Page 7 of 36
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Tuesday 29/09/2009 22:11
by Vilarrubla
Que jo sapigui, el més important d'un aeroport es que tingui un bon funcionament intern.
Té bons accessos, no són els millors, evidentment, però no crec que ningú hagi de fer 5 hores per arribar a l'aeroport, ni anar caminant perquè no hi hagi transport públic disponible, teniu autobusos des del centre i podeu fer transbord rodalies-bus per anar a la T1, per tant els accessos hi són, que no siguin lo super xupi guais que alguns (m'inclueixo eh) voldriem, doncs això és veritat, però els projectes hi són, i un d'ells està en plena construcció.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Saturday 03/10/2009 10:02
by wefer
Vilarrubla wrote:teniu autobusos des del centre
Busos no integrats i que només paren a Pl. Catalunya.
Si posessim busos integrats amb parades de correspondència amb totes les línies de metro, seria un gran què, a part de ser una mesura amb un cost irrisori (comparat amb AVEs i metros a l'aeroport)
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Saturday 03/10/2009 12:34
by Vilarrubla
I que més dona que sigui integrat? Es una forma de fer-te pagar el plus a l'aeroport... recordem que el bitllet de renfe et cobra més zones del que es normal justament per aquesta raó.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Saturday 03/10/2009 12:51
by calisay
Vilarrubla wrote:I que més dona que sigui integrat? Es una forma de fer-te pagar el plus a l'aeroport... recordem que el bitllet de renfe et cobra més zones del que es normal justament per aquesta raó.
PER QUÉ HI HAN PLUSOS D'AEROPORT??!! Vull dir, que és un fenòmen extés (al Metro de Madrid m'hi vaig trobar amb un suplement de 2€) i, per a mi, no té sentit pagar extra per a arribar a una estació més de tren / metro.
Suplement
Posted: Saturday 03/10/2009 13:30
by Guigui
Vilarrubla wrote:I que més dona que sigui integrat? Es una forma de fer-te pagar el plus a l'aeroport... recordem que el bitllet de renfe et cobra més zones del que es normal justament per aquesta raó.
Però si hi vas amb bitllet integrat, pagues una zona, corresponent als municipis que l'envolten.
Això dels suplements per pura demanda i necessitat és un mètode d'extorsió molt estès en un país massa acostumat a fer la pela fàcil i ràpida.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Saturday 03/10/2009 14:05
by Vilarrubla
És una cosa molt habitual a molts països, no es exclusiu de Barcelona i Madrid.
I d'extorsió res... si no vols no ho paguis, que t'hi porti algú i piri, et surt més car igualment.
Habitual, on?
Posted: Saturday 03/10/2009 14:09
by Guigui
Vilarrubla wrote:És una cosa molt habitual a molts països, no es exclusiu de Barcelona i Madrid.
Londres (metro), Viena (S-Bahn), París (RER), Zuric (S-Bahn), Frankfurt (S-Bahn). I no són aeroports petits, precisament...
Vilarrubla wrote:I d'extorsió res... si no vols no ho paguis, que t'hi porti algú i piri, et surt més car igualment.
És extorsió. És el mètode d'arrambar per la patilla sense oferir res d'especial a canvi. Ai sí, retard, brutícia i males maneres.
Re: Habitual, on?
Posted: Saturday 03/10/2009 19:58
by Vilarrubla
Guigui wrote:Vilarrubla wrote:És una cosa molt habitual a molts països, no es exclusiu de Barcelona i Madrid.
Londres (metro), Viena (S-Bahn), París (RER), Zuric (S-Bahn), Frankfurt (S-Bahn). I no són aeroports petits, precisament...
Vilarrubla wrote:I d'extorsió res... si no vols no ho paguis, que t'hi porti algú i piri, et surt més car igualment.
És extorsió. És el mètode d'arrambar per la patilla sense oferir res d'especial a canvi. Ai sí, retard, brutícia i males maneres.
Doncs com tants altres serveis que no estan integrats a Catalunya i ningú diu res... és un negoci i per tant s'ha de pagar i no és un servei car no fotem. La majoria de gent que va a l'aeroport no té cap mena d'obligació a anar-hi mentre que altra gent si que ha d'agafar el tren cada dia per anar a treballar i l'ha de pagar i força més car que anar a l'aeroport. Jo per exemple pago cada cap de setmana 45 euros per anar i tornar en autobús.
Filosofia de fons
Posted: Saturday 03/10/2009 20:03
by Guigui
No és una qüestió de si fem passar la gent per caixa perquè va a un lloc per caprici, sinó si fem un transport públic competitiu contra el transport privat, tant per preu com per rapidesa. I, tal com estan les coses, al taxi i al cotxe privat a l'aeroport del Prat els espera una llarga vida... I cada cop em costa de creure més que no hi ha ningú a les altes esferes polítiques interessat en perpetuar la situació present.
Re: Habitual, on?
Posted: Sunday 04/10/2009 0:38
by wefer
Vilarrubla wrote:Doncs com tants altres serveis que no estan integrats a Catalunya i ningú diu res... és un negoci i per tant s'ha de pagar i no és un servei car no fotem.
Fantàstic!!!
Seguint la mateixa regla de tres, que "desintegrin" tot el que està integrat. Tornem als anys 20, quan per cada trajecte al metro hi havia un preu diferent. I diverses companyies sense connexió entre elles. I a la xarxa de via ample, tres quarts del mateix. Tornem cap enrera, cap a les cavernes...
Del que es tracta és de millorar el que està malament, no pas de justificar l'erroni fent veure que hi ha altres coses errònies. Això no és excusa.
Vilarrubla wrote:La majoria de gent que va a l'aeroport no té cap mena d'obligació a anar-hi
Ah... o sigui que si agafo el metro per anar a passejar per la Barceloneta (per dir alguna cosa) haig de pagar suplement perquè no és una necessitat i podria quedar-me a casa? Si vull agafar la L4 per anar a la platja, ja ni t'explico, no? 100 euros de bitllet com aquell qui res!!!
A l'aeroport es necessita un transport integrat, com a qualsevol altre lloc. No té més, ja que és un espai com qualsevol altre,
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Sunday 04/10/2009 1:28
by metring
La majoria de gent que va a l'aeroport no té obligació d'anar-hi? I els qui han de fer viatges de negocis, o els qui hi treballen a l'aeroport? Se'ls hi ha de oferir servei de luxe?
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Sunday 04/10/2009 1:32
by Vilarrubla
Wefer, pots treure totes les conclusiones erronies del que he dit fent veure que dono a entendre això...
Però vamos... el viatge a l'aeroport no el trobo car i no trobo tant error que no estigui integrat, a part que és un servei especial ja que és directe i no va a qualsevol lloc, va a l'aeroport. Que estés integrat no em semblaria malament, però tampoc em sembla malament que no ho estigui.
Per a l'única cosa que defensaria que els autobusos estiguessin integrats seria per als treballadors de l'aeroport.
I la gent que fa viatges de negocis normalment van en taxi i no paguen els serveis que utilitzen ja que va a càrrec de l'empresa.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Sunday 04/10/2009 1:36
by metring
Aquí està la cosa: que no tothom que ha d'anar a l'aeroport ho fa per esbarjo, sino per obligació, no seria just fer-li pagar una tarifa cara d'un mitjà de transport no integrat. Però vaja, potser millor dividir aquest tema, i crear un sobre la integració tarifaria de l'aeroport d'El Prat.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Sunday 04/10/2009 1:42
by wefer
Vilarrubla wrote:Wefer, pots treure totes les conclusiones erronies del que he dit fent veure que dono a entendre això...
Només interpreto el que has posat...
Vilarrubla wrote: la gent que fa viatges de negocis normalment van en taxi i no paguen els serveis que utilitzen ja que va a càrrec de l'empresa.
Però a veure...
1- Jo quan agafo el metro cada matí, normalment també vaig "a fer negocis", és a dir, a treballar. I com jo, el 99% de la gent del metro on vaig. També caldria posar-nos a tots un suplement?
2- Resulta que abans deies que la majoria de gent que hi va no en té necessitat. No ho entenc... van a fer negocis o van a passejar, en què quedem? O anar a fer negocis no és una necessitat?
3- Resumint: què carai importa què va a fer la gent? Tothom que agafa el metro, el bus o el tren és per alguna cosa: uns per negocis, altres per oci, i fins i tot alguns només per plaer de viatjar. I què? Aleshores, quin fet diferencial té l'aeroport per justificar una tarifa més cara?
Sincerament, no ho entenc.
Re: Habitual, on?
Posted: Sunday 04/10/2009 9:42
by UT596001
Guigui wrote:París (RER)
Per anar a l'Aeroport Charles de Gaulle l'únic abonament integrat admès és com a mínim el mensual, el de 1 o diversos dies no són vàlids per anar a l'Aeroport (ho especifica clarament al fulletó de tarifes), el bitllet senzill té un suplement.
I l'Orlyval tampoc està integrat.
P.D: En el cas de RENFE aquí a Barcelona, recordeu que els viatgers que venen d'una estació de la zona 4 de RENFE o més enllà (dins del nucli de rodalia) no paguen suplement com a tal, ja que ja han de pagar 4 o més zones per anar a Barcelona i per tant, és el mateix preu. És el cas de Mataró, la Garriga, Vic, Sant Celoni, Terrassa, Manresa, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú...
Re: Habitual, on?
Posted: Monday 05/10/2009 18:45
by EUKibo
UT596001 wrote:Guigui wrote:París (RER)
Per anar a l'Aeroport Charles de Gaulle l'únic abonament integrat admès és com a mínim el mensual, el de 1 o diversos dies no són vàlids per anar a l'Aeroport (ho especifica clarament al fulletó de tarifes), el bitllet senzill té un suplement.
I l'Orlyval tampoc està integrat.
P.D: En el cas de RENFE aquí a Barcelona, recordeu que els viatgers que venen d'una estació de la zona 4 de RENFE o més enllà (dins del nucli de rodalia) no paguen suplement com a tal, ja que ja han de pagar 4 o més zones per anar a Barcelona i per tant, és el mateix preu. És el cas de Mataró, la Garriga, Vic, Sant Celoni, Terrassa, Manresa, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú...
Fora la zona 4 crec que viu molta menys gent que només a una de les comarques de la zona1, i si juntem tota la zona 1, 2, 3 i ho comparem amb la població de les zones 4, 5 i 6 no hi viu ningú en aquestes. A més que no van tant sovint a l'aeroport com la gent del Barcelonès i el Baix Llobregat.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Monday 05/10/2009 20:36
by Vilarrubla
i?
Com ho saps que no hi van tant sovint? Potser precisament per viure-hi menys gent, potser el tant percentatge de gent que hi va és major.
Igualment, si no vaig errat, si compres un bitllet senzill de Renfe, si surts de Vilafranca del Penedès, (zona 4) i vas fins a l'aeroport, no vas per 6 zones? És a dir: 4, 3, 2, 1 (BCN SANTS), 2-3-4 (Aeroport). Encara em lia unca mica això, però algú m'ho va explicar així.
És a dir que una persona de Barcelona faria 4 zones, una de Viladecans (zona 2) 4 o 5? (no em queda clar,) els de la zona 3 en farien 5, i així, no?
I amb una T-10 d'uan zona si que pots anar a l'aeroport, per tant trobo normal que el suplement només el paguin qui no utilitzi el TP normalment.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Monday 05/10/2009 21:23
by fran83
Només comentar que sí que hi han autobusos 'integrats', al menys un a plaça espanya i no se si un altre al Prat. Això sí, no els he agafat mai i segurament triguen una eternitat...
Jo crec que el tema de les zones es nomès per timar els turistes, qualsevol persona de barcelona sap que val la pena agafar una T-10, segur que en un any la gastes. I bé, quan arribi el metro ja ni això.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Posted: Tuesday 06/10/2009 7:22
by Santfeliuenc
Hola,
Nuevas noticias:
http://www.mobilitatsostenible.org/not09/1005-102.pdf
La llegada al aeropuerto de la línea 2 topa con la falta
de 800 millones
El Gobierno catalán aplaza la obra indefinidamente
FRANCESC ARROYO - Barcelona - 05/10/2009
El Ayuntamiento de Barcelona ha reclamado siempre una línea del metro hasta el aeropuerto, pero no la línea
9, en construcción, sino una que enlace con el centro de la ciudad. En 2006 se llegó a un acuerdo con Política
Territorial: prolongar la línea 2 hasta el nuevo recinto ferial y desde allí enlazar con el aeropuerto por el
mismo trazado de la línea 9.
El Ayuntamiento de Barcelona ha reclamado siempre una línea del metro hasta el aeropuerto, pero no la línea
9, en construcción, sino una que enlace con el centro de la ciudad. En 2006 se llegó a un acuerdo con Política
Territorial: prolongar la línea 2 del metro, que ahora muere en el Parallel, hasta el nuevo recinto ferial y desde
allí enlazar con el aeropuerto por el mismo trazado de la línea 9. Se licitó la redacción del proyecto
constructivo, que lleva un año terminado. Pero no se licita la obra por dos motivos: cuesta 800 millones de
euros y no se dispone de ellos, y -aduce el Gobierno catalán- con tantas obras en marcha, es preferible
concentrarse en ellas a abordar una nueva.
Pese a todo, un pequeño tramo de obras empezará en breve: el relacionado con el desvío del túnel actual
desde la estación de Sant Antoni hasta la de Poble Sec. En estos momentos, la línea sigue hasta la estación de
Paral·lel, donde enlaza con la línea 3. En el futuro, este tramo de túnel se utilizará para mantenimiento, pero
no para la circulación. El motivo de adelantar esta parte de las obras es aprovechar los trabajos de reforma del
mercado de Sant Antoni y compaginarlos. La continuidad desde Poble Sec hacia Montjuïc y El Prat queda
aplazada sin fecha.
Desde Poble Sec, el proyecto prevé que la línea siga hacia Montjuïc, con paradas en el MNAC y el Instituto de
Educación Física, para luego dirigirse al nuevo recinto Fira 2. Allí el tren dejará de circular por vías propias
para compartir el trazado con los de la línea 9, que llegará hasta El Prat y las terminales del aeropuerto. Las
vías tienen el mismo ancho y los trenes de ambas líneas son idénticos. En ambos casos pueden circular sin
conductor. Esto está ya previsto en la línea 9, pero no, de momento, en la 2.
El conjunto del trazado es de 5,2 kilómetros y está previsto horadar la montaña con tuneladora, pero todo
está, de momento, paralizado, un año después de haber sido redactado y enmendado el proyecto, que, una vez
terminado, fue remitido al comité de expertos en túneles creado tras el hundimiento del Carmel, en las obras
de prolongación de la línea 5. El comité sugirió pequeñas modificaciones que se han introducido. Después,
nada.
El Ayuntamiento de Barcelona siempre ha defendido la necesidad de enlazar las terminales con el centro, cosa
que no hará la línea 9. No obstante, el problema será menor ya que el Ministerio de Fomento licitará la llegada
de Cercanías a las terminales, lo que supondrá una conexión directa con el centro de Barcelona.
Excusas y más excusas para ralentizar el acceso ferroviario al nuevo aeropuerto, a la nueva terminal y al centro de la ciudad. ¿Qué problemas son esos que se les hacen irresolubles? no entiendo ni entenderé lo de "compartir trazados". ¿por qué no es la L2 la que simplemente llega al aeropuerto y que la L9 se quede en la zona del previsto enlace entre ambas? que la L9 pare en Foc-Cisell y que sea la L2 la que siga adelante, ¿cuál es el problema?
Lo demás son excusas, ¿faltan 800 millones? vaya novedad con las obras públicas y el salirse del presupuesto. Que digan lo que habían presupuestado para la L9/L10 y por lo que les está saliendo ahora y que luego digan por lo que realmente les ha quedado cuando la terminen. Veremos entonces que esos 800 millones son algo de risa. Además, ¿no estábamos en crisis y había que fomentar el trabajo y la obra pública? pues aquí hay un ejemplo claro.
Lo que a mi nunca me convencerá es lo de compartir trazados ni tampoco esa barbaridad que habían barajado de poner semidirectos al aeropuerto por la L2, ¿qué mejores semidirectos que unas buenas cercanías que no se averíen constantemente y que lleguen allí cada 5 minutos?
Saludos,
Sergio
Pensar-hi una mica
Posted: Tuesday 06/10/2009 8:31
by Guigui
Que falten 800 milions? Doncs que tornin els calers dels informes i dels Millets d'aquest país, i en tindran de sobres. Un cop més, si no ho fan és perquè no els rota.