Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ho consideren rodalia
Interessant que l'avís per a tota la línia es fa en identitat corporativa de Rodalia...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Ho consideren rodalia
La línia sencera pertany a Rodalies, en tots els aspectes, excepte en el de tarificació.Guigui wrote:Interessant que l'avís per a tota la línia es fa en identitat corporativa de Rodalia...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Detalls interessants en aquestes circumstàncies
Amb el batibull organitzatiu que hi ha, sense una clara assignació a una unitat de negoci, qualsevol detall que indiqui una o altra cosa no deixa de ser interessant...victorcasta wrote:La línia sencera pertany a Rodalies, en tots els aspectes, excepte en el de tarificació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Com diu el Victorcasta la linia sencera des de l'Hospitalet a La Tour de Carol pertany a la UN de Rodalies, en tots els aspectes menys en un parell de cosetes com és la tarificació i algun material mobil. Si que és cert que antigament era de regionals aquesta linia, concretament la CA5. Però des del 2005 em penso que pertany integrament a Rodalies.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Percepció de l'usuari
... i les freqüències. Especialment de Ripoll amunt, l'usuari té més aviat la impressió de trobar-se davant un servei de regionals en tota regla.UT440_132M wrote:Com diu el Victorcasta la linia sencera des de l'Hospitalet a La Tour de Carol pertany a la UN de Rodalies, en tots els aspectes menys en un parell de cosetes com és la tarificació i algun material mobil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
El tren entre Ribes i Puigcerdà no funcionarà els pròxims set mesos
• L'execució d'unes obres a la línia interromprà el servei a partir de dilluns
• Els horaris es modificaran, ja que els viatgers seran traslladats en busos
CRISTINA BUESA
BARCELONA
La tristament famosa línia de Puigcerdà (Cerdanya) tornarà a interrompre el servei a partir de dilluns. Cèlebre per les contínues avaries, Foment afronta una renovació gairebé imprescindible de part del traçat, una operació que ja va portar a terme en un altre tram l'any passat. Durant els prò- xims set mesos, els usuaris que viatgin entre la capital ceretana i Ribes de Freser (Ripollès) hauran d'agafar un autobús, amb els consegüents endarreriments que implicarà el canvi de transport.
En total seran set les estacions afectades. A més de la francesa de la Tor de Querol, els passatgers de Puigcerdà, Urtx-Alp, la Molina, Toses, Planoles i Ribes no podran anar en tren. La responsable de les obres, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), i l'operadora Renfe van justificar ahir aquest cessament de la prestació per la "complexitat de les obres". Aquesta dificultat es deu principalment al fet que es tracta d'una línia que té una sola via, i per això l'única manera d'a-
frontar una reforma de la infraestructura és parant la circulació.
EVITAR DESPRENIMENTS
El Ministeri de Foment ha revelat que en la vintena de quilòmetres es procedirà a renovar completament la via; es reforçaran els túnels, els ponts i els viaductes; es millorarà el drenatge de la plataforma; s'actualitzaran les estacions o s'implantaran sistemes de contenció de despreniments. Precisament les caigudes de roques sobre els rails el 2003 van convertir aquest traçat ferroviari en especialment conegut perquè va causar nombrosos talls.
La situació va despertar la mobilització dels alcaldes de la zona que, gairebé cinc anys després, veuen com, a poc a poc, s'executen les reivindicades obres. Entre el maig i l'octubre del 2007 ja va estar tallada la línia entre Ripoll i Ribes, i als clients també se'ls va traslladar d'un punt a l'altre en autobús.
ALTERACIONS DE 40 MINUTS
La suspensió del servei que s'aplicarà des de dilluns comportarà modificacions horàries d'uns 40 minuts de mitjana perquè es puguin coordinar amb el transport per carretera. Els combois que surtin de Puigcerdà avançaran el moment de sortida 45 minuts mentre que en sentit contrari endarreriran l'arribada a aquest municipi uns 30 minuts, segons els càlculs de Renfe.
Aquests canvis s'allargaran fins al mes de novembre, però no afectaran a la programació habitual entre Ribes i Barcelona, que únicament compta amb sis trens al dia. Tampoc alteraran els horaris de la línia C-3 de Rodalies entre Vic i la capital catalana. Tot i amb això, entre dilluns que ve i el 20 d'abril sí que hi haurà un servei alternatiu en autobús entre Ribes i Ripoll, ja que s'ha de millorar un dels túnels. Es tracta del recorregut que ja va estar tallat l'any passat, però faltava consolidar el talús.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021
• L'execució d'unes obres a la línia interromprà el servei a partir de dilluns
• Els horaris es modificaran, ja que els viatgers seran traslladats en busos
CRISTINA BUESA
BARCELONA
La tristament famosa línia de Puigcerdà (Cerdanya) tornarà a interrompre el servei a partir de dilluns. Cèlebre per les contínues avaries, Foment afronta una renovació gairebé imprescindible de part del traçat, una operació que ja va portar a terme en un altre tram l'any passat. Durant els prò- xims set mesos, els usuaris que viatgin entre la capital ceretana i Ribes de Freser (Ripollès) hauran d'agafar un autobús, amb els consegüents endarreriments que implicarà el canvi de transport.
En total seran set les estacions afectades. A més de la francesa de la Tor de Querol, els passatgers de Puigcerdà, Urtx-Alp, la Molina, Toses, Planoles i Ribes no podran anar en tren. La responsable de les obres, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), i l'operadora Renfe van justificar ahir aquest cessament de la prestació per la "complexitat de les obres". Aquesta dificultat es deu principalment al fet que es tracta d'una línia que té una sola via, i per això l'única manera d'a-
frontar una reforma de la infraestructura és parant la circulació.
EVITAR DESPRENIMENTS
El Ministeri de Foment ha revelat que en la vintena de quilòmetres es procedirà a renovar completament la via; es reforçaran els túnels, els ponts i els viaductes; es millorarà el drenatge de la plataforma; s'actualitzaran les estacions o s'implantaran sistemes de contenció de despreniments. Precisament les caigudes de roques sobre els rails el 2003 van convertir aquest traçat ferroviari en especialment conegut perquè va causar nombrosos talls.
La situació va despertar la mobilització dels alcaldes de la zona que, gairebé cinc anys després, veuen com, a poc a poc, s'executen les reivindicades obres. Entre el maig i l'octubre del 2007 ja va estar tallada la línia entre Ripoll i Ribes, i als clients també se'ls va traslladar d'un punt a l'altre en autobús.
ALTERACIONS DE 40 MINUTS
La suspensió del servei que s'aplicarà des de dilluns comportarà modificacions horàries d'uns 40 minuts de mitjana perquè es puguin coordinar amb el transport per carretera. Els combois que surtin de Puigcerdà avançaran el moment de sortida 45 minuts mentre que en sentit contrari endarreriran l'arribada a aquest municipi uns 30 minuts, segons els càlculs de Renfe.
Aquests canvis s'allargaran fins al mes de novembre, però no afectaran a la programació habitual entre Ribes i Barcelona, que únicament compta amb sis trens al dia. Tampoc alteraran els horaris de la línia C-3 de Rodalies entre Vic i la capital catalana. Tot i amb això, entre dilluns que ve i el 20 d'abril sí que hi haurà un servei alternatiu en autobús entre Ribes i Ripoll, ja que s'ha de millorar un dels túnels. Es tracta del recorregut que ja va estar tallat l'any passat, però faltava consolidar el talús.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Tots els trens pertanyen a Rodalies. Que la 132M porti pinura de de regioals és degut a la mandra de Renfe per pintar-la de nou.UT440_132M wrote:... i algun material mobil.
I amb aquests talls, amb molta seguretat deixarem de veure les 440 sense reformar per terres catalanes.
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
No hi ha cap foto on s' ens vegi a nosaltres?
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Segons edició de El Periodico del dia 11 d'abril Renfe retira les 440 del trajecte Barcelona-Puigcerdà, segons diu l'article, perquè són "molt obsoletes" i diu que es substituiran per 447. Per tant demà diumenge ultimes circulacions de les 440 sense reformar per Barcelona i de les 440 de 2 cotxes, per tant el moment d'acomiadar les 440 sense reformar i també de les finestres abatibles per Barcelona i Catalunya ja ha arribat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Finestres abatibles forever!
Això, visca el progrés i el consegüent malbaratament criminal d'energia a base d'aire condicionat a dojo!Pere wrote:Segons edició de El Periodico del dia 11 d'abril Renfe retira les 440 del trajecte Barcelona-Puigcerdà, segons diu l'article, perquè són "molt obsoletes" i diu que es substituiran per 447. Per tant demà diumenge ultimes circulacions de les 440 sense reformar per Barcelona i de les 440 de 2 cotxes, per tant el moment d'acomiadar les 440 sense reformar i també de les finestres abatibles per Barcelona i Catalunya ja ha arribat
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Finestres abatibles forever!
El teu comentari no sé com interpretar-lo, però et puc ben assegurar que si les 447 que pugin no modifiquen el seu interior (més concretament en els seients) seré el primer i no l'únic a denunciar aquest fet.Guigui wrote:Això, visca el progrés i el consegüent malbaratament criminal d'energia a base d'aire condicionat a dojo!Pere wrote:Segons edició de El Periodico del dia 11 d'abril Renfe retira les 440 del trajecte Barcelona-Puigcerdà, segons diu l'article, perquè són "molt obsoletes" i diu que es substituiran per 447. Per tant demà diumenge ultimes circulacions de les 440 sense reformar per Barcelona i de les 440 de 2 cotxes, per tant el moment d'acomiadar les 440 sense reformar i també de les finestres abatibles per Barcelona i Catalunya ja ha arribat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aire condicionat exagerat
Em pensava que quedava prou clar, però m'explicaré: ja sigui per una mala aplicació del sistema d'aire condicionat, pel seu mal manteniment o perquè el maquinista de torn té una percepció tèrmica molt subjectiva, molts trens duen la temperatura regulada a un nivell inacceptable. En aquest sentit, són un clàssic els llocs de finestra de les 451, però també n'hi ha exemples paradigmàtics a l'FMB.Pere wrote:El teu comentari no sé com interpretar-lo, però et puc ben assegurar que si les 447 que pugin no modifiquen el seu interior (més concretament en els seients) seré el primer i no l'únic a denunciar aquest fet.
En general, és un fenomen força típic de les unitats construïdes o modificades als anys 80 i 90.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
I doncs... Què se n'ha fet d'aquells problemes que causava l'atòmata de frè aplicant massa frè pneumàtic a les rampes entre Puigcerdà i Ribes? Ja han ajustat el programa de l'autòmata?
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Segons tinc entès amb la renovació de les subestacions de Planoles i Alp les 447 tenen via lliure fins a Puigcerdà.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Sí, va per aquí. Llastimosament veure 447 fins a La Tor serà terrible.
Ahir vaig tenir l'honor de trobar un cargol de via del Transpirinenc (ho posa) de 1920. Amb la renovació de via potser no ho torni a veure. Comentar que s'està renovant la catenària a la via d'ample ibèric enbtre Puigcerdà i la frontera, el senyal de sortida francès a Puigcerdà resta anul.lat. No m'havia fixat mai que hi hagués una via de doble ample a Puigcerdà.
Els passos a nivells automàtics de la línia han estat dotats de cartells ATENCION OBRAS PASO A NIVEL SIN BARRERAS, per preveure el pas dels trens d'obres amb els passos enclavats.
Ahir vaig tenir l'honor de trobar un cargol de via del Transpirinenc (ho posa) de 1920. Amb la renovació de via potser no ho torni a veure. Comentar que s'està renovant la catenària a la via d'ample ibèric enbtre Puigcerdà i la frontera, el senyal de sortida francès a Puigcerdà resta anul.lat. No m'havia fixat mai que hi hagués una via de doble ample a Puigcerdà.
Els passos a nivells automàtics de la línia han estat dotats de cartells ATENCION OBRAS PASO A NIVEL SIN BARRERAS, per preveure el pas dels trens d'obres amb els passos enclavats.
marcel wrote:Segons tinc entès amb la renovació de les subestacions de Planoles i Alp les 447 tenen via lliure fins a Puigcerdà.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Em mostro ascèptic davant la retirada de les 440 de dos cotxes, jo en tinc els meus dubtes... Les 447 no estan preparades per baixar i frenar el transpirinenc. A part que la gent acabaria amb un mal d'esquena digne de monument. Ja us aniré informant si veig les 440 sense reformar.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Frenada i comoditat
La qüestió de la frenada ja és objecte de les obres que s'estan duent a terme. Pel que fa a la comoditat, només cal veure la classe turista de l'Euromed (en teoria, un tren digne de l'alta volada que Renfe pretén transmetre) per veure quins criteris ergonòmics és capaç d'aplicar Renfomentadif per a viatges de vàries hores...UT440_132M wrote:Em mostro ascèptic davant la retirada de les 440 de dos cotxes, jo en tinc els meus dubtes... Les 447 no estan preparades per baixar i frenar el transpirinenc. A part que la gent acabaria amb un mal d'esquena digne de monument. Ja us aniré informant si veig les 440 sense reformar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
És veritat que les subestacions elèctriques de Planoles en endavant anaven molt justes per alimentar una 447 accelerant, però… és que sempre s'ha parlat d'un altre problema, dels frens. No és que les 447 no tinguin capacitat per frenar a les rampes del transpirinenc, i tant que sí que la tenen, el problema, segons tenia entès, és que l'autòmata de frè aplicava freqüent o constantment el frè pneumàtic amb el conseqüent sobreescalfament dels elements de fricció. S'ha actuat en aquest sentit?
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Ni idea però dedueixo que si.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Sense comentaris:
- Attachments
-
- Renfe cobrirà amb autobusos el tram en obres de la línia Ripo...pdf
- (125.16 KiB) Downloaded 170 times