Page 7 of 8
Posted: Friday 25/05/2007 10:18
by Fran-Ikarus
Tot això se sabrà després d'una senzilla trucada a Mr. Patiño, i una cita... (lamento ser pesadet)
Vejam...
Posted: Friday 25/05/2007 14:34
by JaMiRo!
Vejam quan és la reunió...
Posted: Tuesday 29/05/2007 23:58
by Serie-1000-metro
Hola!
Un amic meu i company d'aficció dels trens, aquet matí ha pasat per OCSAL, hi ha vist com desgusaben el 1000 DANONE.
Res mes a dir, tràgica noticia!
Salut i peles!!!
Posted: Wednesday 30/05/2007 0:45
by faristol
Es pot confirmar que era el 1000 destinat en principi a ser preservat? o poden ser valides les hipotesis escrites anteriorment?
Es cert que potser han desgüassat un tren mes, pero era aquell 1000? algú pot confirmar-ho de totes totes, perque encara no estava clar que el que estava a OCSAL fos aquell 1000 (no estava clar, pero tenia tota la pinta de si ser-ho).
Posted: Wednesday 30/05/2007 8:22
by josep_serre
Sempre ens queda l'esperança que hi hagi més sensibilitat i es decideixi preservar un 1100, tot i que ja sabem que no anirem mai més en cap cotxe panoràmic 1300
Posted: Wednesday 30/05/2007 9:11
by Fran-Ikarus
Sic transit gloria mundi...
Posted: Wednesday 30/05/2007 10:12
by Mortadel·lo
sempre ens quedaran els 1400
Posted: Wednesday 30/05/2007 10:42
by Platanito
Mortadel·lo wrote:sempre ens quedaran els 1400
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!
:enfado
Posted: Wednesday 30/05/2007 10:51
by aim
Descansi en pau ....
Posted: Wednesday 30/05/2007 11:26
by Mortadel·lo
Platanito wrote:Mortadel·lo wrote:sempre ens quedaran els 1400
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!
:enfado
no et mola el meu nou avatar? :nyam
Posted: Wednesday 30/05/2007 12:23
by faristol
TANT SOLS LLEGIR LA MEVA SIGNATURA
Posted: Wednesday 30/05/2007 12:59
by Vox
No sé, esperem a saber-ho 100%. Vull dir, a saber-ho ja de part de més d'una persona, sobre tot de'n LLOP i demés personal del metro.
Si fos real.. Mireu, al cap d'uns anys i coneixent com es TMB, quan tinguem una 1100 preservada (si tampoc es guardés cap, dic jo que seria gravíssim), pensarem "mira tú.. els aficionats sabem que una 1000 era una 1000, i una 1100 una 1100, però de cara a guardar-ne alguna.. més val una que cap, tú".
Això no treu que si es confirma que no guarden cap 1000, després d'haver dit que sí i veure el famós cartellet, inundem literalment la premsa deixant clar que és TMB i citant quines ciutats (que això fa mal) i empreses sí ho fan.
Vox
Posted: Wednesday 30/05/2007 16:02
by Platanito
La verdad es que después de ver la bastardez propia de descerebrados que han cometido TMB y el ayuntamiento con las barandillas de Liceu (cambiándolas por paneles de vidrio... en una vía históricamente famosa por altercados y revueltas populares con destrozos frecuentes!!!), extraña poco que estos analfabetos funcionales sepan siquiera qué significa la palabra patrimonio. Para el ayuntamiento, es una palabreja que les permitirá añadir a la lista de la Unesco el nombre de la vía que acaban de pervertir arrancándole lo único original que le quedaba. En cuanto a TMB, se trata de unos montones de hierro que quedan feos al lado de las nuevas unidades, venidas al mundo para salvarnos de unos trenes que pagaron nuestros padres y abuelos y a los que les quedaba suficiente vida útil como para que los conociesen nuestros hijos e, incluso, nuestros nietos.
Pero bueno, a una ciudad de escaparate modernillo como la nuestra, en la que apestan más ciertas maniobras que los orines que el ayuntamiento pretende eliminar de las calles sin cumplir con su obligación de instalar urinarios públicos a priori (sí, he dicho obligación y a priori), le está bien merecido esto y más. Tenemos derecho a protestar en voz baja y sin molestar a los turi$ta$ (salvo que queramos robarles, que eso sí que se puede) y mucho menos al Oh Gran Dios Tránsito Privado.
Y ahora os dejo; voy a abrir las ventanas, ya que aquí huele a mierda.
Posted: Wednesday 30/05/2007 22:15
by sigfrid440s
Decepcionat...
Una pregunteta, algu ha vist a Ocsal un 1300 danone? O un 1400....
Es la dada que fa falta per saber si es veritat que han tingut els collons de carregarse tan valios patrimoni. Les maquines no son chatarra!
Em queda clar que aqui les empreses ferroviaries no respecten res en quant a patrimoni historic, l'unica rao que m'entra al cap nomes seria per interesos economics, i aixo es una imblesilitat ja que disposem d'asosiacions on persones, sense cap anim de lucre, amb una ilusio, amb iniciativa, aconsegueixen salvar del tragic destí que tenen les maquines, nomes fa falta un si per part de l'empresa a qui pertany el material ferroviari, un si molt dificil d'aconseguir...
M'agradaria poder dir que amb que la empresa a qui pertany el material no tindria que fer mes que cedir el material a un museu ferroviari, museo que no veig enlloc.
Almenys dono gracies a la Asosiacio d'amics del ferrocarril de barcelona per conservar un ''petit'' record d'aquests trens.
Confio en que almenys preservin un 1100, ja que a la vista de TMB 8o FMB) es lo mateix...
Posted: Wednesday 30/05/2007 23:30
by faristol
Esperem que es confirmi al 100% pero si fos veritat, ja tenia jo rao en el que vaig dir que els responsables de TMB odiaven aquests trens pel simple fet que per ells, eren els culpables d'una presunta "mala imatge" del metro.
Aquests trens eren font frecuent de avaries i queixes de la gent i pels responsables eren com un gra al c... val eren ja vellets, pero cada cop que hi havia una queixa a la linia 5 el odi cap aquest material pujava, amb aquestes premises tan simples i sense cap mena de dimensio historica ni de patrimoni com imaginar que en guardarien un?
Queixes i mala imatge eren problemes i problemes vol dir descontentament i descontentament vol dir posibles no vots, com que evidentment volen vots, a fer contents a la majoria dels "ciutadans-votants".
Els interesats en la historia i amb altres coses som una part infima que ni molesta ni fa soroll.
Es curios, repeteixo si es confirma al 100% aquesta destrucció, que hagi succeit tot just despres de les eleccions i havent guanyat els mateixos.
Aquesta manera de pensar tipus "funcionari-gestor" fa que coses a mes llarg plaÇ (com la conservació d'un tren) perque la coneguin futures generacions, no es tingui en compte.
En un futur, hi haura un 100 (disecat), tres 300 (van cami de la disecació), un 400 (disecat i gracies) i...i..... i.....despres no van existir ni els 70 ni els 80, vaja futur museu de la mobilitat, mes aviat sera de la inmovilitat o mes ben dit de la INUTILITAT.
Es la cultura de que el vell hi ha que destruir-ho i no val per res, el vell es passat i no se'l hi don valor a les coses anteriors que ens han portat a tenir el que tenim actualment i a estar com estem actualment.
OJU!! el vell dels anys 20, de la epoca dels Romans, Grecs, Fenicis etc.. SI es hsitoria, pero quelcom de fa uns 30 anys no es historia es simplement vell (per ells) algun dia si sera historia quan passin mes anys i llavors QUE?
Aquesta es la prepotencia del "NOU RIC" i de voler fer pensar a la gent que les coses sempre han sigut aixi de "BONIQUES" com eliminant una part del nostre passat que sembla que ens avergonyi, pero si no el recordem i ho tenim en compte estem molt mes a prop del que pensem de tornar enrere i no d'avanÇar de veritat
Suposo que els responsables de TMB es fregaven les mans al veure arribar els 5000 (que feien falta i ja estan be) pero tambe imagino la tremenda cara de felicitat quan els hi anava arribant el PARTE DE GUERRA de com s'anaven destruint 1000's, repeteixo ODIAVEN aquests trens, ells s'han carregat una part de la historia de Barcelona de forma unilateral,perque els hi molestava en aquest moment i aixo nomes te un nom TAN GROS que no m'atreveixo a dir-ho publicament.
Menys mal que la dimensio de Barcelona esta per sobre dels qui manen ara i sempre quedaran com els responsables d'aquesta desaparació i del buit que hi haura al museu de la INUTILITAT, els fets son historia i aixi quedara escrit.
Quant les coses es fan de cara a la galeria i nomes per aconseguir resultats a curt termini pasen coses com aquestes, conservar, restaurar fer un museu i fer circular un tren historic val tants diners i pot portar tan poques "recompenses" que no ho volen fer-ho, ara diners per Barcelona Tv (algu sap quant costa?) i altres coses, els diners que es vulgui i trets clar de zones verdes, blaves, liles i de tot l'arc de sant Marti.
Aquesta ciutat com molt ven be han dit esta agafant un TUFO de modernitat buida, pseudocultural (vol i no dol) que no m'agrada, Barcelona es Barcelona i la seva esencia es va perdent en benefici d'una modernitat sospitosament preparada i molt mal plantejada, tant costa mantenir i potenciar el caracter de Barcelona i no buscar en altres ciutats europees maneres i costums?
En fi que no m'agrada que es carreguin la historia i esencia de Barcelona, sigui en trens o qualsevol altra cosa i cada cop esta passant mes en benefici de NO SE QUE. La Barcelona que volen o pretenen, no es la meva.
Ara ja m'he despatxat, i espero fer-m'he enrera de moltes coses que he dit, pel fet que es conservi finalment aquest tren, pero no crec que caigui LA BREVA, ara en moltes coses sobre Barcelona no crec que estigui molt errat.
Una cosa esta clara si no hi ha informació, es que aquesta no es bona, ara mentre hi ha vida hi ha esperanÇa aixi que seguim esperant.....
Un museu diferent
Posted: Wednesday 30/05/2007 23:47
by Guigui
Doncs em sembla que ja podem anar fent llista per a un Museu del Transport Denostat.
Què us sembla, obrim fil nou?
Posted: Wednesday 30/05/2007 23:51
by BCN Término
No vull pecar de optimisme, ja que d´optimisme més aviat m´en falta. Malgrat aixó m´agradaria recordar-vos que la serie 1000 del metro de Barcelona va desde el motor 1001 fins al 1208, es a dir, que tant els 1000 com els 1100 pertanyen a la mateixa serie per molt que hi hagi algunes diferéncies técniques entre ells. Diferències molt més subtils que les que van tenir, per posar un exemple pràctic, les unitats de la sèrie 440 de RENFE ( llunes altes, llunes baixes, dos i tres cotxes, chopper, espai per equipatges a les unitats del aeroport, frè electric reforçat, etc..), i que ningú no discuteix que totes elles pertanyen a la mateixa sèrie.
Per tant, 1000´s, encara en queden un grapat en servei. Situació que no m´omple d´optimisme com he dit al començament.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Posted: Wednesday 30/05/2007 23:52
by Guigui
Però entre un R-1300 i un R-1400...
Posted: Wednesday 30/05/2007 23:56
by BCN Término
Si, es clar, però amb un 1400 pots fer un tren de tres cotxes reversible, i amb un 1300 no, el que crec que ha quedat clar es que no es pensa preservar un tren sencer de cinc cotxes.
BCN Término.
Alex Reyes.
Posted: Thursday 31/05/2007 0:05
by Guigui
BCN Término wrote:Si, es clar, però amb un 1400 pots fer un tren de tres cotxes reversible, i amb un 1300 no, el que crec que ha quedat clar es que no es pensa preservar un tren sencer de cinc cotxes.
I aquí considero que TMB ja comet el primer error monumental: si es vol preservar un tren cal fer-ho en la seva composició original. Si no, d'aquí a uns quants anys la gent es pensaria que els primers 300 de 1924 només tenien un cotxe menys els 1000 que circulaven fins el 2007.
Un museu no serveix només per exposar peces, també ha de ser capaç de transmetre tot el que hi ha al darrere. I un 1000 escapçat distorsionaria aquesta part de la història del metro i de tota la ciutat de Barcelona.
Però tot fa pensar que ni això tindrem.