Fil de les 449
Posted: Thursday 29/10/2009 0:48
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Traspàs no significa automàticament fer fora Renfe de la gestió. Ara, potser hi ha algú que en sap quelcom més i coneix els plans de la Generalitat a mig termini.En alguns moments semblava que RENFE podia tenir interès a millorar la seva imatge amb algunes accions correctives i de millora dels canals de diàleg, però per altra banda també hi ha qui pensa que davant la possibilitat que el govern català els pugui apartar de la gestió de rodalies a Catalunya ja no tinguin ni un mínim interès a mantenir les formes.
metring wrote:http://responsabilitatglobal.blogspot.c ... teres.html
1.11.09
Enganyar els grups d'interès
Parlar de grups d'interès o partprenents implica partir d'un cert reconeixement de les persones i organitzacions que afecten o són afectades per l'empresa, acceptar que els seus punts de vista -compartits o no- són legítims, i formalitzar uns canals per a dialogar i posar en comú els punts de vista respectius.
Parlar de grups d'interès o partprenents implica partir d'una certa lleialtat o respecte mutu, acceptant que totes les parts volen el millor per a tothom, és a dir que totes les parts hi surtin guanyant. Jo hi guanyo, tu hi guanyes, l'entorn també hi guanya; això és, el triple guany o triple win, win-win-win.
Per això, les relacions entre una empresa i els seus partprenents o stakeholders parteix de la construcció de la confiança mútua. La transparència, la gestió de la responsabilitat social, els compromisos, etc., són maneres de accelerar la creació de la confiança, la qual es veurà incrementada per la constància en el temps i la coherència entre les accions.
És per això que sobta molt que empreses que afirmen gestionar la seva RSE portin a terme pràctiques com les fetes per RENFE, tot just en el mateix moment de constituir-se un òrgan de diàleg com és el Comitè de clients de Mitjana Distància de Catalunya, que esta format per diverses entitats vinculades a la mobilitat, universitats i agents socials.
No van passar unes hores que "el Comitè de Clients de Mitjana Distància se sent "traït" per Renfe", ja que després d'una reunió marcada per una voluntat d'aproximació, la sorpresa va venir quan al dia següent els membres del Comitè es van assabentar de la pujada de les tarifes dels nous combois per la premsa, per un import entre un 17 i 19%.
La imatge de RENFE i l'ADIF estan sota zero a Catalunya per diversos factors històrics i que van trobar el màxim distanciament ara fa un parell d'anys amb les obres del TGV. En alguns moments semblava que RENFE podia tenir interès a millorar la seva imatge amb algunes accions correctives i de millora dels canals de diàleg, però per altra banda també hi ha qui pensa que davant la possibilitat que el govern català els pugui apartar de la gestió de rodalies a Catalunya ja no tinguin ni un mínim interès a mantenir les formes.
Et sembla poc, que apugin els preus per la patilla?trensmat wrote:Però de que es queixen aquesta gent si tenen nous trens.
Home per la patilla... el que haurien d'haver fet és avisar de la pujada de preus amb l'incorporació dels S449. A més ja s'ha dit que els abonaments NO han variat de preu, i aquesta sol ser la tarifa que més s'usa si ets un habitual del servei.Guigui wrote:Et sembla poc, que apugin els preus per la patilla?trensmat wrote:Però de que es queixen aquesta gent si tenen nous trens.
Amb perdó de la gent que viu ha Girona, però amb aquesta plataforma tots van de víctimes, que si els trens son vells, que si estan bruts i etc...Guigui wrote:Amb perdó, però és apujar els preus per la patilla. A més, si resulta que no els apuges per a qui utilitza més el tren i que, per tant, se suposa que gaudeix més del presumpte confort que diuen que és la causa de l'augment, no sé per què ho fan per a qui en té només un tast, suposant que qui paga bitllet normal no és un usuari gaire freqüent.
Renfe es fa pregar, i molt, per a tornar part del bitllet si hi ha retard, que és el que més transtorns causa a l'usuari, però no té cap mena d'escrúpols per a pujar preus per qüetions purament de confort (que, a sobre, ja ha quedat força en entredit). Si això no és la llei de l'embut...
Però queixar-se, vistos els resultats, encara és pitjor, perquè han aconseguit un recàrrec del 20% als bitllets. Per cert, Renfe ha dit que no apujarà el preu dels abonaments mentre convisquin serveis CE i MD. Quan s'hagi completat la substitució de material també pujaran.Guigui wrote:A més, la gent de la línia de Figueres fa el que ha de fer. Si això fa dentetes als del Camp de Tarragona, Ponent i l'Ebre, ja saben què toca. Quedar-se plegats de braços no funciona, en aquest país.
Jo crec que no tenim que arribar al nivell de radicalització com amb fet alguns usuaris de la línia Barcelona - Portbou, per si no acabarien tots fem el mateix.Tony M. Nyphot wrote:Però queixar-se, vistos els resultats, encara és pitjor, perquè han aconseguit un recàrrec del 20% als bitllets. Per cert, Renfe ha dit que no apujarà el preu dels abonaments mentre convisquin serveis CE i MD. Quan s'hagi completat la substitució de material també pujaran.Guigui wrote:A més, la gent de la línia de Figueres fa el que ha de fer. Si això fa dentetes als del Camp de Tarragona, Ponent i l'Ebre, ja saben què toca. Quedar-se plegats de braços no funciona, en aquest país.
És el que passa quan es desmantella la infraestructura fins a deixar-la en la seva mínima expressió, amb fort aplaudiment per part d'alcaldes i altres polítics que suposadament representen el poble.«El pitjor és quan el teu tren s’atura i veus avançar els Rodalies. De vegades pot ser que des que entrem als túnels de Barcelona fins a Sants passin 20 minuts: és desesperant», diu Marian Riembau, portaveu del col·lectiu.