Un més
Posted: Saturday 03/10/2009 13:35
En resum: un altre alcalde que fa el gallet per a suposadament acontentar una parròquia que creu analfabeta i idiota (en part potser ho sigui). A Catalunya, no en falten d'aquests, no...
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Bah, perquè us n´heu enterat, però si només fos la única que diguéssin els polítics de Tarragona... però és cada dia. Un show.Guigui wrote:En resum: un altre alcalde que fa el gallet per a suposadament acontentar una parròquia que creu analfabeta i idiota (en part potser ho sigui). A Catalunya, no en falten d'aquests, no...
Algú pot dir si aquesta info del Més TGN és fiable, o si és una de tantes periodistades clàssiques de l´escola del nostre entranyable però inexacte Diari de TGN?-renovació línia Reus-Móra--------------------------------------7 milions €
-desviament façana marítima TGN-------------------------------174 milions €
-by-pass Picamoixons (Reus-Valls)------------------------------ 6 milions €
-Rehabilitació línia Reus-AVE Perafort-Roda----------------------80 milions €
-nova línia ferroviària TGN-Castellbisbal (1ª fase)-----------------125 milions €
-TGN-LAV Mad-Bcn-França--------------------------------------188,01 milions €
-corredor mediterrani Vandellòs-Perafort. LAV València-TGN:
Vandellòs-connexió amb LAV Mad-Bcn----------------------------167,23 milions €
-corredor ferroviari Castelló-TGN (1ª fase)------------------------164 milions €
-estació de ferrocarril de Camp de Tarragona----------------------40 milions €
Sí, sí, però algú pot confirmar que això és cert i no és cap periodistada?Guigui wrote:Està a punt de caure l'accés al Prat, ara sembla que serà l'estació urbana de Tarragona... Quina altra animalada ferroviària d'aquest país no durarà ni dos telediaris?
I, mentrestant, que paguin els altres... nosaltres.
Cert, Camp de Tarragona no és Valence-TGV, que és una estació que funciona, i molt rebé, i que té una situació molt semblant a la de Camp de Tarragona.Guigui wrote:La Secuita no és Valença
Al món hi ha exemples d’estacions perifèriques que són un èxit. És el cas de Valença, a França, que connecta línies convencionals i alta velocitat, i s’hi pot arribar amb tren des d’estacions urbanes secundàries. A la Secuita això no es va tenir en compte.
L’estació, en marxa des del 2006, està allunyada de la trama urbana. “Un error històric”, segons l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, agreujat perquè només s’hi pot arribar per carretera. El resultat és que, malgrat que creix el nombre d’usuaris diaris del TGV a Madrid, a la majoria li continua sortint més ràpid i barat agafar un tren regional a l’estació urbana de Tarragona.
En aquest aspecte aquest senyor té més raó que un sant.Per Josep Oliveras, catedràtic d’anàlisi geogràfica de la URV, la culpa és del territori, que no ha consensuat infraestructures comunes. Oliveras critica les “batalles de campanar” entre Reus i Tarragona, una divisió que permet a Foment aplicar criteris de forma individual.
Jo no estic a favor de la nova estació, havent-hi ja Camp de Tarragona, però si es fa, es fa, quin remei... i es fa pel cap buit de les autoritats de Tarragona i Reus (i Salou-menció especial mongolito de oro-, que sembla que faci 3 minuts que s´hagi adonat que Fa-Més-De-Deu-Anys-Collons que està previst i projectat que el tren hi deixi de passar, per Salou, i fa tres dies encara afirmaven orgullosos que treien les vies del tren de Salou ).Ara el ministeri ha licitat una nova estació a la nova línia del Corredor Mediterrani, al sud de l’aeroport, referent tant per a Tarragona com per a Reus en els desplaçaments a Barcelona o València. La terminal obrirà l’any 2012 i es tem que es repeteixin els errors de la Secuita.
Perquè entre uns i altres han aconseguit imposar la idea que una cosa és el "tren", i l'altra l'"AVE". El primer, per a miserables que van amb una sabata i una espardenya; el darrer, per a gent amb una noció mínima de decència.437.001 wrote:Tampoc cal passar-se de pijos i nous-rics, l´AVE és per anar a Madrid, i serà en un futur proper per anar a París.
Per què dimonis ha de ser anormal que s´agafi el Catalunya Exprés per anar a BCN?
I també en quedarà al marge Figueres. Al final, el consell comarcal de l'Alt Empordà potser es traslladarà a Vilafant, i es crearà una nova rivalitat ciutadana, a l'estil de Tarragona-Reus.francesc wrote:A més, un cop la línia d´ample europeu connecti amb França i tinguem serveis regionals entre Lleida i Figueres (i Perpinyà), i tal com s´ha configurat la xarxa al camp de Tarragona, Reus i Tarragona queden totalment marginades del servei, i crec que aquest país no es poden permetre que dues de les ciutats importants d´aquest país perdin el tren.
Bé, potser no cal dramatitzar tant (bé, és un dir...).Guigui wrote:I també en quedarà al marge Figueres. Al final, el consell comarcal de l'Alt Empordà potser es traslladarà a Vilafant, i es crearà una nova rivalitat ciutadana, a l'estil de Tarragona-Reus.francesc wrote:A més, un cop la línia d´ample europeu connecti amb França i tinguem serveis regionals entre Lleida i Figueres (i Perpinyà), i tal com s´ha configurat la xarxa al camp de Tarragona, Reus i Tarragona queden totalment marginades del servei, i crec que aquest país no es poden permetre que dues de les ciutats importants d´aquest país perdin el tren.
A qui cal presentar factura per gracietes com aquesta? I no en forma de vots, sinó de calers...
En el cas de Tarragona, potser sí. En canvi, en el de Figueres, s'està cometent una escabetxina que no tindrà marxa enrere. Sembla que, quaranta anys després, tothom encara s'atreveixi amb el ferrocarril en aquest país, i qualsevol atemptat comès en contra seva des de les institucions públiques no sols queda impune sinó que, a més, és aplaudit per un ampli sector de la parròquia.437.001 wrote:Amb l´ample UIC totes aquestes queixes perdrien sentit amb un simple canvi d´agulles.
Ho he dit mil cops: Valence-TGV és un èxit rotund, i es troba en la mateixa situació respecte a les ciutats que serveix (Valence, Romans, Grenoble i el departament de l´Ardèche).Sagrerenc wrote:La LAV que actualment creua la regió de Tarragona mai ha estat pensada per servir el Camp de Tarragona. És obvi que la seva existència ve determinada per l'objectiu d'unir les ciutats de Madrid i Barcelona, pel negoci que això representa, i per la càrrega política que significa apropar "las provincias del nordeste" a Madrid.
Així doncs, un tren que va ser pensat per competir amb l'avió en un trajecte com el Madrid-Barcelona (un dels ponts aeris més importants del món), no podria permetre's el luxe de passar per Tarragona i Reus, ja que això significaria més temps de viatge i menys competitivitat davant de l'avió.
L'estació del Camp de Tarragona va ser una proposta "lentejas" del Ministeri de Foment, (si quieres las tomas y sino las dejas).
Crec que el gran error no ha estat fer l'estació Camp de Tarragona on s'ha fet (tampoc hi havia més possibilitats) sinó que els grans errors han estat la pèssima connexió de l'estació amb les ciutats de Tarragona, Reus i Valls; i sobretot pensar que la LAV i la nova estació serien útils de cara a la mobilitat interna de Catalunya.
A França s'han fet moltes estacions de TGV lluny dels nuclis urbans però han estat un èxit degut a la bona connexió amb transport públic i al mateix ample de via entre alta velocitat i ferrocarril convencional.
Però tot això són modes de transport que no inclouen la nineta dels ulls de les administracions públiques en termes d'infraestructures, a saber:437.001 wrote:Camp de Tarragona podria tenir la mateixa situació i influència si:
-a) tingués un bon servei de bus cap a Tarragona, Reus, Valls, Vila-seca, Salou, Cambrils i La Pineda.
-b) tingués un servei de bus cap a d´altres poblacions de l´àrea: Torredembarra, Altafulla, actualment inexistent.
-c) es reobrís la línia Reus-Roda de Barà, cosa que permetria implementar serveis ferroviaris amb una certa freqüència cap a Reus i el Baix penedès (St.Vicenç de Calders/El Vendrell).Aquests serveis podrien ser perllongables més enllà (Móra, Montblanc, Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès).
-d) Es construís una hipotètica línia de tren-tram Tarragona-Valls.
Ja, i què?Guigui wrote:Però tot això són modes de transport que no inclouen la nineta dels ulls de les administracions públiques en termes d'infraestructures, a saber:437.001 wrote:Camp de Tarragona podria tenir la mateixa situació i influència si:
-a) tingués un bon servei de bus cap a Tarragona, Reus, Valls, Vila-seca, Salou, Cambrils i La Pineda.
-b) tingués un servei de bus cap a d´altres poblacions de l´àrea: Torredembarra, Altafulla, actualment inexistent.
-c) es reobrís la línia Reus-Roda de Barà, cosa que permetria implementar serveis ferroviaris amb una certa freqüència cap a Reus i el Baix penedès (St.Vicenç de Calders/El Vendrell).Aquests serveis podrien ser perllongables més enllà (Móra, Montblanc, Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès).
-d) Es construís una hipotètica línia de tren-tram Tarragona-Valls.
- LAV
- Trànsit aeri
- Autovies