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Culte al soroll

Posted: Friday 14/09/2007 13:40
by Guigui
No sé què consideres ser primmirat, però a mi em molesta profundament aquest culte al xivarri que hi ha deçà els Pirineus. Una cosa, i molt saludable, és la xerinola i una altra és aquesta mania de marcar territori a base de decibels i estorbar un moment de calma que farien els viatges en TP encara més agradables.

I això és vàlid tant per tots aquests baladrers puerils com per les mandangues institucionals de l'estil "Canal Metro".

Re: No hi tornaré

Posted: Friday 14/09/2007 14:05
by RRB
JaMiRo! wrote:Hola!

Avui, tornant de Barcelona, he agafat la T5 des de Glòries fins al Gorg per provar-la.

No crec que la torni a utilitzar després del que m'he trobat:

-Gitanos parlant en veu alta dels porros que més col·loquen i del seu preu de mercat...

-Llatinoamericans amb estètica latinking en actitud clarament provocadora...

-Dues dones gitanes discutint en veu alta si els seus respectius fills eren gitanos o paios...

etc. etc.

Per cert, gairebé ningú ha validat el seu bitllet entre Sant Adrià i Badalona... >:(

Prefereixo altres alternatives.

:|

Salut!
No estaven els típics gitanos que es pujen en montcada o torre Baró amb música de la 'niña pastori' i companyia al mòbil a tot volum entre això i que es posen a fer palmas... xD

Re: No hi tornaré

Posted: Friday 14/09/2007 14:14
by wefer
RRB wrote:No estaven els típics gitanos que es pujen en montcada o torre Baró amb música de la 'niña pastori' i companyia al mòbil a tot volum entre això i que es posen a fer palmas... xD
Doncs potser seria la millor manera de passar desaparcebut al tramvia i no haver de baixar en boles... :)

Per tú...

Posted: Friday 14/09/2007 19:55
by JaMiRo!
Ecomobisostrans wrote:No cal ser tant primmirat, home. En el cas dels grups que parlen amb veu alta, ja se que molesta una mica, però d'aqui a citar-ho com a causa d'inseguretat... I els latinkings amb actitut provocadora, m'agradaria veure que era per en JaMiRo! una actitut provocadora, però si no diuen cap paraula ni fan cap gest que sigui clarament amenaçant contra ningú tampoc es poden catalogar com una causa d'inseguretat.
Mira nano, fes-t'ho mirar. Visc a Badalona i estic acostumat a veure de tot a certs barris (el meu avi viu a Artigues). I sincerament, ningú amb un mínim de civisme estaria a aquell tramvia a gust. :roll:

Si per tú no representen cap molèstia tota aquesta gent, emporta-te'ls al teu barri... :D

Re: Per tú...

Posted: Sunday 16/09/2007 0:27
by Vox
JaMiRo! wrote:Mira nano, fes-t'ho mirar.
Esa chulería badalonina :D :D :D

Vox

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 08/05/2008 8:01
by metring
De L.V.:

Tranvía por el centro

Barcelona baraja unir el Trambaix y el Trambesòs por la Diagonal o siguiendo Urgell, Colom y Ciutadella.

La conexión de las dos redes de tranvía por el centro de Barcelona comienza a tener el horizonte despejado. Tanto el Ayuntamiento como la Generalitat trabajan en la definición de un trazado en superficie que permita integrar el Trambaix y el Trambesòs en un sistema único que multiplique su cobertura y su capacidad. Hasta ahora este enlace se había planteado a través de la Diagonal, entre las plazas Francesc Macià y Glòries. Pero aunque es sabido que el camino más corto entre dos puntos es la línea recta, a veces dar un rodeo puede valer la pena. Así, los responsables de las dos administraciones están considerando un plan B, que ha ganado fuerza: que los tranvías discurran por el eje formado por Urgell, ronda Sant Pau, Paral · lel, los paseos Josep Carner, Colom e Isabel II y la avenida del Marquès de l´Argentera, salvando el parque de la Ciutadella por el paseo de la Circumval · lació o por los paseos Picasso y Pujades.

La decisión final sobre el trazado todavía no se ha tomado. Las fuentes consultadas por La Vanguardia mantienen que se están estudiando a fondo las dos opciones. Y precisan que optar por una no supondrá descartar la otra, ya que las dos son complementarias. Es decir, que los dos trazados podrían formar parte de una red de tranvía más amplia y con un mayor número de líneas de las inicialmente previstas, si bien en una primera fase sólo contaría con uno de estos dos enlaces por el centro de la ciudad.

La intención de la Generalitat es incorporar a la revisión del plan director de infraestructuras (PDI), que se está ultimando, la solución o soluciones que se vayan a tomar para la conexión del Trambesòs y del Trambaix. El actual PDI ya fija que se debe estudiar el enlace por la Diagonal, en superficie o soterrado. El nuevo texto se espera para este verano. Al menos así lo han manifestado los responsables de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques. Como en el resto de los proyectos ferroviarios, este departamento considera indispensable acordar los trazados con los municipios afectados y trasladarlos a la Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Por otra parte, la mayoría de las ciudades que ya disponen de tranvía, tanto en el área del Llobregat como en la del Besòs, han expresado su deseo de que las dos redes actualmente en servicio penetren en el centro de Barcelona. Se da la circunstancia de que la estación más transitada es la de Francesc Macià, que es terminal y no enlaza con ningún medio de transporte público potente.

Por el momento, el equipo de gobierno del Ayuntamiento tiene claro que la conexión de los tranvías debe hacerse por la superficie. La opción de soterrarlo en su totalidad o en parte de su trazado ha quedado descartada. La solución por la Diagonal sigue siendo la principal ya que supondría configurar un gran eje tranviario que atravesaría Barcelona de punta a punta en línea recta. Pero plantea tres problemas. Uno, que la implantación de este medio de transporte obliga a llevar a cabo una remodelación integral de todo el tramo central de la avenida, una intervención que el equipo de gobierno, formado por PSC e ICV-EUiA, ve necesaria pero que prefiere gestar sin prisas. La Diagonal es una de las arterias más características de Barcelona y someterla a una operación de esta envergadura será motivo de un gran debate ciudadano, un proceso que el Ayuntamiento no quiere que se vuelva en su contra.

Un segundo elemento que tener en cuenta es cómo afectará el tranvía al tráfico del Eixample, un asunto que el gobierno municipal siempre ha esgrimido para poner en duda este trazado. Por último, y no menos importante, está la afectación que sufriría la red de autobuses de TMB ya que buena parte de sus líneas circulan por la avenida, algunas de las cuales tendrían que modificar su recorrido para evitar duplicidades.

Estas dudas, que en mayor o menor grado persisten, podrían decantar a los responsables políticos por acometer primero el enlace por Urgell, Colom y Ciutadella, lo que comportaría la construcción de 5,5 kilómetros nuevos de vías en las que podrían insertarse nueve paradas. Esta ampliación tendría correspondencia a lo largo del recorrido con las líneas 1, 2, 3, 4 y 5 del metro. El viaje entre Francesc Macià y Ciutadella-Vila Olímpica se completaría en unos 20 minutos. A esta duración habría que sumar otros siete minutos para llegar a Glòries por el trazado ya en servicio de la Meridiana. En suma, de Francesc Macià a Glòries se tardarían unos 27 minutos, doce minutos más de los estimados para el enlace directo por la Diagonal, en el que podría haber siete paradas.

La actuación sobre el eje Urgell-Colom-Ciutadella sería relativamente sencilla puesto que Urgell es una calle más ancha que las del resto del Eixample y el Ayuntamiento planea remodelarla durante este mandato. El proyecto debería incluir la plataforma tranviaria. También habría que solucionar la continuidad por el tramo más bajo del Paral · lel y el enlace con el paseo Colom. En este último ya existe una plataforma reservada a autobuses, que podría aprovecharse.


El Ayuntamiento ya había apostado por una parte de este trazado. Se trata del enlace entre Ciutadella-Vila Olímpica y Colom. El distrito de Sant Martí lo había pedido porque significaría acercar el Trambesòs al corazón de la ciudad. El alcalde, Jordi Hereu (PSC), recogió la idea en su programa electoral, dibujando una nueva línea por el paseo Circumval · lació, la avenida Marquès de l´Argentera y los paseos Isabel II y Colom, con la posibilidad de prolongarla por los muelles de las Drassanes y de Barcelona hasta el World Trade Center. La otra fuerza del gobierno municipal, ICV, a pesar de apostar por la Diagonal - opción a la que no renuncia-, ve con buenos ojos esta segunda opción si se alarga hasta enlazar con el Trambaix.

Dar este rodeo no significaría incrementar el tiempo de viaje de los usuarios. La razón es que el tranvía no es un sistema de transporte pensado para recorrer grandes distancias, sino para recorridos intermedios que pueden completarse enlazando con otros medios, como el autobús o el metro o bien con desplazamientos a pie o en bicicleta. Así ocurre tanto en el Trambaix como en el Trambesòs. La unión de ambas redes en una sola no se plantea, por tanto, para que los viajeros hagan todo el trazado de un extremo a otro.

Si finalmente se elige comenzar por Urgell-Colom-Ciutadella, el enlace de la Diagonal podría esperar. Las fuentes consultadas apuntan que buena parte de los motivos que llevaron al Ayuntamiento en la época de Joan Clos como alcalde a rechazar el trazado han sido superados. En suma, que el viento es cada vez más favorable al paso del tranvía por esta emblemática avenida, entre las plazas Francesc Macià y Glòries, aunque todavía hay ciertos recelos.

Un estudio encargado por la concesionaria Tram en el 2005, del que en su día informó este diario, concluyó que el tráfico que corta la Diagonal se vería poco afectado por el paso del tranvía, que sería capaz de alcanzar una velocidad comercial de 18 km/ h, un valor comparable al de los tramos de la Diagonal por los que ya circula. La ubicación de las paradas permitiría no alterar de manera significativa las fases semafóricas de las vías que cruzan. Eso sí, habría algunos puntos afectados, principalmente incorporaciones y giros que tendrían que eliminarse.

El grado de afectación de la red de autobuses también sería relativo. Dependería del número de líneas que se decida suprimir o modificar, aunque cabe la posibilidad de no tocar ninguna ya que se prevé mantener los carriles bus. Otro estudio, en esta ocasión de la Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), también del 2005, puso de manifiesto los problemas que tienen los autobuses en el tramo central, que no lograban superar la barrera comercial de 8 km/ h, un valor que ha mejorado un poco con la puesta en marcha de la doble parada.

La implantación del tranvía en la Diagonal ofrece distintas reordenaciones del espacio viario. Las dos que los técnicos del Ayuntamiento tienen encima de la mesa (véase gráfico) suponen ganar espacio para los peatones y restárselo al vehículo privado. Una consiste en colocar la plataforma del tranvía en los actuales paseos peatonales, separando los dos sentidos de circulación - uno por lado- y la otra en hacerlo pasar por el centro de la avenida poniendo las vías una junto a la otra. En las dos soluciones las estrechísimas aceras laterales crecerían espectacularmente hasta acercarse a los diez metros. Los carriles de circulación quedarían en tres por sentido (ahora hay cinco en cada lado, contando los laterales).

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 08/05/2008 9:37
by wefer
En aquest fil , de fa més de dos anys, des d'aquest fòrum ja reclamavem una cosa semblant:
http://transport.cat/viewtopic.php?p=13167#p13167

Fins i tot, ja fa més de 3 anys ja en parlàvem aquí mateix:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=119

A veure si és veritat i d'una vegada fan alguna cosa per unir els dos tramvies i, sobretot, que tinguin correspondència amb tota la resta de mitjans ferroviaris de la ciutat.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 08/05/2008 10:01
by Platanito
Esta unión de ambas redes a través de Urgell estaría bien, siempre que la opción Diagonal siga contemplándose y se lleve a cabo a medio plazo.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 08/05/2008 11:19
by anarres
El País Catalunya dóna una versió una mica diferent. Segons ells el traçat a prioritzar seria el de Diagonal.
:plas
Suposo q tocaria q l'AMB, l'Ajuntament o la Gene digueren avui alguna cosa per aclarir el tema, no?


El tranvía irá por toda la Diagonal, que será reformada por completo
El Ayuntamiento de Barcelona asume un proyecto presentado por CiU

FRANCESC ARROYO - Barcelona - 08/05/2008

La Diagonal tiene ahora tranvías en sus dos extremos, pero no en el centro. El tramo de la avenida entre las plazas de Francesc Macià y Glòries sólo es cruzado por autobuses y coches. En el futuro lo hará también el tranvía. Imma Mayol lo insinuó hace dos días en declaraciones a Efe.

La segunda teniente de alcalde aseguró que los dos tranvías (el del Baix y el del Besòs) quedarán interconectados y lo harán por la superficie. No dijo que fuera por la Diagonal, más aún, dejó el asunto en el aire, pero ésa es la propuesta que ha sido transmitida a la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM), que trabaja en la revisión del plan director del transporte. Esto supondrá la reforma completa del trazado central de la Diagonal.

El plan de trabajo prevé que el proyecto quede aprobado en este mandato y se ejecute en el que viene, suponiendo que socialistas y ecosocialistas vuelvan a gobernar. Porque el proyecto es de CiU. Lo presentó el 10 de febrero del año 2000 Joaquim Molins, entonces jefe de filas de la oposición municipal. Hoy su principal valedor es Iniciativa. CiU, en cambio, ha marcado distancias y ha abierto la puerta a la posibilidad de que la conexión entre los dos tranvías se haga por calles diferentes a la Diagonal.
Revisión del tráfico

Joan Clos se opuso siempre a que el tranvía fuera por el tramo central de la Diagonal. Entre otros motivos, porque exige revisar todo el esquema de circulación del centro de Barcelona ya que la avenida Diagonal corta las calles que cruzan la ciudad de norte a sur y de mar a montaña.

La reforma propuesta por CiU consistía en eliminar los paseos centrales, hoy impracticables para los peatones porque el Ayuntamiento los ha ocupado con parterres y carriles para las bicicletas. Lo que queda lo utilizan las motos como aparcamiento. A cambio, se ampliarían las aceras y se establecerían zonas de carga y descarga en las esquinas. Hoy la avenida no las tiene y la carga y descarga se hace estacionando indebidamente sobre las aceras a costa de los peatones. CiU ofrecía dos esquemas de distribución del tráfico (véanse las imágenes en esta misma página).

CiU hizo ese mismo año una encuesta entre los barceloneses más afectados por la medida (residentes en la avenida y aledaños, y trabajadores de la zona), que apoyaban ampliamente la medida. El gobierno municipal (socialistas, ICV y ERC) defendía, en cambio, la prolongación de Ferrocarrils de la Generalitat desde la plaza de Espanya a Francesc Macià y de ahí a la plaza de las Glòries para luego alcanzar la estación de Francia.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 08/05/2008 11:53
by metring
Mare meva, com dista d'un diari a l'altre! :nose

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 08/05/2008 15:35
by Trenscat
Crec que les dues propostes són bones, però que en primer terme el què cal prioritzar és la unió per la Diagonal. Més endavant es podria afegir l'altra opció que a més relligaria el front de la ciutat i de mica en mica anar mallant i ampliant la xarxa de tramvia a altres zones.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 08/05/2008 16:26
by RodalinesCatalanes
I si Diagonal és complicat (s'ha de reformar força l'avinguda de F.Macià fins Glòries)
pq no estudiar l'alternativa:
Francesc Macià-Urgell-AvRoma-Aragó-Diagonal-Glòries

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 08/05/2008 16:41
by davida
Avui he baixat a Paral.lel i m'ha passat pel cap....

El tram L2 de Paral.lel - Sant Antoni quedara fora de servei d'aqui uns anys, es podria utilitzar com un tram soterrat del tramvia Ciutadella - Francesc Macia, similar al tram de la Gran Via. A Paral.lel es podria fer un bon intercambiador metro - tramvia i evitem tots el semafors d'aquest tram. On hi ha ara el tunel de maniobres de la L2 es fa la rampa d'acces desde la superfice.
Simplement es aprofitar el tunel existent.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 08/05/2008 18:06
by Trenscat
davida wrote:Avui he baixat a Paral.lel i m'ha passat pel cap....

El tram L2 de Paral.lel - Sant Antoni quedara fora de servei d'aqui uns anys, es podria utilitzar com un tram soterrat del tramvia Ciutadella - Francesc Macia, similar al tram de la Gran Via. A Paral.lel es podria fer un bon intercambiador metro - tramvia i evitem tots el semafors d'aquest tram. On hi ha ara el tunel de maniobres de la L2 es fa la rampa d'acces desde la superfice.
Simplement es aprofitar el tunel existent.
Home si és amb l'excusa de fer intercanviador bo encara, però no vec la necessitat d'haver de baixar per tornar a pujar després, a més tampoc crec que el tram que aniria en túnel per la superfície sigui excessivament conflictiu... El túnel suposo que l'aprofitaran com a cotxera per a combois del metro o el què sigui.

Diagonal, impepinable

Posted: Thursday 08/05/2008 22:16
by Guigui
RodalinesCatalanes wrote:I si Diagonal és complicat (s'ha de reformar força l'avinguda de F.Macià fins Glòries)
pq no estudiar l'alternativa:
Francesc Macià-Urgell-AvRoma-Aragó-Diagonal-Glòries
Perquè la Diagonal és el trajecte més curt, recte i directe per anar de la Zona Universitària al Fòrum, amb tot el que hi ha entremig. Si el tramvia té una velocitat competitiva, per arribar-me a Glòries deixaré d'agafar la L1 i canviaré a Diagonal al tram.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 08/05/2008 22:50
by iluro
Es cert que el TRAM F. Macià - Glories obligaria a una important reforma de la Diagonal, reforma que està demanant a crits aquesta vía, ja que no hi ha cap espai peatonal util, i l' introducció del TRAM hauria d' esser l' excusa perfecta per revitalitzar la Diagonal i a l' hora reordenar tot el transport en superficie a l' eixample.

Respecte a l' altra linea en estudi,em sembla bona la proposta, pero no per fer l' unio de les dues xarxes, sino per la penetració cap al centre de la ciutat que soposa per cadascuna de les actuals linies: Fem un eix potent de transport F.Macia Urgell - Paral.lel d' una banda, i de l' altra portem el TRAMBESOS fins Colom, encara que crem mes encertat fer-ho passar pel costat del Born i l' EDF enlloc d' amagarlo pel passeig de circunvalació, on, que jo sapigue, no hi ha cap focus per captar viatjers.

En cualsevol càs, benvinguda sigui la noticia, i diuen que per l' estiu hi tindrem la revisió del PDI :razz

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Friday 09/05/2008 11:00
by wefer
iluro wrote:crem mes encertat fer-ho passar pel costat del Born i l' EDF enlloc d' amagarlo pel passeig de circunvalació, on, que jo sapigue, no hi ha cap focus per captar viatjers.
Efectivament, pel Pg. de Circumval·lació no hi ha res.
En canvi, per Pujades/Picasso sí que hi ha zones edificades i serveis que queden lluny de qualsevol parad de metro (de fet és una deles zones pitjor servides del centre), i a sobre els autobusos que hi passen tenen unes freqüències desastroses que els fan molt poc útils.
A més, la construcció del tramvia pel lateral costat Parc de la Ciutadella, seria força senzill ja que hi ha una vorera molt ample (encara que s'hauria de reduir part de la calçada dels cotxes per no sacrificar només els vianants) i no existeix cap creuament amb vehicles.

En canvi, el final actual a Wellington es podria fer servir o bé per fer-hi acabar línies parcials, o bé prolongar-la fins al litoral mateix per enllaçar amb una futura via que aniria per tot el litoral, des de Sant Adrià fins a l'Hotel Vela del port, passant per la Barceloneta, el Port Olímpic, etc.

Edito per adjuntar un plànol esquemàtic de l'esquema que em explico
També afegeixo una alternativa a pujar per Urgell (que fa temps ja vaig explicar): pujar per Paral·lel fins a Pl. Espanya, després c/ Tarragona (molt més ample que Urgell) i finalment o bé seguir per Numància (més directe) o bé per Tarradellas (molt més ample) fins enllaçar amb el Trambaix.
L'avantatge d'aquestes propostes és que es dóna connexio al tramvia amb Renfe rodalies, regionals i AVE a Sants i FGC a Pl. Espanya.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Friday 09/05/2008 11:08
by davida
Jo treballo a l'Illa i anar a qualsevol punt de la ciutat en transport públic es una odisea. El autobús pel tram central de la Diagonal es tant lent que quasi arribes abans caminant.
El Trambaix no es un util per anar a qualsevol lloc de Barcelona, nomes es util cap el Baix LLobregat. El problema es que la terminal mes centrica es Francesc Macià, qualsevol allargament per la Diagonal o Urgell faria molt mes útil el tramvia, ja que conectaria amb la xarxa de Metro.
La actual conexió a Maria Cristina i Palau Reial nomes funciona en sentit metro <-> Baix Llobregat pero no cap a Francesc Macià.
Per exemple desde l'Illa es molt mes rapid anar caminant fins a l'estació de Sants i agafar el metro, que agafar el tramvia fins Maria Cristina i despres el metro.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Friday 09/05/2008 11:39
by metring
davida wrote:Avui he baixat a Paral.lel i m'ha passat pel cap....

El tram L2 de Paral.lel - Sant Antoni quedara fora de servei d'aqui uns anys, es podria utilitzar com un tram soterrat del tramvia Ciutadella - Francesc Macia, similar al tram de la Gran Via. A Paral.lel es podria fer un bon intercambiador metro - tramvia i evitem tots el semafors d'aquest tram. On hi ha ara el tunel de maniobres de la L2 es fa la rampa d'acces desde la superfice.
Simplement es aprofitar el tunel existent.
M'agrada molt aquesta idea, les obres costarien menys i seria útil.

A Lyon hi ha un exemple de metro i tramvia, un al costat de l'altre, i funciona molt bé.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Friday 09/05/2008 15:50
by anarres
davida wrote:Avui he baixat a Paral.lel i m'ha passat pel cap....

El tram L2 de Paral.lel - Sant Antoni quedara fora de servei d'aqui uns anys, es podria utilitzar com un tram soterrat del tramvia Ciutadella - Francesc Macia, similar al tram de la Gran Via. A Paral.lel es podria fer un bon intercambiador metro - tramvia i evitem tots el semafors d'aquest tram. On hi ha ara el tunel de maniobres de la L2 es fa la rampa d'acces desde la superfice.
Simplement es aprofitar el tunel existent.
Comparteixo la idea d'aprofitar aquest futur tram en desús per a un futur eix ferroviari al C/Urgell. Però a aquest eix jo no li donaria una configuració de Tram (com proposa el PSC) ni de tram-un-tros-soterrat com planteges tu. Per contra, jo crec q hauria de ser la fi per la banda mar d'una L6/L7 segregada del metro del Vallès. De l'actual traçat, mantindria per la L6/L7 des de muntanya fins a Gràcia o Provença. En el 1r cas les seves noves parades podrien ser: F.Macià, H.Clínic, Urgell, St. Antoni, Paral·lel) En el 2n cas, les dues primeres parades proposades decaurien a favor de Provença i Avda de Roma. Així tindríem un eix potent paral·lel a la L3 però prou allunyat d'aquesta com per no solapar-se. El corredor central entre totes dues (actual túnel FGC) quedaria per regionals cap al Vallès i, per tant, amb menys parades urbanes (Catalunya, Provença) a les que s'afegiria les d'un nou túnel (F.Macià o Pl. Molina -depenent del traçat- i Sarrià)