Deducció
Posted: Monday 27/06/2011 22:21
Si realment són "trens d'un pis i tres vagons", serien més aviat 447.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Jo crec que no cal ser massa expert per a diferenciar 5 vagons de 3. És una qüestió de veure-hi.Mako448 wrote:Home,són paraules d'usuaris no experts en ferrocarril,usuaris de cada dia del tren,i si veuen un 465 en simple suposo que diràn que és un "tren curt de 3 vagons".
Doncs jo aprovo la teoria d'en Mako 448, ja que he fet servir la R2 sud aquesta tarda i sí he vist 465 en simple (de fet, jo he anat en un de Gavà a Barcelona) però no cap 463 ni 447.Guigui wrote:Perquè no em malinterpreteu: no estic dient que no siguin capaços de diferenciar una 463 d'una 465, és que directament han vist una 463 o una 447.
Però hi ha molta gent que no coneix el tren per el seu nom en números (447-463/4/5-450/1) i ho intenten dir de la manera que els hi és més fàcil explicar-ho.Guigui wrote:Jo crec que no cal ser massa expert per a diferenciar 5 vagons de 3. És una qüestió de veure-hi.Mako448 wrote:Home,són paraules d'usuaris no experts en ferrocarril,usuaris de cada dia del tren,i si veuen un 465 en simple suposo que diràn que és un "tren curt de 3 vagons".
Perquè no em malinterpreteu: no estic dient que no siguin capaços de diferenciar una 463 d'una 465, és que directament han vist una 463 o una 447.
I tambè si es paga per un servei de regionals, no sé perquè posen trens de rodalies que no són còmodes per viatges de més d'1 hora. Si es posen trens de rodalies fent de regionals, perquè paguem per regionals i no pagant com un viatge normal de rodalies?437.001 wrote:De tota manera, absolutament vergonyós això de posar trens curts en hora punta a la R2 Sud.
Ja he viscut un BCN-Tarragona amb la 448 de dos vagons en simple... lamentable. I ara, això.
Del Llobregat per avall la situació en temporada turística (i fora de temporada també) és ubuesca, tant en rodalies com en regionals, tant per Vilanova, com per Vilafranca, com més enllà de Sant Vicenç cap al sud.
Recorda que hi han tarifes(regionals)que més o menys són com les rodalis i tarifes express.El que és vergonyòs és que cada divendres hi hagui un Catalunya Express tarificar com express que ho faci una doble de 447.Al mateix tempos,posen 449 pels regionals(més barats)a Cérbre,o les 448R per les llançadores La Plana-Tarragona/St.Vicenç.No s'entèn en absolut.albert28 wrote:I tambè si es paga per un servei de regionals, no sé perquè posen trens de rodalies que no són còmodes per viatges de més d'1 hora. Si es posen trens de rodalies fent de regionals, perquè paguem per regionals i no pagant com un viatge normal de rodalies?437.001 wrote:De tota manera, absolutament vergonyós això de posar trens curts en hora punta a la R2 Sud.
Ja he viscut un BCN-Tarragona amb la 448 de dos vagons en simple... lamentable. I ara, això.
Del Llobregat per avall la situació en temporada turística (i fora de temporada també) és ubuesca, tant en rodalies com en regionals, tant per Vilanova, com per Vilafranca, com més enllà de Sant Vicenç cap al sud.
Tens raó a l'hora de dir que s'utilitzen Rodalies en serveis Regionals (no confondre amb serveis Regional Exprés, que quasi sempre es realitzen en 470, 448...) a causa de que aquests trens admeten passatgers amb bitllet de Rodalies dins del nucli de Rodalies, alguns exemples són aquests:albert28 wrote:I tambè si es paga per un servei de regionals, no sé perquè posen trens de rodalies que no són còmodes per viatges de més d'1 hora. Si es posen trens de rodalies fent de regionals, perquè paguem per regionals i no pagant com un viatge normal de rodalies?437.001 wrote:De tota manera, absolutament vergonyós això de posar trens curts en hora punta a la R2 Sud.
Ja he viscut un BCN-Tarragona amb la 448 de dos vagons en simple... lamentable. I ara, això.
Del Llobregat per avall la situació en temporada turística (i fora de temporada també) és ubuesca, tant en rodalies com en regionals, tant per Vilanova, com per Vilafranca, com més enllà de Sant Vicenç cap al sud.
Vols dir que el Catalunya Exprés de divendres es fa amb dues 447????!!!! Mare meva, jo em pensava que ja ho havia vist tot amb les 447 a Puigcerdà (més de 3 hores de viatge), o les 440R a Lleida per Manresa (4 hores gairebé!!)...Mako448 wrote:Recorda que hi han tarifes(regionals)que més o menys són com les rodalis i tarifes express.El que és vergonyòs és que cada divendres hi hagui un Catalunya Express tarificar com express que ho faci una doble de 447.Al mateix tempos,posen 449 pels regionals(més barats)a Cérbre,o les 448R per les llançadores La Plana-Tarragona/St.Vicenç.No s'entèn en absolut.albert28 wrote:I tambè si es paga per un servei de regionals, no sé perquè posen trens de rodalies que no són còmodes per viatges de més d'1 hora. Si es posen trens de rodalies fent de regionals, perquè paguem per regionals i no pagant com un viatge normal de rodalies?437.001 wrote:De tota manera, absolutament vergonyós això de posar trens curts en hora punta a la R2 Sud.
Ja he viscut un BCN-Tarragona amb la 448 de dos vagons en simple... lamentable. I ara, això.
Del Llobregat per avall la situació en temporada turística (i fora de temporada també) és ubuesca, tant en rodalies com en regionals, tant per Vilanova, com per Vilafranca, com més enllà de Sant Vicenç cap al sud.
I sobre els horaris,doncs em sembla que necessiten més unitats i per aixó posen més trens en simple.Se'm va olbidar dir que també vaig veure dues 447 simple fent Mataró-Molins i viceversa,una autèntica vergonya.Ara que posar 465 en simple a l'R2 Sud,sense que aquesta línia hagui patit cap canvi d'horari i a sobre a l'estiu i substuint serveis que van amb 451/doble de 451 és d'allò més vergonyòs i lamentable.La veritat que podria ser per el canvi d'horaris,peró també podria ser fet expressament,curiosament l'any passat també van posar unes quantes 451 simple a l'estiu a l'R2 Sud.
Fa poc, un diumenge vaig anar a Port Aventura des de Barcelona Sants. A l'anada doble 447 sortint de Sants a les 7.33 i la tornada amb 447 simple sortint de Port Aventura a les 22.09. Era Catalunya Expréss perquè quan va parar a Tarragona per megafonia deien, Catalunya Expréss amb destinació Port Aventura.vermer3 wrote:Vols dir que el Catalunya Exprés de divendres es fa amb dues 447????!!!! Mare meva, jo em pensava que ja ho havia vist tot amb les 447 a Puigcerdà (més de 3 hores de viatge), o les 440R a Lleida per Manresa (4 hores gairebé!!)...
Que es facin amb 440 encara ho puc digerir, pero amb 447 estan
P.S.: Per cert, a on anava aquest Cat.Exprés fet amb 447?
Això es pot reclamar?victorcasta wrote:Qui viatgi en una 447 havent pagat tarifa Exprés té dret a reclamar no sé si la diferència de preu o una compensació a l'arribar a destinació.
Sí. El que no sé és quina és la indemnització a la que tens dret per aquest concepte.albert28 wrote:Això es pot reclamar?victorcasta wrote:Qui viatgi en una 447 havent pagat tarifa Exprés té dret a reclamar no sé si la diferència de preu o una compensació a l'arribar a destinació.
victorcasta wrote:Sí. El que no sé és quina és la indemnització a la que tens dret per aquest concepte.albert28 wrote:Això es pot reclamar?victorcasta wrote:Qui viatgi en una 447 havent pagat tarifa Exprés té dret a reclamar no sé si la diferència de preu o una compensació a l'arribar a destinació.
Parlant de la capacitat dels trens, aqui us deixo unes quantes dades, jutgeu-ho vosaltres mateixos, el que fa renfe amb els serveis de rodalies posant trens inadequats:Mako448 wrote:No és que haguin desangatxats 465's,sinó que trens de "tres vagons d'un pis"referint-se a un 465 han substituït a "trens de dos pisos de 6 vagons"referint-se a 450/dobles de 451.És a dir que serveis que normalment és fan amb doble de 451/450 avui han estat substuït per 465 en simple.I la capacitat entre un 450/doble de 451 amb un 465 es abismal...
Aquí alguns missatges d'usuaris a rodalia.info que fan referència a aquesta vergonya:
-@rodalia2 inici campanya d'estiu de Renfe #rod2: substituir trens llargs de 2 pisos per trens curts d'un pis. #renfadats #etfelicitofill via @ignasimoreras
-Indignados en #rod2 un tren de una planta y corto a las 18.21... via @robertobn
-Tren St Vicenç #rod2 13'd retard i sent hora punta arriba un tren curt. Andana a tope i usuaris sense poder pujar #fartsderenfe via @jordiegalofre
-Tren direccio aeroport de 6 vagons. Mig buit. Tren destinacio st vicenç hora punta, 3 vagons d'1pis. A Pg.Gracia ple #rod2
#etfelicitofill