Donettes retira una campanya polèmica per les crítiques rebudes a les xarxes socials
Els paquets dels pastissets estaven il·lustrats amb l'eslògan 'A pedir al metro'
LAMALLA.CAT / AGÈNCIES
L'empresa de brioixeria industrial Panrico, productora de la coneguda marca Donettes, ha retirat l'eslògan polèmic que protagonitzava la seva última campanya publicitària: 'A pedir al metro'. El lema ha estat considerat ofensiu per a les persones amb menys recursos per molts usuaris de les xarxes socials, que han posat de rellevància l'etiqueta #boicotDonettes a Twitter per exigir una rectificació de la companyia. Vist el ressò de la campanya i la posterior reacció, Panrico ha anunciat precisament a Twitter que retira l'eslògan de la discòrdia.
Va ser l'usuari valencià de Twitter @xavicalvo qui va piular primer i va crear l'etiqueta #boicotDonettes. Ràpidament, la companyia li va respondre a través del seu Twitter que la campanya funcionava des de feia temps amb diversos lemes provocatius emmarcats en la campanya 'No me toques los Donettes' com 'Pedir puede dañar seriamente nuestra amistad' o 'Comparto mi cuerpo, no mis donettes'.
L'etiqueta creada per @xavicalvo es va convertir en tema del dia a València i en un dels més comentats a tot Espanya, fet que va provocar la reacció immediata de Panrico, que poc després tancava el tema: "Estem d'acord amb vosaltres i us demanem disculpes. Retirarem els packs el més aviat possible. No teníem intenció d'ofendre ningú".
L'alcalde de la capital de Lituània aixafa un cotxe amb un tanc per advertir els que aparquen malament
Arturas Zuokas vol cridar l'atenció sobre els problemes que provoquen els ciutadans que deixen el cotxe al carril destinat a les bicicletes. En el vídeo, el suposat propietari del cotxe rep l'esbroncada de l'alcalde, que reivindica el seu “sentit de l'humor”
¿Cuándo usted sube al transporte, se fija en el conductor? Los pasajeros de una ciudad rusa no se dieron cuenta de que su tranvía era conducido por un adolescente de 15 años que había robado el vehículo.
Cuando los empleados de la línea de transporte de Zlatoust descubrieron la desaparición de un tranvía de reserva, cambiaron la aguja ferroviaria para desvíar el vehículo y a su joven intruso a una vía muerta. Después llamaron a la policía.
Resultó que el adolescente procede de “una familia común y corriente” y tiene una predilección por los tranvías. El puberto conocedor se había documnetado sobre las instrucciones para manejarlos y durante unos 40 minutos pudo transportar a los pasajeros con normalidad haciendo paradas según el itinerario.
Ahora, el chico es acusado de robar el vehículo y podría enfrentar una pena máxima de cinco años. Sin embargo, sus abogados consideran que no irá a la cárcel por no haber causado daño a nadie ni tener intenciones malignas.
Els Mossos fan bufar un genet que venia de la fira d'Espinavell i li posen una multa de 500 euros per cavalcar anant begut
Els agents el van fer marxar a peu menant el cavall des de terra amb les regnes
04/11/11 02:00 - camprodon - Tura Soler
Aquell llegendari espot publicitari de la DGT de la dècada dels vuitanta, encara vigent ara, en què Stevie Wonder aconsellava “Si beus... no condueixis”, hauria d'incloure avui dia una estrofa més amb la proclama “Si beus... no muntis a cavall”. Un veí de Camprodon ha patit en la seva pell les greus conseqüències de muntar la seva euga després d'haver begut unes cerveses a la popular fira d'Espinavell. Els Mossos li han clavat una multa de 500 euros per conduir un vehicle (el cavall) superant la taxa de 0,25 mil·ligrams que preveu la llei per als conductors. En Cristian fa 31 anys que munta a cavall i mai no s'hauria imaginat que li passaria el que li va passar el dia 13 d'octubre. Tornava de la fira d'Espinavell a cavall de la seva euga Lluna al pas pel costat dret de la carretera que va de Molló a Camprodon. A l'alçada de Can Moi es va trobar amb un control dels Mossos d'Esquadra. Segons relata el cavaller, els agents els van recriminar dient-li que hauria d'anar més acostat al voral dret. Ell els va replicar que anava bé per aquell cantó. Diu que cavalcava amb prudència i que anava deixant davant els nombrosos cotxes que a aquella hora també baixaven per la carretera després de la fira. El genet va continuar el camí a l'alçada de la caserna de la Guàrdia Civil de Camprodon, es va trobar un altre cop els Mossos i aquest cop li van dir que l'havien de sotmetre a la prova de l'alcoholèmia, com també van fer amb molts conductors que venien d'Espinavell aquell dia. Van preguntar al genet si havia begut res, ell va dir que unes cerveses a la fira, el van fer descavalcar i el van fer bufar. A la primera prova va marcar 0,47 mg/l i a la segona 0,37 mg/l i els Mossos li van estampar una denúncia com les que expedeixen a un conductor de cotxe en què proposaven 500 euros de multa per la infracció o 250 si la pagava abans de vint dies. En el requadre destinat a la matrícula del vehicle van escriure: “cavall”. Al requadre de la marca: “nom Lluna”. I al del model: “negre”, tot i que el color de l'animal és marró. L'agent denunciant va especificar en l'apartat de les observacions que “el senyor que anava sobre el cavall circulava per la C-38, per tant és conductor”. Els problemes del genet no van acabar amb la multa, ja que els agents pretenien immobilitzar el vehicle-cavall, però finalment van permetre que s'emportés l'euga, però sense muntar-la sinó menant-la des del terra. I així, va arribar al seu tancat. En Cristian no veu clar que hagi de pagar la multa i ha posat la butlleta d'aquesta denúncia tan singular en mans d'entesos jurídics perquè li presentin un recurs.
En aquesta excepcional intervenció policial, l'animal, la Lluna no ha estat sotmesa a cap limitació de llibertat ni tampoc l'han sotmès a la prova de l'alcoholèmia. No va tenir la mateixa sort l'Apache, un poni que un dissabte del juliol del 2002 va ser arrestat a Olot davant les sospites que anava borratxo perquè els participants d'un comiat de solter el portaven de bar en bar. Apache va ser sotmès a la prova de l'alcoholèmia (li van fer traient-li sang, perquè òbviament no podia bufar) i el van alliberar quan va quedar clar que no anava torrat.
No és vehicle
La clau per resoldre la legitimitat de la denúncia posada contra el genet radica en si el cavall té o no té categoria de vehicle. Experts en matèria legal apunten que el reglament de trànsit regula les infraccions dels conductors de tota mena de vehicles, però consideren que un cavall o qualsevol animal no està inclòs en la categoria de vehicle perquè la llei defineix els vehicles com uns aparells de funcionament mecànic, per tant no s'hi pot incloure un animal. I si el cavall no és un vehicle, el seu conductor no podria ser multat pel reglament.
El animal se ha caído de un camión hasta la vía a las 16:00 y ha obligado a cortar el tráfico para poder atraparlo
Sucesos | 22/11/2011 - 17:53h
Barcelona. (Europa Press).- Un cerdo de grandes dimensiones que ha caído este martes por la tarde de un camión de transporte en la Ronda de Dalt de Barcelona ha obligado a la Guardia Urbana a cortar un carril a la circulación hasta que le han podido atrapar.
Según han informado a Europa Press fuentes del cuerpo policial, el cerdo ha aparecido en la vía sobre las 16.00 horas, en dirección Besòs, entre las salidas de Vía Júlia y Sant Andreu. Un coche patrulla le ha acorralado con la ayuda de una grúa que pasaba por allí, y los dos agentes han sacado al animal de la vía tirando de las orejas, momento en que se ha cortado completamente la circulación.
Ahora se está a la espera de que los propietarios o una protectora de animales se haga cargo del animal, que no ha sufrido daños. El incidente ha causado alguna retención puntual, aunque no se han generado grandes complicaciones de circulación, han apuntado las mismas fuentes.
Un alemany denuncia el Papa per no portar cinturó de seguretat al papamòbil
Ha presentat una denúncia contra Benet XVI per no cordar-se el cinturó al papamòbil en la seva última visita al país
EFE
Berlín | Actualitzada el 25/11/2011 18:45
Un ciutadà alemany ha presentat una denúncia contra Benet XVI per no dur el cinturó de seguretat cordat quan viatja en el seu papamòbil, segons informa en la seva edició d'avui el diari Westfälische Rundschau.
El demandant, de la ciutat de Dortmund (oest del país), afirma en la seva denúncia haver observat reiteradament, durant l'última visita del Papa a Alemanya, que aquest no anava lligat, fet que contravé les normes de circulació.
El ciutadà afirma, segons aquest diari, que té dos testimonis presencials disposats a certificar que efectivament el Papa no portava el cinturó cordat.
Afegeix, a més, que diverses de les persones que acompanyaven Joseph Ratzinger en la seva visita, com el president de la Conferència Episcopal Alemanya, Robert Zollitsch, "amb seguretat" també van observar aquesta infracció papal i podrien per tant sustentar el seu testimoni.
D'acord amb aquest mitjà, al demandant, a qui s'identifica com a "no creient", el mou la preocupació per la seguretat del Papa i recorda que el papamòbil està equipat amb cinturó de seguretat.
El diari, que es remet a declaracions de l'advocat del demandant, apunta que la viabilitat de la demanda pot dependre de si es considera Benet XVI un simple ciutadà alemany o cap d'estat (Vaticà), cas en què la infracció, de provar-se, podria queda neutralitzada per la immunitat diplomàtica.
Re: Denúncia al papa per dur cinturó al papamòbil
Posted: Saturday 26/11/2011 1:20
by liniadelRipollés
Avui m'he estat mirant com s'explota el ferrocarril del Vaticà i si, empren el blocatge telefònic o telegràfic amb Roma San Pietro. Hauré de fer-los una visita.
Un alemany denuncia el Papa per no portar cinturó de seguretat al papamòbil
Ha presentat una denúncia contra Benet XVI per no cordar-se el cinturó al papamòbil en la seva última visita al país
EFE
Berlín | Actualitzada el 25/11/2011 18:45
Un ciutadà alemany ha presentat una denúncia contra Benet XVI per no dur el cinturó de seguretat cordat quan viatja en el seu papamòbil, segons informa en la seva edició d'avui el diari Westfälische Rundschau.
El demandant, de la ciutat de Dortmund (oest del país), afirma en la seva denúncia haver observat reiteradament, durant l'última visita del Papa a Alemanya, que aquest no anava lligat, fet que contravé les normes de circulació.
El ciutadà afirma, segons aquest diari, que té dos testimonis presencials disposats a certificar que efectivament el Papa no portava el cinturó cordat.
Afegeix, a més, que diverses de les persones que acompanyaven Joseph Ratzinger en la seva visita, com el president de la Conferència Episcopal Alemanya, Robert Zollitsch, "amb seguretat" també van observar aquesta infracció papal i podrien per tant sustentar el seu testimoni.
D'acord amb aquest mitjà, al demandant, a qui s'identifica com a "no creient", el mou la preocupació per la seguretat del Papa i recorda que el papamòbil està equipat amb cinturó de seguretat.
El diari, que es remet a declaracions de l'advocat del demandant, apunta que la viabilitat de la demanda pot dependre de si es considera Benet XVI un simple ciutadà alemany o cap d'estat (Vaticà), cas en què la infracció, de provar-se, podria queda neutralitzada per la immunitat diplomàtica.
Re: Adolescent sostreu tramvia de la cotxera i fa servei
Posted: Tuesday 29/11/2011 5:15
by liniadelRipollés
Y yo que, no hace mucho, estuve a punto de chocar frontalmente con otro tranvia llevado por empleados expertos y experimentados de una compañía...¡en vía única y dos tranvías en sentido contrario! Suerte que nos "besamos" en un tramo recto y con visibilidad.
¿Cuándo usted sube al transporte, se fija en el conductor? Los pasajeros de una ciudad rusa no se dieron cuenta de que su tranvía era conducido por un adolescente de 15 años que había robado el vehículo.
Cuando los empleados de la línea de transporte de Zlatoust descubrieron la desaparición de un tranvía de reserva, cambiaron la aguja ferroviaria para desvíar el vehículo y a su joven intruso a una vía muerta. Después llamaron a la policía.
Resultó que el adolescente procede de “una familia común y corriente” y tiene una predilección por los tranvías. El puberto conocedor se había documnetado sobre las instrucciones para manejarlos y durante unos 40 minutos pudo transportar a los pasajeros con normalidad haciendo paradas según el itinerario.
Ahora, el chico es acusado de robar el vehículo y podría enfrentar una pena máxima de cinco años. Sin embargo, sus abogados consideran que no irá a la cárcel por no haber causado daño a nadie ni tener intenciones malignas.
Escòcia: "activista" ajuda el revisor a imposar-se
Un passatger dels ferrocarrils d'Escòcia llança per la porta del vagó un jove que no feia cas al revisor
Després de la insistència del treballador dels ferrocarrils i la passivitat del jove passatger un home anònim l'expulsa del vagó llançant-lo per la porta
ARA
Barcelona | Actualitzada el 13/12/2011 15:11
Aquest és un vídeo instructiu sobre què no s'ha de fer si es vol viatjar en els ferrocarrils d'Escòcia sense bitllet i sortir-ne il·lès, segons informa Stv.tv. És a dir, no es pot portar la contrària al revisor i dir-li: "no em penso moure del seu seient" i mantenir-se al tren com si passés res.
Aquest jove, que creia que es podria escapar sense pagar la totalitat de l'import, a la qual l'obliguen les normes, és atacat per un passatger que no li permet escapar-se de l'autoritat del revisor. Malauradament, el passatger fa servir la força bruta. Aquest vídeo demostra que els problemes als transports públics tenen molta més rellevància des que els aparells electrònics viatgen amb els seus propietaris i permeten capturar els incidents que succeïxen dins d'aquests transports col·lectius.
Vídeo a l'enllaç
Re: Escòcia: "activista" ajuda el revisor a imposar-se
Un passatger dels ferrocarrils d'Escòcia llança per la porta del vagó un jove que no feia cas al revisor
Després de la insistència del treballador dels ferrocarrils i la passivitat del jove passatger un home anònim l'expulsa del vagó llançant-lo per la porta
ARA
Barcelona | Actualitzada el 13/12/2011 15:11
Aquest és un vídeo instructiu sobre què no s'ha de fer si es vol viatjar en els ferrocarrils d'Escòcia sense bitllet i sortir-ne il·lès, segons informa Stv.tv. És a dir, no es pot portar la contrària al revisor i dir-li: "no em penso moure del seu seient" i mantenir-se al tren com si passés res.
Aquest jove, que creia que es podria escapar sense pagar la totalitat de l'import, a la qual l'obliguen les normes, és atacat per un passatger que no li permet escapar-se de l'autoritat del revisor. Malauradament, el passatger fa servir la força bruta. Aquest vídeo demostra que els problemes als transports públics tenen molta més rellevància des que els aparells electrònics viatgen amb els seus propietaris i permeten capturar els incidents que succeïxen dins d'aquests transports col·lectius.
Vídeo a l'enllaç
Aquí, per fer el mateix, es necessitaria una bona colla d'agents, i segur que algun d'ells acabaria també fora del tren amb els que s'haurien colat, però hauria sigut una bona funcionalitat per a les 444.
Efectes curiosos d'una vaga de metro
Posted: Monday 26/12/2011 23:51
by Guigui
Per una vaga al metro de Londres, s'ha hagut de suspendre el partit Arsenal-Wolverhampton de la primera divisió anglesa. Us imagineu com es posaria el personal aquí?
Un hombre muerto arrollado por un tren deberá indemnizar a una mujer por herirla con un trozo de su cuerpo
Un tribunal de Illinois lo considera responsable de haberle provocado fracturas en pierna y muñeca, además de lesionarle el hombro
(més, a l'enllaç).
Principi exportable
Posted: Saturday 31/12/2011 17:07
by Guigui
Per molt macabra que sigui la notícia, és un principi que es podria aplicar aquí. No tant pels objectes contundents que desprèn el mort, sinó pels transtorns públics causats deliberadament o per negligència.
Troben vint quilos d'or en un tren regional al sud de París, i ningú els ha reclamat
Els lingots tenen un valor aproximat de 800.000 euros. La policia francesa busca la persona que va abandonar la maleta que contenia les peces
ARA
Barcelona | Actualitzada el 03/01/2012 16:02
La policia francesa continua buscant la persona que dijous passat va abandonar una maleta amb vint lingots d'or en un tren regional d'una estació al sud de París. Les peces, que no tenen gravat cap segell oficial, tenen un valor aproximat de 800.000 euros.
Diversos passatgers del tren regional RER-B van alertar dijous a la nit de la presència d'una maleta de la qual ningú es va identificar com a propietari.
Agents de la comissaria Palaiseau, al sud de París, es van desplaçar fins a l'estació acompanyats d'especialistes en la desactivació d'explosius. No obstant això, en examinar el contingut de la maleta es van trobar amb vint lingots d'or de mesura petita.
La policia continua investigant tant la procedència com les circumstàncies en les quals va ser abandonada la maleta en el vagó d'aquesta línia, que enllaça París i l'extraradi de la ciutat. Tanmateix, tot apunta que el propietari va abandonar les peces intencionadament per por d'una inspecció policial, motiu pel qual es considera poc probable que acudeixi a reclamar-les. En el cas que es compleixi el pronòstic, no és clar qui se'n podria beneficiar.
Tal com explica la BBC, si la troballa fos qualificada de “tresor”, el valor seria repartit entre l'operador de transport de París (RATP) i l'operari que va trobar la maleta. Ara bé, si es considerés com un “objecte trobat”, se segellaria i passaria a formar part de les arques de l'Estat francès.
Re: Notícies peculiars sobre transports
Posted: Wednesday 11/01/2012 21:01
by m.h.t.
AMB Mobilitat wrote:
Incidència
El dia 12 de gener de 2012, des de les 09:30 fins les 20:00 l'avinguda Banús Baixa restarà tallada, afectant al recorregut de la línia B84 tal i com s'especifica al plànol següent:
ISIDRE AMBRÓS - Pekín Corresponsal
La compañía estatal de ferrocarriles de Indonesia, PT Kereta Api, ha decidido instalar ristras de bolas de cemento de unos tres kilos de peso y un palmo de diámetro suspendidas por encima de los trenes de cercanías que conectan la capital, Yakarta, con las ciudades que la rodean.
Los trabajadores del ferrocarril han empezado a colocar estas bolas de hormigón sobre las vías. Van colgadas con unas cadenas de unos travesaños y quedan a una altura justo por encima de los techos de los vagones. Por el momento se han instalado a la salida de una de las estaciones de las afueras de Yakarta. Y si el experimento tiene éxito se aplicará al resto de líneas.
Se trata del enésimo intento de los responsables de los ferrocarriles indonesios de doblegar a los surfistas de los trenes,como se denomina en este país del sudeste asiático a los miles de viajeros que todos los días arriesgan su vida encaramándose a los vagones de los trenes y viajando encima del techo, según señala el diario The Yakarta Globe.
Lo han intentado todo, pero no consiguen disuadir a estos polizones que se juegan diariamente la vida para llegar a tiempo al trabajo sin pagar. Los funcionarios de la compañía de ferrocarriles recuerdan que cada mes mueren al menos dos personas electrocutadas o por haberse caído de un tren en marcha. Pero nada detiene a estos viajeros.
De nada han servido las estrategias de rociar con aceite los techos de los vagones, para que la gente resbalara cuando intentará subirse. Ni tampoco haber esparcido clavos y alambre de espino en los techos de los vagones. Tampoco tuvo ningún efecto la contratación de grupos musicales que cantaran canciones acerca de la seguridad. Y de nada sirvió que los imanes, en sus sermones de los viernes, intentarán convencer a sus fieles para que no se subieran a los trenes.
Todo ha sido inútil. Todo el mundo es consciente del peligro que corre, pero nadie quiere perder su trabajo. Eso quiere decir que en las horas punta hay unas 400.000 personas que usan el tren para entrar o salir de Yakarta, una ciudad con una población de diez millones de habitantes. Y que no todos pueden costearse los billetes de ida y vuelta diarios, con unos sueldos que quizás no lleguen a los 300 euros mensuales.
La iniciativa de la dirección de la compañía de trenes ha suscitado la crítica de varias organizaciones de derecho humanos. "El verdadero problema es que no hay suficientes transportes públicos y la gente no tiene más opción que instalarse en el techo de los vagones, debido a que no hay sitio en el interior o no pueden pagar el precio del billete", señala Rafendi Djamin, director de Human Rights Working Group a Afp.
Y es que uno de grandes problemas de la red ferroviaria indonesa es que sigue siendo en gran medida de la época colonial holandesa, de hace más de 50 años. Se halla en pésimas condiciones y es muy costosa modernizarla.
Re: Notícies peculiars sobre transports
Posted: Wednesday 15/02/2012 22:59
by metring
Dramàtica notícia, que encara podia haver acabat pitjor:
Un avión de Czech Airlines realiza un aterrizaje de emergencia tras la muerte del piloto
El vuelo regular entre Varsovia y la capital de la República Checa, con 46 pasajeros a bordo, tomó tierra gracias al copiloto y nadie resultó herido
Internacional | 15/02/2012 - 18:37h
Praga. (Agencias).- Un avión de la compañía pública checa Czech Airlines ha realizado un aterrizaje de emergencia en Praga este miércoles después de que el piloto se desmayara y muriera durante el vuelo, según ha informado la aerolínea.
El avión, que realizaba un vuelo regular entre Varsovia y Praga con 46 pasajeros a bordo, tomó tierra gracias al copiloto y nadie resultó herido. "La seguridad de los pasajeros no estuvo en riesgo. El aterrizaje lo realizó el segundo piloto sin complicaciones", dice el comunicado de la aerolínea. "Desgraciadamente, no se pudo salvar la vida del capitán", añade.
Tècnicament, segons protocol
Posted: Thursday 16/02/2012 3:38
by Guigui
Més enllà del dramatisme que sempre comporta una mort, el funcionament ha sigut totalment normal segons el protocol: quan el pilot està impedit (i aquest ha sigut el grau més extrem d'impediment), el copilot ha d'estar preparat per a assumir-ne totes les funcions.
Un joven viaja con Renfe gratis durante dos meses haciéndose pasar por una bici
La compañía le reclama 2.300 euros y le acusa de engañar a su sistema de ventas por internet, según el Diari de Tarragona
Vida | 01/05/2012 - 07:26h
Barcelona. (Redacción).- Un joven de Tarragona ha logrado hacer creer que es una bicicleta al sistema de Renfe de venta de billetes por internet y él y su hermana han viajado con billetes a coste cero durante dos meses, según informa el Diari de Tarragona.
La compañía ferroviaria asegura que adquirió un total de 32 billetes y le reclama 2.300 euros, aunque el joven asegura que no ha cometido ningún fraude ni estafa ya que no ha realizado ningún acto ilícito ni falsificado ningún billete, según recoge el rotativo tarraconense.
El ingenioso sistema con el que el espabilado joven, que afirma que no es un experto en informática, engañaba a la máquina utilizaba el billete grauito que hay que sacar para viajar en tren con una bicicleta. Con un mecanismo que Renfe todavía desconoce o no ha querido revelar, el joven lograba que dicho billete estuviera a su nombre y le sirviera para viajar.