Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ho consideren rodalia

Post by Guigui »

Interessant que l'avís per a tota la línia es fa en identitat corporativa de Rodalia... :roll:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Ho consideren rodalia

Post by victorcasta »

Guigui wrote:Interessant que l'avís per a tota la línia es fa en identitat corporativa de Rodalia... :roll:
La línia sencera pertany a Rodalies, en tots els aspectes, excepte en el de tarificació.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Detalls interessants en aquestes circumstàncies

Post by Guigui »

victorcasta wrote:La línia sencera pertany a Rodalies, en tots els aspectes, excepte en el de tarificació.
Amb el batibull organitzatiu que hi ha, sense una clara assignació a una unitat de negoci, qualsevol detall que indiqui una o altra cosa no deixa de ser interessant...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by UT440_132M »

Com diu el Victorcasta la linia sencera des de l'Hospitalet a La Tour de Carol pertany a la UN de Rodalies, en tots els aspectes menys en un parell de cosetes com és la tarificació i algun material mobil. Si que és cert que antigament era de regionals aquesta linia, concretament la CA5. Però des del 2005 em penso que pertany integrament a Rodalies.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Percepció de l'usuari

Post by Guigui »

UT440_132M wrote:Com diu el Victorcasta la linia sencera des de l'Hospitalet a La Tour de Carol pertany a la UN de Rodalies, en tots els aspectes menys en un parell de cosetes com és la tarificació i algun material mobil.
... i les freqüències. Especialment de Ripoll amunt, l'usuari té més aviat la impressió de trobar-se davant un servei de regionals en tota regla.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by uriol108 »

El tren entre Ribes i Puigcerdà no funcionarà els pròxims set mesos

• L'execució d'unes obres a la línia interromprà el servei a partir de dilluns

• Els horaris es modificaran, ja que els viatgers seran traslladats en busos

CRISTINA BUESA
BARCELONA

La tristament famosa línia de Puigcerdà (Cerdanya) tornarà a interrompre el servei a partir de dilluns. Cèlebre per les contínues avaries, Foment afronta una renovació gairebé imprescindible de part del traçat, una operació que ja va portar a terme en un altre tram l'any passat. Durant els prò- xims set mesos, els usuaris que viatgin entre la capital ceretana i Ribes de Freser (Ripollès) hauran d'agafar un autobús, amb els consegüents endarreriments que implicarà el canvi de transport.
En total seran set les estacions afectades. A més de la francesa de la Tor de Querol, els passatgers de Puigcerdà, Urtx-Alp, la Molina, Toses, Planoles i Ribes no podran anar en tren. La responsable de les obres, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), i l'operadora Renfe van justificar ahir aquest cessament de la prestació per la "complexitat de les obres". Aquesta dificultat es deu principalment al fet que es tracta d'una línia que té una sola via, i per això l'única manera d'a-
frontar una reforma de la infraestructura és parant la circulació.

EVITAR DESPRENIMENTS
El Ministeri de Foment ha revelat que en la vintena de quilòmetres es procedirà a renovar completament la via; es reforçaran els túnels, els ponts i els viaductes; es millorarà el drenatge de la plataforma; s'actualitzaran les estacions o s'implantaran sistemes de contenció de despreniments. Precisament les caigudes de roques sobre els rails el 2003 van convertir aquest traçat ferroviari en especialment conegut perquè va causar nombrosos talls.
La situació va despertar la mobilització dels alcaldes de la zona que, gairebé cinc anys després, veuen com, a poc a poc, s'executen les reivindicades obres. Entre el maig i l'octubre del 2007 ja va estar tallada la línia entre Ripoll i Ribes, i als clients també se'ls va traslladar d'un punt a l'altre en autobús.

ALTERACIONS DE 40 MINUTS
La suspensió del servei que s'aplicarà des de dilluns comportarà modificacions horàries d'uns 40 minuts de mitjana perquè es puguin coordinar amb el transport per carretera. Els combois que surtin de Puigcerdà avançaran el moment de sortida 45 minuts mentre que en sentit contrari endarreriran l'arribada a aquest municipi uns 30 minuts, segons els càlculs de Renfe.
Aquests canvis s'allargaran fins al mes de novembre, però no afectaran a la programació habitual entre Ribes i Barcelona, que únicament compta amb sis trens al dia. Tampoc alteraran els horaris de la línia C-3 de Rodalies entre Vic i la capital catalana. Tot i amb això, entre dilluns que ve i el 20 d'abril sí que hi haurà un servei alternatiu en autobús entre Ribes i Ripoll, ja que s'ha de millorar un dels túnels. Es tracta del recorregut que ja va estar tallat l'any passat, però faltava consolidar el talús.

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by victorcasta »

UT440_132M wrote:... i algun material mobil.
Tots els trens pertanyen a Rodalies. Que la 132M porti pinura de de regioals és degut a la mandra de Renfe per pintar-la de nou.

I amb aquests talls, amb molta seguretat deixarem de veure les 440 sense reformar per terres catalanes.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by ABB_Traccion »

No hi ha cap foto on s' ens vegi a nosaltres? :bleah xD
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by Pere »

Segons edició de El Periodico del dia 11 d'abril Renfe retira les 440 del trajecte Barcelona-Puigcerdà, segons diu l'article, perquè són "molt obsoletes" i diu que es substituiran per 447. Per tant demà diumenge ultimes circulacions de les 440 sense reformar per Barcelona i de les 440 de 2 cotxes, per tant el moment d'acomiadar les 440 sense reformar i també de les finestres abatibles per Barcelona i Catalunya ja ha arribat :'( :'( :'(
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Finestres abatibles forever!

Post by Guigui »

Pere wrote:Segons edició de El Periodico del dia 11 d'abril Renfe retira les 440 del trajecte Barcelona-Puigcerdà, segons diu l'article, perquè són "molt obsoletes" i diu que es substituiran per 447. Per tant demà diumenge ultimes circulacions de les 440 sense reformar per Barcelona i de les 440 de 2 cotxes, per tant el moment d'acomiadar les 440 sense reformar i també de les finestres abatibles per Barcelona i Catalunya ja ha arribat :'( :'( :'(
Això, visca el progrés i el consegüent malbaratament criminal d'energia a base d'aire condicionat a dojo! >:(
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Finestres abatibles forever!

Post by Pere »

Guigui wrote:
Pere wrote:Segons edició de El Periodico del dia 11 d'abril Renfe retira les 440 del trajecte Barcelona-Puigcerdà, segons diu l'article, perquè són "molt obsoletes" i diu que es substituiran per 447. Per tant demà diumenge ultimes circulacions de les 440 sense reformar per Barcelona i de les 440 de 2 cotxes, per tant el moment d'acomiadar les 440 sense reformar i també de les finestres abatibles per Barcelona i Catalunya ja ha arribat :'( :'( :'(
Això, visca el progrés i el consegüent malbaratament criminal d'energia a base d'aire condicionat a dojo! >:(
El teu comentari no sé com interpretar-lo, però et puc ben assegurar que si les 447 que pugin no modifiquen el seu interior (més concretament en els seients) seré el primer i no l'únic a denunciar aquest fet.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Aire condicionat exagerat

Post by Guigui »

Pere wrote:El teu comentari no sé com interpretar-lo, però et puc ben assegurar que si les 447 que pugin no modifiquen el seu interior (més concretament en els seients) seré el primer i no l'únic a denunciar aquest fet.
Em pensava que quedava prou clar, però m'explicaré: ja sigui per una mala aplicació del sistema d'aire condicionat, pel seu mal manteniment o perquè el maquinista de torn té una percepció tèrmica molt subjectiva, molts trens duen la temperatura regulada a un nivell inacceptable. En aquest sentit, són un clàssic els llocs de finestra de les 451, però també n'hi ha exemples paradigmàtics a l'FMB.

En general, és un fenomen força típic de les unitats construïdes o modificades als anys 80 i 90.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by awe »

I doncs... Què se n'ha fet d'aquells problemes que causava l'atòmata de frè aplicant massa frè pneumàtic a les rampes entre Puigcerdà i Ribes? Ja han ajustat el programa de l'autòmata?
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by marcel »

Segons tinc entès amb la renovació de les subestacions de Planoles i Alp les 447 tenen via lliure fins a Puigcerdà.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by liniadelRipollés »

Sí, va per aquí. Llastimosament veure 447 fins a La Tor serà terrible.

Ahir vaig tenir l'honor de trobar un cargol de via del Transpirinenc (ho posa) de 1920. Amb la renovació de via potser no ho torni a veure. Comentar que s'està renovant la catenària a la via d'ample ibèric enbtre Puigcerdà i la frontera, el senyal de sortida francès a Puigcerdà resta anul.lat. No m'havia fixat mai que hi hagués una via de doble ample a Puigcerdà.

Els passos a nivells automàtics de la línia han estat dotats de cartells ATENCION OBRAS PASO A NIVEL SIN BARRERAS, per preveure el pas dels trens d'obres amb els passos enclavats.

marcel wrote:Segons tinc entès amb la renovació de les subestacions de Planoles i Alp les 447 tenen via lliure fins a Puigcerdà.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by UT440_132M »

Em mostro ascèptic davant la retirada de les 440 de dos cotxes, jo en tinc els meus dubtes... Les 447 no estan preparades per baixar i frenar el transpirinenc. A part que la gent acabaria amb un mal d'esquena digne de monument. Ja us aniré informant si veig les 440 sense reformar.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Frenada i comoditat

Post by Guigui »

UT440_132M wrote:Em mostro ascèptic davant la retirada de les 440 de dos cotxes, jo en tinc els meus dubtes... Les 447 no estan preparades per baixar i frenar el transpirinenc. A part que la gent acabaria amb un mal d'esquena digne de monument. Ja us aniré informant si veig les 440 sense reformar.
La qüestió de la frenada ja és objecte de les obres que s'estan duent a terme. Pel que fa a la comoditat, només cal veure la classe turista de l'Euromed (en teoria, un tren digne de l'alta volada que Renfe pretén transmetre) per veure quins criteris ergonòmics és capaç d'aplicar Renfomentadif per a viatges de vàries hores...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by awe »

És veritat que les subestacions elèctriques de Planoles en endavant anaven molt justes per alimentar una 447 accelerant, però… és que sempre s'ha parlat d'un altre problema, dels frens. No és que les 447 no tinguin capacitat per frenar a les rampes del transpirinenc, i tant que sí que la tenen, el problema, segons tenia entès, és que l'autòmata de frè aplicava freqüent o constantment el frè pneumàtic amb el conseqüent sobreescalfament dels elements de fricció. S'ha actuat en aquest sentit?
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by marcel »

Ni idea però dedueixo que si.
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by George85 »

:roll:

Sense comentaris:
Attachments
Renfe cobrirà amb autobusos el tram en obres de la línia Ripo...pdf
(125.16 KiB) Downloaded 170 times
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”