Page 7 of 30
Re: 10 minuts?
Posted: Thursday 10/12/2009 23:11
by Jordi Freixas
Guigui wrote:Ja, però són 10 minuts per a arribar-hi. I per a aparcar?
Doncs per aparcar, a l'aparcament
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Friday 11/12/2009 11:06
by UT596001
Guigui wrote:No et parlo de construir línies de ferrocarril, et parlo d'implantar un servei d'autobús ràpid i eficient.
Això és vàlid per a qui viu als nuclis urbans dels municipis, però tenint en compte l'urbanisme dispers d'aquestes poblacions un servei d'autobús no serà tot l'eficient que volguéssim, per tant en aquests casos sí és interessant disposar d'un aparcament a l'estació.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Saturday 12/12/2009 18:13
by 593Dromedario
És interessant disposar d'un aparcament a l'estació si hi ha força cases/poblets a 1-3 km d'aquesta. Però l'estació convé que estigui a prop del centre, i crec que és això el que Guigui vol i amb el que ens estem menjant l'olla.
Per cert (un dubte que se m'acut ara i potser estigui per aquí), al final es farà baixador al Circuit de Catalunya, encara que hagi de funcionar com a tal 10 dies a l'any (per curses)?
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Saturday 12/12/2009 20:52
by Jordi Freixas
De fet, l'estació ara mateix està a prop del centre.
D'altra banda, pel que fa al baixador del circuit, crec que s'ha de fer i de parada permanent i no només quan hi ha curses.
Seria tocar els nassos
Posted: Saturday 12/12/2009 23:25
by Guigui
Jordi Freixas wrote:D'altra banda, pel que fa al baixador del circuit, crec que s'ha de fer i de parada permanent i no només quan hi ha curses.
Per què? Per tocar els nassos d'absolutament tots els ocupants del tren en dies de cada dia? Hi he passat moltes vegades pel costat fora de grans premis (fins i tot, amb equips entrenant-hi), i t'asseguro que als voltants no hi ha ni una ànima.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Saturday 12/12/2009 23:45
by Vilarrubla
Si no si fan curses crec que no té sentit fer-hi parada ja que qui vulgui anar a correr no anirà en TP... no té cap mena de sentit. Igualment tot i que crec que s'hauria de fer per donar servei per als grans esdeveniments... tinc dubtes de si funcionaria bé ja que molta gent que li agrada la F1 tbé els hi agrada la conducció per tant potser no anirien en TP.
Aglomeracions
Posted: Saturday 12/12/2009 23:48
by Guigui
Pels dies de gran premi sí que té sentit perquè la gent que hi va en cotxe no hi condueix: s'hi arrossega.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 13/12/2009 0:49
by Jordi Freixas
Vilarrubla wrote:Si no si fan curses crec que no té sentit fer-hi parada ja que qui vulgui anar a correr no anirà en TP... no té cap mena de sentit. Igualment tot i que crec que s'hauria de fer per donar servei per als grans esdeveniments... tinc dubtes de si funcionaria bé ja que molta gent que li agrada la F1 tbé els hi agrada la conducció per tant potser no anirien en TP.
A veure... parlant una mica de memòria crec que és ben possible que no tothom desplaci cap a aquella zona estrictament per anar al Circuit de Catalunya; també hi han bastantes industries i gent que pot, perfectament desplaçar-se i fer us del futur baixador per anar o tornar de la feina.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 13/12/2009 1:01
by Vilarrubla
Si no recordo malament Granollers (l'alcalde clar XD) va proposar que possesin l'estació al seu terme municipal en comptes del inicialment previst. No se si allà tot i estar allunyat del nucli urbà de Granollers tbé serivira a industries i tal?
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 29/12/2009 1:49
by vr
593Dromedario wrote:Per cert (un dubte que se m'acut ara i potser estigui per aquí), al final es farà baixador al Circuit de Catalunya, encara que hagi de funcionar com a tal 10 dies a l'any (per curses)?
Baixador que estava al projecte original del circuit i que mai s'ha fet (¡manda huevos!). Quantes patejades vaig fer entre Montmeló (C2) i el circuit...
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 29/12/2009 2:19
by Jordi Freixas
Vilarrubla wrote:Si no recordo malament Granollers (l'alcalde clar XD) va proposar que possesin l'estació al seu terme municipal en comptes del inicialment previst. No se si allà tot i estar allunyat del nucli urbà de Granollers tbé serivira a industries i tal?
Sí, això ho he sentit. Home... sempre servirà per les industries. El que passa és que n'hi han a tota la zona.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 29/12/2009 18:49
by EUKibo
Jo hi he anat molts cops a veure entrenaments de la F1 i m'he hagut de patejar tot des de Montmeló R2.
Només dir que quan arribes al circuit i veus un tren passant per la porta donaven ganes d'escanyar a malenis i similars.
Tant costa posar dos trossos de formigó???
Efectivament no tenen que parar-hi tots els trens a l'estació degut a que no hi ha gaire demanda a la zona, però només els dies de curses poder fer que hi parin tots els trens ja justifica posar dos caxos de pedra allà perquè hi baixi la gent. Només comentar que el circuit s'encarrega de posar passarel·les provisionals els dies de cursa, no sé que li costa a renfe fer el mateix amb 4 fustes per fer unes andanes. El problema és que els funcionaris tant si fan la seva feina normal com si pensen en captar viatgers i millorar el transport públic cobren igual.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 29/12/2009 19:06
by Jordi Freixas
Això no és cosa dels funcionaris, sinó de més amunt. Però que consti que en general no els hi tinc massa simpatia.
De totes maneres, hi insisteixo en que la parada hauria de ser permanent. En tot cas, la resta de dies, com a parada facultativa.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 29/12/2009 19:18
by BCN2008
Jo, com a aficionat i soci del circuit, he anat varies vegades caminant des de l'estació de la R2 fins al circuit.
Jo estic d'acord amb que es faci, pero si es fa, que parin tots els trens els dies de cursa (i no només les curses de F1 i MotoGP, que també hi han més dies d'activitat), i que els dies on no hi hagi activitat, que hi parin alguns trens.
Sense activitat
Posted: Tuesday 29/12/2009 19:19
by Guigui
Si no hi ha activitat, quin sentit té que hi parin trens?
Re: Sense activitat
Posted: Tuesday 29/12/2009 19:24
by BCN2008
Guigui wrote:Si no hi ha activitat, quin sentit té que hi parin trens?
Al circuit hi ha gent que treballa. I al voltant hi han polígons industrials.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 29/12/2009 23:29
by UT596001
EUKibo wrote:Efectivament no tenen que parar-hi tots els trens a l'estació degut a que no hi ha gaire demanda a la zona
Com es nota que vius a la zona 1 i no t'ha tocat en ta vida anar a treballar en un polígon industrial en cotxe perquè no hi ha transport públic.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Wednesday 30/12/2009 0:37
by Jordi Freixas
Efectivament com ja s'ha dt en aquest mateix fil, i no gaire enrere, en aquella zona hi han moltes industries.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Saturday 02/01/2010 1:58
by solde13
la veritat es que seria interesant fer-hi parar trens els dies que no hi ha circuit (encara que no fosin tots) ja que l'estació s'hi pot anar caminant des del poble en i la gent que utilitza la R3 s'estalviaria haver d'anar a Parets o Granollers.
Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ
Posted: Sunday 03/01/2010 4:16
by Sagrerenc
Watermark wrote:No hi ha manera de consultar el projecte per internet? La de burrocràcia que fa que qualsevol obra pública s'allargui anys i no tenen un moment per penjar el pdf?
M'he estat llegint el post, i crec que aquesta pregunta no s'ha contestat. Podem trobar el projecte al web de l'Ajuntament de La Garriga:
http://www.lagarriga.cat/publi.php?llis ... licacio=32
Respecte a la possibilitat de canviar el traçat a la zona sud d'Osona, cal tenir en compte que Tona (7.805 hab) és el quart municipi comarcal però Taradell (6.034 hab) n'és el sisè. El traçat del ferrocarril actual està massa lluny de Tona (a l'oest) i de Taradell (a l'est) com per anar-hi caminant. De l'estació de Balenyà-Tona-Seva hi ha 2,5 km a la Plaça Major de Tona i 5 km a Taradell.
Per altra banda, dubto de l'eficàcia d'una possible reobertura del baixador de Mont-rodon. En primer lloc, per anar de Taradell a Barcelona, agafar el tren a Mont-rodon vol dir recular. I per anar de Taradell a Vic, o fas una línia d'autobús Taradell-Mont-rodon (amb la incomoditat de transbordar en un trajecte tan curt) o bé vas en cotxe fins a Mont-rodon, però una vegada agafes el cotxe, el més còmode és anar directament a Vic i oblidar-se del transport públic. Els mateixos arguments serveixen per a la relació Tona-Vic.
Dit això, es podria apropar la línia al nucli de Tona? Mirant sobre un mapa en planta es podria pensar en fer una variant de l'actual traçat des dels Hostalets, passant per Tona en paral·lel a la C-17 i tornant a reprendre el traçat actual a la zona del baixador de Mont-rodon. Però li veig massa pegues a aquest traçat. Per una banda, la línia hauria de pujar dels 550m d'altitud dels Hostalets als 600m de Tona per baixar novament als 525m de Mont-rodon, mentre que l'actual traçat és molt planer. A més, es tracta d'un tram totalment nou d'uns 8 km, la qual cosa dispararia el cost.
Així doncs, el que faria és duplicar la via seguint l'actual traça, convertint l'estació de Balenyà-Tona-Seva en un intercanviador on hi conflueixin dues línies d'autobús que tinguin coordinat el seu pas amb el tren:
1) Seva > Balenya (estació) > Tona > Vic (estació)
2) Balenyà (estació) > Taradell > Vic (estació). Aquest bus aniria alternativament per El Gurri (Mont-rodon) o Santa Eugènia de Berga.
Aquest intercanviador donaria servei a una població de 16.000 habitants. D'aquesta manera el bus podria cobrir els buits que deixaria el tren, i amb una bona política d'enllaços entre els dos mitjans es podrien crear efectes sinèrgics a la zona.