El Periódico de Catalunya wrote:Zapatero encarrega al número dos d'Álvarez el diàleg amb la Generalitat
• Morlán, reforçat a Foment, ofereix a Nadal reactivar la negociació sobre Rodalies i el Prat
• El PSC respira alleujat perquè l'elegit coneix les aspiracions catalanes "de primera mà"
MANUEL VILASERÓ
MADRID
El president no fa un pas fins que no n'està segur. O tanca una porta i n'obre una altra. Qualsevol d'aquestes dues frases serveix per descriure l'impacte de la designació de l'exsecretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, com a negociador del traspàs de Rodalies amb la Generalitat i del canvi en la gestió de l'aeroport del Prat. Es tracta d'un home que uneix dues condicions per pilotar la difícil interlocució: és una persona pròxima a José Luis Rodríguez Zapatero i sempre ha mantingut un diàleg fluid amb les autoritats catalanes, fins i tot durant els dies més negres de la crisi de l'AVE. La decisió ha agafat el socialisme català immers en la pesada digestió de la continuïtat de Magdalena Álvarez al capdavant de Foment, i contribuirà sens dubte a alleugerir-la.
"M'encarregaré de la negociació de les transferències de Rodalies i del nou model de gestió dels aeroports." Així ho va explicar ahir el dirigent aragonès --és responsable d'organització del PSOE en aquesta comunitat-- després de la seva presa de possessió com a secretari d'Estat de Planificació i Relacions Institucionals. Que les coses canviaran, i molt, ho demostra que entre les primeres trucades fetes per Morlán al ser aprovat, dilluns, el seu nomenament va figurar la del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, a qui va comunicar la novetat i va emplaçar per a dates pròximes.
DESBORDAT
Morlán va ser enviat per la ministra a Barcelona l'estiu passat per solucionar el caos de Rodalies. Els primers mesos va semblar que aconseguia el miracle, però va acabar superat per la magnitud dels problemes fins al punt que només la intervenció personal del president del Govern en va redreçar el rumb. Fins i tot en aquelles circumstàncies, va mantenir intacta la interlocució amb les institucions catalanes. I això malgrat que el president José Montilla i Álvarez ni es despenjaven el telèfon.
Durant la fase prèvia a la investidura alguns dirigents del PSC van arribar a propugnar el seu nom per substituir Álvarez, conscients que era molt difícil que amb les ferides de l'Estatut encara obertes, pogués recaure en algú del PSC.
Les posicions de partida no semblen gaire allunyades. La Generalitat reclama un paper "determinant" en la gestió de l'aeroport que Zapatero va prometre, però el seu Executiu no ha formulat ni una proposta concreta. El traspàs de Rodalies, que el president va prometre per al gener passat, va descarrilar abans de la campanya electoral al considerar Nadal inacceptable la fórmula oferta.
Álvarez vigilarà les negociacions, tot i que el sol fet d'haver firmat el nomenament pot donar pistes sobre el seu canvi d'actitud. Des del socialisme català s'esperava un gest de reconciliació, i potser ha arribat amb el BOE.
La ministra sembla disposada a girar full respecte a les desavinences passades i aprofitar la segona oportunitat oferta pel president. En el discurs de la presa de possessió de Morlán no hi va incloure ni una sola referència a les crítiques rebudes en l'últim tram del seu mandat. Es va limitar a mostrar el seu "orgull" per l'obra realitzada, especialment per la nova xarxa d'alta velocitat, i a agrair "sobretot" a Zapatero que li hagi confiat Foment un cop més.
Francesc Vallés, coordinador dels diputats i senadors del PSC, va celebrar la designació de Morlán "perquè coneix els dos temes, Rodalies i el Prat, de primera mà, sobre el terreny". "És una garantia que la transferència de Rodalies es farà en condicions", va afegir, i va recordar que el seu nou càrrec el convertirà, a més, en interlocutor en l'aplicació del nivell d'inversions fixat per l'Estatut.
Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
Abans no acabi el 2008
Ji, ji, al gener deien...
Del 20 minutos:
La Generalitat prevé cerrar el traspaso de Cercanías antes de que acabe el 2008
EUROPA PRESS. 14.05.2008
* El conseller Nadal reconoce que quieren "la llave y la caja" de Cercanías para dar un servicio excelente.
* Califica el actual servicio de deficiente en todos los aspectos.
El conseller de Política Territorial y Obras Públicas , Joaquim Nadal, ha anunciado hoy en comisión parlamentaria que el Gobierno catalán prevé cerrar el traspaso de Cercanias a la Generalitat a finales de este año y que retomará las conversaciones con el Gobierno central en la materia "antes de finales de año".
En estos momentos Renfe tiene deficiencia en instalaciones, infraestructuras, recursos humanos y terreno financiero
La Comisión Mixta Estado-Generalitat para asuntos económicos y fiscales se reunirá el 28 de mayo para iniciar la negociación del nuevo sistema de financiación autonómico que prevé el Estatut.
El conseller ha destacado que la Generalitat quiere tener "la llave y la caja" de Cercanías, teniendo "poder de decisión y recursos" para poder llevar a cabo el traspaso.
Servicio de excelencia
Joaquim Nadal ha afirmado que no haber cerrado todavía el traspaso de Cercanías a principios de año "no es un fracaso sino un éxito" ya que "no se debe caer en las prisas". Así, el conseller ha manifestado que el objetivo debe ser tener "un servicio ferroviario catalán de excelencia".
Nadal ha explicado que "en estos momentos", Renfe tiene "deficiencias en instalaciones, infraestructuras, recursos humanos y en el terreno financiero" aunque ha matizado que Fomento ha iniciado el proceso para mejorar el servicios con 110 millones de euros.
Del 20 minutos:
La Generalitat prevé cerrar el traspaso de Cercanías antes de que acabe el 2008
EUROPA PRESS. 14.05.2008
* El conseller Nadal reconoce que quieren "la llave y la caja" de Cercanías para dar un servicio excelente.
* Califica el actual servicio de deficiente en todos los aspectos.
El conseller de Política Territorial y Obras Públicas , Joaquim Nadal, ha anunciado hoy en comisión parlamentaria que el Gobierno catalán prevé cerrar el traspaso de Cercanias a la Generalitat a finales de este año y que retomará las conversaciones con el Gobierno central en la materia "antes de finales de año".
En estos momentos Renfe tiene deficiencia en instalaciones, infraestructuras, recursos humanos y terreno financiero
La Comisión Mixta Estado-Generalitat para asuntos económicos y fiscales se reunirá el 28 de mayo para iniciar la negociación del nuevo sistema de financiación autonómico que prevé el Estatut.
El conseller ha destacado que la Generalitat quiere tener "la llave y la caja" de Cercanías, teniendo "poder de decisión y recursos" para poder llevar a cabo el traspaso.
Servicio de excelencia
Joaquim Nadal ha afirmado que no haber cerrado todavía el traspaso de Cercanías a principios de año "no es un fracaso sino un éxito" ya que "no se debe caer en las prisas". Así, el conseller ha manifestado que el objetivo debe ser tener "un servicio ferroviario catalán de excelencia".
Nadal ha explicado que "en estos momentos", Renfe tiene "deficiencias en instalaciones, infraestructuras, recursos humanos y en el terreno financiero" aunque ha matizado que Fomento ha iniciado el proceso para mejorar el servicios con 110 millones de euros.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re:
Què bonic és tornar a recordar el passat (recent, l'estiu passat) amb la notícia que obria aquest fil:
En fi, com per creure't alguna cosa més d'aquesta gent...metring wrote:Merci per la primícia!
Ja surt la notícia a EPC:
Zapatero anuncia el traspaso de Cercanías a Catalunya para enero
FE
MADRID
El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, ha anunciado que el próximo mes de enero el Ejecutivo procederá a la transferencia de Cercanías de Renfe a la Generalitat de Catalunya.
Zapatero ha hecho este anuncio durante el debate sobre el estado de la nación que se celebra en el Congreso en respuesta a la intervención del portavoz del grupo parlamentario de CiU, Josep Antoni Duran Lleida.
El jefe del Ejecutivo ha garantizado al portavoz nacionalista catalán que durante esta legislatura no sólo se habrá conseguido un nuevo Estatuto para Catalunya, sino también un "importante volumen" de su desarrollo.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Re:
Home, no va especificar quin dia... Si hi una un refrany que diu "hasta el cuarenta de mayo no te quites el sayo", perquè no es pot efectuar la transferència el 366 de gener?wefer wrote:En fi, com per creure't alguna cosa més d'aquesta gent...Zapatero wrote:el próximo mes de enero el Ejecutivo procederá a la transferencia de Cercanías de Renfe a la Generalitat de Catalunya.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
El motiu pel qual no es va produÏr el traspàs de renfe rodalies a la Generalitat el gener passat va ser, segons fonts de la web del Telenoticies, perquè l'estat volia condicionar el traspàs al calendari de liberalitzacio de l'empresa
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Font esbiaixada
Aquesta font, malgrat la "crosta nacionalista" que algun energumen estalinista li suposa, està molt esbiaixada, i més en el moment en que es va produir la notícia, amb unes eleccions generals al tombant.jordidr wrote:El motiu pel qual no es va produÏr el traspàs de renfe rodalies a la Generalitat el gener passat va ser, segons fonts de la web del Telenoticies, perquè l'estat volia condicionar el traspàs al calendari de liberalitzacio de l'empresa
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=2948425
El traspàs de la rodalia de Renfe, de nou, damunt la taula
Avui es reuneix la Comissió Mixta de Transferències · La trobada s'havia de fer el 10 de juliol però es posposà per manca d'acord
Avui es fa una nova reunió de la Comissió Mixta de Transferències, en què es parlarà del traspàs de la rodalia de Renfe de Barcelona. La trobada s'havia de fer el 10 de juliol, però el govern la posposà per la manca d'avenços en les negociacions amb l'executiu espanyol. Tot amb tot, i després de la reunió infructuosa d'ahir de la Comissió Mixta d'Afers Econòmics i Financers, no és preveu que avui s'avanci massa en la concreció d'acords entre ambdues parts.
El govern assisteix a la reunió amb la voluntat que el traspàs de competències vagi acompanyat d'inversions importants per part de l'executiu espanyol i que aquestes siguin molt concretes. També demana que el ferrocarril esdevingui el transport públic fonamental tant per al transport de mercaderies com pel de passatgers.
Precisament fou la manca de concreció en la primera exigència la que obligà a endarrerir la reunió prevista per al 10 de juliol. L'objectius, aleshores, era guanyar temps per arribar a acords. De fet, el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, es va comprometre que al gener del 2008 s'hauria fet el traspàs, però, en no fixar els diners que han d'acompanyar el traspàs, les negociacions no han avançat.
Les trasferències que es debaten
Hi ha, però, altres matèries importants que avui seran sobre la taula i que comporten entrebancs, entre els quals ports i aeroports, inspecció de treball i immigració.
Ahir en van parlar al consell de seguiment de l'estatut. Tots els partits coincidiren a destacar que s'avançava molt lentament i que no es poden fer traspassos sense inversions. La diputada d'ERC, Anna Simó, afegí que de les quaranta tranferències contemplades a l'estatut, només s'havia avançat en el debat de cinc d'importants.
La trobada d'avui la presidiran el conseller Joan Saura i la ministra espanyola d'Administracions Públiques, Elena Salgado.
El traspàs de la rodalia de Renfe, de nou, damunt la taula
Avui es reuneix la Comissió Mixta de Transferències · La trobada s'havia de fer el 10 de juliol però es posposà per manca d'acord
Avui es fa una nova reunió de la Comissió Mixta de Transferències, en què es parlarà del traspàs de la rodalia de Renfe de Barcelona. La trobada s'havia de fer el 10 de juliol, però el govern la posposà per la manca d'avenços en les negociacions amb l'executiu espanyol. Tot amb tot, i després de la reunió infructuosa d'ahir de la Comissió Mixta d'Afers Econòmics i Financers, no és preveu que avui s'avanci massa en la concreció d'acords entre ambdues parts.
El govern assisteix a la reunió amb la voluntat que el traspàs de competències vagi acompanyat d'inversions importants per part de l'executiu espanyol i que aquestes siguin molt concretes. També demana que el ferrocarril esdevingui el transport públic fonamental tant per al transport de mercaderies com pel de passatgers.
Precisament fou la manca de concreció en la primera exigència la que obligà a endarrerir la reunió prevista per al 10 de juliol. L'objectius, aleshores, era guanyar temps per arribar a acords. De fet, el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, es va comprometre que al gener del 2008 s'hauria fet el traspàs, però, en no fixar els diners que han d'acompanyar el traspàs, les negociacions no han avançat.
Les trasferències que es debaten
Hi ha, però, altres matèries importants que avui seran sobre la taula i que comporten entrebancs, entre els quals ports i aeroports, inspecció de treball i immigració.
Ahir en van parlar al consell de seguiment de l'estatut. Tots els partits coincidiren a destacar que s'avançava molt lentament i que no es poden fer traspassos sense inversions. La diputada d'ERC, Anna Simó, afegí que de les quaranta tranferències contemplades a l'estatut, només s'havia avançat en el debat de cinc d'importants.
La trobada d'avui la presidiran el conseller Joan Saura i la ministra espanyola d'Administracions Públiques, Elena Salgado.
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
Ja veurem...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
Precisement el gran problema del traspas, el que fa que no hi hagui acord es la pasta
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
Els resultats de l'ultima comisio bilateral estat - generalitat envers rodalies son les seguents: s'han arribat a abansos significatius pero no s'ha tancat cap acord. Ambdues parts esperen que es pugui materialitzar un acord despres de l'estiu i fer el traspas a l'1 de gener del 2009 (un any despres del: Apoyare, la transferencia de Cercanias a la generalitat de catalunya (by ZP))
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
Potser que canviem l'any de la data que indica el títol del fil...
http://www.avui.cat/article/mon_politic ... litat.html
El traspàs de Rodalies continua sense data per manca d'acord polític
El traspàs s'havia de fer l'1 de gener de 2008 i la negociació continua bloquejada després de la Comissió Bilateral d'aquest dimarts. La ministra Elena Salgado proposa l'1 de gener de 2009 com a nova data, però la Generalitat adverteix que encara s'han de negociar les condicions de la transferència
El traspàs de Rodalies continua ajornat sense data, tot i que el conseller de Relacions Institucionals, Joan Saura, i la ministra d'Administracions Públiques, Elena Salgado, han abordat el tema en la Comissió Bilateral Estat-Generalitat que s'ha celebrat aquest dimecres a Barcelona.
Aquest traspàs s'havia de fer efectiu l'1 de gener d'aquest any però continua sense haver-hi acord, tot i que avui Salgado ha intentat situar l'1 de gener de 2009 com a nova data. Segons Saura, la proposta de la ministra és "insuficient", i ni tan sols s'ha pogut començar a parlar dels recursos materials ni humans de què disposarà el govern un cop fet efectiva la transferència. "De moment encara no hi ha cap indici d'acord polític de fons", ha argumentat. Tot i el desacord actual, Saura i Elena Salgado, ministra d'Administracions Públiques, han manifestat la voluntat de les dues parts en seguir negociant després de l'estiu perquè l'acord arribi a principi de l'any que ve.
En la seva compareixença davant la premsa posterior a la reunió, Saura no ha volgut concretar quin són els punts que impedeixen l'acord.
El traspassos que sí que s'han acordat avui són els que fan referència als inspectors de treball, que entrarà en vigor l'1 de juny del 2009, i el de matèria d'immigració, que permetrà el govern català gestionar els permisos de de treball dels immigrants que arribin a Catalunya.
http://www.avui.cat/article/mon_politic ... litat.html
El traspàs de Rodalies continua sense data per manca d'acord polític
El traspàs s'havia de fer l'1 de gener de 2008 i la negociació continua bloquejada després de la Comissió Bilateral d'aquest dimarts. La ministra Elena Salgado proposa l'1 de gener de 2009 com a nova data, però la Generalitat adverteix que encara s'han de negociar les condicions de la transferència
El traspàs de Rodalies continua ajornat sense data, tot i que el conseller de Relacions Institucionals, Joan Saura, i la ministra d'Administracions Públiques, Elena Salgado, han abordat el tema en la Comissió Bilateral Estat-Generalitat que s'ha celebrat aquest dimecres a Barcelona.
Aquest traspàs s'havia de fer efectiu l'1 de gener d'aquest any però continua sense haver-hi acord, tot i que avui Salgado ha intentat situar l'1 de gener de 2009 com a nova data. Segons Saura, la proposta de la ministra és "insuficient", i ni tan sols s'ha pogut començar a parlar dels recursos materials ni humans de què disposarà el govern un cop fet efectiva la transferència. "De moment encara no hi ha cap indici d'acord polític de fons", ha argumentat. Tot i el desacord actual, Saura i Elena Salgado, ministra d'Administracions Públiques, han manifestat la voluntat de les dues parts en seguir negociant després de l'estiu perquè l'acord arribi a principi de l'any que ve.
En la seva compareixença davant la premsa posterior a la reunió, Saura no ha volgut concretar quin són els punts que impedeixen l'acord.
El traspassos que sí que s'han acordat avui són els que fan referència als inspectors de treball, que entrarà en vigor l'1 de juny del 2009, i el de matèria d'immigració, que permetrà el govern català gestionar els permisos de de treball dels immigrants que arribin a Catalunya.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
Article 169 de l'estatut
'Correspon a la Generalitat la competència exclusiva sobre els transports terrestres de viatgers i mercaderies per carretera, ferrocarril i cable que transcorrin íntegrament dins el territori de Catalunya, amb independència de la titularitat de la infraestructura'.
No entenc que és el que està demanant la Generalitat i de fet a les notes de premsa tampoc ho clarifica.
Segons aquest text la Generalitat podria tenir competències amb Renfe Operadora però no pas amb ADIF ("[...]amb independència de la titularitat de la infrastructura").
El que està deplorable és la infrastructura i no tant el servei (que tampoc és que funcioni gaire bé), però el que està clar és que el principal problema és de catenàries que cauen cada dos per tres, trens que descarrilen quan van a més de 30Kmh a certes vies, túnes per a travessar Barcelona col·lapsats i antiquats, estacions insalubres i altament perilloses, vies compartides per serveis incompatibles de Rodalies i Regionals on es molesten entre sí (Rodalies han d'estat 15min sense passar cap perquè vingui un Regional darrere i no tingui que parar-se)...
D'aquesta manera el que no entenc és, si la Generalitat no estigués demanant el traspàs de l'ADIF, és perquè demanen el traspàs de Renfe si al 2010 aquesta s'aniria a la m! si entrés qualsevol altre operador ferroviari en competència degut a que ADIF hauria de donar els slots ferroviaris a l'empresa que millor servei donés. A més, aquest operador ferroviari en cas d'averia o deficiència de la infrastructura podria denunciar i demanar compensacions econòmiques a ADIF i d'aquesta manera ADIF mateixa ja es posaria les piles a Catalunya.
El que és possible que la Generalitat estigui fent és el traspàs de Renfe Catalunya, és a dir, traspassar la propietat dels trens i comprar als treballadors d'aquesta empresa perquè comprar tots els trens nous i contractar tothom de 0 per part de FGC seria força car i inviable. Llavors el que no entenc és perquè demana la Generalitat diners si no serà ella la que tingui la titularitat de la infrastructura.
A més, amb la liberalització ferroviària europea ja aniria bé tenir per les mateixes vies trens gestionats per Espanya i trens gestionats per Catalunya fent-se competència amb altres trens privats. En cas que un donés mal servei s'hauria d'espavilar. A més, que com que desgraciadament els trens són molta política avui dia si alguna legislatura falla el govern central hi ha trens catalans i viceversa.
'Correspon a la Generalitat la competència exclusiva sobre els transports terrestres de viatgers i mercaderies per carretera, ferrocarril i cable que transcorrin íntegrament dins el territori de Catalunya, amb independència de la titularitat de la infraestructura'.
No entenc que és el que està demanant la Generalitat i de fet a les notes de premsa tampoc ho clarifica.
Segons aquest text la Generalitat podria tenir competències amb Renfe Operadora però no pas amb ADIF ("[...]amb independència de la titularitat de la infrastructura").
El que està deplorable és la infrastructura i no tant el servei (que tampoc és que funcioni gaire bé), però el que està clar és que el principal problema és de catenàries que cauen cada dos per tres, trens que descarrilen quan van a més de 30Kmh a certes vies, túnes per a travessar Barcelona col·lapsats i antiquats, estacions insalubres i altament perilloses, vies compartides per serveis incompatibles de Rodalies i Regionals on es molesten entre sí (Rodalies han d'estat 15min sense passar cap perquè vingui un Regional darrere i no tingui que parar-se)...
D'aquesta manera el que no entenc és, si la Generalitat no estigués demanant el traspàs de l'ADIF, és perquè demanen el traspàs de Renfe si al 2010 aquesta s'aniria a la m! si entrés qualsevol altre operador ferroviari en competència degut a que ADIF hauria de donar els slots ferroviaris a l'empresa que millor servei donés. A més, aquest operador ferroviari en cas d'averia o deficiència de la infrastructura podria denunciar i demanar compensacions econòmiques a ADIF i d'aquesta manera ADIF mateixa ja es posaria les piles a Catalunya.
El que és possible que la Generalitat estigui fent és el traspàs de Renfe Catalunya, és a dir, traspassar la propietat dels trens i comprar als treballadors d'aquesta empresa perquè comprar tots els trens nous i contractar tothom de 0 per part de FGC seria força car i inviable. Llavors el que no entenc és perquè demana la Generalitat diners si no serà ella la que tingui la titularitat de la infrastructura.
A més, amb la liberalització ferroviària europea ja aniria bé tenir per les mateixes vies trens gestionats per Espanya i trens gestionats per Catalunya fent-se competència amb altres trens privats. En cas que un donés mal servei s'hauria d'espavilar. A més, que com que desgraciadament els trens són molta política avui dia si alguna legislatura falla el govern central hi ha trens catalans i viceversa.
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
Haviam segons l'estatut tots els trens que circulin integrament per Catalunya els gestiona la Generalitat, per tant, és la Generalitat qui decideix que circula, que no circula o que deixa de circula per aquelles vies. Efectivament la Generalitat no espera el traspàs d'adif, tot i que potser si la titularitat d'alguna linia que transcorri exclusivament per catalunya, tot i aixo el que si que vol es tenir capacitat d'influencia en la presa de decisions d'ADIF que efectin a catalunya i per damunt de tot vol que l'estat garanteixi una inversio potent a les rodalies i ferrocarril convencional de catalunya encara que no sigui de la seva gestió.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
EUKibo wrote:Article 169 de l'estatut
Segons aquest text la Generalitat podria tenir competències amb Renfe Operadora però no pas amb ADIF ("[...]amb independència de la titularitat de la infrastructura").
En aquests moments, l'Estatut és paper mullat ja que no ha sigut ratificat pel "consell de savis" (Tribunal Constitucional) el qual pot revocar-lo total o parcialment.
Per tant, qualsevol de les coses que diu no són vinculants, i més si s'enfronten a lleis de caràcter Estatal de rang superior.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
L'estatut es paper sec i vàlid tot i està pendent del constitucional i és una llei organica estatal com qualsevol altre.
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
Jo diria que aquest traspas es una llegenda urbana i poder millor que no traspassin la gestió si tampoc hi ha infraestructura, primer que Espanya es gasti els calers en arreglar la infraestructura deficient i despres ja que ens ho traspassin en condicions... O això seria ja demanar massa als diversos governs centrals?
Crec recordar segons he anat llegint pel forum i les webs patrocinadores que va caldre fer inversions per part de la generalitat en arreglar la linea de llobregat-anoia... per tant... si ens donen renfe tal com esta ara... no será pitjor? No sé... la veritat es que no tinc gaire clar, quins beneficis te un traspas de la gestió sense dotació per infraestructura o sense poder generar nova infraestructura, sense la competencia de generar infraestructura suficient per tenir una bona gestió del transport en cuestió.
Misteris, Espanya mai deixarà de sorprendrens amb les seves absurditats...
Crec recordar segons he anat llegint pel forum i les webs patrocinadores que va caldre fer inversions per part de la generalitat en arreglar la linea de llobregat-anoia... per tant... si ens donen renfe tal com esta ara... no será pitjor? No sé... la veritat es que no tinc gaire clar, quins beneficis te un traspas de la gestió sense dotació per infraestructura o sense poder generar nova infraestructura, sense la competencia de generar infraestructura suficient per tenir una bona gestió del transport en cuestió.
Misteris, Espanya mai deixarà de sorprendrens amb les seves absurditats...
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
La gestió del transit feroviari i la cessió de temps d'operació a les diferents empreses es competència d'ADIF.
Tot i no estar a l'Estatut suposo que la Generalitat anirà darrere de quedar-se amb ADIF, de fet la infrastructura de via arcaicoibèrica no té cap mena d'utilitat si no és per a trens de Rodalies, per a anar a Saragossa, Castelló o Perpinyà s'utilitzarà exclussivament la infrastructura d'ample normal-internacional.
Caldria l'adaptació dels Regionals a Rodalies Girona, Tarragona i Lleida i ja tota la infrastructura donaria servei exclussivament a Catalunya amb alguna excepció com algun Regional que es pugui mantenir entre Lleida i Saragossa pel qual dubto que la Generalitat posi traves a l'entrada d'aquest tipus de tren al territori.
Tot i no estar a l'Estatut suposo que la Generalitat anirà darrere de quedar-se amb ADIF, de fet la infrastructura de via arcaicoibèrica no té cap mena d'utilitat si no és per a trens de Rodalies, per a anar a Saragossa, Castelló o Perpinyà s'utilitzarà exclussivament la infrastructura d'ample normal-internacional.
Caldria l'adaptació dels Regionals a Rodalies Girona, Tarragona i Lleida i ja tota la infrastructura donaria servei exclussivament a Catalunya amb alguna excepció com algun Regional que es pugui mantenir entre Lleida i Saragossa pel qual dubto que la Generalitat posi traves a l'entrada d'aquest tipus de tren al territori.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
Aviam, que es confonen termes... El que vol la Generalitat és intervenir en la gestió diària de Rodalies, decidir sobre els horaris, freqüències, tarifes, integració, etc. Tot i que hi ha hagut l'intent de traspassar la titularitat de la línia de Mataró, que és només de rodalia, el que li és prioritari al govern català és la participació en la gestió. Cal recordar que actualment, Rodalia Renfe només està sotmesa a les instruccions de Foment i no a les de l'ATM, i que si pertany al sistema tarifari integrat és de mirame y no me toques.
Això és la teoria. Altra cosa és la solució per dur-ho a la pràctica. Hi han opcions, des d'algunes que no afectarien gens a l'estatus actual dels treballadors, altres que els afectarien en menor manera, o d'altres que el personal seria traspassat. I és a això últim el que temen els sindicats, pel qual comencen a ensenyar les urpes, i amb els quals el govern central no s'hi vol enfrontar.
A part d'això, tot i ser l'estatut un text plenament vàlid actualment, el govern central intenta allargar els traspassos més controvertits, no fos cas que la sentència del Constitucional tombés alguna cosa de la que ja s'ha traspassat, i es muntés un conflicte competencial.
Això és la teoria. Altra cosa és la solució per dur-ho a la pràctica. Hi han opcions, des d'algunes que no afectarien gens a l'estatus actual dels treballadors, altres que els afectarien en menor manera, o d'altres que el personal seria traspassat. I és a això últim el que temen els sindicats, pel qual comencen a ensenyar les urpes, i amb els quals el govern central no s'hi vol enfrontar.
A part d'això, tot i ser l'estatut un text plenament vàlid actualment, el govern central intenta allargar els traspassos més controvertits, no fos cas que la sentència del Constitucional tombés alguna cosa de la que ja s'ha traspassat, i es muntés un conflicte competencial.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No espremem la llegenda de la liberalització!
Per enèsima vegada: la liberalització ferroviària només afectarà els serveis de llarga distància. Rodalia i Regionals en quedaran fora.EUKibo wrote:A més, amb la liberalització ferroviària europea ja aniria bé tenir per les mateixes vies trens gestionats per Espanya i trens gestionats per Catalunya fent-se competència amb altres trens privats.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Rodalies es traspasarà a la Generalitat al gener de 2008
Doncs vaja rotllo si és així, bé que a Alemanya hi ha moltes companyies privades de regionals com Nord West Bahn, etc.