Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
És una bona notícia, però faltarà que passi el tramit del Congrès (suposo). Allà és més difícil ja que el PSOE hi té la quasimajoria. Perquè s'aprovés hi hauria de votar a favor el PP, CIU i alguns grups més.
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
http://www.radiopalafolls.cat/2009/05/2 ... cio-a-plf/
El Govern manté el pla per treure la via del tren de la costa i posar una estació a PLF.
Per Ràdio Palafolls ⋅ maig 26, 2009 ⋅
Fa un any es presentava l’avantprojecte del Pla territorial de l’àmbit metropolità de BCN, un projecte que preveia ordenar la demarcació tan en matèria urbanística, demogràfica i d’infraestructures.
Ara el pla ha estat aprovat inicialment després d’haver passat un període de consulta.
Aquests nou pla preveu entre d’altres novetats la possible instal.lació d’una nova estació de trens a PLF, i més concretament al barri de St Lluís, segons es contemplen en els mapes de pla.
A banda d’aquesta nova estació el projecte incorpora la proposta de treure la via de la façana litoral a l’Alt Maresme i fer-la passar sota la N2 entre Calella i Malgrat.
El dibuix que s’inclou en l’avantprojecte perfila una via ferroviària per l’interior des de Montgat a Mataró per «incrementar la cobertura a uns nuclis urbans que s’han anat estenent lluny de la costa». A Mataró enllaça amb el tren orbital que ha d’unir la capital del Maresme amb Vilanova per Argentona. El traçat continuarà cap al nord i les úniques estacions que es mantindran al mateix lloc seran les de Llavaneres i Caldes d’Estrac. Tant Arenys de Mar com Canet i Sant Pol traslladaran les seves cap a l’interior dels nuclis urbans donant més centralitat a la infraestructura.
De Calella a Malgrat la via desapareix de la superfície i estaria sota el traçat de la N2, alliberant la costa de l’alt Maresme de les vies de tren. Es transformaria en una espècie de metro interurbà.
Finalment, s’enllaçaria amb la futura i prevista estació de Palafolls i Tordera també per l’interior.
Aquests pla xoca, amb les intencions actuals del Ministeri de Foment i el seu pla de rodalies de Renfe, que preveu desdoblar l’actual traçat ferroviari entre Arenys i Blanes, cosa que ha desencadenat la protesta de diferents alcaldes i Ajuntaments com el de Calella.
El pla metropolità passarà ara 4 mesos de nova exposició pública i d’audiència als Ajuntaments afectats, i un cop analitzades les al·legacions, la Generalitat aprovarà definitivament el pla, que no té data de realització.
El Govern manté el pla per treure la via del tren de la costa i posar una estació a PLF.
Per Ràdio Palafolls ⋅ maig 26, 2009 ⋅
Fa un any es presentava l’avantprojecte del Pla territorial de l’àmbit metropolità de BCN, un projecte que preveia ordenar la demarcació tan en matèria urbanística, demogràfica i d’infraestructures.
Ara el pla ha estat aprovat inicialment després d’haver passat un període de consulta.
Aquests nou pla preveu entre d’altres novetats la possible instal.lació d’una nova estació de trens a PLF, i més concretament al barri de St Lluís, segons es contemplen en els mapes de pla.
A banda d’aquesta nova estació el projecte incorpora la proposta de treure la via de la façana litoral a l’Alt Maresme i fer-la passar sota la N2 entre Calella i Malgrat.
El dibuix que s’inclou en l’avantprojecte perfila una via ferroviària per l’interior des de Montgat a Mataró per «incrementar la cobertura a uns nuclis urbans que s’han anat estenent lluny de la costa». A Mataró enllaça amb el tren orbital que ha d’unir la capital del Maresme amb Vilanova per Argentona. El traçat continuarà cap al nord i les úniques estacions que es mantindran al mateix lloc seran les de Llavaneres i Caldes d’Estrac. Tant Arenys de Mar com Canet i Sant Pol traslladaran les seves cap a l’interior dels nuclis urbans donant més centralitat a la infraestructura.
De Calella a Malgrat la via desapareix de la superfície i estaria sota el traçat de la N2, alliberant la costa de l’alt Maresme de les vies de tren. Es transformaria en una espècie de metro interurbà.
Finalment, s’enllaçaria amb la futura i prevista estació de Palafolls i Tordera també per l’interior.
Aquests pla xoca, amb les intencions actuals del Ministeri de Foment i el seu pla de rodalies de Renfe, que preveu desdoblar l’actual traçat ferroviari entre Arenys i Blanes, cosa que ha desencadenat la protesta de diferents alcaldes i Ajuntaments com el de Calella.
El pla metropolità passarà ara 4 mesos de nova exposició pública i d’audiència als Ajuntaments afectats, i un cop analitzades les al·legacions, la Generalitat aprovarà definitivament el pla, que no té data de realització.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Dedueixo per la font, que PLF significa Palafolls...
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Si...És curiós com ho han escrit. Ben mirat, a Barcelona també tenim BCN.victorcasta wrote:Dedueixo per la font, que PLF significa Palafolls...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Que es posin d'acord!
Jo al·lucino pepinillus amb la disparitat de projectes: uns que preveuen el desdoblament de la línia existent, els altres el trasllat a l'interior i soterrat; tots dos planifiquen, tots dos paguen. I al final, què? Ni una cosa ni l'altra?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Una pregunta quan començaran les obres de Palafolls
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sense pla no hi ha obres
Si ni tan sols s'han posat d'acord en què faran exactament, com vols que parlin de terminis d'obres concretes?trensmat wrote:Una pregunta quan començaran les obres de Palafolls
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=616152
Foment anuncia un pla per modernitzar totes les estacions
1. • Blanco escenifica al Congrés el nou estil del ministeri
J. R. S.
MADRID
José Blanco va escenificar ahir, en la seva estrena al Congrés com a titular de Foment, el canvi d'estil respecte a la seva antecessora en el càrrec, Magdalena Álvarez. On abans hi havia tensió i bronca, ara, dins de l'aguerrit estil de la retòrica política espanyola, hi ha diàleg i una certa voluntat de comprensió. Ho va reconèixer fins i tot el parlamentari del PP Andrés Ayala. "Hi ha una millora en les formes", va dir durant una llarga sessió en què el nou ministre va anunciar el seu propòsit de "modernitzar i reformar" totes les estacions de tren --algunes molt envellides-- per millorar el servei.
CONTRIBUIR A L'OCUPACIÓ
El pla, encara per concretar, s'emmarca dins d'un altre de més ampli que pretén, segons va dir Blanco, "accelerar l'execució d'obra pública per afavorir l'activitat i liquiditat de les empreses i contribuir a la creació d'ocupació en aquests moments de dificultat". Aquests són els seus altres dos vèrtexs: fer accessibles els serveis ferroviaris per a les persones amb algun tipus de discapacitat i netejar en termes ambientals els accessos del tren a les grans ciutats.
La de Blanco va ser una intervenció de fons, més centrada en el curt que en el llarg termini, i en el ferrocarril més que en les infraestructures aèries o en les carreteres. Blanco va confirmar que definirà un nou model de gestió aeroportuària abans que s'acabi l'any, que la nova línia d'alta velocitat entrarà en servei el 2012, que considera "prioritària" la xarxa de Rodalies --després dels plans de Madrid i Barcelona, amb una inversió conjunta que puja a 10.000 milions d'euros, 6.000 per a la primera i 4.000 per a la segona--, i que, finalment, preveu licitar 200 quilòmetres de carril bus en els accessos de les principals ciutats espanyoles. D'aquests, 12 seran a la B-23 de Barcelona.
Foment anuncia un pla per modernitzar totes les estacions
1. • Blanco escenifica al Congrés el nou estil del ministeri
J. R. S.
MADRID
José Blanco va escenificar ahir, en la seva estrena al Congrés com a titular de Foment, el canvi d'estil respecte a la seva antecessora en el càrrec, Magdalena Álvarez. On abans hi havia tensió i bronca, ara, dins de l'aguerrit estil de la retòrica política espanyola, hi ha diàleg i una certa voluntat de comprensió. Ho va reconèixer fins i tot el parlamentari del PP Andrés Ayala. "Hi ha una millora en les formes", va dir durant una llarga sessió en què el nou ministre va anunciar el seu propòsit de "modernitzar i reformar" totes les estacions de tren --algunes molt envellides-- per millorar el servei.
CONTRIBUIR A L'OCUPACIÓ
El pla, encara per concretar, s'emmarca dins d'un altre de més ampli que pretén, segons va dir Blanco, "accelerar l'execució d'obra pública per afavorir l'activitat i liquiditat de les empreses i contribuir a la creació d'ocupació en aquests moments de dificultat". Aquests són els seus altres dos vèrtexs: fer accessibles els serveis ferroviaris per a les persones amb algun tipus de discapacitat i netejar en termes ambientals els accessos del tren a les grans ciutats.
La de Blanco va ser una intervenció de fons, més centrada en el curt que en el llarg termini, i en el ferrocarril més que en les infraestructures aèries o en les carreteres. Blanco va confirmar que definirà un nou model de gestió aeroportuària abans que s'acabi l'any, que la nova línia d'alta velocitat entrarà en servei el 2012, que considera "prioritària" la xarxa de Rodalies --després dels plans de Madrid i Barcelona, amb una inversió conjunta que puja a 10.000 milions d'euros, 6.000 per a la primera i 4.000 per a la segona--, i que, finalment, preveu licitar 200 quilòmetres de carril bus en els accessos de les principals ciutats espanyoles. D'aquests, 12 seran a la B-23 de Barcelona.
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Són 9000 euros, 5000 per Madrid i 4000 per Barcelona. Però bé, 1000 euros són calderillametring wrote:després dels plans de Madrid i Barcelona, amb una inversió conjunta que puja a 10.000 milions d'euros, 6.000 per a la primera i 4.000 per a la segona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Comparacions odioses
Sigui com sigui, em sobta una cosa: els dos nuclis tenen aproximadament les mateixes dimensions (quilòmetres, estacions, usuaris), amb certes variables més a favor de l'un que de l'altre i algunes que també depenen d'altres factors; però, en tot cas, són comparables. Doncs bé, partint de l'estat en què es troba cadascun, com és que Madrid s'enduu més inversions que Barcelona?
Sempre tornem al mateix, i els fets s'entesten en demostrar-ho.
Sempre tornem al mateix, i els fets s'entesten en demostrar-ho.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Suposo que moure el doble de viatgers és un factor. Que consti que no estic d'acord, només apunto una possible causa o excusa que poden donar.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nombre de viatgers
Ja, però això és degut a factors causats per la pròpia empresa. Per posar un exemple, al punt àlgid del desastre de rodalia, vaig anar una vegada a Sabadell en FGC, tot i que havia d'anar a l'Eix Macià i Sabadell Nord m'hi quedava a tocar. I d'exemples així, n'hi deu haver a carretades.Danzig wrote:Suposo que moure el doble de viatgers és un factor. Que consti que no estic d'acord, només apunto una possible causa o excusa que poden donar.
Dit d'altra manera: Barcelona necessita inversió per deixar la infraestructura i el servei a un nivell de fiabilitat que atregui nous viatgers, cosa que Madrid no necessita, o no necessita tant. I no nego que allí s'hi hagi d'invertir, però sobta que, partint d'on parteixen les dues xarxes, Madrid sempre se n'endugui més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Vaja, que tot plegat és el peix que es mossega la cua. Si no hi han inversions, no millora el transport, i no hi han més usuaris, si no hi han més usuaris, no s'amplia la xarxa, i segueix així
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Disparitat de criteris
Sí, però sembla que apliquin criteris diferents a Madrid que a la resta. Perquè fa vint anys, la xarxa allí també era un desastre, fins que es van decidir a modernitzar-la i crear demanda nova, mentre aquí han anat a remolc.metring wrote:Vaja, que tot plegat és el peix que es mossega la cua. Si no hi han inversions, no millora el transport, i no hi han més usuaris, si no hi han més usuaris, no s'amplia la xarxa, i segueix així
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Clar que jo em referia a Barcelona, els critèris a d'altres llocs són completament diferents...
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
http://diarimaresme.com/cartes-al-direc ... rrocarril/
Jo estimo el ferrocarril
05.06.09
Jordi Amat i Teixidó | President associació Amics de Calella (AdC) | Membre de l’AUAF (Associació d’Usuaris i Amics del Ferrocarril)
Per començar he de dir-vos que sóc usuari del ferrocarril, que estimo el ferrocarril i que estic informat de l’avantprojecte del Pla Territorial Metropolità i de l’acord ministerial per desdoblar la via. La ciutadania està a favor del ferrocarril. La primera idea clau és que el tren és el vehicle de milers de calellencs que a diari utilitzem aquest mitjà de transport, que contamina menys el medi ambient i que implica un considerable estalvi econòmic pels seus usuaris. Vull suposar que molts dels qui van contra el ferrocarril no utilitzen mai el tren. Vostès no acceptarien que jo em posés en contra del seu vehicle privat, els usuaris defensem el nostre mitjà de transport públic que és el ferrocarril. Per nosaltres és un tema de ciutat, Calella és el que és, gràcies al ferrocarril, no és un problema, és una solució i una oportunitat. Prendre posicionaments o decisions sense tenir en compte els usuaris, em semblaria una greu manca de respecte i una actitud gens democràtica.
El poder adquisitiu, i la qualitat del turisme que ens visita no depèn de la ubicació actual del ferrocarril, és més, afirmo categòricament que l’actual emplaçament del tren és un atractiu turístic que caldria potenciar; els milers de turistes que cada dia fan cua per agafar els trens que els traslladen a les dotzenes de platges del litoral del Maresme o bé a Barcelona, agraeixen la visió d’un paisatge inigualable. El tren representa una visió privilegiada del paisatge i un element de respecte entre el medi i l’home, és un mitjà mediambientalment més sostenible que el vehicle privat. La qualitat del turisme està directament relacionada amb el producte que ofereix el propi sector, en què s’ofereix en l’àmbit cultural, esportiu i de natura. Venim d’un passat de turisme massiu de sol i platja i això ens marca. La nova qualitat ha de començar per respectar aquelles coses positives que té Calella. La nostra és una població atractiva perquè és plana, tenim hospital i tenim ferrocarril a un punt central de la població. Volem perdre aquests atractius? Volen hipotecar greument el futur de Calella? Jo dic que no.
El flux de trens s’interromp, la circulació d’automòbils no s’atura mai i molts veïns han de suportar l’aparcament de vehicles al carrer. Vostès no ignoren que la decisió de doblar la via seria a una zona propietat d’Adif i “allà on fos possible”. L’espera dels trens amb punts doblats seria molt més breu. Ja no passen combois de mercaderies.
Naturalment hem de lamentar les víctimes mortals, però sense oblidar que els vehicles, al seu pas per Calella, causen moltes més morts en el casc urbà i carreteres de la nostra zona que el ferrocarril. Jo també demano una reforma integral de les rodalies del Maresme i trens de dos pisos, per això convindria elevar l’alçada dels túnels. No vull un canvi d’ubicació, perquè l’estació possiblement quedaria emplaçada a la plaça del darrera de la Renault (cosa que vostès no diuen) i no pas a la fàbrica Llobet o a la Plaça del Mercat, perquè la fonamentació dels túnels del traçat doblat, exigirà una despesa faraònica, perquè no hi ha amplada suficient i perquè, siguem clars, tot plegat és un parany, en realitat el que es pretén no és altra cosa que traslladar aquest, per vostès, molest tren, a la zona de l’autopista. S’han imaginat el terrible impacte que això suposaria? Han pensat per un moment en l’impacte econòmic i en temps pels pobres usuaris de Calella? És més, han pensat en la repercussió negativa que patiria el comerç, la restauració, el sector del taxi i altres serveis del centre de la població? Lluito per salvar-los, perquè no arribi el dia en què ens hàgim de lamentar d’una decisió que mati el teixit econòmic local. No ens enganyem, el passeig és i serà un aiguabarreig d’usos variats, en tot cas sort que és competència de l’Ajuntament, no seria gens encertat privatitzar espais seguint interessos particulars, doncs en poc ajudaria a l’ús social d’aquest indret. El perill són les carreteres que tallen el passeig (carrer d’Anselm Clavé i carretera de terra al costat de la barana) i la corrua de vehicles aparcats que impedeixen veure la mar. La meva lluita solidària i exempta d’egoisme és també pels infants, pels avis, pels visitants i pels minusvàlids, per això no deixaré de reclamar millors accessos adaptats, ascensors, insonoritzacions en els punts roda/rail, col·locació de noves balles o senyalitzacions, però sempre defensant el tren per allà on passa.
Finalment, senyors, el que possiblement decidiran no serà ni el que vostès volen ni el que jo predico, en tot cas espero que sigui el millor per a Calella i el tren sempre vinculat al centre de la població. I com sigui que segueix la lluita per millorar el tren en el seu traçat actual, nosaltres també recollim signatures. Poden enviar les a: jordiamatteixido(arrova)hotmail(punt)com.
Jo estimo el ferrocarril
05.06.09
Jordi Amat i Teixidó | President associació Amics de Calella (AdC) | Membre de l’AUAF (Associació d’Usuaris i Amics del Ferrocarril)
Per començar he de dir-vos que sóc usuari del ferrocarril, que estimo el ferrocarril i que estic informat de l’avantprojecte del Pla Territorial Metropolità i de l’acord ministerial per desdoblar la via. La ciutadania està a favor del ferrocarril. La primera idea clau és que el tren és el vehicle de milers de calellencs que a diari utilitzem aquest mitjà de transport, que contamina menys el medi ambient i que implica un considerable estalvi econòmic pels seus usuaris. Vull suposar que molts dels qui van contra el ferrocarril no utilitzen mai el tren. Vostès no acceptarien que jo em posés en contra del seu vehicle privat, els usuaris defensem el nostre mitjà de transport públic que és el ferrocarril. Per nosaltres és un tema de ciutat, Calella és el que és, gràcies al ferrocarril, no és un problema, és una solució i una oportunitat. Prendre posicionaments o decisions sense tenir en compte els usuaris, em semblaria una greu manca de respecte i una actitud gens democràtica.
El poder adquisitiu, i la qualitat del turisme que ens visita no depèn de la ubicació actual del ferrocarril, és més, afirmo categòricament que l’actual emplaçament del tren és un atractiu turístic que caldria potenciar; els milers de turistes que cada dia fan cua per agafar els trens que els traslladen a les dotzenes de platges del litoral del Maresme o bé a Barcelona, agraeixen la visió d’un paisatge inigualable. El tren representa una visió privilegiada del paisatge i un element de respecte entre el medi i l’home, és un mitjà mediambientalment més sostenible que el vehicle privat. La qualitat del turisme està directament relacionada amb el producte que ofereix el propi sector, en què s’ofereix en l’àmbit cultural, esportiu i de natura. Venim d’un passat de turisme massiu de sol i platja i això ens marca. La nova qualitat ha de començar per respectar aquelles coses positives que té Calella. La nostra és una població atractiva perquè és plana, tenim hospital i tenim ferrocarril a un punt central de la població. Volem perdre aquests atractius? Volen hipotecar greument el futur de Calella? Jo dic que no.
El flux de trens s’interromp, la circulació d’automòbils no s’atura mai i molts veïns han de suportar l’aparcament de vehicles al carrer. Vostès no ignoren que la decisió de doblar la via seria a una zona propietat d’Adif i “allà on fos possible”. L’espera dels trens amb punts doblats seria molt més breu. Ja no passen combois de mercaderies.
Naturalment hem de lamentar les víctimes mortals, però sense oblidar que els vehicles, al seu pas per Calella, causen moltes més morts en el casc urbà i carreteres de la nostra zona que el ferrocarril. Jo també demano una reforma integral de les rodalies del Maresme i trens de dos pisos, per això convindria elevar l’alçada dels túnels. No vull un canvi d’ubicació, perquè l’estació possiblement quedaria emplaçada a la plaça del darrera de la Renault (cosa que vostès no diuen) i no pas a la fàbrica Llobet o a la Plaça del Mercat, perquè la fonamentació dels túnels del traçat doblat, exigirà una despesa faraònica, perquè no hi ha amplada suficient i perquè, siguem clars, tot plegat és un parany, en realitat el que es pretén no és altra cosa que traslladar aquest, per vostès, molest tren, a la zona de l’autopista. S’han imaginat el terrible impacte que això suposaria? Han pensat per un moment en l’impacte econòmic i en temps pels pobres usuaris de Calella? És més, han pensat en la repercussió negativa que patiria el comerç, la restauració, el sector del taxi i altres serveis del centre de la població? Lluito per salvar-los, perquè no arribi el dia en què ens hàgim de lamentar d’una decisió que mati el teixit econòmic local. No ens enganyem, el passeig és i serà un aiguabarreig d’usos variats, en tot cas sort que és competència de l’Ajuntament, no seria gens encertat privatitzar espais seguint interessos particulars, doncs en poc ajudaria a l’ús social d’aquest indret. El perill són les carreteres que tallen el passeig (carrer d’Anselm Clavé i carretera de terra al costat de la barana) i la corrua de vehicles aparcats que impedeixen veure la mar. La meva lluita solidària i exempta d’egoisme és també pels infants, pels avis, pels visitants i pels minusvàlids, per això no deixaré de reclamar millors accessos adaptats, ascensors, insonoritzacions en els punts roda/rail, col·locació de noves balles o senyalitzacions, però sempre defensant el tren per allà on passa.
Finalment, senyors, el que possiblement decidiran no serà ni el que vostès volen ni el que jo predico, en tot cas espero que sigui el millor per a Calella i el tren sempre vinculat al centre de la població. I com sigui que segueix la lluita per millorar el tren en el seu traçat actual, nosaltres també recollim signatures. Poden enviar les a: jordiamatteixido(arrova)hotmail(punt)com.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per a treure's el barret
Tocat i enfonsat!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Mireu-vos l'anunci que surt a l'edició en paper d'avui al 20 minutos de Barcelona, a la pàgina 11:
http://estaticos.20minutos.es/edicionim ... _06_09.pdf
http://estaticos.20minutos.es/edicionim ... _06_09.pdf
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coses que es desprenen d'aquest croquis
Em salten a la vista algunes coses:
- Estació Montmeló Circuit
- La Torrassa està indicada només per a la línia de Vilanova
- Indefinició sobre el nou accés a l'aeroport: on serà l'estació (o les estacions, si n'hi haurà dues)?
- Pífia ortogràfica a gairebé cada estació nova
- Estació Montmeló Circuit
- La Torrassa està indicada només per a la línia de Vilanova
- Indefinició sobre el nou accés a l'aeroport: on serà l'estació (o les estacions, si n'hi haurà dues)?
- Pífia ortogràfica a gairebé cada estació nova
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Al gràfic no hi surt situat el túnel de Montcada i encara seguim sense saber si serà per a la línia de Manresa o per a la de Girona.