Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fil de les 449
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Però aquest fil no apareix entre els temes de "Ferrocarril a Catalunya" (ni de "Ferrocarril a Barcelona"). L'he trobat -amagat-, no pas als esmentats subíndexs. (?)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Assignació a subfòrums
Bé, hi ha temes que tant serveixen per a un subfòrum com per l'altre. I, com que les 449 són material mòbil, allí hi són. Ara, si es debatessin aspectes del servei (tarifa, reserva obligatòria, temps de viatge), estaria més ben ubicat al subfòrum de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
http://responsabilitatglobal.blogspot.c ... teres.html
1.11.09
Enganyar els grups d'interès
Parlar de grups d'interès o partprenents implica partir d'un cert reconeixement de les persones i organitzacions que afecten o són afectades per l'empresa, acceptar que els seus punts de vista -compartits o no- són legítims, i formalitzar uns canals per a dialogar i posar en comú els punts de vista respectius.
Parlar de grups d'interès o partprenents implica partir d'una certa lleialtat o respecte mutu, acceptant que totes les parts volen el millor per a tothom, és a dir que totes les parts hi surtin guanyant. Jo hi guanyo, tu hi guanyes, l'entorn també hi guanya; això és, el triple guany o triple win, win-win-win.
Per això, les relacions entre una empresa i els seus partprenents o stakeholders parteix de la construcció de la confiança mútua. La transparència, la gestió de la responsabilitat social, els compromisos, etc., són maneres de accelerar la creació de la confiança, la qual es veurà incrementada per la constància en el temps i la coherència entre les accions.
És per això que sobta molt que empreses que afirmen gestionar la seva RSE portin a terme pràctiques com les fetes per RENFE, tot just en el mateix moment de constituir-se un òrgan de diàleg com és el Comitè de clients de Mitjana Distància de Catalunya, que esta format per diverses entitats vinculades a la mobilitat, universitats i agents socials.
No van passar unes hores que "el Comitè de Clients de Mitjana Distància se sent "traït" per Renfe", ja que després d'una reunió marcada per una voluntat d'aproximació, la sorpresa va venir quan al dia següent els membres del Comitè es van assabentar de la pujada de les tarifes dels nous combois per la premsa, per un import entre un 17 i 19%.
La imatge de RENFE i l'ADIF estan sota zero a Catalunya per diversos factors històrics i que van trobar el màxim distanciament ara fa un parell d'anys amb les obres del TGV. En alguns moments semblava que RENFE podia tenir interès a millorar la seva imatge amb algunes accions correctives i de millora dels canals de diàleg, però per altra banda també hi ha qui pensa que davant la possibilitat que el govern català els pugui apartar de la gestió de rodalies a Catalunya ja no tinguin ni un mínim interès a mantenir les formes.
1.11.09
Enganyar els grups d'interès
Parlar de grups d'interès o partprenents implica partir d'un cert reconeixement de les persones i organitzacions que afecten o són afectades per l'empresa, acceptar que els seus punts de vista -compartits o no- són legítims, i formalitzar uns canals per a dialogar i posar en comú els punts de vista respectius.
Parlar de grups d'interès o partprenents implica partir d'una certa lleialtat o respecte mutu, acceptant que totes les parts volen el millor per a tothom, és a dir que totes les parts hi surtin guanyant. Jo hi guanyo, tu hi guanyes, l'entorn també hi guanya; això és, el triple guany o triple win, win-win-win.
Per això, les relacions entre una empresa i els seus partprenents o stakeholders parteix de la construcció de la confiança mútua. La transparència, la gestió de la responsabilitat social, els compromisos, etc., són maneres de accelerar la creació de la confiança, la qual es veurà incrementada per la constància en el temps i la coherència entre les accions.
És per això que sobta molt que empreses que afirmen gestionar la seva RSE portin a terme pràctiques com les fetes per RENFE, tot just en el mateix moment de constituir-se un òrgan de diàleg com és el Comitè de clients de Mitjana Distància de Catalunya, que esta format per diverses entitats vinculades a la mobilitat, universitats i agents socials.
No van passar unes hores que "el Comitè de Clients de Mitjana Distància se sent "traït" per Renfe", ja que després d'una reunió marcada per una voluntat d'aproximació, la sorpresa va venir quan al dia següent els membres del Comitè es van assabentar de la pujada de les tarifes dels nous combois per la premsa, per un import entre un 17 i 19%.
La imatge de RENFE i l'ADIF estan sota zero a Catalunya per diversos factors històrics i que van trobar el màxim distanciament ara fa un parell d'anys amb les obres del TGV. En alguns moments semblava que RENFE podia tenir interès a millorar la seva imatge amb algunes accions correctives i de millora dels canals de diàleg, però per altra banda també hi ha qui pensa que davant la possibilitat que el govern català els pugui apartar de la gestió de rodalies a Catalunya ja no tinguin ni un mínim interès a mantenir les formes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Traspàs i futur de Renfe com a operador de rodalia
Traspàs no significa automàticament fer fora Renfe de la gestió. Ara, potser hi ha algú que en sap quelcom més i coneix els plans de la Generalitat a mig termini.En alguns moments semblava que RENFE podia tenir interès a millorar la seva imatge amb algunes accions correctives i de millora dels canals de diàleg, però per altra banda també hi ha qui pensa que davant la possibilitat que el govern català els pugui apartar de la gestió de rodalies a Catalunya ja no tinguin ni un mínim interès a mantenir les formes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
metring wrote:http://responsabilitatglobal.blogspot.c ... teres.html
1.11.09
Enganyar els grups d'interès
Parlar de grups d'interès o partprenents implica partir d'un cert reconeixement de les persones i organitzacions que afecten o són afectades per l'empresa, acceptar que els seus punts de vista -compartits o no- són legítims, i formalitzar uns canals per a dialogar i posar en comú els punts de vista respectius.
Parlar de grups d'interès o partprenents implica partir d'una certa lleialtat o respecte mutu, acceptant que totes les parts volen el millor per a tothom, és a dir que totes les parts hi surtin guanyant. Jo hi guanyo, tu hi guanyes, l'entorn també hi guanya; això és, el triple guany o triple win, win-win-win.
Per això, les relacions entre una empresa i els seus partprenents o stakeholders parteix de la construcció de la confiança mútua. La transparència, la gestió de la responsabilitat social, els compromisos, etc., són maneres de accelerar la creació de la confiança, la qual es veurà incrementada per la constància en el temps i la coherència entre les accions.
És per això que sobta molt que empreses que afirmen gestionar la seva RSE portin a terme pràctiques com les fetes per RENFE, tot just en el mateix moment de constituir-se un òrgan de diàleg com és el Comitè de clients de Mitjana Distància de Catalunya, que esta format per diverses entitats vinculades a la mobilitat, universitats i agents socials.
No van passar unes hores que "el Comitè de Clients de Mitjana Distància se sent "traït" per Renfe", ja que després d'una reunió marcada per una voluntat d'aproximació, la sorpresa va venir quan al dia següent els membres del Comitè es van assabentar de la pujada de les tarifes dels nous combois per la premsa, per un import entre un 17 i 19%.
La imatge de RENFE i l'ADIF estan sota zero a Catalunya per diversos factors històrics i que van trobar el màxim distanciament ara fa un parell d'anys amb les obres del TGV. En alguns moments semblava que RENFE podia tenir interès a millorar la seva imatge amb algunes accions correctives i de millora dels canals de diàleg, però per altra banda també hi ha qui pensa que davant la possibilitat que el govern català els pugui apartar de la gestió de rodalies a Catalunya ja no tinguin ni un mínim interès a mantenir les formes.
Però de que es queixen aquesta gent si tenen nous trens.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Es queixen, i amb raó
Et sembla poc, que apugin els preus per la patilla?trensmat wrote:Però de que es queixen aquesta gent si tenen nous trens.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Es queixen, i amb raó
Home per la patilla... el que haurien d'haver fet és avisar de la pujada de preus amb l'incorporació dels S449. A més ja s'ha dit que els abonaments NO han variat de preu, i aquesta sol ser la tarifa que més s'usa si ets un habitual del servei.Guigui wrote:Et sembla poc, que apugin els preus per la patilla?trensmat wrote:Però de que es queixen aquesta gent si tenen nous trens.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Llei de l'embut
Amb perdó, però és apujar els preus per la patilla. A més, si resulta que no els apuges per a qui utilitza més el tren i que, per tant, se suposa que gaudeix més del presumpte confort que diuen que és la causa de l'augment, no sé per què ho fan per a qui en té només un tast, suposant que qui paga bitllet normal no és un usuari gaire freqüent.
Renfe es fa pregar, i molt, per a tornar part del bitllet si hi ha retard, que és el que més transtorns causa a l'usuari, però no té cap mena d'escrúpols per a pujar preus per qüetions purament de confort (que, a sobre, ja ha quedat força en entredit). Si això no és la llei de l'embut...
Renfe es fa pregar, i molt, per a tornar part del bitllet si hi ha retard, que és el que més transtorns causa a l'usuari, però no té cap mena d'escrúpols per a pujar preus per qüetions purament de confort (que, a sobre, ja ha quedat força en entredit). Si això no és la llei de l'embut...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Llei de l'embut
Amb perdó de la gent que viu ha Girona, però amb aquesta plataforma tots van de víctimes, que si els trens son vells, que si estan bruts i etc...Guigui wrote:Amb perdó, però és apujar els preus per la patilla. A més, si resulta que no els apuges per a qui utilitza més el tren i que, per tant, se suposa que gaudeix més del presumpte confort que diuen que és la causa de l'augment, no sé per què ho fan per a qui en té només un tast, suposant que qui paga bitllet normal no és un usuari gaire freqüent.
Renfe es fa pregar, i molt, per a tornar part del bitllet si hi ha retard, que és el que més transtorns causa a l'usuari, però no té cap mena d'escrúpols per a pujar preus per qüetions purament de confort (que, a sobre, ja ha quedat força en entredit). Si això no és la llei de l'embut...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Les reivindicacions reals
Doncs sembla que no t'has documentat massa bé sobre el tema. Les principals queixes són la manca de puntualitat, les demores addicionals a causa de les obres de la LAV i les compensacions en cas de retard.
A més, la gent de la línia de Figueres fa el que ha de fer. Si això fa dentetes als del Camp de Tarragona, Ponent i l'Ebre, ja saben què toca. Quedar-se plegats de braços no funciona, en aquest país.
A més, la gent de la línia de Figueres fa el que ha de fer. Si això fa dentetes als del Camp de Tarragona, Ponent i l'Ebre, ja saben què toca. Quedar-se plegats de braços no funciona, en aquest país.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Les reivindicacions reals
Però queixar-se, vistos els resultats, encara és pitjor, perquè han aconseguit un recàrrec del 20% als bitllets. Per cert, Renfe ha dit que no apujarà el preu dels abonaments mentre convisquin serveis CE i MD. Quan s'hagi completat la substitució de material també pujaran.Guigui wrote:A més, la gent de la línia de Figueres fa el que ha de fer. Si això fa dentetes als del Camp de Tarragona, Ponent i l'Ebre, ja saben què toca. Quedar-se plegats de braços no funciona, en aquest país.
And now for something completely different...
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Les reivindicacions reals
Jo crec que no tenim que arribar al nivell de radicalització com amb fet alguns usuaris de la línia Barcelona - Portbou, per si no acabarien tots fem el mateix.Tony M. Nyphot wrote:Però queixar-se, vistos els resultats, encara és pitjor, perquè han aconseguit un recàrrec del 20% als bitllets. Per cert, Renfe ha dit que no apujarà el preu dels abonaments mentre convisquin serveis CE i MD. Quan s'hagi completat la substitució de material també pujaran.Guigui wrote:A més, la gent de la línia de Figueres fa el que ha de fer. Si això fa dentetes als del Camp de Tarragona, Ponent i l'Ebre, ja saben què toca. Quedar-se plegats de braços no funciona, en aquest país.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Radicalització"
Potser, el tema és que el servei i l'actitud de l'empresa s'ho mereixen.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1021&h=
La plataforma d’usuaris de Girona tallarà les vies abans del dia 30
En un termini de dues hores, es van succeir les votacions durant l’assemblea. Algunes preguntes van ser contradictòries i, gairebé al final, el nombre d’assistents no arribava ni als 30. No obstant, l’activa plataforma d’usuaris de Girona sí que va prendre alguna decisió dimarts a la nit. Per exemple, que pensa mobilitzar-se un altre cop per fer sentir el seu malestar per l’augment del preu dels bitllets de mitja distància i pels continus endarreriments que, asseguren, es repeteixen cada dia.
L’estació escollida és Sant Celoni i l’acció es farà abans del dia 30. A l’espera de dues reunions per concretar amb els directius de Renfe com a màxim la setmana que ve, la plataforma va aprovar per majoria que interromprà la circulació de trens, com ja va fer al març.
La plataforma d’usuaris de Girona tallarà les vies abans del dia 30
En un termini de dues hores, es van succeir les votacions durant l’assemblea. Algunes preguntes van ser contradictòries i, gairebé al final, el nombre d’assistents no arribava ni als 30. No obstant, l’activa plataforma d’usuaris de Girona sí que va prendre alguna decisió dimarts a la nit. Per exemple, que pensa mobilitzar-se un altre cop per fer sentir el seu malestar per l’augment del preu dels bitllets de mitja distància i pels continus endarreriments que, asseguren, es repeteixen cada dia.
L’estació escollida és Sant Celoni i l’acció es farà abans del dia 30. A l’espera de dues reunions per concretar amb els directius de Renfe com a màxim la setmana que ve, la plataforma va aprovar per majoria que interromprà la circulació de trens, com ja va fer al març.
Més lent
http://elperiodico.cat/default.asp?idpu ... io_PK=1021
El viatge en tren entre Girona i BCN tarda mitja hora més que el 1987
1. • Els passatgers es queixen dels continus retards, que podrien durar més de tres anys
2. • La convivència amb Rodalies i les obres de l’AVE fan que ara el trajecte superi els 90 minuts
CRISTINA BUESA
GIRONA / BARCELONA
Viatjar en tren entre Girona i Barcelona costa més temps avui que fa dues dècades. Actualment, el trajecte entre les dues ciutats necessita aproximadament una hora i mitja mentre que, el 1987, era d’una hora i cinc minuts. Els usuaris habituals d’aquest recorregut, agrupats en una plataforma reivindicativa, es queixen del servei i reclamen a Renfe que escurci el viatge. La companyia respon que l’execució de les obres de l’alta velocitat i la convivència amb Rodalies fan que la situació de llavors no es pugui comparar amb la d’ara.
La taula horària del setembre del 1987 mostra, per exemple, un servei que sortia a les 8.30 hores de Figueres (Alt Empordà), passava per Girona a les nou del matí i arribava a l’estació de Sants a les 10.05 hores. Es tractava d’un Pullman Catalán Rápido, que avui ja no existeix. La manera més ràpida de desplaçar-se entre les dues capitals és amb un Catalunya Exprés, que hauria de trigar una hora i 29 minuts.
HORES PERDUDES / Però no és així. La plataforma d’usuaris de la línia Figueres-Girona-Barcelona denuncia que durant els últims mesos el servei ferroviari s’ha degradat molt. Al gener es va modificar l’oferta de trens, coincidint amb una nova etapa dels treballs de l’AVE. Com que a Sant Andreu Comtal només es poden utilitzar dues vies, la capacitat operativa de la xarxa ha disminuït ostensiblement. La traducció de tot plegat és que el temps de viatge s’ha allargat en alguns casos fins a un quart d’hora.
«El problema no són aquests minuts de més que ens han regalat. El més greu és que, a aquests, se n’hi han d’afegir alguns més cada dia», protestava la Lídia, una passatgera a bord d’un Catalunya Exprés la setmana passada. Aquesta dona s’anota diàriament la demora amb què arriba. Durant les primeres tres setmanes de novembre, entre els dos trajectes, ella assegura que ha perdut tres hores i sis minuts.
La recent incorporació de nous ferrocarrils en aquesta línia no ha servit per calmar els ànims. A més a més, els 160 quilòmetres per hora a què els S-449 poden arribar són una utopia. Amb prou feines s’aconsegueix superar els 120 i tot per una qüestió de trànsit. Al compartir vies amb Rodalies a partir de la parada de Maçanet-Massanes (Selva), els Mitjana Distància de la línia de Girona estan obligats a respectar escrupolosament el seu torn. I a l’arribar a la capital catalana aquesta convivència es fa encara més difícil.
SENSE DADES DE PUNTUALITAT / «El pitjor és quan el teu tren s’atura i veus avançar els Rodalies. De vegades pot ser que des que entrem als túnels de Barcelona fins a Sants passin 20 minuts: és desesperant», diu Marian Riembau, portaveu del col·lectiu.
Però la xarxa és la que és. Les vies han de servir per a tothom: Rodalies, Mitjana Distància, alguns Llarga Distància i fins i tot mercaderies. Quan s’acabin les obres de l’AVE, que el Ministeri de Foment calcula per al 2012, molts serveis de Girona passaran per aquest traçat i es descongestionarà tot aquest trànsit.
Els clients que es desplacen diàriament per aquesta línia estan cansats d’haver de canviar els seus plans per aquests endarreriments. No entenen la falta d’informació quan el desajust horari és tan habitual. Renfe, que no ha volgut facilitar els índexs de puntualitat del corredor nord, sosté que als anys 80 i 90 no hi havia un servei de Rodalies tan freqüent i que, a més a més, les obres que ara eclipsen el panorama ferroviari en un futur afavoriran aquests mateixos viatgers.
http://elperiodico.cat/default.asp?idpu ... _PK=664202
La plataforma d’usuaris tallarà les vies a Sant Celoni el dilluns 30
1. • L’augment del preu dels bitllets senzills ha fet que el col·lectiu es mobilitzi
2. • L’anunci de Renfe d’una imminent reunió amenaça la unitat de la protesta
CRISTINA BUESA
GIRONA / BARCELONA
Divendres passat, a les cinc de la tarda, es va tancar la votació per internet. El resultat va ser molt clar: dels 67 participants, 56 van respondre que preferien parar el tren el dilluns 30. L’alternativa era fer-ho el dia que es produís la primera reunió amb Renfe, la del comitè de clients de Mitja Distància o la de la mateixa plataforma d’usuaris de Girona. Però com que aquesta última trobada encara no s’ha concretat, la majoria va optar pel primer dia de la setmana vinent com el moment idoni per protestar per l’augment del preu dels bitllets senzills en els nous trens.
L’enquesta a través de la xarxa era l’últim pas d’una setmana mogudeta. El grup es va crear a principis d’any per plantar cara a la companyia ferroviària i, una situació insòlita per a molts, ha aconseguit ser escoltat pels seus directius molt més que qualsevol altre col·lectiu ciutadà. Però els endarreriments continus, asseguren els seus membres, i sobretot la pujada sense avisar d’aproximadament un 19% d’algunes tarifes, els ha decidit a mobilitzar-se una altra vegada, cosa que només van fer una vegada al mes de març. Van interrompre la circulació a Sant Celoni (Vallès Oriental) i ara volen repetir l’acció al tren que passa per Girona a les 6.26 hores.
FIASCO PREVI / De l’èxit o del fracàs d’aquesta nova protesta en depèn la credibilitat del grup, bastant tocat després del fiasco del 13 d’octubre. Per a aquest dia hi havia convocada una altra mobilització a l’estació de Passeig de Gràcia. No obstant, la falta de participants –no arribaven ni a la desena– els va fer desistir en l’últim moment. La raó d’aquest fracàs s’ha de buscar en el fet que la decisió de parar la circulació s’havia pres en una assemblea a la qual van assistir-hi poc més de 30 persones i, per aquesta raó, una part dels membres de la plataforma no consideraven oportú portar-la a terme.
En l’assemblea que va tenir lloc la setmana passada a la Casa de Cultura de Girona es percebia aquesta discrepància interna. Encara que al final es va acordar actuar de manera contundent, alguns dels seus representants més actius són més partidaris del diàleg. Això també ho saben els dirigents de Renfe, que han jugat a dividir-los perquè perdessin força, segons opinen alguns coneixedors de les negociacions.
CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA / La reunió del comitè de clients de Mitja Distància, prevista per al febrer, no sembla tenir possibilitats d’avançar-se en una sessió extraordinària, malgrat que diversos membres ho han sol·licitat perquè l’empresa expliqui el motiu de l’increment dels preus. A més dels gironins, en aquest grup hi ha les entitats de foment del transport públic, universitats, administracions i altres.
L’altra trobada, que només afecta la plataforma d’usuaris del corredor nord, s’hauria d’haver celebrat abans del 15 de novembre. No obstant, el fet que hi hagués convocada una assemblea en què es podien prendre decisions com les que finalment s’han pres, va dissuadir Renfe. Malgrat això, algunes fonts indiquen que el mateix director general de Mitja Distància, Javier Pérez Sanz, estaria buscant un forat en la seva agenda per als pròxims dies. Un resultat positiu per als interessos dels clients seria potser l’única manera de frenar la protesta.
LA GENERALITAT DEMANA UN ESFORÇ / «Tant l’empresa com els usuaris haurien de fer un esforç per aconseguir un acord global», recomana el secretari de Mobilitat, Manel Nadal. La Generalitat ha fet de mediadora en diverses ocasions per poder obtenir un acord, l’últim per aconseguir que hi hagi «devolució exprés» a partir dels 15 minuts. Durant les obres de l’AVE, l’operadora tornaria els diners del bitllet si hi hagués un retard superior al quart d’hora.
Però la solució no sembla pròxima. La plataforma és conscient que ha aconseguit algunes coses, però aquesta modificació tarifària ha fet saltar les alarmes. I això que únicament han augmentat el cost del bitllet senzill, sempre que es viatgi en un nou S-449. El col·lectiu està format per persones que es desplacen principalment amb abonaments mensuals, que no han patit cap mena d’augment.
FINS A UN 35% MÉS / La gran por és que, amb el començament de l’any, Renfe també apugi aquestes tarifes pel material mòbil nou i que, a més, hi afegeixi el percentatge habitual de l’IPC. Això suposaria que en menys d’un any el cost del transport s’hauria incrementat al voltant d’un 35%, segons la plataforma.
El viatge en tren entre Girona i BCN tarda mitja hora més que el 1987
1. • Els passatgers es queixen dels continus retards, que podrien durar més de tres anys
2. • La convivència amb Rodalies i les obres de l’AVE fan que ara el trajecte superi els 90 minuts
CRISTINA BUESA
GIRONA / BARCELONA
Viatjar en tren entre Girona i Barcelona costa més temps avui que fa dues dècades. Actualment, el trajecte entre les dues ciutats necessita aproximadament una hora i mitja mentre que, el 1987, era d’una hora i cinc minuts. Els usuaris habituals d’aquest recorregut, agrupats en una plataforma reivindicativa, es queixen del servei i reclamen a Renfe que escurci el viatge. La companyia respon que l’execució de les obres de l’alta velocitat i la convivència amb Rodalies fan que la situació de llavors no es pugui comparar amb la d’ara.
La taula horària del setembre del 1987 mostra, per exemple, un servei que sortia a les 8.30 hores de Figueres (Alt Empordà), passava per Girona a les nou del matí i arribava a l’estació de Sants a les 10.05 hores. Es tractava d’un Pullman Catalán Rápido, que avui ja no existeix. La manera més ràpida de desplaçar-se entre les dues capitals és amb un Catalunya Exprés, que hauria de trigar una hora i 29 minuts.
HORES PERDUDES / Però no és així. La plataforma d’usuaris de la línia Figueres-Girona-Barcelona denuncia que durant els últims mesos el servei ferroviari s’ha degradat molt. Al gener es va modificar l’oferta de trens, coincidint amb una nova etapa dels treballs de l’AVE. Com que a Sant Andreu Comtal només es poden utilitzar dues vies, la capacitat operativa de la xarxa ha disminuït ostensiblement. La traducció de tot plegat és que el temps de viatge s’ha allargat en alguns casos fins a un quart d’hora.
«El problema no són aquests minuts de més que ens han regalat. El més greu és que, a aquests, se n’hi han d’afegir alguns més cada dia», protestava la Lídia, una passatgera a bord d’un Catalunya Exprés la setmana passada. Aquesta dona s’anota diàriament la demora amb què arriba. Durant les primeres tres setmanes de novembre, entre els dos trajectes, ella assegura que ha perdut tres hores i sis minuts.
La recent incorporació de nous ferrocarrils en aquesta línia no ha servit per calmar els ànims. A més a més, els 160 quilòmetres per hora a què els S-449 poden arribar són una utopia. Amb prou feines s’aconsegueix superar els 120 i tot per una qüestió de trànsit. Al compartir vies amb Rodalies a partir de la parada de Maçanet-Massanes (Selva), els Mitjana Distància de la línia de Girona estan obligats a respectar escrupolosament el seu torn. I a l’arribar a la capital catalana aquesta convivència es fa encara més difícil.
SENSE DADES DE PUNTUALITAT / «El pitjor és quan el teu tren s’atura i veus avançar els Rodalies. De vegades pot ser que des que entrem als túnels de Barcelona fins a Sants passin 20 minuts: és desesperant», diu Marian Riembau, portaveu del col·lectiu.
Però la xarxa és la que és. Les vies han de servir per a tothom: Rodalies, Mitjana Distància, alguns Llarga Distància i fins i tot mercaderies. Quan s’acabin les obres de l’AVE, que el Ministeri de Foment calcula per al 2012, molts serveis de Girona passaran per aquest traçat i es descongestionarà tot aquest trànsit.
Els clients que es desplacen diàriament per aquesta línia estan cansats d’haver de canviar els seus plans per aquests endarreriments. No entenen la falta d’informació quan el desajust horari és tan habitual. Renfe, que no ha volgut facilitar els índexs de puntualitat del corredor nord, sosté que als anys 80 i 90 no hi havia un servei de Rodalies tan freqüent i que, a més a més, les obres que ara eclipsen el panorama ferroviari en un futur afavoriran aquests mateixos viatgers.
http://elperiodico.cat/default.asp?idpu ... _PK=664202
La plataforma d’usuaris tallarà les vies a Sant Celoni el dilluns 30
1. • L’augment del preu dels bitllets senzills ha fet que el col·lectiu es mobilitzi
2. • L’anunci de Renfe d’una imminent reunió amenaça la unitat de la protesta
CRISTINA BUESA
GIRONA / BARCELONA
Divendres passat, a les cinc de la tarda, es va tancar la votació per internet. El resultat va ser molt clar: dels 67 participants, 56 van respondre que preferien parar el tren el dilluns 30. L’alternativa era fer-ho el dia que es produís la primera reunió amb Renfe, la del comitè de clients de Mitja Distància o la de la mateixa plataforma d’usuaris de Girona. Però com que aquesta última trobada encara no s’ha concretat, la majoria va optar pel primer dia de la setmana vinent com el moment idoni per protestar per l’augment del preu dels bitllets senzills en els nous trens.
L’enquesta a través de la xarxa era l’últim pas d’una setmana mogudeta. El grup es va crear a principis d’any per plantar cara a la companyia ferroviària i, una situació insòlita per a molts, ha aconseguit ser escoltat pels seus directius molt més que qualsevol altre col·lectiu ciutadà. Però els endarreriments continus, asseguren els seus membres, i sobretot la pujada sense avisar d’aproximadament un 19% d’algunes tarifes, els ha decidit a mobilitzar-se una altra vegada, cosa que només van fer una vegada al mes de març. Van interrompre la circulació a Sant Celoni (Vallès Oriental) i ara volen repetir l’acció al tren que passa per Girona a les 6.26 hores.
FIASCO PREVI / De l’èxit o del fracàs d’aquesta nova protesta en depèn la credibilitat del grup, bastant tocat després del fiasco del 13 d’octubre. Per a aquest dia hi havia convocada una altra mobilització a l’estació de Passeig de Gràcia. No obstant, la falta de participants –no arribaven ni a la desena– els va fer desistir en l’últim moment. La raó d’aquest fracàs s’ha de buscar en el fet que la decisió de parar la circulació s’havia pres en una assemblea a la qual van assistir-hi poc més de 30 persones i, per aquesta raó, una part dels membres de la plataforma no consideraven oportú portar-la a terme.
En l’assemblea que va tenir lloc la setmana passada a la Casa de Cultura de Girona es percebia aquesta discrepància interna. Encara que al final es va acordar actuar de manera contundent, alguns dels seus representants més actius són més partidaris del diàleg. Això també ho saben els dirigents de Renfe, que han jugat a dividir-los perquè perdessin força, segons opinen alguns coneixedors de les negociacions.
CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA / La reunió del comitè de clients de Mitja Distància, prevista per al febrer, no sembla tenir possibilitats d’avançar-se en una sessió extraordinària, malgrat que diversos membres ho han sol·licitat perquè l’empresa expliqui el motiu de l’increment dels preus. A més dels gironins, en aquest grup hi ha les entitats de foment del transport públic, universitats, administracions i altres.
L’altra trobada, que només afecta la plataforma d’usuaris del corredor nord, s’hauria d’haver celebrat abans del 15 de novembre. No obstant, el fet que hi hagués convocada una assemblea en què es podien prendre decisions com les que finalment s’han pres, va dissuadir Renfe. Malgrat això, algunes fonts indiquen que el mateix director general de Mitja Distància, Javier Pérez Sanz, estaria buscant un forat en la seva agenda per als pròxims dies. Un resultat positiu per als interessos dels clients seria potser l’única manera de frenar la protesta.
LA GENERALITAT DEMANA UN ESFORÇ / «Tant l’empresa com els usuaris haurien de fer un esforç per aconseguir un acord global», recomana el secretari de Mobilitat, Manel Nadal. La Generalitat ha fet de mediadora en diverses ocasions per poder obtenir un acord, l’últim per aconseguir que hi hagi «devolució exprés» a partir dels 15 minuts. Durant les obres de l’AVE, l’operadora tornaria els diners del bitllet si hi hagués un retard superior al quart d’hora.
Però la solució no sembla pròxima. La plataforma és conscient que ha aconseguit algunes coses, però aquesta modificació tarifària ha fet saltar les alarmes. I això que únicament han augmentat el cost del bitllet senzill, sempre que es viatgi en un nou S-449. El col·lectiu està format per persones que es desplacen principalment amb abonaments mensuals, que no han patit cap mena d’augment.
FINS A UN 35% MÉS / La gran por és que, amb el començament de l’any, Renfe també apugi aquestes tarifes pel material mòbil nou i que, a més, hi afegeixi el percentatge habitual de l’IPC. Això suposaria que en menys d’un any el cost del transport s’hauria incrementat al voltant d’un 35%, segons la plataforma.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Estic convençut que, amb no gaire imaginació, es podria trobar la manera d'emmascarar una mica això que és impresentable i que fa tant de mal a la vista: que avui es tardi mitja hora més que fa vint anys a anar de Girona a Barcelona. Malgrat totes les excuses de mal pagador de RENFE, és a dir, malgrat les obres de l'Alta Velocitat, i malgrat el colapse a l'entrada de Barcelona, i a Barcelona mateix, i a tota la zona de rodalies, estic convençut que hi ha algun model que, comptant amb les possibilitats que ofereix el tram St.Celoni-Girona/Figueres, i comptant amb les possibilitats de desviaments/arraconaments d'unitats de rodalies en determinades estacions, i comptant amb alguna modificació horària en el pitjor dels casos, permetria trobar alguna mitja solució per a reduir (almenys en alguns serveis) aquesta durada del trajecte. (Espero que els usuaris convertits en plataforma puguin recordar a Renfe, entre d'altres coses, que els trasbalsos que ocasionen les obres de l'Alta velocitat duraran fins al 2012 (si tot va molt bé!)).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Desmantellament
És el que passa quan es desmantella la infraestructura fins a deixar-la en la seva mínima expressió, amb fort aplaudiment per part d'alcaldes i altres polítics que suposadament representen el poble.«El pitjor és quan el teu tren s’atura i veus avançar els Rodalies. De vegades pot ser que des que entrem als túnels de Barcelona fins a Sants passin 20 minuts: és desesperant», diu Marian Riembau, portaveu del col·lectiu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Doncs ho han fet...
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _79818.php
Un centenar d'usuaris de Renfe aturen mitja hora un tren a Sant Celoni per demanar millores
La protesta pels constants retards i per les elevades tarifes ha durat uns trenta minuts i s'ha fet de forma pacífica
Sant Celoni
La plataforma d'usuaris de Renfe de les comarques de Girona ha tornat a aturar un tren de mitjana distància a l'estació de Sant Celoni, que ha sortit a dos quarts de set del matí de Figueres.
La protesta pels constants retards i per les elevades tarifes ha durat uns trenta minuts i s'ha fet de forma pacífica i sota la vigilància dels Mossos d'Esquadra.
Més de cent persones han fet una cadena humana i s'han dedicat a entrar i sortir dels vagons del comboi per demanar a la companyia que millori el seu servei.
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _79818.php
Un centenar d'usuaris de Renfe aturen mitja hora un tren a Sant Celoni per demanar millores
La protesta pels constants retards i per les elevades tarifes ha durat uns trenta minuts i s'ha fet de forma pacífica
Sant Celoni
La plataforma d'usuaris de Renfe de les comarques de Girona ha tornat a aturar un tren de mitjana distància a l'estació de Sant Celoni, que ha sortit a dos quarts de set del matí de Figueres.
La protesta pels constants retards i per les elevades tarifes ha durat uns trenta minuts i s'ha fet de forma pacífica i sota la vigilància dels Mossos d'Esquadra.
Més de cent persones han fet una cadena humana i s'han dedicat a entrar i sortir dels vagons del comboi per demanar a la companyia que millori el seu servei.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Pel que acabo de sentir en un Telenotícies, per a Renfe no hi ha cap possibilitat d'accedir a cap de les propostes dels usuaris. Per tant, proposo que es canviï ja el títol d'aquest fil pel de "Renfe no escolta les queixes dels gironins" (i així ens estalviem d'haver de fer -i d'indicar- interpretacions iròniques)