servei de metro nocturn, que van fer servir 25.000 persones. Portabella proposa ara millorar la xarxa de transport públic de Barcelona amb un pla de metro que «arribi més enllà del Barcelonès i de la zona aeroportuària». Pel candidat d'ERC, aquest pla, «ben traçat i dimensionat, serviria per impulsar una xarxa única de vies de metro, d'àmbit regional, sobre la qual puguin operar les diverses empreses públiques existents.



ELS SINDICATS
Tot i que amb cautela, la majoria de sindicats del comitè d'empresa del metro valoren bé la primera nit de funcionament del servei. CCOO, UGT i la CGT coincidien a dir que el personal destinat a la seguretat és, de moment, suficient. Però supervisaran de prop que no hi hagi aldarulls en estacions i vagons. Van advertir també que si el servei s'amplia als divendres a la nit, demanaran ampliacions de contracte i més gent destinada a manteniment.

Posted: Wednesday 18/04/2007 16:16
by UT596001
Ecomobisostrans wrote:A veure, UT596001, ja cansa que cada cop que es porta a terme o algu proposa alguna actuació per Barcelona i zona 1 (una aglomeració urbana de 3 o 4 milions de persones), la tiris per terra comparant amb el que hi ha a Castellar del Vallès (una ciutat petita de 20 o 25 mil habitants). Tots estem d'acord en que fora de la capital tambe es necessiten serveis, però evidentment Barcelona en necessita molts més que no pas Castellar del Vallès, o Castellar de n'Hug, o Vilada, o qualsevol altra població. I no s'aconseguiràn pas retallant el servei a Barcelona, sino racionalitzant els recursos.
D'altra banda, estic d'acord en que a Castellar del Vallès, a Berga, i a altres llocs una mica grandets on no hi ha tren n'hi tindria que haver, circulant les 24 hores, i mentres es construeix hauria d'haver una bona xarxa d'autobusos, diurns i nocturns.
Explica'm llavors com paguem els autobusos nocturns de fora de Barcelona si el malgastem portant metros buits a les 4 del matí.

Que facin a Barcelona una xarxa de Nit Bus com cal, i que apliquin diners a la resta del territori que fa falta. I si et cansa que ho critiqui, t'aguantes; doncs ho continuaré fent.

Posted: Wednesday 18/04/2007 16:47
by aarongilp
UT596001 wrote:
Ecomobisostrans wrote:A veure, UT596001, ja cansa que cada cop que es porta a terme o algu proposa alguna actuació per Barcelona i zona 1 (una aglomeració urbana de 3 o 4 milions de persones), la tiris per terra comparant amb el que hi ha a Castellar del Vallès (una ciutat petita de 20 o 25 mil habitants). Tots estem d'acord en que fora de la capital tambe es necessiten serveis, però evidentment Barcelona en necessita molts més que no pas Castellar del Vallès, o Castellar de n'Hug, o Vilada, o qualsevol altra població. I no s'aconseguiràn pas retallant el servei a Barcelona, sino racionalitzant els recursos.
D'altra banda, estic d'acord en que a Castellar del Vallès, a Berga, i a altres llocs una mica grandets on no hi ha tren n'hi tindria que haver, circulant les 24 hores, i mentres es construeix hauria d'haver una bona xarxa d'autobusos, diurns i nocturns.
Explica'm llavors com paguem els autobusos nocturns de fora de Barcelona si el malgastem portant metros buits a les 4 del matí.

Que facin a Barcelona una xarxa de Nit Bus com cal, i que apliquin diners a la resta del territori que fa falta. I si et cansa que ho critiqui, t'aguantes; doncs ho continuaré fent.
Us recordo que fora de l'àrea ATM estem molt pitjor que això, almenys per la part nord. Aquí els nocturns brillen per la seva absència. Així que abans de dir segons què, penseu en els d'afora. El dia que posin un bus nocturn Figueres - Girona - Barcelona (i a un preu raonable, no la sajada que et foten els del grup Sagalès), aleshores parlem de millorar (més encara) la mobilitat a la zona de BCN.

Posted: Wednesday 18/04/2007 16:53
by UT596001
aarongilp wrote:
UT596001 wrote:
Ecomobisostrans wrote:A veure, UT596001, ja cansa que cada cop que es porta a terme o algu proposa alguna actuació per Barcelona i zona 1 (una aglomeració urbana de 3 o 4 milions de persones), la tiris per terra comparant amb el que hi ha a Castellar del Vallès (una ciutat petita de 20 o 25 mil habitants). Tots estem d'acord en que fora de la capital tambe es necessiten serveis, però evidentment Barcelona en necessita molts més que no pas Castellar del Vallès, o Castellar de n'Hug, o Vilada, o qualsevol altra població. I no s'aconseguiràn pas retallant el servei a Barcelona, sino racionalitzant els recursos.
D'altra banda, estic d'acord en que a Castellar del Vallès, a Berga, i a altres llocs una mica grandets on no hi ha tren n'hi tindria que haver, circulant les 24 hores, i mentres es construeix hauria d'haver una bona xarxa d'autobusos, diurns i nocturns.
Explica'm llavors com paguem els autobusos nocturns de fora de Barcelona si el malgastem portant metros buits a les 4 del matí.

Que facin a Barcelona una xarxa de Nit Bus com cal, i que apliquin diners a la resta del territori que fa falta. I si et cansa que ho critiqui, t'aguantes; doncs ho continuaré fent.
Us recordo que fora de l'àrea ATM estem molt pitjor que això, almenys per la part nord. Aquí els nocturns brillen per la seva absència. Així que abans de dir segons què, penseu en els d'afora. El dia que posin un bus nocturn Figueres - Girona - Barcelona (i a un preu raonable, no la sajada que et foten els del grup Sagalès), aleshores parlem de millorar (més encara) la mobilitat a la zona de BCN.
Precisament una de les raons per la qual m'oposo al metro nocturn a Barcelona és per poder pagar una xarxa nocturna d'autobús en condicions a l'àrea de Girona també, per exemple.

Posted: Wednesday 18/04/2007 16:59
by aarongilp
El que vinc a dir és que realment els grans oblidats sóm els de fora de l'ATM, i els calers per al metro venen de l'ATM. No dic res més que em calento i dic coses que no s'han de dir...

Posted: Friday 20/04/2007 11:20
by Ecomobisostrans
Us poso un hipervínculo a un missatge que he posat al foro de la PTP que respon als missatges de UT596001 i aarongilp. No he fet un copy and past per que quan hi ha quote pel mig queda bastant malament: http://www.laptp.org/forum/index.php?showt...&#entry5334

Posted: Sunday 22/04/2007 12:47
by Jordilar
Ahir vaig haver d'agafar el metro a les 2:07min a Palau Reial i vaig arribar a Pep Ventura a les 2:53. Us faig un informe del que vaig expreimentar a les linies 3 i 2:

Havia una cuantitat de gent mitjana a totes les estacions. Cap estació estaba deserta. Inclus a Verneda es van pujar 2 persones :o

El metro anava bastant plè tant a la linia 3 com a la linia 2. La gent es portaba bastant be, doncs tots eren persones que tornàven de sopar o anàven de festa. No vaig tenir cap problema. Al Arribar a Pep Ventura, la cuantitat de gent que va sortir del tren, va ser considerable, quan normalment aquell tram a últimes hores no hi acostuma haver massa gent.

Molta seguretat, tant a les estacions com als trens.

El meu viatje, i el de molta gent, no hagués estat posible sense el metro, doncs per a mi, i per a molta gent, la xarxa de busos nocturns és totalment desconeguda i confusa, amb una freqüència inestable i variable que fa que la gent en molts casos s'hagi d'esperar al carrer amb incertaesa de si vindrá o no...al final opten per el cotxe o el taxi, tal i com haurien fet gairebé totes les persones que van viatjar amb metro aquelles hores. No entenc com hi ha gent que potencia coses que no funcionen bé. El metro es un transport rapid i net per moure's per la ciutat.

Salut,

Posted: Sunday 22/04/2007 13:43
by aarongilp
Jo us poso l'exemple d'una cosa d'ahir. Havia de ser a l'autònoma abans de les 8 del matí, a l'estació d'FGC. Agafant el primer tren de Girona (7.27) arribava a Psg. Gràcia a les 8:41, ni de conya arribava. Amb una xarxa nocturna (o bé que els dos primers trens circulessin cada dia) podria haver arribat. Però vaig haver de fer nit a Terrassa, a casa mon pare. Si mon pare no visqués allà, ni això podria fer. Simplement, no pogués haver fet el que vaig fer...Està molt bé que a la zona 1 tingueu millores en el TP, però també anirien bé per aquells que no viuen a la zona 1 i, de fet, no viuen a l'àrea ATM.

Posted: Sunday 22/04/2007 14:24
by victorcasta
Jordilar wrote:El meu viatje, i el de molta gent, no hagués estat posible sense el metro, doncs per a mi, i per a molta gent, la xarxa de busos nocturns és totalment desconeguda i confusa, amb una freqüència inestable i variable que fa que la gent en molts casos s'hagi d'esperar al carrer amb incertaesa de si vindrá o no...al final opten per el cotxe o el taxi, tal i com haurien fet gairebé totes les persones que van viatjar amb metro aquelles hores. No entenc com hi ha gent que potencia coses que no funcionen bé. El metro es un transport rapid i net per moure's per la ciutat.
Totes les línies de Nitbus, des d'aquesta setmana, tenen una freqüència única de 20 minuts.

Posted: Sunday 22/04/2007 16:01
by Vox
Jordilar wrote:Ahir vaig haver d'agafar el metro a les 2:07min a Palau Reial i vaig arribar a Pep Ventura a les 2:53. Us faig un informe del que vaig expreimentar a les linies 3 i 2:

Havia una cuantitat de gent mitjana a totes les estacions. Cap estació estaba deserta. Inclus a Verneda es van pujar 2 persones :o

El metro anava bastant plè tant a la linia 3 com a la linia 2. La gent es portaba bastant be, doncs tots eren persones que tornàven de sopar o anàven de festa. No vaig tenir cap problema. Al Arribar a Pep Ventura, la cuantitat de gent que va sortir del tren, va ser considerable, quan normalment aquell tram a últimes hores no hi acostuma haver massa gent.

Molta seguretat, tant a les estacions com als trens.

El meu viatje, i el de molta gent, no hagués estat posible sense el metro, doncs per a mi, i per a molta gent, la xarxa de busos nocturns és totalment desconeguda i confusa, amb una freqüència inestable i variable que fa que la gent en molts casos s'hagi d'esperar al carrer amb incertaesa de si vindrá o no...al final opten per el cotxe o el taxi, tal i com haurien fet gairebé totes les persones que van viatjar amb metro aquelles hores. No entenc com hi ha gent que potencia coses que no funcionen bé. El metro es un transport rapid i net per moure's per la ciutat.

Salut,
Jordi, tenint en compte on em vas dir que vivies, crec que l'N11 t'aniria força bé, vaja, almenys t'estalvies la caminata entre Pep Ventura i el centre!

Vox