Page 7 of 7

Re: ATP-ATO

Posted: Monday 04/05/2009 19:10
by Miquel
L'ATC es l'únic capaç de mantenir feqüències en un temps fix. I per fer-ho, obviament complint horaris, ara bé es impossible en Mode Manual, ATP i ATO clavar temps, i els intervals són aproximats. Rés es perfecte. I crec recordar que tenim uns macos "cronometres" al costat del semàfor. I es millor esperar 30 segons més que trigar 20 minuts més, la balança no es equilibrada i ens estan donant Gat per Llebre.
La questió com he dit, es posars-hi, posar-hi ganes, esforç i dedicació, entre d'altres.

I si es fà un bloqueig telèfonic es que hi ha hagut un problema (suposadament amb un semàfor), crec que tot i que vagis amb ATO has de demanar permis al CCM o ells a tú, ja que un semàfor apagat es un disc en vermell i està prhibit rebasar-lo.

Re: ATP-ATO

Posted: Monday 04/05/2009 19:29
by victorcasta
Miquel wrote:I si es fà un bloqueig telèfonic es que hi ha hagut un problema (suposadament amb un semàfor), crec que tot i que vagis amb ATO has de demanar permis al CCM o ells a tú, ja que un semàfor apagat es un disc en vermell i està prhibit rebasar-lo.
Ja ho sé que es pot circular en ATO i amb bloqueig telefònic. Però si no vols sistemes de seguretat que es controlin per màquines, treiem la conducció en ATO, treiem la protecció de l'ATP i del Tren-Stop i la del bloqueig automàtic que també es fa per ordinadors. Tornem al bloqueig telefònic de tota la vida i així tot ho deixem en mans humanes que és més segur per a la circulació.
L'ATC es l'únic capaç de mantenir feqüències en un temps fix. I per fer-ho, obviament complint horaris, ara bé es impossible en Mode Manual, ATP i ATO clavar temps, i els intervals són aproximats. Rés es perfecte. I crec recordar que tenim uns macos "cronometres" al costat del semàfor. I es millor esperar 30 segons més que trigar 20 minuts més, la balança no es equilibrada i ens estan donant Gat per Llebre.
La questió com he dit, es posars-hi, posar-hi ganes, esforç i dedicació, entre d'altres.
Per molt que la pantalla de regulació et digui que queden 20 segons com 50 segons a estació, en ATO el temps entre una estació i una altra serà sempre el mateix (sempre que la circulació sigui fluïda i no es vagi massa enganxat al de davant), cosa que en mode Manual+ATP depèn de la destresa o de les ganes que li posi el motorista en aquell moment però el temps no serà sempre el mateix.

Re: ATP-ATO

Posted: Tuesday 05/05/2009 6:45
by El LLOP
Miquel wrote:I si es fà un bloqueig telèfonic es que hi ha hagut un problema (suposadament amb un semàfor), crec que tot i que vagis amb ATO has de demanar permis al CCM o ells a tú, ja que un semàfor apagat es un disc en vermell i està prhibit rebasar-lo.
Es impossible circular en un tram amb bloqueig telefònic en ATP o ATO. Un disc apagat es un disc vermell, correcte. Un disc apagat no sempre suposa un bloquig telefònic i a més, hi han més supòsits per a un bloqueig telefònic que un disc apagat.
victorcasta wrote: Ja ho sé que es pot circular en ATO i amb bloqueig telefònic.
no es correcte. Si el bloqueig es necessari, no es pot circular ni en ATP ni, per descomptat, en ATO en el tram afectat.

victorcasta wrote:Per molt que la pantalla de regulació et digui que queden 20 segons com 50 segons a estació, en ATO el temps entre una estació i una altra serà sempre el mateix (sempre que la circulació sigui fluïda i no es vagi massa enganxat al de davant)
aquesta velocitat també dependrà de la consigna de marxa que s'hagui establert des del lloc de regulació de la línia corresponent, i pot augmentar o disminuir.

Re: ATP-ATO

Posted: Tuesday 05/05/2009 9:32
by Danzig
wefer wrote:Sobre la L1, la qual agafo cada dia: no entenc què passa, si és culpa de l'ATP, la remodelació de trens o una altra cosa... però les freqüències últimament en hora punta han passat de ser dolentes (abans de l'ATP) a ser encara pitjors ara.
Les dues últimes setmanes, m'he trobat que els trens circulen a una freqüència d'entre 3' 30" i 4', en hora punta, quan altres línies a la mateixa hora circulen a 2' 30" o fins i tot menys. El resultat és que a moltes estacions, part de la gent es queda a l'andana i que, a sobre, es van acumulant retards al no poder tancar portes fàcilment.
El punt màxim va ser dijous passat, quan a les 20 hores, aproximadament, vaig estar esperant un tren a Sagrera durant 10 minuts. Hagués pogut ser un problema puntual, però és que ja comença a ploure sobre mullat.
Algú sap què està passant a la L1 i quan podrem tenir unes freqüències "normals"?
doncs fora d'hora punta (jo l'agafo cada dia entre les 15:30 i 15:45 sentit Santa Coloma) les freqüències són més o menys les que dius, o una mica millor

no s'enten gaire, s'haurien d'adaptar a la demanda

Aparentment, sense tren-stop a la L1

Posted: Monday 11/05/2009 17:31
by Guigui
Avui, agafant la L1 entre Sagrera i Catalunya, he vist que, en sentit contrari, passaven trens cada minut i escaig. Ni rastre de tren-stop, tot i que el meu tren s'ha aturat una mica més del compte a gairebé cada estació. I, mentrestant, els panells es passaven l'estona "processant nova informació".

Re: ATP-ATO

Posted: Sunday 13/03/2011 11:57
by Fran-Ikarus
Una pregunta pels experts tècnics del fòrum.

Divendres anava a la L1, justet per arribar al cine, i la llei de Murphy va fer que a la meva estació de destinació (Urgell), on el 6000 aparentment s'havia aturat de manera normal, estiguessin durant un minut les portes sense obrir-se, i al final la motorista (o com es diu ara l'agent únic que "porta però sense conduir" el tren?) anunciés per megafonia: "Imposible realizar la parada, los viajeros que bajasen aquí tendrán que retroceder en la siguiente estación". I això vam fer, baixar a Rocafort i tornar enrera (i olé!, vaig entrar al cine just quan començaven els títols de crèdit)

No sé dir si el tren havia quedat massa avançat, o massa endarrerit (la frenada havia estat normal, sense cap sensació de brusquedat ni antel·lació excessiva)

Els trens actuals no tenen cap recurs per compensar, quan estan aturats a l'estació, un petit decalatge de pocs metres? Dit d'una altra manera, si s'hagués passat una mica el punt normal d'aturada, no poden fer marxa enrere?

Re: ATP-ATO

Posted: Sunday 13/03/2011 12:17
by victorcasta
Pel que comentes, sembla que el tren va passar-se de la zona que l'ATP permet l'obertura de portes. I com que està totalment prohibida la marxa enrere al Metro de Barcelona, el conductor1 va fer bé: tirar cap a la següent estació i avisar el passatge que ha de tirar enrere a la següent estació.



1 Per cert, el nou reglament de circulació, vigent des que hi han les línies automàtiques i que engloba tota la circulació del metro (convencional i automàtica), no cita ni una sola vegada la paraula motorista, que ha quedat substituïda per conductor.

Re: ATP-ATO

Posted: Sunday 13/03/2011 23:10
by Fran-Ikarus
Gràcies, m'ha quedat molt clar, i sí que em va fer la impressió que la conductora va actuar de manera perfecta, vista la situació.

I aquests "rebassaments" de la zona on l'ATP permet l'obertura de portes, es van donant de manera, diguem, "aleatòria"? O indiquen alguna anomalia?

Re: ATP-ATO

Posted: Sunday 13/03/2011 23:42
by victorcasta
Doncs no conec el cas, però si l'ATO funcionava no hauria de passar. Potser circulava amb conducció manual, sota l'ATP.